Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Mijn ervaring leert dat Friezen echt niet altijd het ideale recreatiepaard zijn. Maar dat ze vaak sensibeler zijn dan een gemiddelde KWPNer.
Plop1997 schreef:Het budget komt ook echt uit onze tenen haha. In eerste instantie wilde mijn vriend tussen de 5 en 7 zitten maar dat heb ik met heel veel lobbyen omhoog gepraat omdat we gewoon een groot paard nodig hebben en ik na Valentijn echt niet het risico wilde nemen in dat budget met zieke paarden. We hebben hier bijna een jaar voor gespaard en het gaat zeker ten kosten van een potje voor bijvoorbeeld kosten koper voor een huis. (Nu zijn de huizen ook absoluut niet te betalen, zelfs niet in onze regio dus als starters hebben we dat ook al uit ons hoofd gezet voor de komende twee jaar.)
Het is echt heel veel geld en dan nog merken nu eigenlijk dat wat we willen we nog wel 2-5k extra kunnen gaan ophoesten omdat we gewoon een gezond braaf paard willen van een bepaald ras. Heb ook echt zo iets als ik dan toch al zo veel geld ga uitgeven dan willen we ook een droompaard. Voor sommige is 15k droppen op een paard misschien peanuts en ik snap ook zeker dat een fokker/trainer/verkoper z’n brood er aan moet verdienen. Maar het is gewoon heel veel geld en door de normale niet paardenmens worden we knalhard voor gek verklaard haha.
De paarden hebben we nooit cadeau gekregen en je moet er echt heel hard voor werken maar het is wel de ultieme vervulling van onze kinderdroom en we kijken heel erg uit naar straks lekker met z’n tweeën door het bos te kunnen hobbelen. Dat is ons toch dan ook weer alles waard.
ruitje schreef:Word iedereen daar nou vrolijk van, een bokker haar advertentie afzeiken terwijl er werkelijk alles in staat wat je kan willen weten over een paard?
Schier mij maar lek. Deelt iemand alles, is het weer niet goed. Advertenties bespreken mag trouwens niet. Tis niet mijn type paard maar een prachtknol en een eerlijke Advertentie. En nee, ik volg of ken de Bokker niet ofzo
Overigens viste ik met mijn lange advertenties bij Dravers wel precies de goede kijkers eruit. Mensen die echt gingen voor zo'n beestje.
Recreatiepaarden verkopen beter op dit soort verhalen dan de sportpaarden advertenties waarin staat:
Bruin, 1.70 en zeer talentvol, voor meer info bellen. En dan een voorbeenzwaaifilm van 10 seconden in slomo.
Niet iedereen hier zit in dat segment, laat elkaar beetje in de waarde
*einde spreekbeurt*
Sorry, maar dit triggerde mij en geen idee waarom
Earth schreef:Tieme schreef:Heeft iemand recente ervaringen met Meerveld horses in kockengen? Ik lees er erg wisselende dingen over...
Van weg blijven of alleen heen gaan met hele goede kennis. En sowieso met intentie om te keuren. Het is snelle handel en niet altijd even betrouwbaar.
Farjen schreef:Ik vraag me vooral af bij de Shire welke hulpteugel eraan hangt?
Lijkt me geen martingaal maar een tiedeman? Dan zou ik al een beetje angst krijgen dat hij te sterk wordt en het is wel een hele grote jongenWel erg knap paard!
Elisa, bestaan er serieus tinkers van 1m70?
denisesilver schreef:Zinzi_jewel schreef:Reken eens uit wat een paard gekost heeft voor het 4 jaar oud is !
Dat geld kunnen de meeste mensen niet eens betalen om een paard te kopen.
Bovendien worden er overal steeds scherpere hengsten goedgekeurd , kijk ik even naar het Gelderse paard. Geweldig bewegende hengsten , maar met teveel bloed om een kalm werkwillig paard aan over te houden .
Ik heb overigens een hongaars sportpaard en ook een hevige, nadat ik jaren genoten heb van mijn gelders geweld
Vindt je? For Ferrero, Just Wimphof, BH Santiano, In Style, Johnny Depp, Odin, McLaren staan toch allemaal wel bekend om een goed karakter, en van welke bekend vererven dat ook. Al moet ik zeggen dat het zonde is van de Gelderse dat ze de rust in de kop lijken te verliezen.
Elisa2 schreef:Farjen schreef:Ik vraag me vooral af bij de Shire welke hulpteugel eraan hangt?
Lijkt me geen martingaal maar een tiedeman? Dan zou ik al een beetje angst krijgen dat hij te sterk wordt en het is wel een hele grote jongenWel erg knap paard!
Elisa, bestaan er serieus tinkers van 1m70?
Ja serieus, ze zijn er alleen niet heel veel in Nederland. Ik ken er twee en een derde staat toevallig in de buurt. Vind ze best imposant.
Zinzi_jewel schreef:Belker schreef:Grote freibergers zijn er zeker.
Die wilde ik ook gaan noemen ! Als im lees wat plop wil met een paard , past een freiberger daar zeker in .
Farjen schreef:Wat gek die grote tinkersNu moet ik zeggen dat ik ze hier in België bijna nooit zie, tinkers zijn hier niet zo populair denk ik. En degene die ik dan wel eens zie, zijn nooit groter dan 1m50.
KirstenHorse schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik best schrik van de prijzen. Ik ben op zoek naar een leuke allround ruin, hoeft nog niet op wedstrijd uitgebracht te zijn. Maar ik zie L/M niveau gewoon tussen de 17k en 20k te koop staan.. eentje die niet gestart is zelfs 30kVerkijk ik me dan zo op de afstamming? Is potentieel zoveel waard? De moed zakt me een beetje in de schoenen. Ik dacht met een budget van 13k wel aardig te kunnen shoppen
Appaloosa kleurtje heb ik al losgelaten en ik kijk nu veel naar schimmels.
robbie88 schreef:Farjen schreef:Wat gek die grote tinkersNu moet ik zeggen dat ik ze hier in België bijna nooit zie, tinkers zijn hier niet zo populair denk ik. En degene die ik dan wel eens zie, zijn nooit groter dan 1m50.
Waar ik gewerkt hebt gokken ze echt op grote maat.. die ik reed was met haar 1.55 klein daar. De hengst die ze gebruiken is ook groot ( en best veel grote tinkerhengsten in nl sir Camfri, bing, macklemore) niet te vergelijken met de cobtypes ( wat toch voor mijn idee de echte tinkers zijn)