Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sterregoud schreef:@Kaja, hulpeloos op de grond liggen komt voor in de ruitersport. Dus ja, enig risico is er zeker.
N.B. 26 juli groepje ruiters achtervolgd door 2 wolven. Wateren Drenthe.
Onali schreef:Kaja schreef:Je wordt echt niet ineens van je paard gesleurd en opgevreten hoor.
Ik wandel met mijn shetlanders, ik sta met beide benen op de grond.
Ik heb geen idee hoe ik, laat staan mijn shetlanders op de wolf zouden reageren.
In het artikel stond: niet omdraaien, niet wegrennen, rustig langs heen gaan.
Hoe dan?!!!
Zo breed zijn de paden hier niet, onvoorspelbaarheid van beide dieren (wolf en pony) mijn eigen emoties/ angst.
Onali schreef:Maw ik sta aan het bos, het bos niet meer ingaan.
Dat is wat je bedoelt toch?
Kaja schreef:Onali schreef:Maw ik sta aan het bos, het bos niet meer ingaan.
Ik wandel heel graag met mijn honden in het bos, maar er zijn altijd mensen die de regels aan hun laars lappen en hun ongeleide projectiel niet onder controle hebben waardoor de situatie behoorlijk uit de hand kan lopen. Ik mijd het bos, ook al woon ik er praktisch naast.
Ze gaan de wolf niet uit de bossen halen omdat jij daar staat en graag wandelt met je Shetlanders.
Kaja schreef:Jessix schreef:Ik woon in het bos, (het is van mij) maar een bordje verboden voor wolven zou wel niets uithalen.
![]()
Sterker nog, je bent zelfs strafbaar als je het dier van je EIGEN grond verjaagd of iets aan doet om te verjagen.
Kaja schreef:Onali schreef:Maw ik sta aan het bos, het bos niet meer ingaan.
Ik wandel heel graag met mijn honden in het bos, maar er zijn altijd mensen die de regels aan hun laars lappen en hun ongeleide projectiel niet onder controle hebben waardoor de situatie behoorlijk uit de hand kan lopen. Ik mijd het bos, ook al woon ik er praktisch naast.
Ze gaan de wolf niet uit de bossen halen omdat jij daar staat en graag wandelt met je Shetlanders.
Kaja schreef:Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar inderdaad dit zijn de (spel)regels en daar moet je het mee doen. Dat geldt voor heel Europa.
furious schreef:Sanet schreef:Ik ben wel benieuwd of wanneer jij blijmoedig met je paard door het bos galoppeert die wolf niet “speels” achter je aankomt vanuit het bos en alsnog je paard in z’n broek hangt. Dat zouden mijn honden in theorie ook kunnen doen.
Daar zit ik ook niet op te wachten. Ik denk niet dat we gelijk in stukken gescheurd worden en opgegeten en geen haar van Sanet te vinden meer is. Schade is ook al erg genoeg.
Weet iemand hoe die paarden in Wateren reageerden op de wolf? Ik ben benieuwd of die zelf al onheil vermoeden of gewoon normaal waren.
VInd ik ook wel interessant. 'ruiken' ze het zelfde als een hond of totaal anders en heerst er paniek.
Coby schreef:Wij wonen aan een onverhard pad. Erg geliefd bij hondeneigenaren. Ponys zien er dagelijks vele. Ook loslopende. Ze kijken even op en eten verder. Evenzo met reeen die langs lopen of grazen in de tuin.
Achter ons is een groot stuk weiland met daarachter een boswal waar laatst een wolf liep op flinke afstand. Pony’s waren volledig door het lint. Ruiken konden ze hem of haar niet dacht ik ivm de windrichting. Maar denk dat het andere loopje de alertheid triggerde instinctief.
knollentuin schreef:Kaja schreef:Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, maar inderdaad dit zijn de (spel)regels en daar moet je het mee doen. Dat geldt voor heel Europa.
Niet helemaal waar , ik zat net de regels van Frankrijk te lezen en daar mag je flink meer ik ga t even opzoeken en kopieren
https://www.agroberichtenbuitenland.nl/ ... -boze-wolf
Mist schreef:Sanet schreef:Zweden doet ook veel meer toch? Die hebben dan wel mazen in de wet gevonden
Daar moet je 2x in de lucht schieten, werkt dat niet dan mag je wolfje schieten. Onlangs nog gebeurt, boer zag wolf bij zijn schapen, liet zich niet verjagen, wolf doodgeschoten