Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MRIIIS schreef:xRivaldo schreef:Goedemorgen!
Gisteren ben ik gaan kijken bij de 1,5 jarige merrie. Ondanks de mega harde wind en de blubber, heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Heb ook wat goede filmpjes gemaakt. Ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter en loopt ontzettend mooi!
Nou goed, zit dus op een roze wolk. Ben ook wat onzeker, want zal mijn eerste eigen paard zijn. Heb altijd bijrij/lease paarden gehad. Eens iemand die met mij mee wil kijken en denken over goede vervolgstappen?
Alle keuringen zijn toegestaan.
Ik zit inmiddels al een jaar niet meer in dit topic, want ben voorzien, maar als ik je een tip mag geven; ik heb als eerste eigen paard een 4 jarige gekocht die niet de makkelijkste bleek. Ik ben nu heel blij met haar, maar ik zou dit niet weer doen, omdat zo'n jong paard gewoon heel anders is dan eentje die wat ouder en wat meer bevestigd is, helemaal als er nogal een kop op zit (kom je meestal pas achter als ie van jou is). Ik heb het toen een beetje geromanticeerd, zo van samen een band opbouwen enzo
Maar achteraf gezien gewoon niet handig geweest, want het eerste jaar met haar was eigenlijk gewoon niet zo leuk. Mocht je het wel doen, dan hele goede begeleiding zoeken, iemand die ervaring heeft met jonge paarden
Want ik kan je vertellen, die van mij is ook heel lief en knap en komt uit een hele mooie lijn, maar zonder mijn geweldige instructrice, had ik haar niet kunnen houden (sorry voor de vele bewerkingen, zit op m'n telefoon).
Farjen schreef:Ooit hebben ze tegen mij gezegd, dat het een jaar duurt voor je een band hebt met je paard.
En als ik terugkijk naar die periode met mijn eigen paarden, is dat inderdaad altijd zo geweest
Farjen schreef:Ooit hebben ze tegen mij gezegd, dat het een jaar duurt voor je een band hebt met je paard.
En als ik terugkijk naar die periode met mijn eigen paarden, is dat inderdaad altijd zo geweest
Earth schreef:Wat ik zoek.
Rustige pony of paard die ruiter een goed gevoel geeft. Meisje is beginnend maar heeft wel wat ruitergevoel.
Tussen de 1.45 en 1.65 mtr.
Verkeersmak en kan alleen naar buiten
Al netjes opgeleid, netjes aan de hulpen, hoef niet perse meer wat te leren.
Hoeft niet uitgebracht te zijn.
Hoeft niet speciaal te bewegen, maar wel een rustige galop goed aan de hulpen.
Beetje een leerpony, maar ook om plezier mee te hebben. Zonder zadel rijden etc.
Lagere tot gemiddelde prijsklasse.
Vanwege het budget is een wat oudere pony prima. Max 20 jaar
Geen dravers of Ierse import.
Soepel in de beweging (wij krijgen regelmatige stijve of kreupele paarden aangeboden. Dat is niet wat we zoeken, paard of pony moet nog wel even mee kunnen)
Liever geen handelaren
Er is al wel het een en ander te vinden hoor, maar we zoeken nog rustig verder om de leuke topper te vinden.