[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:14

Ohhh leuk Seven, ik kijk uit naar de foto's! En de naam Bloem is echt heel lief en vertederend. Ik moet echt een keertje bij je langskomen ook eigenlijk. Kan ik je schatten van honden ook eens ontmoeten. Als we nou ook eens tijdelijk ruilen van pk's :p maak ik een rondje op 1 en jij een blokkie om met 150 :p (geintje hihi :D )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 01:16

Ja dat is een deal, moet je wel zelf rijden die 150. Mag jij een rondje sturen op bloem.
Kom je zuci maar lekker knuffelen

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:19

Dat is een onweerstaanbaar aanbod :D DEAL :D . Nicole hoe is het nu met je nieuwe topper?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:30

Ben indd ook benieuwd naar foto's van nicole haar nieuwe topper!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:36

Dank jullie wel :D mijn nieuwe gaat daar in tegen erg goed.. Het halster eet hem niet meer op, komt netjes wanneer ik hem roep, ik loop met hem in plaats hij met mij :+ geniet onwijs van de aandacht echt een knuffelbeer.! Water op de wasplek is wel ontzettenddddd eng dus dat is onze nieuwe stap :D

Zal even kijken wanneer ik foto's kan maken :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:51

Ik wacht met smart. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als de wintervacht hem gaat verlaten!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:31

jeetje wat gaan jullie hard zeg.
Het valt mij op dat er naar aanleiding van Seven haar nieuwe paard toch wel met modder gegooit gaat worden.Het gaat er om dat Seven gelukkig is met haar paard en uitslagen zeggen niks over het paard zelf verder.Wij zijn vervend fokkers van springpaarden en hebben al menigeen keuringen mee gemaakt.Zelfs een paard wat naar ermelo mocht naar de nmk en ze liet zich zelf totaal niet zien door de spanning zeg maar dag met je punten.Wat Seven wel al niet gezegd heeft wat maakt het uit zij is gelukkig met haar paard en waarswchijnlijk daar ga ik vanuit dat ze het paard nog wel een keer zal aanbieden als het gertraind is (of niet Seven).
Iedereen mag hier zn mening geven over een paard anders vraagt die gene daar niet om in dit topic.Dus hou op met de gezeur over jij hebt dat gezegd en nu doe je anders.Heel veel mensen hier in dit topic hadden eisen aan een paard wat ze wilde en het gros komt met hel iets anders terug.AMEN

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:43

Nicole dat klinkt goed.
Seven wat leuk Bloem. Ik had ooit eens een vlinder :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:51

Urobi, ik dacht bij jouw post: wat??

Maar inderdaad, wat een gezeur en gezanik over de keuze van Seven. Laat haar gewoon dolblij zijn met Bloem, het is haar gegund!! Al was het dier paars met groene stippen, als Seven er dol op is, dan is dat waar het om draait :) Ze is overigens wél PROK en opgenomen in het stamboek. Dat ze geen kwaliteit zou hebben is zodoende flauwekul.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:13

morgen

lol met knol is het belangrijkste maar ik vind de posten van Kaja ook verhelderend en eerlijk.
Seven is zelf behoorlijk kritisch en heeft ook in ander topics behoorlijk kritiek gegeven, zelf wilde iid altijd het best van het beste.

Dat ze zelf nu een paard heeft wat blijkbaar niet aan de eisen voldoet mag best gezegd worden.
Dus ik wens je veel succes met je paarden.

:) ik was ook blij met mijn knol pletje (ben blij) maar het wordt duidelijk niet gegund door aantal mensen in dit topic aantal pb's wat ik heb gehad dat het niks meer waard is dan een slachtpaard komt van een groepje.
Dus om aan te geven dat het achter de schermen behoorlijk banketstaaf aan toe kan gaan heb ik het liever openbaar.

Volgens kenners is PROK geen donder waard dus geen kwaliteitspaard. Dat heb ik in dit topic geleerd hoor

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:18

Ik zie de probleem van een discussie eigenlijk ook niet, zolang het netjes blijft. Dat vind ik hier wel het geval. Iemand die (terecht natuurlijk) kritisch is, kan ook wel wat vragen verwachten. Dat is nou eenmaal zo. Vond Kaja ook eigenlijk helemaal geen vervelende vragen stellen, maar juist logische vragen.
Het valt mij ook op dat er op paarden in de verkoop veel kritiek kocht, maar mensen die geslaagd zijn mogen alleen maar positief commentaar verwachten en dan is opeens alles leuk? Dat is dan wel weer een beetje apart.
Maar ik vind het een leuk dier :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:21

Ik vind de toon van een aantal berichten gewoon vervelend.

Het is leven en laten leven. Meer wil ik er niet over kwijt :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:36

Pletje tuurlijk is het leven en laten leven maar daar mag dan ook wel eens aan gedacht worden als paarden die te koop staan hier door de mangel gehaald worden. Zeker omdat veel verkopers hier niet in het topic zitten en dus niet open kunnen discussieren en toelichting kunnen geven op diverse speculaties door de "kenners" hier.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:43

De discussie gaat inderdaad wat te lang door. Een kritische noot mag best gemaakt worden, op een respectvolle manier.

Ik hecht helemaal geen waarde aan predicaten, ik fok sportpaarden, dus als ze het in de sport goed doen, een prettig werkbaar karakter hebben en gezond zijn ben ik heel tevreden. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik ze mooi vind (ik ben tenslotte degene die er elke dag tegen aan kijk).

Mijn eerste zelf gefokte merrie werd ook geen ster (te jeugdig), maar liep wel op haar 6e jaar Z met winst en is nog nooit een dag kreupel geweest, daar kan je gewoon netjes mee fokken hoor! Het doel van de KWPN fokkerij is namelijk geen stermerrie oid, maar een goed sportpaard fokken. :D

@Seven: Ik vind het een aansprekend paard wat ik er van zie. Ik hoop dat je veel plezier van haar krijgt! +:)+
Tip: Wees gewoon open over bepaalde zaken; alles is toch wel te vinden op I-net en als je er direct open over bent, dan ontwapen je mensen meteen en komt je standpunt erover ook beter tot zijn recht. ;)

@Kaja: ik vind die opmerking dat er gelukkig veel paarden verdwijnen naar de slacht in deze context erg flauw en kinderachtig. Het is geen papierloos paard waar van alles mee is; integendeel; ze is netjes geprokt en loopt in ieder geval in de sport.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:47

urobi schreef:
Iedereen mag hier zn mening geven over een paard anders vraagt die gene daar niet om in dit topic.Dus hou op met de gezeur over jij hebt dat gezegd en nu doe je anders.Heel veel mensen hier in dit topic hadden eisen aan een paard wat ze wilde en het gros komt met hel iets anders terug.AMEN

Jawel, maar alleen als die mening anderen welgevallig is.........

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:52

Romanoff schreef:
Die San remo vind ik echt 3x niks... om eerlijk te zijn

Die van mij?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:56

Volgens mij ging dat over de San Remo die Faline hier plaatste.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:57

Oh haha :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:19

Melanie_B schreef:
Romanoff schreef:

Die van mij?

En anders is dat heel eerlijk, mag ook gezegd worden.
We zijn alle verschillende mensen we kunnen nou niet eenmaal hetzelfde paard leuk vinden dat is onmogelijk.

Maar ook hier is soort van vriendjespolitiek, men vind elkaars paarden mooi....
Vind opmerking van Lante ook wel leuk sportpaard een sterpaard...maar het belangrijkste is toch wel een paard gezond houden en ik persoonlijk zie bv liever

Chameur in de L dan Apache in de ZZ-Zwaar (al zou ik liever Apache op mijn merrie hebben :D )
Jong paard snel laten door stromen is niet altijd goed

Maar nog een leuk punt is
Hier in dit topic roept men Tis maar L, tis maar M...ja paard is al 10 en dan nog maar B
Tot de Z is geen echte sport het is basis.

Nu had stalgenoot goed gesprek met DA in Bodegraven, je moet kijken naar het paard elke klasse kan topklasse zijn van het paard.
Een VMBO-scholiere die elke dag uren studeerd en diploma haalt of een VWO-scholiere die met 2 vingers in neus alles doet.
VMBO stelt niks voor maar wel voor die ene die hard moet leren voor haar is het een topprestatie.

Dus minachtend doen over de klasses is ook niet altijd op zijn plek, Z is niet weggelegd voor elk paard. En als jouw paard met moeite door de L komt is dat een prestatie voor dat paard.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:19

Melanie_B schreef:
Romanoff schreef:

Die van mij?

:=

Kreeg gisteren een Mail dat er wss vrijdag kijkers komen bij mij pony, dus toch stiekem wat beter rond kijken.
Wil er dan wel weer zo snel mogelijk een geschikte hebben staan :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:21

@ Tita, vind ik ook niet erg hoor als ze 'm niet mooi vinden! Maakt mij niks uit :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:23

Melanie_B schreef:
@ Tita, vind ik ook niet erg hoor als ze 'm niet mooi vinden! Maakt mij niks uit :D

Dat is een sportieve opvatting, en al zou het om jouw paard gaan dan kun je ook de eerlijheid waarderen van een ander.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:24

tita schreef:
Melanie_B schreef:

Dat is een sportieve opvatting, en al zou het om jouw paard gaan dan kun je ook de eerlijheid waarderen van een ander.

Ja hoor :D Maakt mij echt niks uit als iemand er niks aan vind... Zie hier ook wel een paar paarden voorbij komen waar ik niks aan vind. Zo heeft een ieder z'n mening en dat houd het ook leuk! Anders zouden we allemaal de zelfde paarden hebben :+ Daar word het ook niet leuker van! :D

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:33

Ik zou het weleens aan willen horen wat jullie van onze merrie vinden.
Ze is nog niet te koop misschien als ze echt in de sport loopt dat we haar dan wel verkopen maar dat is nu nog niet aan de orde.
Zonder op internet te gaan zoeken of ze al naar de keuring of zoiets geweest is wil ik weleens een oordeel horen wat ik vertel is dat ze nu 4 jaar is en springgefokt het is een Lupicor x Cantos(elite) x Zeus
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:34

Sprekend hoofd,
Lijkt me klein, voor een springpaard wel weer lange hals