[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:09

Bedankt Dees, kom je maar een keer op bezoek met je houston dame doen we een buitenritje bij ons in de bossen :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:13

Seven schreef:
Dat jij vind dat dat besproken moet worden prima maar ik oordeel enkel op de feiten die ik vind niet op die van iemand die van horen zeggen iets aan me doorgeeft. Daar hecht ik niet zoveel waarde aan, jij blijkbaar wel.

Sorry? Is geen horen zeggen hoor. Uitslagen zijn te vinden bij het KWPN en aangezien jij de bron bent van het feit dat je voorgelogen bent ook geen horen zeggen.

Seven schreef:
Ik vond haar geweldig ook zonder beide "predicaten"

Beide predicaten?

Dees schreef:
Joh, aan keuringsresultaten heb je echt geen fluit als het dier niet in de sport mee wil doen.
De merrie van Seven is al keurig L2 op haar 6de jaar, gaat prima volgens mij!

Seven zocht een kwaliteitsvolle merrie met predicaten en geschikt voor de fok. Daar zit de verbazing.

Al L2 op zeven jarige leeftijd ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:16

Wat ik jou via pb stuurde is aan mij door geven via via dus vandaar dat ik het via pb deed ik wil geen ongecheckte feiten openbaar zetten, jij hebt daar blijkbaar minder moeite mee.

Staat niet voor niets tussen "" kaja

Volgens mij is alles nu wel besproken, jij bent verbaasd en ik ben blij met mn dier die zeker geschikt is voor de fok.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:18

Zullen we het gezellig houden? Niveau, Predicaten etc.
I don't care, zolang je blij met je paard bent en geniet is dat het belangrijkste! :j

'Lol met je knol met een oliebol'

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:19

Eens :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:20

Gefeliciteerd Seven!
Ik snap wel een beetje wat Kaya probeert te zeggen en zou als koper ook not amused zijn met uitslagen die niet blijken te kloppen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:24

Je trekt alles uit zijn verband Seven. De ene keer kende je geen resultaten, de andere keer weet je dat de merrie ongetraind op de SK is verschenen. Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat iemand die altijd van alles schijnt te weten over allerlei paarden, nu in het duister tast en haar informatie via via heeft verkregen. Dit moet geen hetze worden, dus we laten het hierbij.

Seven schreef:
ik ben blij met mn dier die zeker geschikt is voor de fok.

Ook daar valt over de twisten!
Ik hoop in elk geval dat er in de toekomst veel via de achterdeur zal verdwijnen en enkel nog maar met kwaliteit gefokt word. Rommel is er genoeg. De crisis zal daar in elk geval een steentje aan bijdragen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:27

Waarom doen jullie zo banketstaaf tegen elkaar? Je kunt toch gezellig praten als paardenliefhebbers onderling?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:29

knetterhard schreef:
Waarom doen jullie zo banketstaaf tegen elkaar? Je kunt toch gezellig praten als paardenliefhebbers onderling?

Welkom in de wereld des Paards :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:31

Daar valt zeker over te twisten en we zullen zien wat de toekomst brengt de sport komt nu eerst.

Het is zeker niet mijn bedoeling er een reltopic van te maken zie ook nergens waarom dat nodig is dus hier laat ik het bij.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:33

Uiteraard is lol met je knol het allerbelangrijkste :D
En het is fijn Seven dat je zo blij bent met je nieuwe paard zo hoort het ook.
Maar het is wel een vreemd verhaal zo. Eerst ben je voorgelogen, dan heb je het niet gechecked, en dan is ze ineens ongetraind wel voorgebracht op de keuring en zijn de resultaten daar aan te wijden.

Ik zou zelf iig niet vrolijk worden als ik een paard had aangekocht waarvan geregistreerde feiten niet blijken te kloppen, feiten die ook je fokdoel kunnen beinvloeden. Want wat listiglistje zegt is leuk, maar die merrie heeft die predicaten dan wel jaren en jaren later pas kunnen behalen door prestaties van nakomelingen in de sport en dat is toch wat anders dan een veulen uit een moeder met predicaten.

Je komt op mij altijd over als een secuur persoon en in je kritiek op paarden en andermans paarden en met je eigen wensen ook als een zeer veeleisende eigenaar en dan verbaast me jou keuze en schijnbare onwetendheid omtrent je aankoop.
Want los van de predicaten is 7 jaar en L2 nou ook geen niveau dat je zegt zo zo die heeft zich al bewezen in de sport. Dat is een beetje zadelmak plus zeg maar. Vierjarigen lopen die proefjes en scoren al in de 190...

Kan natuurlijk zijn dat ze een paar jaar in de wei heeft gestaan maar dan nog. Wie doet dat nou met een paard wat wat in zijn mars heeft? Na de keuringsheisa en de pavo voorbereiding? Natuurlijk zal ze daardoor volgens de boktgoeroes lekker lang hebben kunnen groeien en heel lang gezond blijven want ze is niet kapot gereden :z maar voor iemand die altijd prat gaat op kwaliteit predicaten sportprestaties aanleg en beweging snap ik ik je keuze gewoon niet.

Maar wie weet zien we jullie ooit samen nog schitteren op niveau in de ring, dat zou leuk zijn :D .

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:44

Ja, ik heb weer een schimmel gekocht. En ik weet hoe dramatisch die zijn omdat ik er al 1 heb.. :') Maar ach, het is een scheetje. Ieder zijn ding uiteraard.

Ik wens je alle geluk seven, het is een mooi beestje! Ik heb zelf geen verstand van al die predicaten en whatever, zolang jij er maar plezier aan hebt!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:46

Zo veeleisend ben ik niet hoor, grappig dat ik zo overkom :j Wel heb ik een heel eigen kijk op paarden dat klopt :D

Ik ben echter wel veranderd kwa eisen door alles wat er is gebeurd afgelopen jaar en was naar al mijn pijn en verdriet nu opzoek naar een dier waarmee ik de lol weer terug krijg in het rijden en dat zie ik echt in dit paard en dat was voor mij hierin belangrijker dan de predicaten :j

En dat ze l2 is vind ik prima dat was voor mij een minimum l de rest kan ik er zelf wel aan rijden en voormij hoefde het ook geen dier te zijn die zich had bewezen. Ik wou een fijn te rijden paard met go en een goede bewegingsverloop. Daarnaast een dier die ik pijnloos kan rijden en die heb ik gevonden dat stond in mijn zoektocht voorop.

Want als je lichamelijk verslechterd dan ga je toch anders kijken naar dieren en je eisen.

Je kan iemand enkel beoordelen op wat ze hier schrijven maar bedenk wel dat er een heel leven met emoties, twijfels en andere dingen die daarbij horen zitten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:46

Wat leuk batlow heb je meer info?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:49

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:51

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:52

Die heb ik al ergens gezien kan dat ?
Wat een leuke naam heeft ie.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:54

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:57

Bailey dat is wel wat anders maar de naam is inderdaad lastig afkorten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:58

Tja, mensen kwamen met namen als 'Goldy'. Toen ik die naam hoorde dacht ik eerder aan een lief schattig vos achtig ponytje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:00

Zo'n afkorting komt ook wel als je dat dier elke dag moet roepen :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:01

Ja dat is waar! Wat is de roepnaam van die van jou?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:03

Bloem :j Dat past bij dr dus dat laat ik zo.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:05

Ook leuk! Heb je weer meer foto's morgen? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:07

Ik ga dr morgen even aan de longe doen en kijken of ik wat fotos kan maken van haar en de andere dames :D