Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:Ja jij quote een post met geen voorbarige conclusies trekken.
En daarop antwoord ik.
Dat doet de herder wel.
Niet meer en niet minder bedoel ik ermee.
Gewoon een antwoord een vervolg op wat jij schrijft.
Is dat zo raar?
Je laatste alinea vind ik ook.
Niemand moet conclusies trekken voor bewijs.
Maar word wel gedaan.
Daarover dus mijn post...
En daar laat ik het bij.
Als je het nu nog niet begrijpt kan ik er toch niks anders mee.
Kendra schreef:Eens met DuoPenotti, dit is bv. een familie die blijkbaar heeft geleerd hoe je alle blokkades kunt omzeilen. Misschien moet je die dan doodmaken of er in ieder geval voor zorgen dat ze geen jongen meer krijgen.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157573 ... ngetroffen
tamary schreef:Nulstand hoeft niet 100% succesvol te zijn om de schade flink te beperken. Aantallen wolven zijn stomweg veel te hoog, en zolang dat in de landen om ons heen ook zo is zullen er inderdaad wolven blijven opduiken. Neemt niet weg dat omschakelen van ingewikkeld en overal tegengewerkt traject om 1 dier tot probleemwolf te labelen naar dit gebied is niet geschikt, dus elke wolf kan niet anders dan probleemwolf zijn en mag dus meteen geschoten worden een heel stuk zal helpen. Mogelijkheden staan gewoon in de EU-wet, maar dan moet iemand in Den Haag dat een keertje goed doorlezen en accepteren dat die bij de volgende verkiezingen een carriereswitch moet maken.
Sanet schreef:In de praktijk vraag ik me af of de wolven dan dus wel in Nederland zijn. Want waarom zouden ze niet schaap gaan eten? Het is niet dat de ene dode wolf aan de ander kan doorgeven: ik werd geschoten omdat ik schaap ging eten, dus dat moet je niet doen.
(Schaap uiteraard voorbeeld, of hij nu schaap, koe, lama, paard, hond… aanvalt/eet)
DuoPenotti schreef:Ja die mensen van dat veulen wel.
Bedoelde de opmerking van jou.
Jij zegt nee eerst uitslag afwachten je mag geen conclusies trekken.
Nou die herder trekt ook conclusies.
En komt nog groot in de krant ook:hond.
Puur op aanname. Geen bij12
Maar van die herder word die onzin gewoon geaccepteerd.
tamary schreef:Op sm snappen ze niet dat stadspark Nederland geen geschikt leefgebied is voor wolven.
DuoPenotti schreef:Dat weet ik niet. Kreeg ik ook niet duidelijk.
Als het vanuit een instantie is zou het nóg kwalijker zijn.
Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is dat hij in de zomer op land van staats bosbeheer laat grazen. Al 30 jaar lang.
Geen idee of dat vrijwillig is of daar een vergoeding voor krijgt.
SusanH schreef:tamary schreef:Op sm snappen ze niet dat stadspark Nederland geen geschikt leefgebied is voor wolven.
Mensen vinden het geweldig dat er zoveel jonge wolven rondlopen op de Veluwe. Ik zie het niet als iets overwegend positiefs. Ik zie nu al veel minder wild dan voor een paar jaar terug. Mijn idee, of er is echt al minder wild, of het wild is schuwer geworden, of allebei.
Onali schreef:Hoe meer provinciën hinder van de wolven ondervinden hoe beter.
Wordt het draagvlak steeds kleiner en zal er iets moeten gebeuren.
tienus63 schreef:Eigenlijk zouden dit soort foto’s in de normale media getoond moeten worden.
Maar die drukken de snor.
Oorlogsslachtoffers, slachtoffers van liquidaties, afgerukte ledematen, alles komt voorbij in het journaal.
Behalve de slachtingen die de wolf verricht.
Af en toe een kort item.
DuoPenotti schreef:ja maar ja maar die boer moet maar goed afrasteren, ja maarja maar ze moeten er maar een hond bij leggen, ja maar ja maar, allemaal eigen schuld.
En ondertussen lees ik bij die pony dat het zoontje een wortel ging geven en de pony vond...
Om woest van te worden dat dit gewoon allemaal maar kan!!