Zadeldiefstallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

123djeby

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:46

ja ;)

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:14

123djeby schreef:
hooi bokkers!!!

het is ongelovenlijk maar het is weer zover bij ons op stal was er Maandag avond rond 12 uur half 1 in houten ingebroken ze hebben meer dan 9 zadels gestolen, heel veel hoofdstellen en halsters, Mentuigen en zo ook gereedschap, fietsen en ga zo maar door!!!
het aller ergste is dat ze niet alleen bij ons zijn geweest maar ook bij de buren ( miss we de zelfde dag, dat weten we niet ).
Dus idereen wees op je hoeden want ze lopen rond!!!!!

groetjes........

Die stond er al op ;) is dus dubbele melding

123djeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:16

ja dat moest ik doen;)

deBoomgaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:13

Ik heb vandaag (11-06-2011) deelgenomen aan de Oud-beijerlandse dressuur dagen. Nadat ik had gestart en me paard had na verzorgt en weer op de wagen had gezet moest ik wachten op de prijsuitreiking. ik ben toen terug gegaan naar het terrein waar de wedstrijd plaats vond. Dit doe je immers altijd bij een wedstrijd. Toen deze geweest was ben ik naar huis gegaan, maar toen ik thuis was en me KN ouverture dressuurzadel en rondgedraaid stang en trens hoofdstel uit de wagen wilden halen om dit terug op te ruimen op stal bleek dat dit gestolen is. Ik baal er zoooo verschrikkelijk van!!!!!!!!!!!! mocht iemand wat tegen komen op internet, bijv marktplaats als daar wat word aangeboden, hoor ik dit erg graag.

MERK zadel: zwart KN ouverture
Hoofdstel: zwart rondgedraaid stang en trens, dikke neusriem en grove strasstenen op de frontriem

Alvast bedankt!!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:41

Ik weet niet of mijn bericht hier goed staat, maar wat voor slot hebben jullie op je zadelkasten in de hoop dit soort nare toestanden te voorkomen?En zijn er ook echt sloten waarmee het te voorkomen zou zijn?
Voor iedereen die zijn of haar zadel kwijt is, hopelijk komt hij weer terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:49

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:37

Das mooi kl*te !
Wij zijn er ook geweest en met het terug naar huis rijden hadden we het nog over dat we eigenlijk het zadelkamertje op slot hadden moeten doen...
Hebben wij wel ff mazzel gehad want bij het Z parkeren was inderdaad niet echt toezicht want daar stonden er niet zoveel.
Volgende keer gaat ie dus gewoon op slot.

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:18

Bij ons op de mange in Eerbeek zijn paar weken geleen voor de 2e keer zadels gestolen.
Ook al eerder zijn er kruiwagens gestolen. Zadels oké, daar kan je dan nog wat mee maar wat ze met kruiwagens moeten.... Je hoort tegenwoordig overal dat er dingen gestolen zijn

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:08

Iriz schreef:
Bij ons op de mange in Eerbeek zijn paar weken geleen voor de 2e keer zadels gestolen.
Ook al eerder zijn er kruiwagens gestolen. Zadels oké, daar kan je dan nog wat mee maar wat ze met kruiwagens moeten.... Je hoort tegenwoordig overal dat er dingen gestolen zijn

De kruiwagens gooien ze vol met zadels en daarmee rijden ze het erf af! Zo hebben ze het bij ons en in de omgeving gedaan. Onze kruiwagen hadden ze overigens wel aan de weg laten staan ;)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:00

vandaag op manege reijerbos in ridderkerk
weer een inbraak en zadels gestolen, voor de 2e keer helaas

gisteren liep er een man in de rondte die zogenaamd de wc zocht
dus let op vreemde kerels op je terrein en schop ze eraf zo snel als je ze ziet

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:44

Dank je!
Ik ga der op letten!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:55

Deze week zijn er ook weer zadels gestolen bij Manege Prinsenstad in Rotterdam hoorde ik!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:00

Afgelopen weekeind op de Friezenwedstrijd in Lunteren werd iedereen op het losrijterrein gewaarschuwd omdat er 2 mannen rondliepen en dat zouden zadeldieven zijn.

Vaag verhaal, weet iemand wat meer?

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:13

vanacht rond half 12-12 uur zijn er zadels gestolen. in Lisserbroek(noord holland) ze zijn te geslagen toen het noodweer bezig was. jammer genoeg zijn de camera beelden niet duidelijk met de personen er op. hopen nog dat het mischien op de anderen camera zicht baar is.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:18

Mijn zadels (en nog meer zadels) zijn vannacht gestolen. Locatie: Stal Enthoven in Lisserbroek.

Het betreft:
* Rossner Amerika, chocoladebruin dressuurzadel. 17" en boommaat 31. Met GPG-beugels.
* Een Stübben Juventus VSS. Gloednieuw! Chocoladebruin met havanakleurige rand langs de zweedbladen. 17" en boommaat 31. Er staat Storm in het plaatje gegraveerd, onder het merk "Stübben". En mijn paard heeft over het zitvlak geschraapt met zijn tanden :( , daar zitten linksvoor wat kleine krasjes (dit valt dus best wel op, omdat het zadel zo nieuw is).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:46

oud topic maar ik schop heb toch weer even omhoog :o

WAARSCHUWING!! ZADELDIEVEN ACTIEF OMG VOORHOUT, NOORDWIJK, NOODWIJKERHOUT!!
Hou alle verdachten dingen weer goed in de gaten. Maak foto's van je zadel zoals hij er nu bij ligt.
Maak foto's van je registratie nrs (op zweetblad) en zorg dat je eventuele bonnetjes bewaard!!!
Beste is even je inboedel bellen je zadel apart te verzekeren! Kost niet veel extra's

Nog een handig link!!
http://www.zadeldiefstal.nl/

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:17

Bij ons zijn ze ook weer langs geweest (vorige week).
Vorig jaar augustus zijn er al zadels gestolen bij ons en dit keer hebben ze het weer geprobeerd. Gelukkig is het alarm af gegaan en zijn ze gelijk weg gegaan zonder zadels mee te nemen.
Wel braakschade aan de deur..
Dus pas op, en let er dus ook goed op dat je gewoon het alarm weer erop zet!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:29

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:31

13 juli gestolen;

ainsley rubens(zgan van 2008)dressuurzadel
zwart
18 inch met vaste boom; maat 3
met groene originele zadelhoes

anatomische zachte leren singel met in het midden elastiek en maat 70 cm

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:27

even een stipje

Liesbeth55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 03:16

Ik sta met mijn paard (Angel) op dezelfde stal (Heeze) als mijn voorgangster. Het verhaal over de kruiwagens is ook bij ons van toepassing geloof ik, er is een ware ravage achter gelaten. Bij mij zijn twee zadels gestolen, een australian western stock saddle (handmade), met een zwart bontje, een schapenvachtje en alles wat er verder bij een zadel hoort, en een wintec australian veelzijdigheidszadel met toebehoren behalve de singel. Het is heel akelig, vooral omdat het westernzadel speciaal voor mijn handicap aangeschaft is. Ik heb een slecht been, en dat zadel was voor mij gewoon perfect. Maar ook voor de staleigenaren is het echt vervelend, omdat er zoveel kapot is gemaakt om bij de zadels te komen. Bijna alle zadels zijn gestolen, op een enkeling na. Heel jammer, en ik hoop oprecht dat ze degene vinden die dit heeft gedaan.........
Het gaat me niet alleen om de zadels, maar ook om het gevoel dat iemand vindt dat hij het recht heeft om andersmans spullen te vernielen om er vervolgens met weer andermans spullen vandoor te gaan, terwijl andere mensen zo sparen voor die spullen, en er zo zorgvuldig mee omgaan. Ik kan dat maar niet begrijpen, hoe hard ik er ook over nadenk.......

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:41

Alles voor geld Liesbeth55, hoe vervelend ook. Zulke mensen denken niet aan het leed of hoe ze iemand anders financieel aan de grond nagelen. Het zal hun een rotzorg zijn dat jij met je been of heel veel andere een poosje niet kunnen rijden omdat ze niet 1 2 3 geld hebben voor een goed zadel.
Hun ruiken helaas alleen maar centen..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:50

Liesbeth55 schreef:
Ik sta met mijn paard (Angel) op dezelfde stal (Heeze) als mijn voorgangster. Het verhaal over de kruiwagens is ook bij ons van toepassing geloof ik, er is een ware ravage achter gelaten. Bij mij zijn twee zadels gestolen, een australian western stock saddle (handmade), met een zwart bontje, een schapenvachtje en alles wat er verder bij een zadel hoort, en een wintec australian veelzijdigheidszadel met toebehoren behalve de singel. Het is heel akelig, vooral omdat het westernzadel speciaal voor mijn handicap aangeschaft is. Ik heb een slecht been, en dat zadel was voor mij gewoon perfect. Maar ook voor de staleigenaren is het echt vervelend, omdat er zoveel kapot is gemaakt om bij de zadels te komen. Bijna alle zadels zijn gestolen, op een enkeling na. Heel jammer, en ik hoop oprecht dat ze degene vinden die dit heeft gedaan.........
Het gaat me niet alleen om de zadels, maar ook om het gevoel dat iemand vindt dat hij het recht heeft om andersmans spullen te vernielen om er vervolgens met weer andermans spullen vandoor te gaan, terwijl andere mensen zo sparen voor die spullen, en er zo zorgvuldig mee omgaan. Ik kan dat maar niet begrijpen, hoe hard ik er ook over nadenk.......

Volledig mee eens,... sterkte hoor!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:16

Het is hopeloos! Ik ben nu al weer bijna 2 maanden naar een nieuw westernzadel aan het zoeken en de verzekering keert ook niks uit! :( Bij ons hadden ze ook de kruiwagen gebruikt...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:28

Dat hadden ze bij ons vorig jaar ook gebruikt, kruiwagens. Daar werden de zadels ingegeooid en naar de weg gebracht