[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:07

listiglistje schreef:
Ik zie trouwens net op die site van de SR merrie een mijn ex-ex-instructeur op een paard zitten, zit hij dus bij in...
staan dezelfde paarden op zijn site :P http://www.dekokdressage.com/nl/paarden ... ml?code=11

Vorselaars traint bij de Kok, dus dat zal wel gelinkt zijn aan elkaar. Hun heb ik bij mijn vos gehad destijds.

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:07

Oogt veel groter dan 1.70 :j

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:15

Mariekie gefeliciteerd met je aanwinst. Hij ziet er idd erg groot uit! En nog erg jeugdig. Is hij al beleerd?
Seven gefeliciteerd met je merrie! Ze ziet er leuk uit zo op de foto. Alleen waarom doe je zo geheimzinnig over de uitslagen van de keuring? Het zijn geen geweldige punten en ze is geen ster geworden maar iedereen kan die net als haar pavo uitslag gewoon op afstamming zien op internet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:15

Nynke1 schreef:
listiglistje schreef:
Ik zie trouwens net op die site van de SR merrie een mijn ex-ex-instructeur op een paard zitten, zit hij dus bij in...
staan dezelfde paarden op zijn site :P http://www.dekokdressage.com/nl/paarden ... ml?code=11

Vorselaars traint bij de Kok, dus dat zal wel gelinkt zijn aan elkaar. Hun heb ik bij mijn vos gehad destijds.

Om het nog duidelijker te maken.

F. de Kok huurt stallen op het complex van D. Vorselaars ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:16

Waarom doe ik geheimzinnig? Je kan ze zo opzoeken is niet veel moeite vind praten via pb makkelijk dan hier volledig offtopic te gaan.

Beetje rare conclusie van jou kant

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:17

Nynke1 schreef:
listiglistje schreef:

Waarom heb jij je naam aangepast :+ ik zie het nu pas.....moet ik weer wennen :')

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:19

@ seven; zie foto vn je nieuwe nu pas haha! Wat n leuk koppie heeft ze!
Veel plezier ermee!

Die vivaldi lijkt ind veeeeeul groter hahaha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:20

Bedankt romanoff

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:21

Seven schreef:
Waarom doe ik geheimzinnig? Je kan ze zo opzoeken is niet veel moeite vind praten via pb makkelijk dan hier volledig offtopic te gaan.

Beetje rare conclusie van jou kant

Vind ik niet Seven.
Ik was benieuwd naar de verdere afstamming en resultaten van je merrie, aangezien je op zoek was naar een kwaliteitsvolle merrie met predicaten die ook geschikt moest zijn voor de fok.
Ik heb de link naar horsetelex gehad en 'schrok' van de resultaten. Mede gezien het feit dat je toch min of meer voorgelogen bent.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:23

Seven nou Kaja stelt toch een normale vraag? En die beantwoord je niet dat moet via pb ?
Ja dat vind ik geheimzinnig. Dat is geen rare conclusie.... Aangezien je het zelf hebt altijd hebt over dat je kwaliteitsvolle dieren wilt hebben, geschikt om te fokken, en voor andere mensen en potentieel interessante paarden wel vanalles op weet te diepen en wel in dit topic zet... en over je eigen paard moet het via pb??

Dan wordt ik nieuwsgierig. En dan ga ik ff zoeken op internet :D en als ik de punten zie kijk ik daar wel van op. Is dat de reden dat het via pb moet?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:26

Whaha sorry ll :')

Joh Sythaa maak je niet druk, zo'n pavo cup zegt helemaal niks. Die van mij haalde destijds nog niet eens 60 punten, en dat is toch wel een heel goed en fijn sportpaard geworden.

Faline ik vind die SR merrie niks aan..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:28

Nynke1 schreef:
Joh Sythaa maak je niet druk, zo'n pavo cup zegt helemaal niks. Die van mij haalde destijds nog niet eens 60 punten, en dat is toch wel een heel goed en fijn sportpaard geworden.

Het gaat niet om de resultaten van de Pavo Cup!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:30

Doe mij deze maar :D (niet te koop hoor, staat bovendien in johannesburg africa :+)
Maar als iemand zoiets te koop weet staan... O:)
Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:33

Ik ben wel in voor een tripje naar Johannesburg hoor Faline :').

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:33

Van wat ik heb beoordeeld is dit paard en de afstamming zeker goed genoeg voor de verdere toekomst en fokkerij. De merrie is kwalitatief goed genoeg dus waarom ze die punten heeft gehaald is enkel gissen ik was er 3 jaar geleden niet bij.

Het enige wat ik weet is dat het dier voorgebracht is toen ze groen was en verder ongetraind. Misschien niet de handigste beslissing van die eigenaren op dat moment maar het is niet anders

@ Sythaa
Nee hoor geen andere reden dat het via pb moet, ik vind het niet nodig volledig alles uit te dikken terwijl een iemand interesse toond dan vind ik het makkelijk het via pb te doen waar het ook hoord want het gaat over een persoonlijk iets niet over het aan en verkopen van paarden :j

Ik vraag me alleen af waren jullie je zo druk maken om een oude keurings uitslag. Ik ben heel blij met dr en dat lijkt me het belangrijkste

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:35

En dat is het ook zeker Seven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:36

:D Bedankt NWD,
jij nog achter de schim aan geweest?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:38

Seven denk niet dat iemand zich druk maakt hoor :D (jij zelf misschien?)
Het valt alleen op dat je de vraag omzeilt en over andermans paarden altijd wel allerlei weetjes en uitslagen in het topic zet en over je eigen aanwinst niets meldt en of blijkt te weten. Dus tsja dan worden mensen nieuwsgierig... en afgaande op jouw wensenlijstjes en opmerkingen hier in het topic ben ik gewoon verbaasd dat je met een niet sterwaardige merrie thuis bent gekomen dat is alles. Daarmee kan het nog wel een heel fijn gebruikspaard zijn natuurlijk!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:41

Nee hoor ik helemaal niet. Ik ben eerlijk had de keurings standen ook nog niet gevonden, de pavocup wel maar vind dat weer minder belangrijk :j

Ze voldeed verder perfect aan mijn eisen en mijn ster merrie ben ik zo abrupt verloren dat die eis ook niet meer zo hard was als eerder :j
De sport en evt fokkerij is zeker een kans met dit dier dus dan voldoet ze daarin ook aan mijn eisen ookal is ze niet met dikke punten ster geworden.

We gaan gewoon nog eens proberen en zien wel wat er dan uit komt :j

Edit: ik heb verder nog niets gemeld in het topic omdat de koop nog niet rond was dat is net pas gebeird toen ze haar hebben gebracht maar wil wel info delen hoor nu ik wel even tijd heb.

Mijn nieuwe dame <3
Bloem
stb prok
special d x gribaldi x amethist
l2 dressuur
1.70
zwart

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:44

Seven schreef:
Van wat ik heb beoordeeld is dit paard en de afstamming zeker goed genoeg voor de verdere toekomst en fokkerij. De merrie is kwalitatief goed genoeg dus waarom ze die punten heeft gehaald is enkel gissen ik was er 3 jaar geleden niet bij.

Blijkbaar niet volgens het KWPN. Natuurlijk kun je een eigen kijk hebben op de fokkerij en niet binnen het fokdoel van het KWPN fokken.

Seven schreef:
@ Sythaa
Nee hoor geen andere reden dat het via pb moet, ik vind het niet nodig volledig alles uit te dikken terwijl een iemand interesse toond dan vind ik het makkelijk het via pb te doen waar het ook hoord want het gaat over een persoonlijk iets niet over het aan en verkopen van paarden :j

Nou ik vind dat Sythaa wel een punt heeft over het verzamelen en delen van info in dit topic. Daar deed je anders ook niet moeilijk over. Je keuze per PB is natuurlijk je goed recht.

Seven schreef:
Ik vraag me alleen af waren jullie je zo druk maken om een oude keurings uitslag. Ik ben heel blij met dr en dat lijkt me het belangrijkste

Dat je blij met haar bent is zeker het belangrijkste. Ik denk dat Sythaa echter net zo verbaasd is als ik dat ben.
Je zocht een kwaliteitsvolle merrie met predicaten, welke ook geschikt moest zijn voor de fokkerij. Daar voldoet deze merrie met deze punten en enkel het PROK predicaat imo niet aan. Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.
Daarnaast ben ik ook erg verbaasd over het feit dat je niet op de hoogte bent van de keuringsuitslagen, maar min of meer voorgelogen bent aangezien verkopers je verteld hebben dat de merrie 70-70 heeft gescoord ipv 60-65. Dat vind ik wel een kwalijke zaak en dat kan toch wel besproken worden?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 23:57

Dat jij vind dat dat besproken moet worden prima maar ik oordeel enkel op de feiten die ik vind niet op die van iemand die van horen zeggen iets aan me doorgeeft. Daar hecht ik niet zoveel waarde aan, jij blijkbaar wel.

Wel hebben jullie gelijk normaal ben ik wel iemand die alles tot in de puntjes uit zoekt echter zag ik pas bij het zien van de papieren van de merrie dat ze prok en stb was. Ik vond haar geweldig ook zonder beide "predicaten" en had ik al besloten dat dit mijn merrie zou worden, dus als ze geen stb prok zou zijn geweest was ze ook mee gegaan :) Voor mij dus enkel een plus dat ze wel stb prok is.

We zullen kijken of we wat aan de punten kunnen doen op evt keuring of later vanuit de sport.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:59

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:02

Catfight :+

Ach who cares...predikaten zeggen ook niet alles, als ze maar uit een fijne & goede moederlijn komen!

De moeder van de mijne is nooit geen ster geworden, maar wel Preferent Prestatie (bijna dubbel) alleen al op de 1e 4 nakomelingen, 3 x een Pavo-Cup finalist geleverd,
2e bezichtigingshengst (Select sale), een aantal Elite en Keur merries en alle nakomelingen doen het meer dan goed in de sport & fokkerij :)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 09-01-13 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:03

:=

Ben ik het mee eens ook een stb merrie kan goede nakomelingen geven.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:05

Joh, aan keuringsresultaten heb je echt geen fluit als het dier niet in de sport mee wil doen.
De merrie van Seven is al keurig L2 op haar 6de jaar, gaat prima volgens mij!

Lekker van genieten, Seven :j