Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mist schreef:Nuance ? Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik rond mijn weide van 1.5 hectare al 75% herashekwerk van 2 m hoog heb staan, de overige 150m ga ik binnenkort zetten (ik woon aan de rand van het bos, vlakbij waar wolven dit weekend dat veulen gedood hebben o.a. en verschillende schapen en geitenaanvallen zijn geweest) net opgave van alleen het materiaal gehad (niet de arbeid) 3600euro. Tel daarbij op 250euro aan speciaal wolvendraad, een schrikdraad apparaat die 6joule geeft, en dan moet ik nog zorgen dat hij de omheining niet kan ondergraven. Paar honderd meter schapengaas 90graden gebogen tegen de achterkant van de omheining.
Ik zal wel moeten want over een paar jaar hoef je zelfs niet in het bos te komen als de trend zich in NL net zo doorzet als in DE. Hoef ik mijn 2 jarige ook niet verkeersmak te maken. Daar staan bordjes in de bossen dat je kinderen aan de hand moet houden, honden aan een korte lijn, en zeker niet alleen gaan fietsen of hardlopen alleen.
Is dat waar we naar toe willen ?????
Het zal mij niet gebeuren dat ik mijn paarden zo aantref !
met mijn mini's in het bos wandelen hoef ik dan ook niet meer te proberen.
Ik zal het anders stellen, ik vind het ongelofelijk dat sommige mensen het gevaar niet inzien. Ze zijn niet voor niets uitgeroeid vroeger, lees het historische stuk maar eens goed door dat hier eerder geplaatst is. Hij die geen lessen trekt uit het verleden is gedoemd de geschiedenis te herhalen. Het zijn andere tijden, de wolf hoort hier niet meer thuis.
jobamara schreef:Kun je zien hoe ik me verdiep in de politiekDubbelfun, nou Rutte (vvd) had wel voor gestemt voor afschot bij probleemwolven. Die de mens naderen en vaak wolfwerende omheiningen overwint. De PVD, Groenlinks, PVV, Forum zien het probleem niet.