Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:03

myk_en_shant schreef:
Dat is balen Lieser, vind het zo slecht van de verkoper, om mensen zo aan het lijntje te houden. Open kaart spelen is voor alle partijen eerlijker.

Ja, vooral als je ook geen stalker wilt zijn. Ik had er al eens achteraan gemaild, dus dan wil ik ze ook de tijd geven om die nieuwe filmpjes te maken waar ze het over hadden ...

Nou ja, het is niet anders.

myk_en_shant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:02

Ik merk dat een zoekertje plaatsen echt vruchten afwerpt, mocht paard van morgen toch niet zijn, wat ik zoek. Kan aankomende week de volgende bekijken.
Ipv tijden niets vinden, heb ik in een week 4 aangeboden gekregen +:)+
De eerste 2 waren alsnog niet helemaal wat ik zocht (1 had een weke rug en de andere herstellende van een blessure), maar buiten die 2 dingen om, waren beide binnen budget en de braafheid die ik zoek.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:09

Dat klinkt goed! Hopelijk zit er wat voor je tussen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:37

Dat hoop ik ook, na 4 paarden bekeken te hebben, die vanalles mankeren, hoop ik nu de juiste te vinden.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:18

myk_en_shant schreef:
Dat hoop ik ook, na 4 paarden bekeken te hebben, die vanalles mankeren, hoop ik nu de juiste te vinden.

Dan heb je geluk met 4, ik heb inmiddels minstens 8 paarden gereden die of kreupel liepen of van pijn in de rug geen normale aanleuning konden houden, daarnaast nog 2 waar ik nog een keer wilde kijken maar dezelfde dag een andere kijker het paard gelijk meenam. Morgen weer bij een paard kijken en daar moet ik dus direct een besluit nemen pfff zo lastig

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:24

Oef 8 stuks,ik vraag mij wel eens af, of mensen nog wel investeren in correct paard leren rijden.
Rijfilmpjes die ik op vraag, zijn van zeer diep triest niveau, zodat het logisch is dat de paarden ook stuk zijn.

Ik wil niet zeggen dat ik een top ruiter ben, maar ik investeer elke week in les, waarbij balans en ontspanning centraal staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:34

Ik heb er vandaag een te koop gezet, al best wat reacties gehad.
Vind het allemaal toch wel spannend.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:38

PSvanLot schreef:

Succes! Het is voor beide kanten een spannend proces :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:40

PSvanLot schreef:

Succes, herken het zeker, de spanning van wie er op af komt, zal die net zo goed voor hem zorgen, als jij dat deed.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 08:48

PSvanLot schreef:

Succes! Ik houd hier momenteel wat kijkers af. Klinken telefonisch vaak al niet als een match, dus beetje zonde van beider tijd.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:27

Ik keek net op youhorse.auction en daar staan best een paar (jonge) paarden voor een goeie prijs .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:06

Padoertje schreef:
PSvanLot schreef:

Succes! Ik houd hier momenteel wat kijkers af. Klinken telefonisch vaak al niet als een match, dus beetje zonde van beider tijd.

Dat doe ik dus ook. Grappig is dat mensen dan toch perse willen komen terwijl ik het niet wil.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:43

Ik heb als verkoper 1 keer de vraag gekregen of ik het paard wel wilde verkopen aan deze mensen of het gevoel voor mijn ook goed was. Ik stond er even van te kijken.

Want mensen vinden het raar als verkoper meedeelt dat ze het paard niet mogen kopen heb 1 keer een week lang boze mensen gehad aan de telefoon/app. Ik verkocht hun de pony niet moeder kon dramatisch rijden dat vond ik toen zo zielig voor die pony heb ze uit eindelijk geblokt.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:12

Goedemorgen!

Gisteren ben ik gaan kijken bij de 1,5 jarige merrie. Ondanks de mega harde wind en de blubber, heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Heb ook wat goede filmpjes gemaakt. Ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter en loopt ontzettend mooi!

Nou goed, zit dus op een roze wolk. Ben ook wat onzeker, want zal mijn eerste eigen paard zijn. Heb altijd bijrij/lease paarden gehad. Eens iemand die met mij mee wil kijken en denken over goede vervolgstappen?

Alle keuringen zijn toegestaan.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:15

Goedemorgen, leuk toch op een roze wolk ;) Kies je bewust voor een jong paard? Is toch anders de komende jaren dan een gereden paard.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:22

office schreef:
Ik keek net op youhorse.auction en daar staan best een paar (jonge) paarden voor een goeie prijs .

Je moet een prijs opgeven waar je het paard voor laat gaan.
Dus het is nog maar de vraag....

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:27

xRivaldo schreef:
Goedemorgen!

Gisteren ben ik gaan kijken bij de 1,5 jarige merrie. Ondanks de mega harde wind en de blubber, heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Heb ook wat goede filmpjes gemaakt. Ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter en loopt ontzettend mooi!

Nou goed, zit dus op een roze wolk. Ben ook wat onzeker, want zal mijn eerste eigen paard zijn. Heb altijd bijrij/lease paarden gehad. Eens iemand die met mij mee wil kijken en denken over goede vervolgstappen?

Ik zit inmiddels al een jaar niet meer in dit topic, want ben voorzien, maar als ik je een tip mag geven; ik heb als eerste eigen paard een 4 jarige gekocht die niet de makkelijkste bleek. Ik ben nu heel blij met haar, maar ik zou dit niet weer doen, omdat zo'n jong paard gewoon heel anders is dan eentje die wat ouder en wat meer bevestigd is, helemaal als er nogal een kop op zit (kom je meestal pas achter als ie van jou is :D). Ik heb het toen een beetje geromanticeerd, zo van samen een band opbouwen enzo :') Maar achteraf gezien gewoon niet handig geweest, want het eerste jaar met haar was eigenlijk gewoon niet zo leuk. Mocht je het wel doen, dan hele goede begeleiding zoeken, iemand die ervaring heeft met jonge paarden :) Want ik kan je vertellen, die van mij is ook heel lief en knap en komt uit een hele mooie lijn, maar zonder mijn geweldige instructrice, had ik haar niet kunnen houden (sorry voor de vele bewerkingen, zit op m'n telefoon).
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 06-02-22 12:43, in het totaal 6 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:28

xRivaldo schreef:
Goedemorgen!

Ik wil best kijken voor je, maar wat belangrijker is: heb jij de kennis beschikbaar die je helpt om dat veulen goed op te voeden tot correct rijpaard?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:30

Ik meld me ook :) Ik ben ook op zoek naar een paard, maar helaas niet in Nederland. Hier in de omgeving is het een stuk lastiger om een goed dressuurpaard te vinden, daarom kijk ik vooral in Zuid Afrika. En zelfs daar is het moeilijk.

xRivaldo, ik wil ook wel filmpjes voor je bekijken hoor :)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:31

Ja, ben ik me eens. Ik heb nu een drie jarige na 5 jaar eentje te hebben gehad die nu 21 jaar is. Het is wel echt even een andere koek. En ik ben echt heel blij dat ik veel support krijgt met doorrijden en opvoeding.

Dus kijk goed naar jezelf en of je bekend ben om me jonge paarden te omgaan. Soms is het beter om door te sparen in plaats van een jong paard te kopen omdat het goedkoper is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:03

Ik krijg net bericht dat er op de stal waar wij op de wachtlijst staan binnenkort een plekje vrijkomt. We hebben nog geen paard, maar deze plek laat ik niet lopen. Gelukkig kunnen we voor een gereduceerde prijs de box een tijdje reserveren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:12

esje01 schreef:
office schreef:

Je moet een prijs opgeven waar je het paard voor laat gaan.
Dus het is nog maar de vraag....

Het is een veiling dus die prijzen gaan nog wel omhoog tegen het einde van de veiling.
Eigenaar hoeft ze ook niet te verkopen als de prijs onder zijn vastgestelde bedrag blijft

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:00

Lieser schreef:
Ik krijg net bericht dat er op de stal waar wij op de wachtlijst staan binnenkort een plekje vrijkomt. We hebben nog geen paard, maar deze plek laat ik niet lopen. Gelukkig kunnen we voor een gereduceerde prijs de box een tijdje reserveren.

Het is zeer belangrijk om een goed plekje voor je paard te hebben.Dat is geregeld dus,nu op zoek naar je ideale maatje! Die komt beslist wel.Ik ben benieuwd,hou ons maar op de hoogte.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:33

xRivaldo schreef:
Goedemorgen!

Kies je bewust voor een jaarling ipv een volwassen dier als je eerste paard? En wat zijn jouw verwachtingen, wil je er straks wedstrijdgericht mee gaan trainen?

Ik zou zeggen tenzij je redelijk ruime ervaring met jonge paarden hebt kun je beter een paard zoeken dat het al fatsoenlijk onder het zadel doet :o een jonkie naar de eigen hand kunnen zetten klinkt wellicht leuk, maar bij de meeste jong paard + onervaren eigenaar combinaties gaat het echt hartstikke mis... Vooral als de nieuwe eigenaren ook nog zelf aan de onzekere kant zijn.

Dat kan uiteraard ook een mooie ervaring worden, maar bij zo'n jonkie moet je wel behoefte hebben aan het hele traject en je wensen kunnen bijstellen mocht het paard eenmaal volgroeid iets anders blijken te zijn dan wat je nu in gedachten hebt. Bij een volwassen dier gaat het allemaal veeeel makkelijker vind ik :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:30

Met goede begeleiding komt dat best goed hoor :)
Ben zelf ook zo begonnen toen ik mijn eerste eigen paard kocht.