Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:27

s1993 Gentle kent gewoon mijn/zijn eigen spullen want hij was al zadelmak toen hij naar de trainingsstal ging en zoveel verschil zit er gelukkig niet in westernzadels ;)

Ondertussen toch maar n nieuwe D snaffle met sweet iron besteld en n paar kleine spoortjes want die van mij zijn veel te lang om hem nu mee te gaan rijden :)

Morgen mag ik weer *\%/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 19:27

Anouk_H schreef:
Hahahaha, neejoh mijn naam word zo vaak fout gespeld :') ik heb eigenlijk nooit echt gehoord van Anoek's, het is eigenlijk in 99% van de gevallen geschreven als Anouk

Ja dat klopt, snap je nu mijn probleem :') Het wordt nl ook Anouk geschreven als het Anoek moet zijn :P

candalisa

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:57

Wahahaha oeps _O- een van mijn klantjes heet Anoek dus mijn telefoon past het automatisch aan omdat ik het vaak gebruik 8)7 ik zal het noooooooooit meer doen!!

Granoek je kan me iig nooit zeggen dat ik jouw naam niet goed heb hihi

S1993 mijn oudere merrie had nog wel eens de neiging om zich te laten vallen en toen ik ooit bij haar eraf wilde springen bleef ik aan de knop hangen en werd ik door de bak gesleurd. Als syd een beetje drammerig doet merk ik dat ik in paniek schiet en er dus niet afkan.
Hoop hiermee een beetje vertrouwen in het rijden te krijgen en als ik er eenmaal doorheen ben gaat het prima.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:59

s1993 schreef:
Utopia, goed begin toch! Hoe oud is hij ook alweer?

2.5 nog maar <3 Althans: in april wordt hij 3. Nu slechts een paar maanden 'in de hand'. Dus ik verwacht niet anders van 'm, maar we hebben nog een lange weg te gaan :P

Candalisa, oei.. wat een nare ervaring moet dat geweest zijn!! Ik voel me juist in m'n dressuurzadel veiliger dan m'n westernzadel. In m'n dressuur zit ik lekker opgesloten, in m'n westernzadel juist heel los :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:26

Xxutopiaxx ja ik heb er behoorlijk wat onzekerheid door ontwikkeld dat is ook de reden dat ik met haar gestopt ben om te rijden. Ik zit op zich wel lekker in het western zadel maar het idee dat ik Met de vzh zadel mijn beugels los kan gooien en met een beweging eraf ben zit gewoon tussen mijn oren. Ik hoop dat mijn balans nog goed is := ik kon nooit aansingelen als ik erop zat want dan ging ze dus liggen dus ik reed altijd met een losse singel en bleef dus als een huis zitten hoop dat dat nu ook zo is :roll:

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:08

Candalisa oh paarden die zich laten vallen vind ik echt verschrikkelijk, zó eng! Kan me dan voorstellen dat je daar bang van wordt.

Ik vind dressuurzadels juist verschrikkelijk met dat opgesloten zitten. Op een westernzadel heb ik wel het gevoel van vrijheid maar ook van meer steun, vind dat heel prettig :)

Utopia, dan heb je nog alle tijd dus :D Koda wordt in juni 4 dus logisch dat wij al een stukje verder zijn (en hij was bij zijn vorige eigenaar al vrij veel in de hand geweest en ik ben vanaf 2.5 lekker met hem gaan wandelen en wat grondwerk en veel 'gekke' dingen gedaan).

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:55

Wat gaat dit topic snel! Ik probeer zovaak alles te lezen maar het lukt me toch niet om goed op been te blijven met iedereen :=
Vandaar even een ego-post, van zodra ik er wat meer ingerold ben hier zal ik ook proberen om zoveel mogelijk op jullie te reageren.

Met Marie gaat alles goed, ze is deze week 1 maand van mij. Marie is erg slim, leert snel maar ze ontploft echt van alles als ze verschiet, en helaas verschiet ze vaak. Ze heeft dan ook de neiging om te gaan vluchten, dus het is ook moeilijk om haar op dat moment niet te lossen want ze zet echt al haar kracht er op. Zo heb ik vorige week heel onverwacht een trap gehad. Gelukkig is ze dan ook weer heel nieuwsgierig en pakt ze de dingen snel op en leert ze ongelofelijk snel, dus slim is ze wel.
Momenteel blijft het nog een beetje bij poetsen, we hebben haar al 3x gelongeerd waarvan vandaag voor het eerst echt heel goed, ze heeft zich de eerste 3x los getrokken maar eenmaal ze even wist wie de baas was was ze dan wel weer heel flink. Ook respect voor ruimte kent ze nog niet, vanaf we in de piste zijn bouwt ze spanning op en heeft ze de neiging je omver te lopen. Er is nog veel werk aan de winkel, zadelmak maken gaat ook iets langer duren dan verwacht vrees ik, maar natuurlijk niet erg!
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:30

Iedereen die gevallen is: beterschap!
Gelukkig enkel stijf en blauw maar toch erg genoeg. Is toch best een linke hobby die we hebben.

Djeez Phuddle wat een enge actie van haar :oo Ze reageert nog erg vanuit haar instinct en dan is er niet meer tot haar door te dringen. Wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk is haar been snel weer normaal.
Wel lastig zo een paard. Denk dat ze eerst moet leren na te denken ipv uit haar instinct te reageren voor je echt verder kan.

Vientje wat doet Pinda het goed! Ziet er echt super uit!

Gentle ook al veel progressie!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:44

Grappig als ik hier lees over niet uit je ruimte gaan, lastig met meelopen etc bedenk ik dat wij dat ook hebben meegemaakt. Inmiddels is dat allemaal al weer even geleden en dan vergeet je weleens dat alles wat nu normaal is ooit nog niet zo vanzelfsprekend was.

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben in mijn uppie gaan "rijden" in de hal. Eerst het werk aan de hand gedaan en ze was relaxed dus het voelde oké om erop te gaan.
Inparkeren bij het krukje is een eitje inmiddels dus dat ik fijn. Ze blijft ook keurig staan als ik op stap. Aangezien ik nog zonder zadel rij moet ik som even schuiven voor de juiste plek.
Daarna twee rondjes rechtsom gedaan, afgestapt aan de rechterkant. Vervolgens rechts opgestapt en twee rondjes linksom gereden en links afgestapt.
Ik stap bewust zowel links als rechts op en af. Is wel handig als ze dat kent en tot nu toe is het vooral voor mij lastig :D Mijn hoofd en spieren zijn er van overtuigd dat ik het alleen links kan :+

Uitzicht tussen de mooiste oortjes!
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 00:00

Ik krijg altijd pijn aan mijn knieën van een westernzadel

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:22

Ohhh ik meld mij ook!!
Het gaat om een jonge hengst. Een Donald Z x Prince Thatch. Hij is van september 2016. Morgen is hij een jaar bij ons maar we hebben hem die tijd lekker laten groeien buiten en verder niks met hem gedaan. Hij is röntgen volledig goedgekeurd met 1tjes en klinisch ook volledig goedgekeurd vlak voor aankoop :) echter kreeg hij eind van de zomer beste maanblindheid en hebben wij zijn rechteroog moeten laten verwijderen. Dus dit wordt een uitdaging iemand toevallig tips met het beleren van een paard met 1 oog?

Echter hebben wij hem ook gekocht als ruin. Binnen 5 weken daalde toch ineens de boel. Zat er echt niet bij aankoop. Die mensen dachten ook dat hij een ruin was _O-

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:12

Hier gebruiken ze ook een zadel van daar voor Pinda, die mensen willen natuurlijk ook niet -tig zadels van anderen daar hebben liggen. En dan weten ze iig dat ze prettig kunnen zitten ipv op een lor van een vreemde :P Maar goed, er ligt een top dressuurzadel op Pinda nu....waar mijn reet niet zo heel goed inpast, amazone is een stukkie kleiner/slanker dan ik op dat vlak :+

Oehhhh Kramer is tof! Mooie nieuwe spullen :j

Oei Janntjuh, dat is ook hard gegaan! Balen zeg :(:)

Knappe Syd met zijn nieuwe zadel 8-)

Loopt aardig uiteen op het moment qua opleidingstrajecten, van leren halsteren tot en met doorrijden, leuk :) Lekker divers!

Wat braaf Fransje! Mooie witte oortjes :)

Welkom Shanna! Een extra uitdaging dus, wat jammer dat het zo gelopen is. Geen ervaring mee maar ben wel heel benieuwd hoe jullie beleertraject gaat lopen!

Paarden waren dit weekend allemaal knetter hier, Miep ging vrolijk alle kanten op zaterdag en ik ben gisteren voor het eerst in pak 'm beet 15 jaar van een paard afgestapt omdat ik het niet vertrouwde (niet Pinda hoor :P ). Beter een deuk in mijn ego dan een deuk in mijn kop zullen we maar zeggen :+ Nou speelt er meer bij dat dier momenteel, maar toch...

Vanmiddag mag ik weer op Pinda :):) :+: Arme muppet heeft wel wat singelplekjes zag ik, stumper :(:) Nog niet open maar wel kaal nu opeens nu ze in de rui zit. Maar even goed in de gaten houden.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:16

Shanna, welkom! Een hengst is even heel wat anders dan je verwacht had... Toch knap dat dat niet bij de keuring was opgemerkt. Ik ben heel benieuwd naar jullie vooruitgang! Ga je hem wel hengst laten nu?

Fransje, jij durft, zo alleen en dan zonder zadel! Braaf paard! Als ik inderdaad aan de andere kant wil op of afstappen geeft mijn hoofd een error en kan ik het opeens niet :') Het paard inparkeren leren lijkt mij echt super handig! Moet toch maar eens een keer opzoeken hoe je hem dat leert.

Phuddle, veel beterschap met je paard! Wat een schrik zou dat zijn geweest zeg, en het ging nog zo voorzichtig .

Calipsolover, hopelijk heb je niets over gehouden van die trap :(:) Er is zo te horen inderdaad nog wat werk aan de winkel, maar ze is nog jong en je hebt haar pas 1 maand. Dat soort dingen duren ook even. Merlin was de eerste maand zo bang bij mij dat hij ook voor alles weg deinsde en als iemand hem wilde pakken uit de weide stond hij soms bijna te trillen. Paar maanden verder en hij wordt steeds stoerder en vertrouwt steeds meer op mij (tenzij ik er op zit blijkbaar :') ).

Candalisa, wat eng paarden die zich laten omvallen! Dat is echt een van mn grootste nachtmerries! Maar wat is je paardje toch knap <3

Wat is Gentle veranderd zeg! Lekker kontje krijgt hij :Y)
Veel plezier vandaag!

Anouk, mooi kleurtje! Vind het altijd geweldig om die grote catalogus van kramer door te bladeren. De nieuwe zal binnenkort wel binnenkomen, heb ik weer wat te doen. Ik heb ook vaak genoeg gedoe gehad met de kramer hoofdstellen, lijkt inderdaad alsof er telkens te kleine neusriemen aan zitten. Maat groter en dan zwemt het paard in alle riempjes.

S1993, hoe gaat het inmiddels met jou?

Vientje, goed dat je afstapje! Je bent verstandiger dan ik :') . Apart dat ze daar ook zo knetter waren. Veel plezier bij je muppet vandaag!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 12:22

Goed om te weten van die kramer hoofdstellen wel. Heb de nieuwe catalogus ook gekregen en was al aan het bladeren, maar goed om rekening mee te houden

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:35

Janntjuh

Dat vonden wij ook wel bijzonder, maar hij is echt een laatbloeier, er was toendertijd nog niks ingedaald. En dat kwam pas toen hij bij ons was. Eerst 1 en toen de 2e :+

We weten nog niet zo goed of we hem hengst laten of niet, of beter gezegd. Hoe lang we hem hengst gaan laten. Hij is super lief voor een hengst, en heeft nu lekker een tijdje gehad om als hengst te groeien. De bedoeling is wel dat hij gecastreerd gaat worden maar ik zit erg in twijfel of ik hem nog ga beleren als hengst en volgend jaar laat castreren zodat hij nog wat als hengst kan ontwikkelen fysiek. Of dat ik hem dit jaar laat castreren voor het beleren aan.

Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig, ik heb behoorlijk wat paarden en pony's beleerd en doorgereden, maar dit is toch wel anders met 1 oogje. Hij is gelukkig totaal niet schrikachtig vanaf zijn blinde kant. Hij is sowieso best koel in zijn hoofd en trekt zich weinig aan van dingen. Erg fijn! :j

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:44

Shanna7836 schreef:
Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig, ik heb behoorlijk wat paarden en pony's beleerd en doorgereden, maar dit is toch wel anders met 1 oogje. Hij is gelukkig totaal niet schrikachtig vanaf zijn blinde kant. Hij is sowieso best koel in zijn hoofd en trekt zich weinig aan van dingen. Erg fijn! :j

Misschien zeg ik nu wel iets heel doms, heb hier verder ook geen verstand of ervaring mee, maar misschien is het wel een pluspunt dat hij zijn ook nu is verloren voordat hij beleerd is. Dan lijkt me de aanpassing voor hem veel groter, terwijl hij nu niet beter weet dan wat je hem gaat aanleren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:47

Wat leuk dat het zo goed gaat Fransje!

Janntjuh, nee gelukkig viel de schade mee :+ Ik denk dat ik het zelf gewoon wat had onderschat. Ik wist dat ze bijna niks kende, maar ze deed het de eerste keren zo goed en liep zo netjes mee dat ik dacht dat het wel mee ging vallen, ja niet dus := Maar dat is oke. Ik heb ook hulp dus komt wel goed. Hoe was die van jou met zadelmak maken dan?

Shanna, wat zonde van zijn oogje. Maar wel echt top dat hij zo nuchter is, veel succes en ik hoor ook nog graag van jullie!

Ik twijfel misschien of ik Marie iets van kalmerende kruiden ga geven omdat ze zo een stresskip is. Hebben jullie daar ervaring mee?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:56

CalipsoLover Ik speel een beetje vals hier want Merlin was al zadelmak toen ik hem kocht deze zomer :') hij heeft wel 4 maanden stil gestaan en daarna hebben we hem weer rustig opgepakt en na 5-6 maanden er weer op. Daar was hij erg braaf mee en het heeft vooral geholpen dat toen we los konden hij achter zijn vriend aan kon lopen in de bak. Hier heeft hij veel aan gehad, want als hij iets eng vind of iets schrikt is zijn eerste instinkt naar dat andere paard kijken. Die is altijd er rustig dus blijft Merlin ook heel rustig.

Magnesium kan helpen om het scherpe randje er een beetje af te halen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:12

candalisa schreef:
Xxutopiaxx ja ik heb er behoorlijk wat onzekerheid door ontwikkeld dat is ook de reden dat ik met haar gestopt ben om te rijden. Ik zit op zich wel lekker in het western zadel maar het idee dat ik Met de vzh zadel mijn beugels los kan gooien en met een beweging eraf ben zit gewoon tussen mijn oren. Ik hoop dat mijn balans nog goed is := ik kon nooit aansingelen als ik erop zat want dan ging ze dus liggen dus ik reed altijd met een losse singel en bleef dus als een huis zitten hoop dat dat nu ook zo is :roll:

Brrr, wat s1993 ook al zei: paarden die zich laten vallen vind ik zó eng!! :oo

s1993 schreef:
Utopia, dan heb je nog alle tijd dus :D Koda wordt in juni 4 dus logisch dat wij al een stukje verder zijn (en hij was bij zijn vorige eigenaar al vrij veel in de hand geweest en ik ben vanaf 2.5 lekker met hem gaan wandelen en wat grondwerk en veel 'gekke' dingen gedaan).

Da's zeker waar :D En die tijd krijgt ie ook :+:

CalipsoLover schreef:
Wat gaat dit topic snel! Ik probeer zovaak alles te lezen maar het lukt me toch niet om goed op been te blijven met iedereen :=
Vandaar even een ego-post, van zodra ik er wat meer ingerold ben hier zal ik ook proberen om zoveel mogelijk op jullie te reageren.

Met Marie gaat alles goed, ze is deze week 1 maand van mij. Marie is erg slim, leert snel maar ze ontploft echt van alles als ze verschiet, en helaas verschiet ze vaak. Ze heeft dan ook de neiging om te gaan vluchten, dus het is ook moeilijk om haar op dat moment niet te lossen want ze zet echt al haar kracht er op. Zo heb ik vorige week heel onverwacht een trap gehad. Gelukkig is ze dan ook weer heel nieuwsgierig en pakt ze de dingen snel op en leert ze ongelofelijk snel, dus slim is ze wel.
Momenteel blijft het nog een beetje bij poetsen, we hebben haar al 3x gelongeerd waarvan vandaag voor het eerst echt heel goed, ze heeft zich de eerste 3x los getrokken maar eenmaal ze even wist wie de baas was was ze dan wel weer heel flink. Ook respect voor ruimte kent ze nog niet, vanaf we in de piste zijn bouwt ze spanning op en heeft ze de neiging je omver te lopen. Er is nog veel werk aan de winkel, zadelmak maken gaat ook iets langer duren dan verwacht vrees ik, maar natuurlijk niet erg!
[ [url=m/elbN5F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G1H8Ao.png]Afbeelding[/url] ]

Ah! Jij zit een beetje in dezelfde fase als mij :D Leuk! Wel jammer dat jouw paardje zo'n spanning ontwikkelt.. vind ik altijd zoveel vermoeiender om mee om te gaan.. maar als het dan uiteindelijk goed lukt, ze je vertrouwen en je die rust er meer in krijgt, dan heb je een extra grote blij! :P :D

fransje23 schreef:
Grappig als ik hier lees over niet uit je ruimte gaan, lastig met meelopen etc bedenk ik dat wij dat ook hebben meegemaakt. Inmiddels is dat allemaal al weer even geleden en dan vergeet je weleens dat alles wat nu normaal is ooit nog niet zo vanzelfsprekend was.

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben in mijn uppie gaan "rijden" in de hal. Eerst het werk aan de hand gedaan en ze was relaxed dus het voelde oké om erop te gaan.
Inparkeren bij het krukje is een eitje inmiddels dus dat ik fijn. Ze blijft ook keurig staan als ik op stap. Aangezien ik nog zonder zadel rij moet ik som even schuiven voor de juiste plek.
Daarna twee rondjes rechtsom gedaan, afgestapt aan de rechterkant. Vervolgens rechts opgestapt en twee rondjes linksom gereden en links afgestapt.
Ik stap bewust zowel links als rechts op en af. Is wel handig als ze dat kent en tot nu toe is het vooral voor mij lastig :D Mijn hoofd en spieren zijn er van overtuigd dat ik het alleen links kan :+

Uitzicht tussen de mooiste oortjes!
[ [url=m/7FAEq0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap en stoer! :D En mooi uitzicht :+:

Shanna7836 schreef:
Ohhh ik meld mij ook!!
Het gaat om een jonge hengst. Een Donald Z x Prince Thatch. Hij is van september 2016. Morgen is hij een jaar bij ons maar we hebben hem die tijd lekker laten groeien buiten en verder niks met hem gedaan. Hij is röntgen volledig goedgekeurd met 1tjes en klinisch ook volledig goedgekeurd vlak voor aankoop :) echter kreeg hij eind van de zomer beste maanblindheid en hebben wij zijn rechteroog moeten laten verwijderen. Dus dit wordt een uitdaging iemand toevallig tips met het beleren van een paard met 1 oog?

Echter hebben wij hem ook gekocht als ruin. Binnen 5 weken daalde toch ineens de boel. Zat er echt niet bij aankoop. Die mensen dachten ook dat hij een ruin was _O-

[ [url=m/AmD55d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GmIH8i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een knapperd zeg!! Als hij zo braaf is, zou ik hem lekker zo lang mogelijk hengst houden.. tenzij je liever nog wat meer maat zou willen hebben... wel echt heel gek dat het inderdaad met de klinische keuring niet is opgevallen dat hij niet gecastreerd is := Ben benieuwd of je merkt dat het anders gaat omdat hij nog maar 1 oog heeft!

Vientje schreef:
Paarden waren dit weekend allemaal knetter hier, Miep ging vrolijk alle kanten op zaterdag en ik ben gisteren voor het eerst in pak 'm beet 15 jaar van een paard afgestapt omdat ik het niet vertrouwde (niet Pinda hoor :P ). Beter een deuk in mijn ego dan een deuk in mijn kop zullen we maar zeggen :+ Nou speelt er meer bij dat dier momenteel, maar toch...

Vanmiddag mag ik weer op Pinda :):) :+: Arme muppet heeft wel wat singelplekjes zag ik, stumper :(:) Nog niet open maar wel kaal nu opeens nu ze in de rui zit. Maar even goed in de gaten houden.

Haha hier toevallig laatst ook voor het eerst afgestapt omdat ik het niet vertrouwde _O- Heb ik nog nooit in m'n hele paardencarrière gedaan!! Maar hij was zó heet, ook een verleden van (te hoog) willen steigeren, kwamen net het erf af, auto van de ene kant die echt heel hard reed met zo'n open uitlaat en vanaf de andere kant kwam een trekker, die natuurlijk precies bij ons moesten kruisen.. en hij begon al met hupsen en schudden en trekken en doen.... toen koos ik ook eieren voor m'n geld, even afgestapt, alles laten passeren en het nog een keer geprobeerd :') Toen ging het wel goed haha

Hier van 't weekend heerlijk genoten van het droge weer!! :D Lekker veel ritjes gemaakt met m'n paarden en met Dije weer fijn geoefend met het halster :D Zodra hij daar meer vertrouwen in heeft, gaan we weer een stapje verder. Wilde even voelen of hij misschien mok ontwikkelt, omdat 't overal zo nat is, en zat zonder na te denken in z'n koot te friemelen en voelen.. maar hij reageerde helemaal niet <3 Dat dan weer wel :') Soms als ik aan kom lopen 'schrikt' ie en rent ie van me weg.. maar hier had ie helemaal niets van haha...

En als je zó knap bent geweest...

Afbeelding

Verdien je een zoen <3 :+:

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:09

Ahh lief! :D

Dat is goed dat jullie het zeggen, van die Kramer hoofdstel maten! Pinda wordt nu gereden met de No Neck Pressure van Kramer, die valt mooi. Ik zit te denken aan de Anatomical Innovation, met dezelfde nekvrijheid. Maar eerst mag ze mijn kartonnen Decathlon hoofdstel vermoorden :+

Pinda heeft vandaag haar eerste pasjes wijken geleerd :D slimme muppet pakt het goed op! Ze wordt al vlugger op de hulpen, balans moet nog even bijtrekken nu ze voorwaartser is maar ze gaat echt goed vooruit :) singelplekjes blijven mooi rustig!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:30

Wat lief!

Gentle kreeg van mij vandaag ook n dikke zoen:
Afbeelding

Vandaag les 2 gehad en ondanks dat ik toch niet meteen opgestapt ben (vanwege teveel spanning door een externe factor) ben ik toch wel mega trots....

Ging vandaag al n heel stuk beter dan vorige week donderdag, minder onzeker en begin gelukkig weer met meer lef te rijden :D

2 kleine stukjes uit de video:

Het verschil was voor mij erg goed te voelen, donderdag had ik het gevoel dat ik alle kanten op school en vandaag zat ik weer heerlijk vast... zo blij dat ik mn eigen zadel erop heb gelegd :)

En hoe doe je n deken op? Nou gewoon zo:
Afbeelding

Nu wachten tot het woensdag is en dan hoop ik wel meteen op te kunnen stappen maar ergens is het ook echt geen probleem dat ik dat nu nog niet aan durf. Kan veel beter bekennen wanneer ik spanning opbouw dan het proberen weg te stoppen want dan gaat t een keer fout.

@Vientje: Pinda gaat ook hard!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:01

Wow Pinda al aan het wijken? Jeetje :oo Ik weet nog dat ik maanden over wat simpel stappen en draven heb gedaan toen met Flynn :')

Vallen met een paard is echt mijn grootste nachtmerrie, zó naar.

Gentle gaat ook al zo lekker! Fijn dat je zoveel beter kon zitten met je eigen zadel.

Dije ook met stapjes vooruit. Lekker zoenen is altijd goed.

En dan de hengst die geen hengst was. Wat een bizar verhaal!

Wij hebben zaterdag heerlijk in het zonnetje gewandeld, ze was weer zo dapper en blij. Het hele rondje voorop, dat vindt ze toch het mooist. Binnenkort maar weer eens kijken of we het longeren op kunnen pakken.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:15

@Berdien; ik ben ook al een paar maand bezig met stappen en draven :')
Morgen weer les! Ben benieuwd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:45

Wat een mooie paarden komen hier voorbij!
Janntjuh schreef:
CalipsoLover Ik speel een beetje vals hier want Merlin was al zadelmak toen ik hem kocht deze zomer :') hij heeft wel 4 maanden stil gestaan en daarna hebben we hem weer rustig opgepakt en na 5-6 maanden er weer op. Daar was hij erg braaf mee en het heeft vooral geholpen dat toen we los konden hij achter zijn vriend aan kon lopen in de bak. Hier heeft hij veel aan gehad, want als hij iets eng vind of iets schrikt is zijn eerste instinkt naar dat andere paard kijken. Die is altijd er rustig dus blijft Merlin ook heel rustig.

Magnesium kan helpen om het scherpe randje er een beetje af te halen.

Gohja we zien beleren toch ook eerder als een proces, niet iets dat van de een op de andere dag gebeurd is, dus zoveel maakt het ook niet uit :+

https://www.horseflex.nl/product/horsef ... lax-combi/
Deze had ik voorbij zien komen, zit idd ook magnesium in in combinatie met passiebloem en tryptofaan, nu ben ik wel heel tevreden van de supplementen van horseflex maar heb ik nog nooit kalmerende kruiden uitgetest. Ik wil natuurlijk ook dat Marie er baat bij heeft want deze week stond ze gewoon te trillen op haar benen.

xXutopiaXx, Veel behang heeft die van jou zeg, heel mooi! Soms moet je idd die dingen doen zonder even bij na te denken. Heb deze week ook gewoon haar benen opgetild en snel even voeten uitgekrabd, maar zij kent beentjes geven niet eens en is dus heel onstabiel. Als ze zo gespannen zijn is het idd een extra uitdaging, moest ze niet zo nieuwsgierig zijn had het nog een heel ander verhaal geweest denk ik. Ik hoop alleen dat dat over gaat, want word er zelf ook soms wat gespannen van.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:08

Heerlijk wandelweer was het zondag inderdaad hè! :)

Dat ziet er al fijn constant uit CL, mooi aan het werk zo! Wat is hij jaloersmakend mooi schoon ook :wow:

Magnesium is inderdaad een fijn supplement om de scherpe randjes eraf te krijgen. Volgens mij moet je wel ff kijken, het moet geloof ik in combi met selenium en vitamine E om de opname fatsoenlijk voor elkaar te krijgen. Daarvoor zou ik wel laten testen, selenium voer je gauw te veel en selenium vergiftiging is niet grappig (aldus dierenarts).

Daar hadden we het hier laatst ook over, dat het zo vlug gaat met Pinda. Toen was de conclusie dat ik behoorlijk vals speel, met een slim paard met behoorlijk wat aanleg onder een prof dressuurruiter :)) Als ik het zelf had moeten doen weet ik zeker dat ik rustig 3 maanden op überhaupt een gaspedaal had moeten prutsen :+ Nu zie ik haar per training met sprongen vooruit gaan, en ze is ook fijn na te rijden. Ben iig blij dat ik het uitbesteed heb, ze krijgt echt een fijne basis mee zo die ik haar niet had kunnen geven :)
Maar het gaat nu ook wel erg hard hoor, dit is de grens van wat ze daar op stal gaat leren denk ik. Komende 2 weken dit bevestigen en aanscherpen (stap, draf, galop, beetje schakelen en sturen, halstrekken/aanleuning wat stabieler maken en een pasje opzij voor het been) en daarna komt ze naar huis. Daar rustig laten bezinken en dit verder bevestigen voordat we pas weer een stapje verder gaan zetten :)

Ze was vandaag ook voor het eerst in de stapmolen geweest. Gewoon Pinda erin gezet, ding aan gezet, stapperdestapperdestap alsof ze nooit anders gedaan heeft :+ Lekker nuchter dier is het ook :+: