Gefeliciteerd! Heerlijke, gezonde veulens. Dat voshengstje is er wel een met een gouden draadje. Een echte blikvanger.
Marigold
Geplaatst: 25-04-25 21:55
Wat heeft Vajenne eigenlijk een aparte bles zeg! Zal dat zo blijven? Ik denk het (hardop denkend) wel aangezien de veulens vroeger geschetst werden op aftekeningen. Heel opvallend en daar zal ze altijd goed aan te herkennen zijn!
Voor het vos hengstveulen is mijn naam suggestie: Vendor.
Gefeliciteerd!! Stuk voor stuk enorm knappe dieren En baby phoebe is echt zoals ik ze het allerliefste zie 4 witte benen een grote bles en een buikvlek maakt het helemaal af
karijn
Gefeliciteerd, wat een knapperds!! En allemaal zo mooi op elkaar. Genieten
kevinsky
Geplaatst: 26-04-25 10:14
Velvet, Vedette, Voorwaarts Mars!
miereneter
Geplaatst: 26-04-25 10:17
Liselot schreef:
Voldemort
Victor vind ik wel een mooie naam voor een hengstje.
Ze zijn alle drie echt héél knap, maar met haar attitude springt Fay er voor mij uit. Wat een heerlijk parmantig veulen, hoe dat zo rondhupst naast mams .
SjonnieZ
Geplaatst: 26-04-25 10:51
karijn schreef:
Victory. Of Victorie op z’n Hollands. Stalnaam Vic. Ik vind hem prachtig.
Deze, of op z’n Frans. Victoire
Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-25 12:31
Jullie komen wel met mooie suggesties ik moet er nog even hard over nadenken, opzich vind ik Vince ook een leuke naam als roepnaam, stoer en ergens vind ik het bij hem passen.
Samen komen we er wel Fijn dat jullie meedenken
Vandaag nog even in de binnenbak, er staat best een frisse wind en de weilanden zijn nog niet heel droog. Dus voor deze boef vond ik het nog niet helemaal het juiste moment om de groep in te gaan. Ukkie mist Phoebe enorm, dus morgen bij mooi weer en hopelijk wat drogere weides gaat het wel gebeuren ook beter voor de merries om lekker bij te komen.
Hij vouwt al mooi uit
Zover is hij mega stoer qua karakter, loopt voorop overal langsheen ook al vind zijn moeder het spannend, met die wiebelbeentjes. Echt heerlijk
Vajenne wel lekker op de weide, die is een dagje ouder en zo kan ik even 1 voor 1 de veulens in die groep introduceren. Odessa morgen erbij Maar echt, wat een uitstraling en koppie....... heerlijk.... En ook al zo stoer voorop huppelen, doe mij maar 10 van zulke hoor
Odessa is vandaag al een stuk milder naar mij toe, gisteren sprong ze me bijna in de bek toen ik aan haar kind zat, toen echt even een uur bij ze in de binnenbak gezeten en laten zien dat ik niets met hem doe. Merkte dat die investering vandaag zoden aan de dijk zette, want mocht haar zo pakken en kind met touwtje erom meenemen. Lieve merrie Foto's van knappe Vino komen morgen weer
Hopelijk zijn jullie de babyspam nog niet zat
Verder zijn de dames rustig, afgelopen nacht zelf heerlijk bijgeslapen, vriendlief heeft gewaakt (ik was een zombie ) en de dames waren allemaal heel rustig.
Oh wat een prachtige veulens! Vino is echt prachtig, echt een black beauty!
Vincere is misschien ook een mooie naam (overwinnen in het Italiaans) kun je ook afkorten naar Vince….
Zo’n vos met veel wit….het is echt prachtig hoor…
Cheytjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-25 13:16
karijn schreef:
Babyspam zijn we echt nog niet zat hoor!
Gelukkig maar !
Vincere is idd ook mooi, gek is dat he dat je bij bepaalde namen wel zoiets hebt van : Ja dat past wel en bij andere denk je dan : eh nee dat past niet erbij.
Het komt vanzelf, ben er nog niet uit maar tot nu toe is het altijd nog goed gekomen
Het is heerlijk weer. Fijn dat ze de wei op kunnen. Wat vond Uk van de indringer?
En Charlotte nog niet bevallen?
Cheytjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-25 15:08
Ja eeeeh Uk vond de indringer maar stom bij haar moeder.... Rosa vond dat ze het veulen wel af mocht pakken, dus Rosa en Ukkie staan voor nu even apart. Tegen twee zulke opdringerige dames was Phoebe niet opgewassen
Charlotte houdt het nog mooi binnen Noalynn en Klarrissa gaan ineens hard ook qua uier nu, wie weet weer een babyboom aankomende week
Vind Vibes trouwens ergens wel errug leuk voor Phoebe haar kind Opties
Inmiddels is nummer 4 geboren, vanochtend heel stiekem net in de 2 uur dat het camerasysteem eruit lag. Ik heb om 03:00u nog getwijfeld of ik naar stal zou gaan, maar ze stonden allemaal daarvoor zo rustig dat ik maar thuis ben gebleven. Nouja....Zul je net zien he (Deze merrie is overigens een enorme fopmerrie, wil geen band om en dit is nu haar 3e veulen waar ze geen pottenkijkers bij wilde hebben, nouja, gelukkig is het allemaal goed gegaan !)
Een prachtige zoon en misschien wel extra speciaal, uit 2 eigen fokproducten
Onyx WFTM (Picasso x Chablis) x Noalynn WFTM (WV Saron x Immigrant)
Trotse broer met zn stel
We zijn dus over de helft en tot nu toe gaat het echt allemaal zo goed! Wat zijn we dankbaar
De kleine van Phoebe hebben we omgedoopt tot
Valtteri WFTM Roepnaam Vince we zijn beide F1 fan, hij houdt nu al van rondracen en net als Valtteri om zijn kont te showen . Daarnaast heeft het de mooie betekenis : Leader of an army or general. Represents authority and leadership en hij kijkt nu al zo arrogant alsof hij de hele wereld aan kan )
Dus we zijn over de helft nu En wat een seizoen so far, zo dankbaar dat tot nu toe ze allemaal gezond en wel op de wereld zijn gekomen zonder complicaties
Van harte gefeliciteerd met deze knappe kerel! Onyx is niet ggk toch? Wat voor papier krijg je er dan bij? Nu is het voor een hengst niet perse belangrijk natuurlijk. Hij heeft een knap front al hoor!