Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:04

Let de mudgames begin!
Het is toch lachwekkend dat ze elkaar de tent uit vechten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:08

Hij vergeet voor het gemak even dat HIJ de zelfbenoemde expert is, maar nu zijn expertise aan alle kanten blijkt te rammelen geeft hij niet thuis. Zou hij niet persoonlijk aansprakelijk zijn te stellen omdat veel richtlijnen af gaan op zijn adviezen. Nu blijkt dat deze adviezen niet kloppen is er een groot probleem.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:10

tienus63 schreef:
Let de mudgames begin!
Het is toch lachwekkend dat ze elkaar de tent uit vechten.

ja prachtig, laat hem maar eens om de oren geslagen worden met zijn onkundige en starre houding!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:42

Heel fijn zo’n reactie die het wel serieus neemt. Ik hoop dan ook dat ze doorpakken en vlot een beetje. Tot nu toe zijn het aangevraagde gesprekken… net als de wolven op de UH, daar hoor je ook niet meer over hoe ver ze zijn met de plannen van het zenderen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:57

DuoPenotti schreef:
Verschrikkelijk weer van die pony...

OOk een goede link, Leugenveld die maar niet toe wil geven dat afrasteren niet werkt, dan schuift hij het op een ander...wat een misselijk ventje

https://www.facebook.com/share/p/4gUk7nKUCHCGXm6Y/

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dit is helemaal mooi! Dan zou je dus om je wolf werende omheining nog een andere (tijdelijke) oplossing moeten plaatsen?! 8)7 Wat een debiel joh. Alsof je ook altijd maar de middelen en de mogelijkheden hebt om dat maar even zo voor elkaar te krijgen. En dan nog werkt het afdoende.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:11

Tijdelijke aanvullingen zegt ie. Goed Nederlands is ook moeilijk voor m.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:05

Goed verhaal van Zoet!

Heel triest van die pony. Verschrikkelijk gezicht.

Die Leugenveld was toch gestopt? Valt me op dat hij steeds meer een podium krijgt de laatste tijd…
En de echte deskundigen uit het buitenland sneeuwen onder.

Wat ik me afvraag: die onderzoeken bij BIJ12, als er uit DNA hybride komt, zouden ze dit dan als zodanig documenteren? Of onder hond? (Zou me niets verbazen)…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:22

Zichtmelding Woudenberg twee wolven
Citaat:
Woudenberg Utrecht
20-08-2024
07.05 uur

2 wolven staken de zeisterweg over tussen nr 29 en 41. Liepen richting de meent.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/qDWnVr ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:24

rover_ schreef:
Goed verhaal van Zoet!

Heel triest van die pony. Verschrikkelijk gezicht.

Die Leugenveld was toch gestopt? Valt me op dat hij steeds meer een podium krijgt de laatste tijd…
En de echte deskundigen uit het buitenland sneeuwen onder.

Wat ik me afvraag: die onderzoeken bij BIJ12, als er uit DNA hybride komt, zouden ze dit dan als zodanig documenteren? Of onder hond? (Zou me niets verbazen)…

Misschien is dit een antwoord.

Citaat:
In Hessen zijn sinds begin dit jaar al 18 paarden en vee beroofd.

Precies 18 keer was het politiek volledig onafhankelijke 'Senckenberginstituut' zeker wie hier zeker NIET verantwoordelijk voor had kunnen zijn: De Wolf.

Zo we hebben er eentje in de nieuwe "overloper"
Spannende veldtest gepubliceerd:
Twee monsters van één en dezelfde hertencrack werden naar twee verschillende laboratoria gestuurd.

Terwijl ook hier het volledig onafhankelijke en gegarandeerd waarheidsgetrouwe "Senckenberg-Institut" de hond opnieuw verdacht als een dodelijk beest, identificeerde het Hamburg ForGen Laboratorium vreemd genoeg de wolf als oorzaak.

Ik denk dat er voor dit soort "wolvenwoede" eigenlijk maar één oplossing is: alle laboratoria moeten tijdig genationaliseerd worden om het gevaar van rechtspopulistische pseudowetenschap te beteugelen. Omwille van de democratie mag een verbod op "staatsbedreigende" boze burgerposts zoals Der Überläufer geen taboe-onderwerp meer blijven.

We hebben één ding geleerd in de prachtige eerste drie jaar verkeerslichten: De satire van gisteren is de politiek van morgen.

https://www.hlnug.de/themen/naturschutz ... um/tabelle

https://www.facebook.com/share/p/d4szm4Whx37x8B99/?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:16

Ik weet wel wat aanvullende maatregelen die heel goed helpen.

En die pony, echt vreselijk om je geliefde dier zo te vinden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:18

Aanval Kallenkote schapen
Citaat:
20 augustus 2024
Aanval op schapen in Kallenkote
3 dode schapen. 1 zwaar gewond schaap.

Eigenaar veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding

Let op confronterende foto’s
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/CR4FXe ... tid=WC7FNe

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:28

Valt mij op dat er de laatste tijd steeds 2 of 3 wolven gesignaleerd worden- voorheen was dat merendeels 1 wolf- of heb ik dat mis

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:41

tienus63 schreef:
Citaat:
20 augustus 2024
Aanval op schapen in Kallenkote
3 dode schapen. 1 zwaar gewond schaap.

Eigenaar veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

[ Afbeelding ]

Zelfde wolf als van de pony, gok ik zo. Kallenkote kun je geen dieren meer buiten houden, daar is al zo verschrikkelijk veel dood gemaakt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:41

knollentuin schreef:
Valt mij op dat er de laatste tijd steeds 2 of 3 wolven gesignaleerd worden- voorheen was dat merendeels 1 wolf- of heb ik dat mis

In het DFW loopt een roedel van 18, dus dat ze samenwerken lijkt mij enkel logisch.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:05

DuoPenotti schreef:
Wat goed dat zoet zijn mond wel open durft te doen.

Bah kotst steeds meer van leugenveld en die extremisten. Extremisten ja...

Was deze al geplaatst, dank voor zoet
[ Afbeelding ]

Ik heb deze post gemist, maar wat goed van dhr. Zoet om Lelieveld ( al moet ik inmiddels oppassen dat ik zijn naam goed onthoud want alhoewel Leugenveld een betere naam is, vergeet ik die nog wel eens en noem hem dan ook Leugenveld) hiermee op zijn plaats te zetten. Zo is het en niet anders! Hoe kun je jezelf nog in de spiegel aankijken meneer Lelieveld??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:14

Ik snap ook niet waarom die Lelieveld nog zo veel te woord komt. Hij had zijn functie toch neergelegd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:17

Volgens mij is hij nu helemaal voor zichzelf begonnen en heeft hijhet werk bij de zoogdiervereniging neergelegd

Zoiets begreep ik ergens in een post van iemand

helaas, helaas...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:22

Jessix schreef:
Ik snap ook niet waarom die Lelieveld nog zo veel te woord komt. Hij had zijn functie toch neergelegd.

Eens. Net zo goed dat je niet snapt dat er zó weinig tegengeluiden in de media terecht komen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:24

DuoPenotti schreef:
Volgens mij is hij nu helemaal voor zichzelf begonnen en heeft hijhet werk bij de zoogdiervereniging neergelegd

Zoiets begreep ik ergens in een post van iemand

helaas, helaas...

Ik vind het werkelijk te zot voor woorden. Hij is expert omdat hij onderzoek heeft gedaan tijdens zijn studie naar de wolven die mogelijk/ waarschijnlijk naar Nederland zouden komen. Aan de hond van modellen heeft hij onderzocht hoe dat er dan uit zou komen te zien. En dat adviseert de beleidsmakers.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:08

Dat je expert bent in wolven hoeft ook niet te zeggen dat je het overal maar mee eens bent en alles goed moet praten natuurlijk 8)7

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:21

Ik snap niet dat de overheid hun oren zo laat hangen naar zelfbenoemde experts, want dat zijn ze gewoon. Ze hebben alleen theoretische kennis, opgedaan van anderen met alleen theoretische kennis. In landen waar de wolf nooit weg is geweest, of al lang weer terug is heeft men praktische kennis en experts aldaar waarschuwen al járen dat het mis gaat lopen.

Maar nee, Lelieveld(en consorten), de man achter ongelofelijk veel dierenleed van een enorm geflopt project waar talloze dieren aan een heel akelig eind zijn gekomen, mag vrijelijk zijn ongefundeerde kennis als expert tentoonspreiden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:00

Wintu schreef:
tienus63 schreef:

[ Afbeelding ]

Zelfde wolf als van de pony, gok ik zo. Kallenkote kun je geen dieren meer buiten houden, daar is al zo verschrikkelijk veel dood gemaakt.
En zelfde eigenaar.
Het is in de polder gebeurd, dat dier hangt daar gewoon rond nu al de aanvallen van de laatste dagen in die hoek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:15

Soms komt er ook goed nieuws voorbij van de wolf....

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:22

Brix is nu 18. Een Duitse rijpony met veel Welsh bloed. Dus die kan zomaar heel oud worden. Waar kan ik m over X jaar veilig met pensioen zetten? (Ja. Lach me maar uit. Maar het is een oprechte vraag).

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:28

rien10 schreef:
Brix is nu 18. Een Duitse rijpony met veel Welsh bloed. Dus die kan zomaar heel oud worden. Waar kan ik m over X jaar veilig met pensioen zetten? (Ja. Lach me maar uit. Maar het is een oprechte vraag).

Ik lach je niet uit hoor. Ik denk er net zo over. Ik heb ze nu nog bij huis maar ik word ook ouder en kamp al met diverse gezondheidsprobleempjes. Geen idee hoe lang ik de verzorging nog ga volhouden. Die twee kleintjes zou ik nog kunnen verkopen, al los ik het probleem voor hun daar niet mee op. De grote is nu al onverkoopbaar, staat al met pensioen. De enige oplossing voor hem zou dan inslapen worden. Moet er nog even niet aan denken.