Strepsel schreef:TJa, dan is mijn vraag weer.......
Eten jullie allemaal geen kroketten en frikandellen..........???
Die groeien toch aan de boom?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
XzountjuhX schreef:ik ben voor slachten en vind het ook niet zielig.
een vlees koe heeft een veel slechter leven als een paard.
de meesten paarden worden goed verzorgt en dat kan je van de meesten vlees koeien niet zeggen.
die wachten gewoon op hun dood.
dus paarden vlees is wel zielig en koeien/varkens vlees niet?
Tzatzi schreef:Bij de 'manege' waar ik gereden heb, kwam de "slachttrailer" een nieuw paard brengen. Maar ook een 'slacht'-paard meenemen. Nou je wil niet meemaken hoe dat paard zich er van bewust was waar hij naar toe ging. [Paarden zijn niet gek!]
_rosita_ schreef:Tzatzi schreef:Bij de 'manege' waar ik gereden heb, kwam de "slachttrailer" een nieuw paard brengen. Maar ook een 'slacht'-paard meenemen. Nou je wil niet meemaken hoe dat paard zich er van bewust was waar hij naar toe ging. [Paarden zijn niet gek!]
waarom zu hij zich bewust geweest zijn van waar hij heen ging, waarom zou dat niet gewoon de spanning van in een trailer gezet worden, met vreemden mee etc geweest zijn?
het paard wat ik tijdens de excursie geschoten heb zien worden had totaal geen besef van wat hem ging gebeuren, was zo rustig en relaxed....totaal geen stress of angst
maikeltje schreef:Is dat dat paard in dat andere topic op dat filmpje?
Want zijn ogen vond ik totaal niet rustig en relaxed nl. Mijn maag draaide om toen ik het zag gebeuren, maar misschien zie ik andere dingen dan jij....
_rosita_ schreef:maikeltje schreef:Is dat dat paard in dat andere topic op dat filmpje?
Want zijn ogen vond ik totaal niet rustig en relaxed nl. Mijn maag draaide om toen ik het zag gebeuren, maar misschien zie ik andere dingen dan jij....
dat was dat paard ja....
het paard was absoluut wél rustig, zelfs nog met 20 uberzenuwachtige mutsen om zich heen, die absoluut spanning overdroegen naar alles en iedereen.
hij was zeer rustig en relaxed, een aantal meiden zijn hem nog gaan aaien, júist om te zien en te voelen hoe het paard was en ook van hen geen andere woorden dan: jeeetje onvoorstelbaar hoe rustig dat dier was.
ellen_b schreef:lees ik het goed,dat je het gefilmd hebt?
_rosita_ schreef:ellen_b schreef:lees ik het goed,dat je het gefilmd hebt?
ja, je leest het goed.... ik ben met een groepje meiden van bokt op excursie geweest naar het slachthuis van mr. van veen in nijkerk.
Whiz schreef:Rustig? Nou ik denk dat dat per paard verschilt. Het zou voor mijn paard absoluut geen fijne dood zijn. Mijne staat al 10 jaar in de zelfde stal op en zelfde erf en heeft nooit meer dan een week ergens anders gestaan. Ze is onwijs eenkennig. Ik weet zeker dat als ik haar niet thuis zou laten inslapen en haar bijvoorbeeld naar een slachthuis zou brengen zij absoluut in paniek zou raken.
meander schreef:Even over dat eten van paardenvlees, in China eten ze hondenvlees en dat vind iedereen walgelijk omdat het onze trouwe viervoeters zijn, oké tuurlijk! Maar waarom vinden mensen het dan flauwekul als je moeite hebt met het eten van paardenvlees? Ik ben minder gek met mijn hond als met de paardjes...