Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:00

Thanx :D

Oh die kont, heel herkenbaar!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:53

Al even niks meer gemeld maar mijn kleine smurf pakt het goed op. Derde x onder de vrouw
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:13

@Maartje dat herken ik zo van mijn paard ook. Het ene moment denk je kan je nou niet even normaal doen en de volgende keer is er niks meer aan de hand :')

@dieseltje wat goed al galop!

@leedebee haha super leuk om te zien.

@hiphorse zo voer je die Pokon ofzo :') :+

@veranadautje wat goed ook al lekker bezig onder het zadel.

hiphorse

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:40

@veranadeutje zit er relaxd uit

@elinask ssst pokon is een geheim paardengroeimiddel :=

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:24

Wauw wat braaf veranadeutje!

Hier even een proud mamma spam.... Owen hoe ik hem ruim 2 maanden geleden ophaalde uit de opfok en nu. Hij wordt zo knap en stoer <3 <3 <3
Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:58

@veranadautje braaf hoor!

@oji die trekt lekker bij!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:44

Leedebee schreef:
@Raineri hoe gaat het met je? Geen "andere" uitslag meer gekregen?

Lief dat je het vraagt! Nee, zojuist nog wel even gebeld of ze alles in goede orde hebben ontvangen. Wat ik opmaakte uit het gesprek is dat het gaat sowieso nog wel een week duren voordat hij me gaat contacteren.

Deze limbo is meh, ik wil er eerlijk gezegd niet nog maanden tegenaan gaan hikken want makkelijker wordt het nooit en risico op lijden wordt groter. Misschien dat ik maar wat ga inplannen vast zodat het staat, verzetten/afzeggen kan altijd.

Heel andere vraag, kent iemand een leuke fotograaf die in mei kan? Ik wil nog wat mooie foto’s van haar. Ik zit centraal in het land, geen budget verder hiervoor.
Wel al aantal gecontacteerd maar geen reactie helaas mogen ontvangen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:54

2 maanden maar Ojl??? _/-\o_

Hiphorse, ook al aan de pokon dus?

Bestaat er ook een groei stop middel? := Pony Niko is geen echte pony meer maar mn kind word over 2 maanden 16 en had zo graag nog pony willen starten O:)

@verana, mooie billen! Super netjes voor de 3e keer!

Het zal komende week voor niko even stil staan met beleren… haalde hem met een net te lelijke wond van t land…

Afbeelding

Na dat de dierenarts alles had schoongemaakt…
Afbeelding

Voorlopig staat hij op metacam en antibiotica en dan dagelijks schoonhouden en honingzalf smeren…
Hij verder gelukkig nu niet kreupel (ff afkloppen) maar wel even aankijken hoe het geneest

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:06

Oh Wat een nare wond. dat lijkt me best diep. Goed dat ie direct op de antibiotica staat.
Heeft de veearts daar iets van gezegd? Als de zwelling weg is zou ik voor de zekerheid even scannen. Zit wel erg in de buurt van de pezen ook.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:13

@Raineri lastig is dat idd. Misschien als je een datum hebt geprikt, je ook meer rust krijgt.

Ik ken helaas geen fotograaf. Misschien een oproepje op Facebook doen?

@dieseltje balen! Soms wil je ook gewoon niet weten wat ze uitvreten 8)7 Ik weet ook nog steeds niet waar Stip zich toen aan verwond had...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:41

Oh bah Dieseltje, nare wond. Hopelijk gaat het niet infecteren.

Echt heel verdrietig Raineri. :(:)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:46

Babootje schreef:
Oh Wat een nare wond. dat lijkt me best diep. Goed dat ie direct op de antibiotica staat.
Heeft de veearts daar iets van gezegd? Als de zwelling weg is zou ik voor de zekerheid even scannen. Zit wel erg in de buurt van de pezen ook.

Ja het is ook best diep, VA gaf wel aan die hij gelukkig de huid van de Knabstupper kant van zn afstamming heeft geerft en niet die van zijn Anglo-Arabieren kant :+ of te wel zijn huid is gelukkig wat dikker en wond zat dus ondanks dat het diep is verder niet in de buurt van het bot :')

Het scannen was ik inderdaad wel van plan te doen, al loopt gelukkig wel spat zuiver dus VA had vertrouwen dat er behalve de huisbeschadiging niet te veel aan de hand ging zijn. Maar het zit net op een welles nietes plek dus beter keer te veel als te weinig :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 16:15

Hoe is het met de wond Dieseltje?

Hier is het saai. Ik kan nog steeds zo goed als niets door lucht tekort ondanks berg medicatie. Weer wel deels aan het werk en dus weinig energie over. We gaan 1 a 2x per week even longeren in de zee dat is maar 500 meter lopen. Daarnaast 1x per week 2 span. Mijn man heeft namelijk paar erg drukke werk weken en zo komen ze toch aan beweging. Weer stukje gefilmd. Ze doen het zoooo tof samen! Zelfs ik ga ontspannen op de kar haha
https://youtube.com/shorts/WmpoJvzeZSo?feature=share

Ik kan gelukkig wel weer poetsen. Doe mondkapje op om mezelf te beschermen tegen het stof. Dat blijkt goed te werken gelukkig

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:31

@dierenfan waardeloos zeg!
Ik ken het (soort van). Ik hoest al bijna 2 jaar, regelmatig benauwd en om niets buiten adem. Ze dachten eerst door corona, bleek geen antistoffen te hebben en een week later had in corona :') Nou werd het daar niet erger van, maar ook niet minder. Longfoto, bloed prikken, verschillende puffers, niets helpt tot nu toe echt en alles lijkt meer op symptoombestrijding... het weer speelt ook mee. Doodmoe wordt je ervan (letterlijk en figuurlijk). Daarnaast gaat werk en gezin ook gewoon door. En Stip natuurlijk :o

Volgend weekend een weekje naar Frankrijk. Daar is de lucht schoner dus hoop daar wat bij te komen 8)7

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:54

Beterschap dames!

Vandaag weer een rondje erop gedaan, 2e keer. Ze deed het echt zo goed!! Heb filmpjes op mijn instagram staan voor de liefhebber
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:24

Leedebee schreef:
@dierenfan waardeloos zeg!
Ik ken het (soort van). Ik hoest al bijna 2 jaar, regelmatig benauwd en om niets buiten adem. Ze dachten eerst door corona, bleek geen antistoffen te hebben en een week later had in corona :') Nou werd het daar niet erger van, maar ook niet minder. Longfoto, bloed prikken, verschillende puffers, niets helpt tot nu toe echt en alles lijkt meer op symptoombestrijding... het weer speelt ook mee. Doodmoe wordt je ervan (letterlijk en figuurlijk). Daarnaast gaat werk en gezin ook gewoon door. En Stip natuurlijk :o

Volgend weekend een weekje naar Frankrijk. Daar is de lucht schoner dus hoop daar wat bij te komen 8)7

Ik hoop met je mee dat het voor jou de oplossing is er bovenop te komen! Hier speelt mee dat ik ook allergisch ben voor mijn honden, stof, mijten, katten en gewoon heel erg veel. Al heel mijn leven dit alles niet vermeden maar wel bijvoorbeeld vloerbedekking en kleden uit huis en verder alles goed bij houden. We stoken in de winter met houtkachel en alles was rustig en onder controle jarenlang tot corona besmetting...sindsdien alles ontregeld en elk voorjaar kuur prednison maar zelfs dat lijkt nu niet te werken. Ik ben van niet zeiken en doorgaan maar op dit moment voel ik me niet bepaald zo nu ik al weken dagelijks over mijn kunnen ga. Het is makkelijk zeggen dat ik dat niet moet doen maar de dieren moeten verzorgd worden en de wil om te werken is gewoon erg groot. Ik heb over 3 maanden longfunctie onderzoek met hopelijk aansluitend aanpassingen van medicatie. Ergens bang dat ik dadelijk als uitslag COPD ga krijgen. Internet is niet altijd leuk met informatie die je vind. Wordt gek van momenteel minimaal 15x inhaleren per dag. Heb inmiddels supplementen besteld die op natuurlijke wijze zouden moeten ondersteunen. Veel van huidige medicatie bevat hormonen. Verre van grappig voor mijn lijf. Ik prijs me maar gelukkig dat ik mennen steeds leuker vind want zeker op mijn eigen paard die natuurlijk nog groeit kan ik echt niet gaan rijden. Ik hoor volgende week informatie over starten van cursus voor koetsiersbewijs en wil aan de hand daarvan ook op zoek gaan naar een hulpkoetsier die ook gerust mag mennen of op andere dag onder het zadel werken naast de functie van hulpkoetsier. Dan ben ik niet meer afhankelijk van mijn man en hebben we meer ruimte om actief beide paarden bezig te houden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:25

Maartje_M schreef:
Beterschap dames!

Vandaag weer een rondje erop gedaan, 2e keer. Ze deed het echt zo goed!! Heb filmpjes op mijn instagram staan voor de liefhebber
[ [url=m/7ZaQ4K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HH8zXk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes hoor! Kun je zo trots zijn he als dat lukt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:36

Raineri schreef:
Leedebee schreef:
@Raineri hoe gaat het met je? Geen "andere" uitslag meer gekregen?

Lief dat je het vraagt! Nee, zojuist nog wel even gebeld of ze alles in goede orde hebben ontvangen. Wat ik opmaakte uit het gesprek is dat het gaat sowieso nog wel een week duren voordat hij me gaat contacteren.

Deze limbo is meh, ik wil er eerlijk gezegd niet nog maanden tegenaan gaan hikken want makkelijker wordt het nooit en risico op lijden wordt groter. Misschien dat ik maar wat ga inplannen vast zodat het staat, verzetten/afzeggen kan altijd.

Heel andere vraag, kent iemand een leuke fotograaf die in mei kan? Ik wil nog wat mooie foto’s van haar. Ik zit centraal in het land, geen budget verder hiervoor.
Wel al aantal gecontacteerd maar geen reactie helaas mogen ontvangen.

Waar zit je precies? Ik maak foto’s en wil best gratis doen. Stuur anders maar pb. Dan kan ik wat voorbeeld foto’s sturen

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:12

Ik heb nu 2x een bericht getikt,en dan scroll ik hele fuk-ing bericht weg.
Ik geef het op.

Maar had reacties op jullie berichten gedaan.

Een korte dan nog.
Dierenfan beterschap,tof dat je voor je koetsiersbewijs gaat.

Maartje_M jullie gaan lekkerrrrr.
Voelt dat goed hé.

Dieseltje wat een rot wondje zeg.
Hoop dat ie snel klaar is

Ojl hij is mooi aan het bijtrekken.
Knap dier hoor.

Muizenpluis.
Ik ben zo gek van dat beestje!
Ze is zo lief,en goudeerlijk.
Op je pinkjes te rijden,heel zacht.
Ik hou ervan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:42

Ik vind dit zo’n fijn gevoel inderdaad! Kan ik wel weer een paar dagen op teren :+

Jullie gaan ook heel lekker roosa!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:43

Wat fijn dat ze zo lekker te rijden is roosa

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:52

@oji wat wordt dat een mooi paard om te zien!

@raineri nogmaals veel sterkte de komende tijd :knuffel: .

@dieseltje balen zeg van die wond hopelijk herstelt het allemaal zonder rest schade

@maartje oh wat heerlijk weer rond gestapt. En een mooi roze dekje :))

@roosa wat fijn dat het rijden steeds beter gaat. Vind muis een leuk hoofd hebben.

Hier vandaag weer wat geoefend met het zadel en daarna even gewandeld. We kwamen koeien tegen en dat is schijnbaar iets wat gelijk staat aan spoken ofzo. Dik knorren, staart op de rug en dribbelen. Maf dier _O- En dat komt uit een lijn met paarden die gefokt zijn op het stierenvechten in Portugal :+ .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:16

Roosa ik zeg het niet snel van ?schimmel? Kleur paarden maar wat een machtig en prachtig paard is de jouwe!! Welk ras of kruising?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:30

dierenfan schreef:
Roosa ik zeg het niet snel van ?schimmel? Kleur paarden maar wat een machtig en prachtig paard is de jouwe!! Welk ras of kruising?

Ze is geen schimpie,ze is een donker valkje.
Een tinker
Dankje voor het compliment :j

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:32

ElinaSK koeien zijn ook heuuul eng.
Bleef wel goed bij je ondanks de koeien?