Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dus maar beetje heen en weer gelopen daar. Had het niet verwacht omdat hij dit allemaal kan zien uit z'n stal raam maar dat was een verkeerde conclusie dat hij dat dan "kende"
. Vervolgens kwam ik erachter dat de buurman alpacas heeft gekocht (zit alleen een gaas schutting en het looppad tussen). Beide zijn we 10 jaar ouder geworden toen hij ze zag 
Wat lastig ook als je telkens wat anders te horen krijgt!

Elk jaar in het voorjaar spelen zijn hormonen erg op en kan hij knap lastig worden. Elk jaar rond deze periode maken we vaak ruzie met elkaar wat mij echt het plezier van het trainen ontneemt. Dan test hij mij ontzettend uit! Zo moeten we bij hem altijd al aandacht besteden aan zijn hapgedrag. Dit krijgen we ook amper afgeleerd. Maar nu heeft hij nog meer “praatjes” zeg maar.. Hij is ook echt van niets onder de indruk, wat tijdens zijn training soms een moeilijkheidsgraad vormt. Omdat ikzelf het steeds meer frustrerend begin te vinden had ik dus echt gehoopt dat hij zo snel mogelijk kon gaan dekken, zodat hij ook zo snel mogelijk gesneden kon worden of op training zou kunnen gaan..
Ook staat hij gewoon in de weide tussen andere paarden van alle geslachten.
)
Daarna nog eventjes aan wat voetenwerk gewerkt op volte, wat ook super ging. Helemaal tevreden baasje zo. Hopelijk blijft dit nu in stijgende lijn gaan. 

Phuddle schreef:Misschien stom voor sommige, maar dit paard heeft mij iets totaal anders te leren dan paardrijden, en ook dat is oke. Hoe gek het ook mag klinken. Zelfs voor mij.