Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:02

Lavien schreef:
Relaxed schreef:

Offtopic??? Volgens mij blijven we de hele tijd ontopic, maar goed... En je zou familie/SA/cloon van Daniplonk kunnen zijn... Net zo kort deur de bocht... Slapen

En temse... Clown

ja offtopic!De hele tijd maar kibbelen.Er komt geen einde aan!En nee ik ben geen cloon van wat dan ook.Ik bepaal zelf wel wat ik doe en wat ik zeg !Dan hoef je nog geen cloon te zijn!

Volgens mij is er gewoon een gezonde ONtopic discussie gaande, maar goed...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:06

oftopic of ontopic... Wat zou het toch saai worden als niemand meer voor zijn menig uit mag komen....

Ik vind het juist wel interessant hoe mensen over hun paarden denken... De 1 als gebruiksvoorwerp, de ander alleen voor eigen plezier en er zijn ook mensen bij die echt van hun beestje houden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:07

Het is een typische bokt discussie.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:08

Baxter schreef:
oftopic of ontopic... Wat zou het toch saai worden als niemand meer voor zijn menig uit mag komen....

Ik vind het juist wel interessant hoe mensen over hun paarden denken... De 1 als gebruiksvoorwerp, de ander alleen voor eigen plezier en er zijn ook mensen bij die echt van hun beestje houden.

Volgens mij is er niemand hier die zijn paard als gebruiksvoorwerp ziet hoor... Dat word alleen gezegd door de mensen die hun paard nooit weg zouden doen, tegen de mensen die dit wel zouden doen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:10

Relaxed schreef:
Volgens mij is er niemand hier die zijn paard als gebruiksvoorwerp ziet hoor... Dat word alleen gezegd door de mensen die hun paard nooit weg zouden doen, tegen de mensen die dit wel zouden doen...

Misschien moet je sommige posts dan eens beter doorlezen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:12

Nadya schreef:
Relaxed schreef:

Misschien moet je sommige posts dan eens beter doorlezen.

Ja dat denk ik ook... Ik heb alles op de voet gevolgd... Ze zijn er echt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:17

Baxter schreef:
Relaxed schreef:
Dat word alleen gezegd door de mensen die hun paard nooit weg zouden doen, tegen de mensen die dit wel zouden doen...

Ja dat denk ik ook... Ik heb alles op de voet gevolgd... Ze zijn er echt...

Ze zijn er zeker en ik bedoelde ook dat laatste zinnetje van Relaxed; lees bepaalde posts eens beter, voordat je iedereen over 1 kam scheert. Al hoewel ik ook duidelijk niet pro verkopen ben (verre van zelfs), want die van mij blijft altijd bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:20

Ik heb het allemaal redelijk goed gelezen (vanaf dat ik meedoe, dus niet het begin) en ik geloof niet dat er iemand is die zijn paard echt als gebruiksvoorwerp ziet... Zo wordt het alleen gezien door anderen... Er zijn idd mensen genoeg die roepen dat ie ook wel voor de helft weggaat met een gouden strik, maar das wat anders dan het paard als gebruiksvoorwerp zien...

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:26

Volgens mij is er niemand in dit topic die zijn paard als gebruiksvoorwerp ziet!
Er zijn mensen die echt van hun paard houden,maar ook mensen die hun paard altijd houden kunnen er slecht voor zijn Knipoog
Imo heeft dit niks te maken met slecht of goed.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:54

Ik ben het daar dus niet helemaal mee eens... Maar goed dat is mijn mening Knipoog

Maar dat er paarden die het slecht hebben heb je helemaal gelijk in. En maar er zijn mensen die veel te makkelijk denken... Vind ik...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:01

Ja, ik ben heel erg slecht voor mijn paard. Clown Haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:05

Ook al doet de een zijn paard misschien makkelijker van de hand dan de andere, dan heeft dat nog
niets met goed of slecht zijn voor je paard te maken. Misschien heeft iemand anders gewoon niet zo'n hechte band met een paard, of heeft die paarden voor de verkoop, maar dan kan er nog wel heel
goed voor het paard gezorgd worden!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:09

Wat verstaan jullie dan onder je paard als gebruiksvoorwerp zien?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:10

Sunrise_ schreef:
Ook al doet de een zijn paard misschien makkelijker van de hand dan de andere, dan heeft dat nog
niets met goed of slecht zijn voor je paard te maken. Misschien heeft iemand anders gewoon niet zo'n hechte band met een paard, of heeft die paarden voor de verkoop, maar dan kan er nog wel heel
goed voor het paard gezorgd worden!

Heb je helemaal gelijk in... Maar kan ook anders.... En dat gebeurd helaas ook nog veel te vaak... Maar nog steeds vind ik sommige er TE makkelijk over denken...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:11

@ eefangel: Je paard verwaarlozen, er geen aandacht aan schenken en het niet geven waar het
behoefte aan heeft. En dat kan zijn voeding, beweging, maar ook aandacht.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:12

Sunrise_ schreef:
@ eefangel: Je paard verwaarlozen, er geen aandacht aan schenken en het niet geven waar het

Ok, dan ben ik wel benieuwd wie dat hier heeft gezegd!

Kom maar met die quotes Bloos

peterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:14

Ja Tong uitsteken ik denk het wel.
ik heb geen paard, maar ik denk dat ik het zou doen.
van een miljoen kan je een heleboel nieuwe paarden kopen en daar krijg je na een tijdje ook wel een band mee.
en van een miljoen zou je ook een hoop andere leuk dingen kunnen kopen Tong uitsteken

maar eerst maar eens hopen DAT ik ooit in mijn leven een paard krijg!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:15

Sunrise_ schreef:

en dan verkopen omdat hij/zij niet naar behoren voldoet of presteert...
Net als een auto... Oh hij doet niet meer wat ik wil ik verkoop em en koop maar een nieuwe... Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:17

Ligt eraan, als jij een paard koopt waarvan jij denkt dat hij de kwaliteiten heeft voor de topsport die
jij graag wilt doen, maar het paard blijkt na bijv een (paar) jaar toch niet zo getalenteerd/ gemotiveerd, dan vind ik het geen vreemde keuze dat je je paard verkoopt.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:18

Baxter schreef:
Sunrise_ schreef:

Net als een auto... Oh hij doet niet meer wat ik wil ik verkoop em en koop maar een nieuwe... Knipoog

*zucht* Slapen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:21

Tja, ik heb ook niet zoveel met mensen die hun paard verkopen, omdat 'ie niet voldoende presteert. Mede ook omdat het meestal aan de ruiter zelf ligt. Maar dat mag je niet zeggen. Clown

Ik kan me er in elk geval niets bij voorstellen. Mijn mening, he. Lachen

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:23

Sunrise_ schreef:
Ligt eraan, als jij een paard koopt waarvan jij denkt dat hij de kwaliteiten heeft voor de topsport die
jij graag wilt doen, maar het paard blijkt na bijv een (paar) jaar toch niet zo getalenteerd/ gemotiveerd, dan vind ik het geen vreemde keuze dat je je paard verkoopt.

na een paar jaar kan ik me iets bij voorstellen.. Vooral als je je goed hebt laten informeren en niet zomaar een paard hebt gekocht. Als je b.v. een veulen koopt met goede ouders hoeft het nog niet meteen te betekenen dat hij zover zal komen als de ouders (in de sport dan) maar bij een iets ouder paard is het toch wel aardig te peilen... Het kan ook zoals al eerder gezegt is aan de ruiter liggen... Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:24

Nee, maar stel je voor dat jij graag heel hoog in de dressuur wilt meedraaien, dat zijn jouw ambities, je koopt een jong paard waarvan je denkt dat dat paard getalenteerd genoeg ervoor is, maar na een aantal jaar blijkt dat het niet het paard zijn ding is, of dat het paard er niet genoeg aanleg voor heeft. Dan kun je nog zo goed zijn voor je paard, maar in het eerste geval is het ook niet eerlijk voor je paard om hem dan toch op zulk hoog niveau te willen rijden, ik vind het dan (en misschien vind je
dat wel raar) een normale keuze dat je een ander baasje voor je paard zoekt en ik vind het ook niet 'zielig' of iets dergelijks. Hij krijgt het ergens anders ook wel goed (of niet natuurlijk, maar je gaat er altijd van uit van wel) Knipoog .

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:25

Ik denk dat er weinig mensen zijn die voor 1 miljoen hun paard niet weg doen. Wat er nu ook geschreven wordt.. Maar.. ik denk dat er nog minder mensen zijn die ooit een bod krijgen..

Ik heb voor de keuze gestaan, voor een erg mooi bedrag, maar na een lange tijd, met een hoop keuzes is mijn merrie weer bij mij.
Ik zou graag willen zeggen dat ze nooit meer weg gaat en ik denk ook dat ze nooit meer weg gaat. Maar je weet nooit hoe het leven gat, al zal ik alles doen om haar te houden. Maar als je zoveel geeft om een dier moet je ook zorgen dat ze het goed heeft, mocht ik niet meer in staat zijn haar een geweldig leven te geven, dan zal ik toch wéér die keuze moeten maken om een ander voor haar te laten zorgen.

Ik snap ook dat mensen ervoor kiezen hun paard te verkopen. Voor geld, meer ambitie oid. Zolang ieder zijn dier goed behandeld zie ik daar ook geen problemen in. Wat ik niet snap is dat mensen een paard van 20 of ouder verkopen omdat ze meer willen, zon beestje heeft zijn hele leven voor iemand gewerkt, en imo wordt hij dan gewoon afgedankt. Dat snap ik niet..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:27

Baxter schreef:
Sunrise_ schreef:

Ik ben ook benieuwd, kom maar met die voorbeelden hier in het topic Clown
Quotes aub, zoals eefangel ook al vroeg