Qimm schreef:Er zijn domme ideeën en slechte ideeën
Met de eerste dochter van mijn merrie heb ik meteen een buitenrit gemaaktOp een dag voelde het goed en stapte ik op, paardje vond het dikke prima. Dus ik denk, we gaan de straat eens heen en weer. Ook prima, beetje zwalkerig wellicht. Toen vond ik het jammer dat niemand kon meegenieten van dit moment en ben ik naar een vriendin gereden (1km verderop).
'Oh he, heb je haar al lang onder het zadel?'
"Uh, ja, kwartiertje of zo"
Ergo, als ik mijn overbuuv goed begrijp, doet zij dit met al haar ponys zo. Zadel op, zorgen dat er weinig verkeer is en naar voren met die geit.

Op een dag voelde het goed en stapte ik op, paardje vond het dikke prima. Dus ik denk, we gaan de straat eens heen en weer. Ook prima, beetje zwalkerig wellicht. Toen vond ik het jammer dat niemand kon meegenieten van dit moment en ben ik naar een vriendin gereden (1km verderop).
bij 20 ofzo? Kwpners wel met simpel zadeltje en ze hebben letterlijk geen van allen moeite gehad hiermee.
dit precies
Maar ik zou er wel aan toe willen voegen:

Ik herinner me ook dat de eigenaar gezegd heeft dat één van de merrie's beleerd was omdat de verzorgster dat perse wilde maar hij heeft nooit gezegd dat Explosion beleerd was. Maar goed, wij gingen uit van wel. Dus dier wordt gezadeld, keuringshoofdstel aan (want dat was het enige dat we hadden op dat moment) teugels er aan. Zadel er op, aan de longe en er op... enige rodeo sessie die deze pony ooit in zijn leven gegeven heeft..
Hoofdstel kende hij van de keuring daarom deed hij daar niks op maar zodra er iemand op hem ging zitten was ie natuurlijk ietwat in de war...
in plaats van in de grote groep. Dus als ik hem minder haalde om iets met hem te doen, werd hij vervelender. Dus toen ik dat merkte hem heel veel gehaald en al die oliebol van nerveus gedrag niet stil kunnen staan genegeerd. Want zo was hij ook niet. De oorzaak was dat hij gewoon van de leg was want hij stond met maar één merrie die helemaal niet zo goed matchte met hem (ook niet slecht), meer als broer en zus. Dus was ik hem streng gaan opvoeden, dan had hij het totaal niet meer begrepen want wij waren vrienden aan het worden en hij was erg graag bij mij. 
) lekker door de mand