Harmonie in chaos vinden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 22:23

Ja, het is vooral één bepaalde boer die we kwijt willen. En dat is zo ongeveer mission impossible. :x boer in kwestie probeert ons nl behoorlijk het leven zuur te maken wat vooral irritant is.

Vandaag Sam gereden en Sam gaf, beleefd maar duidelijk aan dat hij nood had aan lang en laag. Dus mijn oorspronkelijke plannen gingen de deur uit en Sam mocht lang, laag maar ook een beetje rond zodat ik hem kon blijven activeren in die achterhand. :j Hij zal er vast een reden voor hebben dus dan luister ik. Sam heeft, als hij niet getraind is, een enorme hertenhals, dus het feit dat hij graag lang en laag wilde is uitzonderlijk, gewoonlijk is dat iets dat moeite kost om te bereiken, niet iets dat hij aan bied. :+

Ook niet te lang gereden, gewoon tot hij fijn los en soepel voelde en toen mocht ie met Rêve gaan spelen op de grote weide. Morgen heeft ie een dagje vrij en zaterdag zien we wel weer wat hij aan bied. Het kan zijn dat mijn stiefvader zaterdag foto's komt maken van Sam en Rêve. <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:17

Ik reageer niet vaak, maar ik lees nog steeds graag mee. :)

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:26

Hier ook een stille meelezer. Ik lees ook altijd de verhalen met veel plezier mee :j

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:29

Ik geniet van je verhalen Ayasha! Inderdaad stil omdat ik eigenlijk niets aan toe te voegen heb aan wat er al gezegd wordt, maar je hebt een heerlijke schrijfstijl. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 00:22

:+: Leuk om jullie even te "horen". Dankjewel om even onder jullie steen uit te komen. <3

Een vriendin heeft een drachtige merrie die nog vrij pittig is en die vroeg me gisteren of Rêve ook nog zo actief was rond die periode. Ik denk dat ik weer heel professioneel overkwam toen ik uit legde dat Rêve nog steeds haar kuren had in de zin dat ze, als ze binnen moest, dan eerst nog even wat sprintjes trok doorheen de paddock zelfs de avond voor dat Joy ter wereld kwam. _O- _O- Gisteren deden ze het ook... En dan ga ik halfweg de paddock te staan om ze binnen te drijven terwijl ik iets mompel over ellendige ongemalen gehaktballen... _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:31

Ik vind je verhalen ook erg leuk en herkenbaar hoor! Maar heb ook vaak dat ik wel eens lange stukken oversla / diagonaal lees / niet zoveel toe te voegen heb of een paar pagina's mis omdat ik het dan even te druk heb met andere dingen :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:28

Wanneer moet die merrie bevallen? Verder hangt het ook van merrie tot merrie af en hoe die merrie draagt. Al moet ik zeggen dat ik ze liever niet meer als debielen door het land zie crossen in de laatste maand en ook eigenlijk niet meer overrollen ook in de wei.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 12:32

Rêve deed dat allemaal nog de dagen voor de bevalling maar die had ook niet begrepen dat ze een buik moest krijgen dusja. :+ :+ Ik vraag me nog steeds af waar ze Joy verstopt heeft gezien hij echt niet klein was en ook niet extreem "opgeplooid". := De DA vroeg zich zelfs af waar ze hem in godsnaam gehouden had. :+ Haar merrie is ook niet bepaalt "buikig".

als ik me niet vergis is ze voor juni uitgerekend maar ben niet 100% zeker, ik weet dat ze vrij laat in het seizoen gedekt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:52

Vriendin sprong met dr pony nog een wedstrijd.Volgende ochtend surprise :oo
Wist niet dat ze het vorig jaar was gaan "buurten".
(niet altijd de hengst de schuld geven merries vreten aardig wat uit om gedekt te worden)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:59

Ayasha schreef:
Rêve deed dat allemaal nog de dagen voor de bevalling maar die had ook niet begrepen dat ze een buik moest krijgen dusja. :+ :+ Ik vraag me nog steeds af waar ze Joy verstopt heeft gezien hij echt niet klein was en ook niet extreem "opgeplooid". := De DA vroeg zich zelfs af waar ze hem in godsnaam gehouden had. :+ Haar merrie is ook niet bepaalt "buikig".

als ik me niet vergis is ze voor juni uitgerekend maar ben niet 100% zeker, ik weet dat ze vrij laat in het seizoen gedekt is.

Dan is het niet zo verwonderlijk dat ze nu nog met het goede weer nog af en toe de zot uithangen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 17:11

Mijn bak is weer droog genoeg dat ik de volte kan verkleinen dus Rêve heeft kennis gemaakt met de "verzamelen in galop" oefening.
Dat vindt ze dus gewoon ronduit pesterij. _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:14

Haha is het ook! Mijn fries stond vaak ineens stil in de verzameling om eens met z'n voorbeen te slaan om duidelijk te maken dat hij het maar niks vond. Ik kwam dan niet meer bij. Uiteindelijk deden we het wel hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 17:22

Zij ook. :j Maar je voelt in haar hele lijf dat ze denkt "OOK DIT NOG???!!" _O- en mijn "Kom op meiske, volhouden, ik weet dat ge sterk genoeg zijt, dóór galopperen" wordt slechts beantwoord met een geërgerde knor. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:06

Oh, toen ik mijn oudste merrie nog reed kreeg die in een middendraf (die ze nochtans goed uitvoerde volgens mijn instructeur) het ineens in haar bol om ineens te stoppen. Echt van een goede middendraf (misschen wel neigend naar uitgestrekte) in een pas ineens stilstaan. Lag ik daar ineens op haar hals. Mijn instructeur zei gewoon "nou duidelijk een teken dat ze het moeilijk maar wel gemeen van haar". :+ Op het moment zelf kon ik er niet mee lachen maar achteraf was het dat wel natuurlijk. :D Zo heeft ieder paard wel zijn duidelijke uitingen van ongenoegen denk ik.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:24

Ik lees nog steeds mee maar reageerde deze week wat minder vanwege minder handig reageermateriaal.

Ik vind een paard dat duidelijk communiceert altijd wel prettig, dan kan je er, als je dat wilt, rekening mee houden.

Als ik met arabierig typje ga grondwerken en dan met name showmanship at halter (sjomansjip) ga doen, dan hou je het halstertouw of de leadline in twee handen alsof je een dienblad voor je vast houdt. Als arabierig typje het stom vindt (en dat is nogal gauw) gaat ze in mijn duim of mouw nippen. Niet hard maar wel duidelijk. Ik lach haar dan altijd een beetje uit en dreig met terug bijten, en we gaan gewoon door. Wat ik voor haar wel vervelend vind is dat ze bij een vorige eigenaar blijkbaar voor dit gedrag werd gestraft door een klap op d’r kop (of 2, 3). Daar heeft niemand wat aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 22:48

Ik moet zeggen dat Rêve niet echt duidelijk communiceert. Sam wel, maar bij Rêve moet je het echt voelen. En je leert best heel snel waar haar grenzen liggen en hoe ze dat laat voelen want anders katapulteert ze je gewoon. (ja uit ervaring. :+ )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:32

Dan heeft Reve toch best duidelijke communicatie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 23:34

Maflinger_S schreef:
Dan heeft Reve toch best duidelijke communicatie?

_O- Als je het zo bekijkt wel ja.... Maar ik pik het graag op voor ik een drietal meter door de lucht vlieg. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:50

Tja, duidelijke communicatie inderdaad maar voor de ruiter is het beter dat ze het inderdaad wat eerder aangeeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 13:16

Vandaag mag ze op de foto. :j Met haar nieuwe dekje. :+: Hoop dat ik de juiste kleur gekozen heb. _O- Weten jullie dat palomino echt moeilijk is om een mooie kleur bij te vinden? >;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:02

Ik ben benieuwd. Dat maakt de keuze voor mij misschien makkelijker. Alle felle en donkere kleuren kunnen volgens mij wel maar ik heb zelf voorkeur voor zwart, kobaltblauw, turquoise, paars.

Nicole288

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:44

In overleg met TS gaat het topic verder op Paardenpraat:

KS-ITP -> PP

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 16:50

Thx Nicole!

Maflinger: Bordeaux en donker paars zijn erg mooi. Nu heeft ze een soort koper.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:01

En titel verandert. Ik had bijna ontstipt denkende dit volg ik niet _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:08

:+