Uitleg gedeputeerde Gelderland Harold Zoet BBB.
Citaat:
In reactie op het artikel van omroep Gelderland het volgende. In dit artikel wordt gesuggereerd dat wij als provincie Gelderland, na het incident in Nunspeet, geen actie ondernemen. Wat wij niet doen is de natuurgebieden in Gelderland afsluiten nalv dit incident. Wat wij wel doen is intensief overleggen met de staatsecretaris, collega gedeputeerden in andere provincies en met de burgermeesters in wolvengebieden. Burgermeesters mogen in het kader van openbare veiligheid bij een bedreigende situatie ingrijpen. Onze contacten met de stichting wild aanrijdingen, de wolvencommisie en de Fauna beheer eenheid in Gelderland zijn intensief. Komende zondag vertrek ik naar Finland om daar met het ministerie in gesprek te gaan over hun aanpak. Ook verschillende werkbezoeken en gesprekken met ervaring deskundigen. Wij zitten zeker niet stil en bereiden ons voor om te kunnen ingrijpen bij een bedreigende situatie. Naast dit voeren wij onze lobby meer en meer op richting Brussel en willen ook graag helderheid over de gunstige staat van in standhouding in verhouding met een dicht bevolkt land als Nederland. Ik begrijp heel goed dat voor sommige van u onze acties niet snel genoeg gaan. Maar wij willen en kunnen uitsluitend handelen binnen de kaders van de (huidige) Nederlandse wetgeving.
Bron Harold Zoet
https://www.facebook.com/share/p/pVgiH9quWcJEZWv7/?
Reactie Annemieke van Straaten op bericht van Harold Zoet
Citaat:
Dank Gedeputeerde Harold Zoet! Ik denk alleen dat burgermeesters wel oppassen na het verhaal doodgeschoten wolf Wapse! Voor ze het weten hebben ze een strafrechtelijke onderzoek aan hun broek. Ook is het belangrijk dat ik antwoorden krijg op mijn vragen over de slapende wolf achtertuin in Doetinchem, omdat toen de Politie Oost- Nederland zelfstandig heeft gehandeld en dat is niet hoe het hoort! Provincies zijn bevoegd gezag! En het is jammer dat ambtenaren van de Provincie Gelderland zaak wolf Doetinchem hebben laten rusten, terwijl dat wel degelijk heel belangrijk was! Toen was de heer Zoet overigens nog geen Gedeputeerde van de Provincie Gelderland. Tja en dan komt er een blondje uit Volendam die kritische vragen laatst daarover heeft ingediend, want als het zo is dat Politie zelfstandig kan handelen wat zitten we dan moeilijk te doen? Succes Harold! Weet dat er vele mensen achter je staan!
Bron Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/tGxUrz ... tid=WC7FNe