Nynkex01 schreef:Wat ik nou toch had…
Ik vind het normaal om het eerst over de prijs eens te worden, voordat ik bij een paard ga kijken, zeker als deze helemaal aan de andere kant van het land staat. Zaterdag dus een prijs geopperd waar die vrouw het in eerste instantie niet mee eens was. We hadden ook gebeld en ze klonk oprecht en alsof ze een goede plek zocht voor de pony. Had haar ook al haar hele leven dus kwam op mij niet over als handelaar. Kreeg ik vanmiddag een berichtje dat de prijs akkoord was maar dat ik haar dan deze week moest komen halen. Nou nee, wil deze week wel komen kennismaken maar ophalen kan ik op korte termijn niet regelen. nou ik moest er in ieder geval voor zorgen dat het geen weken zou duren, want dan moest zij het beest al die tijd nog voeren. Oké? Je zoekt een goede plek voor je pony? En je wilt niet eens kennismaken met mij en kijken of er een klik is?
Goed, aangegeven dat het sowieso een paar weken ging duren gezien ik de pony ook nog zou laten keuren. Toen flipte ze volledig de pan uit, want ik had haar een bod gedaan en moesten de pony ophalen en niet terugkrabbelen dus keuren was niet aan de orde. Ik rustig uitgelegd dat dat niet mijn bedoeling was, mijn excuses aangeboden dat ik misschien wat eerder had moeten communiceren dat ik Dit bedrag bood op voorwaarden dat ze goedgekeurd zou worden, maar ze bleef maar door emmeren dat ik dit juridisch niet kon maken en dat het niet netjes van mij was om een bod te doen en dan terug te krabbelen. Los van het juridische, ik doe geen handel met mensen wie het blijkbaar niet uitmaakt waar hun pony terecht komt. Alle paarden die ik heb gekocht hebben we eerst prijs afgesproken, en die gingen er ook gewoon vanuit Dat die prijs wel op voorwaarde was dat de klik er was. Heb de hele avond nog berichtjes van haar ontvangen dat ik al bood ik 10k niet meer langs hoefde te komen en daar nooit meer welkom was, dus haar toen maar geblokkeerd. Maar weer op zoek naar een nieuwe dus
Niet helemaal netjes hoe je het hebt aangepakt. En de strekkingen van de berichten waren net wat anders qua communicatie als jij hier schrijft
Je doet een bod, je vraagt naar een bushalte vervolgens kun je pas volgende week komen kijken en dan daarna praat je ook over keuren. Je bent dan drie weken verder, denk je dat je dan af kan bieden... Zo werkt dat niet. Je gaat pas bieden nadat je je voorwaarden bekend hebt gemaakt. ( ik heb het gesprek namelijk mee gekregen, en ze heeft jou geblokkeerd dus stalken! Ze heeft drie keer ofzo gezegd dat ze niet gaat verkopen en dat je niet meer hoeft te appen, wat je wel deed
)
En 10k voor 4000 hoefde je niet te komen. En ja goed huisje is zeker belangrijk. maar het is een 1.5 jarige pony dus heeeel haar leven klopt (bijna is niet door haar gefokt) maar heel haar leven klinkt alsof de Pony 10 is en die je dan wil laten keuren
En prijs staat in adv erbij dus dat je niet weet wat die op voorhand kost klopt niet
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 06-03-24 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt