Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:11

Earth schreef:
Zo jammer dat ik zulke slechte verhalen lees over Sans Souci, want op het oog hebben ze leuke dieren staan. Maar de prijs is al een beetje te goed om waar te zijn.
Die darco daar bijv, ziet eruit als een superleuk dier, die ik dacht te herkennen vanbokt...?

Ik ben een maand geleden ongeveer daar geweest. Hele aardige meiden maar hadden niet iets staan wat ik zocht. Paarden zien er wel wat slechter uit als op de foto's (veel wondjes en littekens).
Darco stond er toen ook al maar daar ben ik niet op geweest omdat werd aangegeven dat hij wel erg sensibel en kijkerig is. Dus wellicht dat hij daarom nog te koop staat...

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:27

ikke schreef:
Charmaine schreef:
Dan worden die paarden dus overprized in de markt gezet ;-)

Niet per se.

Gunfactor speelt natuurlijk ook nog mee

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:15

Eef33 schreef:
Earth schreef:
Zo jammer dat ik zulke slechte verhalen lees over Sans Souci, want op het oog hebben ze leuke dieren staan. Maar de prijs is al een beetje te goed om waar te zijn.
Die darco daar bijv, ziet eruit als een superleuk dier, die ik dacht te herkennen vanbokt...?

Ik ben een maand geleden ongeveer daar geweest. Hele aardige meiden maar hadden niet iets staan wat ik zocht. Paarden zien er wel wat slechter uit als op de foto's (veel wondjes en littekens).
Darco stond er toen ook al maar daar ben ik niet op geweest omdat werd aangegeven dat hij wel erg sensibel en kijkerig is. Dus wellicht dat hij daarom nog te koop staat...

Ah dat had jij volgens mij al eerder getypt, of ben ik in de war?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:29

ikke schreef:
Charmaine schreef:
Dan worden die paarden dus overprized in de markt gezet ;-)

Niet per se.

Ik ga er van uit dat als je naar vp vraagt en er meteen wordt aangegeven dat er gezakt kan worden in de prijs er nog geen sprake is van een gunfactor oid. Zoiets komt pas als paard daadwerkelijk bezichtigd is, lijkt mij. Als ik een heel goed gevoel bij iemand krijg, zou ik ook geneigd zijn iets in prijs te zakken als dat iemand zou overtuigen tot koop over te gaan. Zakken kun je altijd, omhoog gaan niet in zulke situaties.

Ik doelde meer op de situaties dat er metéén gevraagd wordt naar wat je budget dan is, ook als je aangeeft dat het ruim boven budget ligt zoals Donnatella aangeeft.
Overigens biedt dat wel hoop, als meer mensen die ervaring hebben, want idd paar jaar terug was die onderhandelingsruimte er niet of nauwelijks in mijn ervaring. Mede daardoor denk ik dan als er daadwerkelijk zo'n grote schaarste is nu, zou men die onderhandelingsruimte toch niet geven...

Ondertussen heb ik wel naar jullie geluisterd en mijn paard tóch opnieuw rx laten keuren ten behoeve van de verkoop straks. En gelukkig mooi rapport met allemaal 1tjes en 2 2tjes. Geen verrassingen dus straks ;-) Paard zal voor een hogere prijs de verkoop in gaan nu ;-)

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:37

Eef33 schreef:
Earth schreef:

Ik ben een stille meelezer maar kom nu toch even binnenvallen. Heb je toevallig iets over die Jumbo gehoord? Dat dier staat volgens mij al zeker twee jaar te koop ondertussen, heb destijds voor iemand anders mee wat de online kanalen in de gaten gehouden en die zag ik toen ook al meerdere keren voorbijkomen. Ben dan wel benieuwd wat de valkuil is gezien die maat, rontgen gekeurd en het 'vriendelijke karakter' :+

Eef33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:01

Ik ben een stille meelezer maar kom nu toch even binnenvallen. Heb je toevallig iets over die Jumbo gehoord? Dat dier staat volgens mij al zeker twee jaar te koop ondertussen, heb destijds voor iemand anders mee wat de online kanalen in de gaten gehouden en die zag ik toen ook al meerdere keren voorbijkomen. Ben dan wel benieuwd wat de valkuil is gezien die maat, rontgen gekeurd en het 'vriendelijke karakter' :+[/quote]

Oh nee niks over gehoord. Die ligt nogal uit mijn budget dus daar zou ik ook niet naar gaan kijken. Ik denk dat als hij al zo lang te koop staat ze er gewoon veels te veel voor vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:53

Wat zouden jullie doen?
Situatie: leuke 13-jarige ruin, loopt zzl, röntgen in orde scoort alleen op 1 been een 3. 4 jaar geleden heeft de huidige eigenaar hem laten keuren en scoorde toen op dat been een 2.

PSvanLot

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:17

Ligt er heel erg aan waar dat dit cijfer op gegeven is.
Zijn de foto's van vier jaar geleden nog beschikbaar en kun je ze vergelijken?

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:34

Earth schreef:
Ja uiteindelijk als het bij een handelaar wel goed voelt, laten we een paard daar niet om staan hoor. Morgen gaan we volgens mij ook naar iemand die wat met paarden en pony's handelt. Zaterdag gaan we naar paardenmelkerij Sand, ben benieuwd.

Ik ben 20-11 jl. daar eens gaan proefrijden. Darko stond er toen ook al maar was te klein voor mij. Paardjes zijn soms wat schraal en je mag bij hun alleen keuren op locatie, maar ik zou zeker eens doorvragen waarom hij er nog staat. De bijrijder daar was helemaal weg van hem en reed ermee buiten vertelde ze, maar ik heb hem verder niet zien lopen.

Verder geen idee waarom ze zo’n slechte naam heeft, ik heb verder geen ervaring met de stal

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 23:38

Bij de zoektocht naar mijn eerste paard stonden er paarden aangeboden als gezond en röntgen gekeurd. Toen heb ik even gegoogled op de naam van het paard dat me wat leek en toen bleek röntgen gekeurd al nooit te kunnen. Oude eigenaar had op bokt gezet dat het dier een bemerking had.

Toen ik dat benoemde naar ze (via FB) ben ik meteen geblokkeerd. Dus, red flag hier. :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:40

upendo schreef:
Bij de zoektocht naar mijn eerste paard stonden er paarden aangeboden als gezond en röntgen gekeurd. Toen heb ik even gegoogled op de naam van het paard dat me wat leek en toen bleek röntgen gekeurd al nooit te kunnen. Oude eigenaar had op bokt gezet dat het dier een bemerking had.

Toen ik dat benoemde naar ze (via FB) ben ik meteen geblokkeerd. Dus, red flag hier. :+

Dat soort dingen zijn voor mij reden genoeg om er ook vandaan te blijven. :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:30

Zonnebloem92 schreef:
Wat zouden jullie doen?
Situatie: leuke 13-jarige ruin, loopt zzl, röntgen in orde scoort alleen op 1 been een 3. 4 jaar geleden heeft de huidige eigenaar hem laten keuren en scoorde toen op dat been een 2.

Op t straalbeen?
Als je wil verzekeren lukt dat niet op een 3.
Is het paard klinisch verder wel helemaal goed?
Ik zou de foto's nog even voor een 2nd opinion sturen naar een andere veearts als je het paard graag wil kopen.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:35

Een RX bemerking bij een ouder paard dat op niveau loopt, zou ik - mits klinisch tip top - wel aandurven. Afhankelijk van de prijs natuurlijk en waar de bemerking zit.

Het valt mij gewoon op dat er dadelijk wordt aangegeven dat er ruime onderhandelingsmarge is bij een opgegeven vraagprijs (en soms wordt hier aangehaald 'bij een goede thuis', maar zeker niet altijd). Dit was vroeger pas een mogelijkheid als je was gaan kijken of je moest zelf vragen of er nog ruimte was om te onderhandelen voor je ging kijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 08:46

Vroeger werd dat aan de telefoon ook wel eens aangegeven hoor. Ik vind dat niet echt iets wat vooral in deze tijd is. In elke zoektocht heb ik wel eens verkopers gehad die dat aan de telefoon al aangaven. Alleen toevallig werden dat nooit de paarden die wij kochten. In mijn omgeving is het qua kopen en onderhandelen niet anders als andere jaren, behalve dat de prijzen hoger liggen. Bij ons wisselt het van 0 onderhandelingsruimte tot flinke verlaging en alles ertussenin. En dat is bij kennissen die nu zoeken en kopen niet anders.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:59

Onderhandelingsruimte is ook per paard verschillend. Ik heb paarden staan waar eigenlijk geen onderhandelingsruimte is. Die mogen voor het juiste bedrag wel weg, maar hoeven niet weg. Als ik ze nog een paar jaar hou is het ook goed. En ik heb paarden waar wel soms flinke onderhandelingsruimte is. Dat zijn paarden die qua papier en kwaliteit wel een bepaald bedrag waard zijn, maar die mij eigenlijk een beetje in de weg staan, hoe leuk ze soms ook zijn. Maargoed, wij fokken ook en dan komen er ieder jaar weer een aantal paarden bij. Helaas groeit het aantal stallen niet zo snel als het aantal veulens :)) En als ik dan in een lage prijsklasse 1000-1500 eraf doe dan bedenk ik me altijd maar dat ze dat in een paar maanden ook opeten. Plus dat het weer werk scheelt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:19

Ja, precies! En dus ook nog per verkoper verschillend, want elke reden die jij noemt kan iedereen hebben. Of sommige zetten liever hoog in, anderen vragen wat ze willen hebben en kunnen krijgen haha.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:32

Helaas ben ik ook weer op zoek. Had vorig jaar een hele leuke fjord gevonden, via een gezocht-advertentie op Marktplaats. Echt volledig betrouwbaar, lief en vrolijk dier, voelde me er 100% vertrouwd op. Helaas is hij onlangs ingeslapen vanwege koliek |(
En nu. Ik heb niet zo 6000 euro liggen voor een nieuw paardje, en ik heb best wel wat eisen.. Braaf, bomproof, verkeersmak, niet te oud, voorkeur voor koudbloed. In de lagere prijsklasse kom je snel bij dravers uit, maar ik weet niet of dat qua looplust en energie bij me past. En ik zoek wel echt een maatje voor het leven, dan is doorsparen helaas maar wat het is.

Welke kanalen zoeken jullie vooral? Ik hou nu marktplaats in de gaten, en zat gister te kijken op Sporthorses maar vind dat wat onoverzichtelijk en zie dan veel paardjes die in Duitsland staan (zitten redelijk dichtbij de grens). Heb maar weer een advertentie op MP gezet met wat ik te bieden heb, het liefst heb ik gewoon een eigenaar die echt een goed huisje zoekt voor z'n paardje.
Handelsstallen zoals Sans Souci durf ik eigenlijk niet aan. Hebben mensen hier ervaring met stal Westfriesedijk? Daar vind ik dan wel weer goede verhalen over..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:48

Na een aantal weken mee gelezen te hebben meld ik me ook maar;

Ik ben rustig aan opzoek naar hetgeen iedereen zoekt :j . De meeste ‘paard gezocht advertentie’ kan ik inmiddels dan ook wel matchen aan boktaccounts en facebookprofielen :') :+ . Maar mijn droompaard staat inmiddels bij iemand op stal of nog niet te koop

Onze perfecte match is:
Ruin, of zeer stabiele merrie ( dit ivm met de merriemerrie die we thuis hebben staan)
Vanaf 155 (breedgebouwd) of minimaal 160 hoog.
Leeftijd vanaf 6 t/m 14
Paard moet plezier vinden om alleen ( met mij zonder andere paarden) in 3/4 keer per week ritjes door de bossen te maken, maar ook zonder enorme fratsen een B-proefje in de bak kunnen lopen zodat we het lessen ook kunnen oppakken.
Geen dravers
koudbloeden/kruisingen hiertussen wel welkom.
Klik gaat boven kleur
Vanzelfsprekend eerlijk en gezond.
Prijsklasse <€7000

Paard komt particulier aan huis. ‘S morgens 8.00 - het donker wordt buiten op een ruime paddock met onbeperkt hooi. Vanaf maart-oktober daarnaast weidegang. Gemengde kudde van (straks) 5, 3 shetlanders en 1 Groninger merrie. Geen wisselingen, geen pensionklanten. Staat nooit alleen en gaat hier inprincipe alleen ‘dood’ weg. Maatje voor het leven.

Ik ben geen wedstrijdruiter, rij vooral voor plezier en ontspanning en zoek dat ook in een nieuw paard. Mega sensibel, angstige, vluchtige, grensverleggende (project) paarden passen voor mij niet in dat beeld.

———————————

Toch wel nieuwsgierig of jullie bij alles gaan kijken waarvan jullie denken dat het mogelijk kan matchen?

Ik merk dat ik daarin wellicht te afwachtend en bescheiden ben en bij lichte twijfel niet over ga tot een afspraak en dan achteraf denk wellicht had ik het met eigen ogen moeten aanschouwen of een bijvoorbeeld dergelijke gedrag of bemerking de klik met het paard in de weg staat bijv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:49

Ik vind een goed huis ook erg belangrijk, bij mij is het dus echt een vraagprijs en mag degene die interesse hebben ook zeker bieden. Wel reëel natuurlijk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:52

linda_arnold schreef:

Ik ben rustig aan opzoek naar hetgeen iedereen zoekt :j . De meeste ‘paard gezocht advertentie’ kan ik inmiddels dan ook wel matchen aan boktaccounts en facebookprofielen :') :+ . Maar mijn droompaard staat inmiddels bij iemand op stal of nog niet te koop

Onze perfecte match is:
Ruin, of zeer stabiele merrie ( dit ivm met de merriemerrie die we thuis hebben staan)
Leeftijd vanaf 6 t/m 14
Paard moet plezier vinden om alleen ( met mij zonder andere paarden) in 3/4 keer per week ritjes door de bossen te maken, maar ook zonder enorme fratsen een B-proefje in de bak kunnen lopen zodat we het lessen ook kunnen oppakken.
Geen dravers
Klik gaat boven kleur
Prijsklasse <€7000

Paard komt particulier aan huis. ‘S morgens 8.00 - het donker wordt buiten op een ruime paddock met onbeperkt hooi. Vanaf maart-oktober daarnaast weidegang. Gemengde kudde van (straks) 5, 3 shetlanders en 1 Groninger merrie. Geen wisselingen, geen pensionklanten. Staat nooit alleen en gaat hier inprincipe alleen ‘dood’ weg. Maatje voor het leven.

Ik ben geen wedstrijdruiter, rij vooral voor plezier en ontspanning en zoek dat ook in een nieuw paard. Mega sensibel, angstige, vluchtige, grensverleggende (project) paarden passen voor mij niet in dat beeld.

———————————

Toch wel nieuwsgierig of jullie bij alles gaan kijken waarvan jullie denken dat het mogelijk kan matchen?

Ik merk dat ik daarin wellicht te afwachtend en bescheiden ben en bij lichte twijfel niet over ga tot een afspraak en dan achteraf denk wellicht had ik het met eigen ogen moeten aanschouwen of een bijvoorbeeld dergelijke gedrag of bemerking de klik met het paard in de weg staat bijv.

Waarom geen draver?
Die zou perfect aan jouw eisen voldoen. Zijn over het algemeen erg nuchter en stabiel, bomproof, en je kan er echt wel een leuk proefje mee rijden. De prijzen van dravers zijn over het algemeen ook niet te hoog.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:52

Mloes schreef:
Helaas ben ik ook weer op zoek. Had vorig jaar een hele leuke fjord gevonden, via een gezocht-advertentie op Marktplaats. Echt volledig betrouwbaar, lief en vrolijk dier, voelde me er 100% vertrouwd op. Helaas is hij onlangs ingeslapen vanwege koliek |(
En nu. Ik heb niet zo 6000 euro liggen voor een nieuw paardje, en ik heb best wel wat eisen.. Braaf, bomproof, verkeersmak, niet te oud, voorkeur voor koudbloed. In de lagere prijsklasse kom je snel bij dravers uit, maar ik weet niet of dat qua looplust en energie bij me past. En ik zoek wel echt een maatje voor het leven, dan is doorsparen helaas maar wat het is.

Welke kanalen zoeken jullie vooral? Ik hou nu marktplaats in de gaten, en zat gister te kijken op Sporthorses maar vind dat wat onoverzichtelijk en zie dan veel paardjes die in Duitsland staan (zitten redelijk dichtbij de grens). Heb maar weer een advertentie op MP gezet met wat ik te bieden heb, het liefst heb ik gewoon een eigenaar die echt een goed huisje zoekt voor z'n paardje.
Handelsstallen zoals Sans Souci durf ik eigenlijk niet aan. Hebben mensen hier ervaring met stal Westfriesedijk? Daar vind ik dan wel weer goede verhalen over..

Wat verdrietig. Er is gisteren een fjord opgezet hier in de buurt net buiten je budget €250. Ik vind haar met 1,45 net te klein, voor hoe lang ze haar hebben enkel een paspoort en wat ze kan vrij hoog geprijsd, maar als het echt is wat je zoekt is geen prijs te hoog. (De wijze woorden van mijn man ;-))

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:54

Matheno schreef:
linda_arnold schreef:

Onze perfecte match is:
Leeftijd vanaf 6 t/m 14
Geen dravers
Klik gaat boven kleur
Prijsklasse <€7000

———————————

Waarom geen draver?
Die zou perfect aan jouw eisen voldoen. Zijn over het algemeen erg nuchter en stabiel, bomproof, en je kan er echt wel een leuk proefje mee rijden. De prijzen van dravers zijn over het algemeen ook niet te hoog.

Trekt mij op een een of andere manier helemaal niet, questie van smaak. Hou stal West-Friese dijk idd ook in de gaten. Die hebben ooit een een noord Zweedse draver gehad voor verkoop dat sprak me qua uiterlijk dan wel weer aan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:59

linda_arnold schreef:
Mloes schreef:

Wat verdrietig. Er is gisteren een fjord opgezet hier in de buurt net buiten je budget €250. Ik vind haar met 1,45 net te klein, voor hoe lang ze haar hebben enkel een paspoort en wat ze kan vrij hoog geprijsd, maar als het echt is wat je zoekt is geen prijs te hoog. (De wijze woorden van mijn man ;-))

De 5 jarige merrie bedoel je? Heb haar toevallig een berichtje gestuurd ja. Weet jij wat meer hierover, omdat je zegt dat ze haar nog niet lang hebben enzo? Ze is 1.47m geeft de vrouw aan, als ze enigszins breed gebouwd is zou ik er met mijn 1.80m wel op passen :Y)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:00

linda_arnold schreef:

Onze perfecte match is:
Leeftijd vanaf 6 t/m 14
Geen dravers
Klik gaat boven kleur
Prijsklasse <€7000

———————————

Haha ik zoek dus ongeveer exact hetzelfde! Alleen het bak-gedeelte kan weg, ik rijd uitsluitend in het bos. Op zich heb ik dezelfde twijfel bij dravers, hoewel je - zoals hier ook wordt aangegeven - ook wel weer vaak hoort dat ze heel bomproof zijn.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:02

linda_arnold schreef:
Trekt mij op een een of andere manier helemaal niet, questie van smaak. Hou stal West-Friese dijk idd ook in de gaten. Die hebben ooit een een noord Zweedse draver gehad voor verkoop dat sprak me qua uiterlijk dan wel weer aan.

En Noordzweedse paarden zijn echt mijn droompaarden.. Maar dan echt het zware type. Maargoed, kom daar maar eens aan.. ik heb stal Westfriesedijk in ieder geval ook een mail gestuurd met dat wat ik zoek.