Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik bleef hem keurig "Joep" noemen, maar al mijn stalgenootjes noemde hem vanaf het eerste moment Joepie, wat ik nog erger vond. 

), vriendje. Mijn merrie heet Rimska en die noemen we altijd Rim(s). Haar bijnamen zijn dikbil, vrouwtje, kreng en Rimpel(s)
)

MirandaFuego schreef:Het evt. bokken en 'uitproberen' komt meestal als ze meer gewend zijn en durven
haha die was totaal niet onder de indruk. Ik vond het met haar ook heel prettig om langer te wachten, en ik post vrolijk mee in dit topic, maar ik weet echt nog niet wat ik met Vivi doe, ik vind haar op het moment nog best heel bleu in veel dingen, dus het kan maar zo zijn dat ik ook nog een paar jaartjes wacht.
ze loopt graag achter me aan ook
en dat kan niet als je erop zit.
zonder touw is het alleszins al een stuk leuker, maar ik blijf het saai vinden.
Dus omdat ik het niet kan, heb ik het ook nooit gedaan.
Dus ik heb even pauze moeten zetten op de lessen.
SBravour schreef:Als je je paard gewoon niet een half uur rondjes laat rennen voor je erop gaat, maakt het niet uit of die conditie heeft of niet. Dan is het het eerlijkst naar je dier. Kan hij reageren zoals hij wil.
Ik longeer Lady Brown wel even voor ik erop ga trouwens, dan is ze de meeste energie vast kwijt. Ze staat wel de hele dag buiten met haar vriendjes, dus dan zou ze de energie kwijt zijn zou je zeggen, maar dat is dus niet het geval. En die gaat dan bokkend van joligheid aan de longe, dat heb ik liever dan dat ik erop zit
Hoeft ook maar heel even, maar dan kan ik erna wel in alle rust opstappen.

. Ik ben van mening dat er wel een groot verschil zit tussen doelloos rondjes laten rennen of bewust trainen aan de longeerlijn. Maar het is redelijk saai en ik longeer ook nooit langer dan 20 minuten en ook niet alle dagen. Door het slechte weer van afgelopen tijd is het me niet meer gelukt om op Joy te stappen, was al blij als ik even kon longeren zonder weg te waaien. Ik merk wel dat de paddock nu wat slechter is. Als hij nu in de bak komt en redelijk droge grond onder zijn voeten voelt, gaat hij de eerste 5 minuten even uit zijn plaat, iets wat hij anders nooit doet. Een groot deel van de paddock is verhard en de andere helft behoorlijk modderig dus een sprintje trekken zit er even niet in voor hem. Die energie komt er nu uit aan de longelijn. Normaal longeer ik een paar rondjes voor ik er op stap. Ik kijk dan hoe zijn bui is en afhankelijk daarvan longeer ik kort of iets langer. Gelukkig komt het mooie weer er weer aan dus kunnen we de draad weer oppakken.

). Terwijl mijn zusje me net op tijd opving bleef Joep keurig staan. Ergens is het goed gegaan 
Is het discriminerend dat ik dacht dat westernpaarden dat niet konden?

Poging 2