Ondertussen toch maar n nieuwe D snaffle met sweet iron besteld en n paar kleine spoortjes want die van mij zijn veel te lang om hem nu mee te gaan rijden

Morgen mag ik weer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
s1993 schreef:Utopia, goed begin toch! Hoe oud is hij ook alweer?
Shanna7836 schreef:Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig, ik heb behoorlijk wat paarden en pony's beleerd en doorgereden, maar dit is toch wel anders met 1 oogje. Hij is gelukkig totaal niet schrikachtig vanaf zijn blinde kant. Hij is sowieso best koel in zijn hoofd en trekt zich weinig aan van dingen. Erg fijn!
candalisa schreef:Xxutopiaxx ja ik heb er behoorlijk wat onzekerheid door ontwikkeld dat is ook de reden dat ik met haar gestopt ben om te rijden. Ik zit op zich wel lekker in het western zadel maar het idee dat ik Met de vzh zadel mijn beugels los kan gooien en met een beweging eraf ben zit gewoon tussen mijn oren. Ik hoop dat mijn balans nog goed isik kon nooit aansingelen als ik erop zat want dan ging ze dus liggen dus ik reed altijd met een losse singel en bleef dus als een huis zitten hoop dat dat nu ook zo is
s1993 schreef:Utopia, dan heb je nog alle tijd dusKoda wordt in juni 4 dus logisch dat wij al een stukje verder zijn (en hij was bij zijn vorige eigenaar al vrij veel in de hand geweest en ik ben vanaf 2.5 lekker met hem gaan wandelen en wat grondwerk en veel 'gekke' dingen gedaan).
CalipsoLover schreef:Wat gaat dit topic snel! Ik probeer zovaak alles te lezen maar het lukt me toch niet om goed op been te blijven met iedereen![]()
Vandaar even een ego-post, van zodra ik er wat meer ingerold ben hier zal ik ook proberen om zoveel mogelijk op jullie te reageren.
Met Marie gaat alles goed, ze is deze week 1 maand van mij. Marie is erg slim, leert snel maar ze ontploft echt van alles als ze verschiet, en helaas verschiet ze vaak. Ze heeft dan ook de neiging om te gaan vluchten, dus het is ook moeilijk om haar op dat moment niet te lossen want ze zet echt al haar kracht er op. Zo heb ik vorige week heel onverwacht een trap gehad. Gelukkig is ze dan ook weer heel nieuwsgierig en pakt ze de dingen snel op en leert ze ongelofelijk snel, dus slim is ze wel.
Momenteel blijft het nog een beetje bij poetsen, we hebben haar al 3x gelongeerd waarvan vandaag voor het eerst echt heel goed, ze heeft zich de eerste 3x los getrokken maar eenmaal ze even wist wie de baas was was ze dan wel weer heel flink. Ook respect voor ruimte kent ze nog niet, vanaf we in de piste zijn bouwt ze spanning op en heeft ze de neiging je omver te lopen. Er is nog veel werk aan de winkel, zadelmak maken gaat ook iets langer duren dan verwacht vrees ik, maar natuurlijk niet erg!
[ [url=m/elbN5F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G1H8Ao.png]Afbeelding[/url] ]
fransje23 schreef:Grappig als ik hier lees over niet uit je ruimte gaan, lastig met meelopen etc bedenk ik dat wij dat ook hebben meegemaakt. Inmiddels is dat allemaal al weer even geleden en dan vergeet je weleens dat alles wat nu normaal is ooit nog niet zo vanzelfsprekend was.
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben in mijn uppie gaan "rijden" in de hal. Eerst het werk aan de hand gedaan en ze was relaxed dus het voelde oké om erop te gaan.
Inparkeren bij het krukje is een eitje inmiddels dus dat ik fijn. Ze blijft ook keurig staan als ik op stap. Aangezien ik nog zonder zadel rij moet ik som even schuiven voor de juiste plek.
Daarna twee rondjes rechtsom gedaan, afgestapt aan de rechterkant. Vervolgens rechts opgestapt en twee rondjes linksom gereden en links afgestapt.
Ik stap bewust zowel links als rechts op en af. Is wel handig als ze dat kent en tot nu toe is het vooral voor mij lastigMijn hoofd en spieren zijn er van overtuigd dat ik het alleen links kan
![]()
Uitzicht tussen de mooiste oortjes!
[ [url=m/7FAEq0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shanna7836 schreef:Ohhh ik meld mij ook!!
Het gaat om een jonge hengst. Een Donald Z x Prince Thatch. Hij is van september 2016. Morgen is hij een jaar bij ons maar we hebben hem die tijd lekker laten groeien buiten en verder niks met hem gedaan. Hij is röntgen volledig goedgekeurd met 1tjes en klinisch ook volledig goedgekeurd vlak voor aankoopechter kreeg hij eind van de zomer beste maanblindheid en hebben wij zijn rechteroog moeten laten verwijderen. Dus dit wordt een uitdaging iemand toevallig tips met het beleren van een paard met 1 oog?
Echter hebben wij hem ook gekocht als ruin. Binnen 5 weken daalde toch ineens de boel. Zat er echt niet bij aankoop. Die mensen dachten ook dat hij een ruin was
[ [url=m/AmD55d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GmIH8i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vientje schreef:Paarden waren dit weekend allemaal knetter hier, Miep ging vrolijk alle kanten op zaterdag en ik ben gisteren voor het eerst in pak 'm beet 15 jaar van een paard afgestapt omdat ik het niet vertrouwde (niet Pinda hoor). Beter een deuk in mijn ego dan een deuk in mijn kop zullen we maar zeggen
Nou speelt er meer bij dat dier momenteel, maar toch...
Vanmiddag mag ik weer op Pinda![]()
Arme muppet heeft wel wat singelplekjes zag ik, stumper
Nog niet open maar wel kaal nu opeens nu ze in de rui zit. Maar even goed in de gaten houden.
Janntjuh schreef:CalipsoLover Ik speel een beetje vals hier want Merlin was al zadelmak toen ik hem kocht deze zomerhij heeft wel 4 maanden stil gestaan en daarna hebben we hem weer rustig opgepakt en na 5-6 maanden er weer op. Daar was hij erg braaf mee en het heeft vooral geholpen dat toen we los konden hij achter zijn vriend aan kon lopen in de bak. Hier heeft hij veel aan gehad, want als hij iets eng vind of iets schrikt is zijn eerste instinkt naar dat andere paard kijken. Die is altijd er rustig dus blijft Merlin ook heel rustig.
Magnesium kan helpen om het scherpe randje er een beetje af te halen.