Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:52

Ik moest met het lezen van de volgende sponsor die afhaakt toch ook heel even denken aan 'de mens' Charlotte.... Wat een sjitstorm zeg. Ze verliest haar hobby, baan, droom, inkomen en haar halve netwerk.

Wat ze heeft gedaan is fout, en dat had ze toen al moeten beseffen. Terecht dat ze geschorst is en heel goed dat er zoveel aandacht voor is en het veroordeeld wordt.

Ik hoop dat ze mentaal sterk is en dit samen met de hele paardenwereld om gaat draaien naar iets waar de paardensport als geheel beter van gaat worden -O-

Dit incident krijgt zoveel aandacht, dit moet iets op gaan leveren voor het goede :o

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:53

Volgende week is de enige sponsor nog fleck whips :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:55

Al denkt er maar 1 persoon een keer extra of het wel oké is wat ze aan het doen zijn, ook als ik of jij het is, dan is dat toch al mooi!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:56

Cer schreef:
Ik vraag me af hoe mensen er over een jaartje over denken.. meestal waaien dingen wel weer over.. nieuw schandaal, nieuws, toestand en hup, door :j

Nb: fleck whips hoeft de sponsoring niet op te zeggen denk :+

geen jaar, morgen zitten we weer op de tribune en klappen voor de kamikazepiltoten waarvan gelukkig geen filmpjes op de sociale media/bokt staan

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:57

Kelly_ann schreef:
Ik moest met het lezen van de volgende sponsor die afhaakt toch ook heel even denken aan 'de mens' Charlotte.... Wat een sjitstorm zeg. Ze verliest haar hobby, baan, droom, inkomen en haar halve netwerk.

Ja eens. Ondanks dat ik deze actie van Charlotte zwaar veroordeel en de reacties van deze bedrijven begrijp (en eigenlijk ook wel terecht vind), wil ik echt niet weten hoe zij zich voelt nu. Ik hoop ook dat ze mentaal sterk genoeg is en goede steun vindt in haar omgeving.

Cer

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:58

Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:00

Van mij hoeft ze niet levenslang geschorst worden hoor, laat maar gewoon zien na die tijd dat je het wel diervriendelijk voor elkaar kan krijgen. Maar een straf hoort er nu wel bij. Ik heb al die sponsoren niet zien afhaken bij Helgstrand, Beerbaum, Todd enz, maar het kan zijn dat ik dat gemist heb, zo goed volg ik dat nieuws nu ook weer niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:05

Tango1979 schreef:
Waar ik alleen een probleem mee heb, is dat ik bij sommige opmerkingen het gevoel krijg dat er gezegd wordt: jongens maak er nu niet zo'n kabaal om. Want als je dat doet verpest het onze sport/mogen we straks niet meer rijden etc etc

Geloof dat dit in mijn ogen ook het grootste probleem is. Ik heb jaren geleden op een symposium enkele topruiters al gevraagd hoe ze omgingen met verkeerd rijden op het losrijterrein en of ze hun collegaś daar op aanspraken.

Ik kreeg er maar geen antwoord op....

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:07

Cer schreef:
Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet

Charlotte als mens is beschadigd,
voor mij blijft ze een goede ruiter en dat is door dit flmpje niet ineens anders, fout maar leer ervan en zorg dat het niet weer gebeurdt,

staat zij aan het begin van een omwenteling in de paardensport, wens ik haar toe
Laatst bijgewerkt door mce op 25-07-24 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:10

Laatst bijgewerkt door Syrianda op 25-07-24 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:11

Kelly_ann schreef:

Wat ze heeft gedaan is fout, en dat had ze toen al moeten beseffen. Terecht dat ze geschorst is en heel goed dat er zoveel aandacht voor is en het veroordeeld wordt.

Ik hoop dat ze mentaal sterk is en dit samen met de hele paardenwereld om gaat draaien naar iets waar de paardensport als geheel beter van gaat worden -O-

Dit incident krijgt zoveel aandacht, dit moet iets op gaan leveren voor het goede :o
Ik ben het hier ook heel erg mee eens.
Alhoewel ik ontzettend medelijden heb met het paard en het absoluut niet goed te praten is, voel ik ook een soort van mee met de mens Charlotte.
We kunnen alleen maar hopen dat er dingen gaan veranderen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:15

Benzz schreef:
Tango1979 schreef:
Waar ik alleen een probleem mee heb, is dat ik bij sommige opmerkingen het gevoel krijg dat er gezegd wordt: jongens maak er nu niet zo'n kabaal om. Want als je dat doet verpest het onze sport/mogen we straks niet meer rijden etc etc

Geloof dat dit in mijn ogen ook het grootste probleem is. Ik heb jaren geleden op een symposium enkele topruiters al gevraagd hoe ze omgingen met verkeerd rijden op het losrijterrein en of ze hun collegaś daar op aanspraken.

Ik kreeg er maar geen antwoord op....

Hoeveel topruiters trainen er niet achter gesloten deuren en hoeveel wannabee topruiters halen vanalles uit de kast om hun net niet paard toch zover te krijgen. (wie weet of dat misschien de opdracht was bij deze combinatie, valt het nog niet goed te praten overigens)
CD is nu een voorbeeld, maar ik denk dat de hele top(sport) anders moet, het begint met jureren van de dressuurmatige oefeningen en niet het paard dat met het meeste spektakel beweegt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:16

Ja, helemaal met jullie eens prompter, fika enzovoorts. Terwijl ik dat bij Helgstrand absoluut niet had, misschien juist door de manier waarop hij overal op reageerde en al vaker in nare dingen naar voren kwamen.

Wel vond ik dat statement of eigenlijk de handtekeningen van aantal ruiters erg hypocriet. Wel tekenen dat je voor eerlijk paardrijden bent, terwijl je zelf juist 1 van de figuren bent die regelmatig in opspraak is en waarvan er waarschijnlijk ook beelden zijn en als die er niet zijn is dat omdat er geen mogelijkheid voor is.

Terwijl een Carl heel veel les geeft wat ook gewoon gefilmd en gedeeld wordt en mag worden op zijn terrein.

Damon26

Toen ik de nieuwsberichten en later de filmpjes zag was ik echt geschokt, boos en teleurgesteld. Misschien naïef, maar ik had dit echt nooit van CD verwacht.

Laat ik voorop stellen dat ik het heel goed vind dat hier aandacht aan wordt besteed want dit is gewoon niet oké en valt niet goed te praten.
Waar ik wel moeite mee heb is dat CD nu wordt gecanceld maar dat er wellicht meer ruiters zijn die dingen doen die niet door de beugel kunnen en dat die daar misschien wel gewoon mee weg komen. Die wel aan de OS mogen meedoen en misschien wel medailles winnen.

Ballard_L

Fika schreef:
Kelly_ann schreef:

Ik ben het hier ook heel erg mee eens.
Alhoewel ik ontzettend medelijden heb met het paard en het absoluut niet goed te praten is, voel ik ook een soort van mee met de mens Charlotte.
We kunnen alleen maar hopen dat er dingen gaan veranderen.

Hier heb ik vandaag ook veel over nagedacht. Het is logisch dat dit allemaal gebeurd, maar wat een impact moet dit hebben op haar. Ik hoop dat ze er als mens zijnde goed doorheen komt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:17

imaudy schreef:
Het lijkt mij heel moeilijk voor CD om terug te komen. Ze zet de ruitersport in zo'n negatief daglicht. Het filmpje is heel duidelijk, was het een schimmig vaag filmpje dan was het iets anders geweest. Het grootste probleem is dat ze doorslaat. Letterlijk en figuurlijk.

Dat waaid weer over... nu is het hot item en na de OS wordt het weer stil.
Dan is 1-2 jaar rustig en dan komt zij terug...
2 of 3 maanden geleden was ik op hondencursus en heb er toevallig en dame ontmoet van die ik weet dat ze ( vroeger) ook paarden hadden.
Het gesprek kwam op paarden en zij vertelde mij heel trots dat haar dochter nu sinds een aantal maanden bij Helkgstrand rijdt...
Ben niet vaak sprakeloos maar toen wist ik echt niets meer te zeggen. Zij zelf heeft dus niets van mee gekregen en was dolblij dat haar dochter uitverkoren was om bij een zo grote naam in de leer te gaan.
Ik heb het niet over mijn hart kunnen krijgen om wat erover te zeggen en ik hoop dan maar dat die goede man en Co zo onder het vergrootglas zitten, dat ze hun leven gebetert hebben.

Even nog van wegen impact op mens CD: Het is een vollwassen vrouw die tig keer op een onschuldig dier ingemept heeft... en aan haar houding en calmte te zien wist zij ook dondersgoed waarmee ze bezig was...
Dat was geen uitglijder uit een situatie, dat was doelbewust en dus vind ik dat zij bij volle verstand de " impact" die het nu voor haar als mens/beroep en alles andere op zich zelf afgeroepen heeft.
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 25-07-24 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:19

Wat ik me afvraag

Staan hier geen boetes op. Heb me hier werkelijkwaar nooit in verdiept.

Cancelen, terugkomen en weer doorgaan is voor vele geen straf. Kijk met hoeveel van grunsven, werth of gal ofzo al gezien is. Het is even on hold en weer door.
Bij vele zie ik nog steeds een nare manier van rijden en ook niet iets waar je trots op kan zijn op dat niveau.

Dat ze niet naar de OS gaat is momenteel volledig terecht al weet ik zeker dar als dit direct gemeld was dat ze der nu had mogen rijden en dat is het enige wat ik wel flauw vind.

Ze hoeft niet alles te verliezen maar mensen die dit doen mogen het zeker wel voelen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:19

Het blijven ondanks deze zaken grote ruiters met talent en een gave. Ik zou er gewoon les van kunnen nemen zolang ze maar mn paard niet zo behandeld. Daar ben je zelf bij. Ze doen het nagenoeg allemaal in mijn ogen maar dit is niet wat ze perse naar de top brengt. Ik geloof ook niet dat ze dagelijks zo met elk paard omgaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:21

Ik hoop dat het indruk maakt, maar dat ze inderdaad sterk genoeg is en dan vind ik dat ze zich weer moet kunnen bewijzen. Het klinkt gek en kan het niet goed verwoorden. Want ik vind het vreselijk voor het dier en hoop eigenlijk dat het haar zo hard raakt dat ze zich in gaat zetten voor verbetering over de hele linie. Niet alleen bij zichzelf, maar ook uitspreken tegen anderen. Of hoe leg je dat uit :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:28

MyWishMax schreef:
Ik hoop dat het indruk maakt, maar dat ze inderdaad sterk genoeg is en dan vind ik dat ze zich weer moet kunnen bewijzen. Het klinkt gek en kan het niet goed verwoorden. Want ik vind het vreselijk voor het dier en hoop eigenlijk dat het haar zo hard raakt dat ze zich in gaat zetten voor verbetering over de hele linie. Niet alleen bij zichzelf, maar ook uitspreken tegen anderen. Of hoe leg je dat uit :+

Dit bedoel ik ergens ook!

Jij verwoord het alleen altijd net wat beter. We hebben al zoveel ellende zien langskomen wat betreft de paardensport. De mensen die er tot nu toe mee gepakt zijn lijken nog net zo rot door te gaan. Er is geen controle of zicht op wat het lastig maakt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:29

De naam die veel genoemd word heeft ook een statement geplaatst.

Afbeelding

Ik heb de naam er maar af geknipt voor als het waar is wat ze zegt. Mocht je die willen weten dan spit het topic maar even door.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:48

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:50

Hij heeft toch nog niet persoonlijk gereageerd?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:50

Nee dit gaat gewoon weer over het ondertekenen van dat gezamenlijke statement.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:51

Laatst bijgewerkt door Cer op 25-07-24 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt