Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:maar dode ponys heb je toch wel...dode schapen ook. Hoeveel zijn er ondertussen al niet gedood of verwond achter wolfproof omheining??
Je kan het niet voorkomen. Dat is het hem nu net.
Of je moet ze in een totaal dichte stal zonder open deur of raam zetten, 24/7
Kan maar daar zijn die natuurfreaks ook weer tegen want dat heet bioindustrie.
Wintu schreef:pillow schreef:Wintu. Weet jij achter wat voor omheining deze pony stond?
Nee, deze niet. Maar heb hier in de buurt nog geen enkele pony achter ander hekwerk dan normaal zien staan.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Bij jou in de buurt weet ik niet
In belgie wat hier net over de grens is voor mij wel
Ik heb er hier nog niet van gehoord hier. En als men een degelijke afgesloten stal hebt, hoe komt een wolf er dan in.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:maar dode ponys heb je toch wel...dode schapen ook. Hoeveel zijn er ondertussen al niet gedood of verwond achter wolfproof omheining??
Dat je het niet kunt voorkomen, wil niet zeggen dat je dan maar helemaal niets moet doen vanzelf.
Schapen weet ik dat ze achter wolfproof raster gedood zijn, hoeveel weet ik niet.
Ponies achter wolfwerend raster zie ik hier nooit en of er ponies gedood zijn hier in hun stal of achter raster weet ik niet. Misschien kun jij het me vertellen?
pillow schreef:Dat heb ik laatst ook al eens gezegd. Wat jij overdag ziet hoeft snachts niet zo te zijn. De mijne lopen overdag ook achter een normale omheining. Snachts worden ze opgesloten achter hekwerk van 180cm met stroom
DuoPenotti schreef:maar dode ponys heb je toch wel...dode schapen ook. Hoeveel zijn er ondertussen al niet gedood of verwond achter wolfproof omheining??
pillow schreef:Dat heb ik laatst ook al eens gezegd. Wat jij overdag ziet hoeft snachts niet zo te zijn. De mijne lopen overdag ook achter een normale omheining. Snachts worden ze opgesloten achter hekwerk van 180cm met stroom
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:achter raster, je had het over raster
Ik bedoel, ik heb er hier nog niet van gehoord dat een pony achter raster is gepakt of in een stal.
Jessix schreef:Maar zou jij niets doen dan? Kleine pony’s gewoon achter een stroomdraadje houden in wolven gebied?
SusanH schreef:Wolven pakken ook overdag. Veulen wat afgemaakt is is ook overdag gepakt. In andere landen genoeg voorbeelden bekend waar ze zelfs in de stal dieren aanvallen. Als ze binnen willen komen komen ze binnen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niks moet doen. Maar ook als je alles volgens de regeltjes doet dan is dat geen garantie.
Wintu schreef:SusanH schreef:Wolven pakken ook overdag. Veulen wat afgemaakt is is ook overdag gepakt. In andere landen genoeg voorbeelden bekend waar ze zelfs in de stal dieren aanvallen. Als ze binnen willen komen komen ze binnen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niks moet doen. Maar ook als je alles volgens de regeltjes doet dan is dat geen garantie.
Ik denk ook niet dat er hier iemand beweerd dat die garantie er is.
DuoPenotti schreef:Dus jij hebt zomaar duizenden euro's liggen? Vele duizenden?
Ik denk dat er wel meer mensen die meer willen doen, maar als je dat niet op de bank hebt staan?
Wetende dat het geen nut heeft ook nog niet.
Als die lui die nu die rechtzaak aangespannen hebben dat eens uit eigen knip zouden moeten betalen
Dan denk ik ineens dat ze veel stiller worden
Echt ik zou niet weten wat te doen hier, echt niet.
Ja draadje onder en boven, dat is in geld nog wel iets te doen, maar heeft nul nut, gewoon 0
DuoPenotti schreef:Dus jij hebt zomaar duizenden euro's liggen? Vele duizenden?
Ik denk dat er wel meer mensen die meer willen doen, maar als je dat niet op de bank hebt staan?
Wetende dat het geen nut heeft ook nog niet.
Als die lui die nu die rechtzaak aangespannen hebben dat eens uit eigen knip zouden moeten betalen
Dan denk ik ineens dat ze veel stiller worden
Echt ik zou niet weten wat te doen hier, echt niet.
Ja draadje onder en boven, dat is in geld nog wel iets te doen, maar heeft nul nut, gewoon 0
DuoPenotti schreef:Maar nu ben ik hele dagen thuis, maar toen ik nog ploegen werkte gingen ze om half 6 naar buiten bij de vroege dienst.
Bij de late haalde mijn vriend ze binnen, tussen 18.00 en 20.00
Heb 10 jaar lang late gehad.
dan is het donker in de herfst/winter/lente rond die tijden.
De meeste mensen werken toch nog altijd niet vanuit huis, dus hebben ook al staan ze in de nacht op stal, ze toch uren van de dag in het donker/schemer staan.
En wat al is gezegd, overdag hebben ze ook al dieren gedood.
Jessix schreef:Wat ik te besteden heb is hier niet van belang. Ik zal wel alles doen om ze zo veilig mogelijk te houden. Daar is afgelopen winter al een begin mee gemaakt. Het is voor mij steeds monitoren en keuzes maken tussen welzijn en gevaar. (ook mijn paarden liepen 24/7 buiten met de stallen open) Als ik zelf niets zou kunnen op mijn eigen terrein dan zou ik bijvoorbeeld ook bereid zijn om ze ergens anders te stallen waar het veiliger is. Maar dat is hoe ik er zelf in sta.
Als ik kijk naar het kaartje wat Wintu net plaatst en zo was er ook dat dorpje in België waar er 12 liepen, dan zou ik geen oog meer dicht doen met een shetlander achter een enkel stroomdraadje.
De situatie gaat niet veranderen. Het moet echt nog veel erger worden wil de overheid pas ingrijpen. Ik zou niet willen dat mijn dieren daar de dupe van worden en ik daar niets aan probeer te doen.