[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:28

PrimaDonna_ schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar het is ineens erg stil..
Heb je afgelopen dagen nog bij leuke dieren gekeken? :)

Ik zat net hetzelfde te denken! :j Hoe gaat het met je TS?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:24

emilyslaluna schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar het is ineens erg stil..
Heb je afgelopen dagen nog bij leuke dieren gekeken? :)

Ik zat net hetzelfde te denken! :j Hoe gaat het met je TS?

Hier ook zo iemand maar wilde er niet direct naar vragen om me niet op te dringen. Maar nu anderen me al voor zijn kan ik niet ontkennen dat ik ook nieuwsgierig ben. Hoe gaat het met jou nu en natuurlijk hoe gaat de zoektocht.
Neem je tijd en voel je vooral niks verplicht ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 12:48

Ah heel lief! Ik ben er 3 gaan kijken dit weekend, was 1 wel interessant maar was iets te schrik achtig om mee buiten te nemen. Mocht ook niet het terrein af terwijl het een doodlopende straat was.

Vanavond ga ik er nog eentje kijken. Staat eigenlijk voor €8500 te koop maar was ruim bespreekbaar dus we zullen zien!

Nicje87

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:04

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 13:06

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:03

Spannend hoor TS ;) maar mocht je budget inderdaad wat opgerekt zijn kun je ook bij die van mij kijken ;) klinische keuring betaal ik bij afkeuren tot een max van €200,-. (rijdt een meisje van 15 mee alleen in het bos en op de weg, alleen wel echt heel veel GO niet bokken, schrikken en niet steigeren hoor, maar ze is wel echt voorwaarts)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 16:53

Ja ik heb mijn max budget gemeld aan hen en ze willen daar dicht bij in de buurt komen, maar zit wel onder die van die van jou! Maar ik hou het in mijn achterhoofd. Moest ik tegen de zomer niks hebben gevoden ga ik denk ik even wachten. In november starten wij met onze bouw, met het oog op de lening kan ik dan beter na de lening een paard kopen terug. Maar ik blijf rustig verder zoeken. :-)

Mijn zus gaat ook mee vanavond, dat vind ik wel fijn!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 21:35

Ben net terug! Leuk paardje maar te groen in de dressuur voor mij. Ze reed hem heel fijn maar was heel gevoelig op been. Als ik een pasje on evenwichtig was dan ging ze gelijk in haar eigen tempo en voelde me er niet helemaal veilig op. Dus nummer 11 ook niks :+

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:07

Moeilijke zoektocht... Moest je in tussentijd graag wat bezig zijn/blijven :) die van mij staat vlakbij en houdt van aandacht (en koekjes :') ) doe maar een pb als je interesse hebt :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:14

k_m schreef:
Ben net terug! Leuk paardje maar te groen in de dressuur voor mij. Ze reed hem heel fijn maar was heel gevoelig op been. Als ik een pasje on evenwichtig was dan ging ze gelijk in haar eigen tempo en voelde me er niet helemaal veilig op. Dus nummer 11 ook niks :+

Jammer maar de juiste komt vast! Callie is de juiste nog voor je aan het klaarstomen en stuurt hem/haar vast snel op je pad. :))

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 08:55

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:06

Wat een leuk paardje! Ik ben benieuwd!

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:09

Ze heeft een hele lieve en zachte uitstraling! Veel succes!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:11

11 paarden al, ik vind het knap dat je nog zo enthousiast door gaat! Ik had denk ik allang opgegeven :D Ik hoop dat je snel wat leuks gaat vinden! Ben benieuwd naar dit paardje, ziet er leuk uit :)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:43

Inderdaad een hele lieve uitstraling. Succes!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 11:18

Ja ik ben heel benieuwd, want op de filmpjes is het wel echt western western. Gwn kop in de lucht. Ben benieuwd of ze nageeflijk lopen kent.. Maar dat zullen we zo merken. Ze is ook wel redelijk klein, maar vind dat ze op foto en filmpjes niet klein oogt.

We zullen zien, moet toch gaan kijken voor je het weet. Daarom zit ik ook al wel op 11 paarden, ik ga heel snel eens kijken omdat je dan gewoon gelijk weet of het iets is!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 11:50

Heb er ook weer een gezien met een herstelde pees blessure. Ik ga daar wss na de vos ook nog eens naar kijken. Is genezen verklaard maar de eigenaar durft ze niet meer in de springsport brengen, rijd er nu recreatief mee.. Ga gewoon eens kijken. Mijn familie zit in de hoge sport, en die hebben echt heel vaak paarden met peesblessures. Mijn nonkel zij ook van die kunnen geen 1.20 meer springen, maar om dressuur mee te rijden is er niks aan de hand.

Vind het wel een moeilijke afweging, wil liefst wel een helemaal gezonde en vind het moeilijk in te schatten hoe en groot risico het is. Genezen is genezen uiteindelijk.. Ze kunnen morgen allemaal zich vertrappen in de wei bij wijze van spreken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:31

Dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten,hoe de toekomst eruitziet met een herstelde peesblessure. Ik zie alleen dat velen hun paard verkopen zodra hij weer goed loopt na de vereiste rustperiode. maar hoe gaat het verder daar dan mee?Het is wel kwalijk vind ik dat sommigen het niet zeggen tegen potentiele kopers. Als die het niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 12:44

Ja ik weet dus dat die bij mijn nonkel met oude peesblessures vaak weg gaan als dressuurpaard. Zijn hoog opgeleide eventing paarden dus die kunnen wel mooi de dressuur in. Of inderdaad om te gaan wandelen. Nog nooit echt gekke dingen van gehoord eigenlijk.. maar moeilijk in te schatten. Zo eentje zou ik ook altijd een nieuwe echo van willen.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:28

k_m schreef:
Ja ik ben heel benieuwd, want op de filmpjes is het wel echt western western. Gwn kop in de lucht. Ben benieuwd of ze nageeflijk lopen kent.. Maar dat zullen we zo merken. Ze is ook wel redelijk klein, maar vind dat ze op foto en filmpjes niet klein oogt.

We zullen zien, moet toch gaan kijken voor je het weet. Daarom zit ik ook al wel op 11 paarden, ik ga heel snel eens kijken omdat je dan gewoon gelijk weet of het iets is!

Stille meelezer hier tot nu toe, met erg veel respect voor wat je allemaal hebt doorgemaakt.. Hoop dat je je toppertje gaat vinden nu! *\o/*

Ik kon het als western ruiter nu echter niet laten om even te reageren.. Kop in de lucht is niet western haha, ook western paarden moeten zeer zeker nageeflijk lopen! :D Alleen het frame is anders waarin we ze willen hebben..
Is ze ook western opgeleid? Dan moet je er wel rekening mee houden dat dat echt wel even anders werkt dan Engels.. de knopjes zitten dan gewoon heel anders :+ Je kunt ze wel omscholen, maar dat gaat niet vanzelf.

Maar ze heeft zeker een ontzettend lieve uitstraling!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 13:31

Nee haha klopt sorry beetje foute redenatie :+ ze is hiervoor wel engels gereden zeiden ze. Maar op de filmpjes zie je wel dat ze er niks van vragen, en dat ze vanzelf ook niet naar beneden komt. Dus ben benieuwd of het er in zit of niet! Daarom dat ik gewoon eens wil gaan voelen, want omscholen zie ik niet zitten, maar als ze het eerder wel gedaan heeft.

Ben erg benieuwd! Zitten we straks al op 13 :+ is 13 ook nog die met die peesblessure haha lekker typish :+

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:51

Actief bezig zo TS! Hopelijk vindt je binnenkort het paardje dat écht bij jou past :-).

Zou ik trouwens de naam mogen van jouw (oude) cranio sacraal therapeut. Ik zou er graag een bij mijn paard houden, en jouwe klonk erg kundig!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 13:58

freetorun schreef:
Actief bezig zo TS! Hopelijk vindt je binnenkort het paardje dat écht bij jou past :-).

Zou ik trouwens de naam mogen van jouw (oude) cranio sacraal therapeut. Ik zou er graag een bij mijn paard houden, en jouwe klonk erg kundig!

Ja tuurlijk! Dat is Fabienne kiesebrink. Volgens mij de beste in NL

Heb het western paard net afgezegd. Heb met Eveyy die hierboven postte de filmpjes bekeken. Ik denk die wordt gewoon zo gereden, maar blijkbaar is dat dus niet echt de manier :+

Vond ze zelf ook al heel stijf maar nu dus nog is samen gekeken en ze zakt nergens loopt helemaal niet over de rug.. ik stak het op de manier van rijden maar nu we nog is keken zit het er gewoon niet echt in volgend ons. En moet best een stuk rijden, paarden genoeg.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:01

k_m schreef:
freetorun schreef:

Heb het western paard net afgezegd. Heb met Eveyy die hierboven postte de filmpjes bekeken. Ik denk die wordt gewoon zo gereden, maar blijkbaar is dat dus niet echt de manier :+

Vond ze zelf ook al heel stijf maar nu dus nog is samen gekeken en ze zakt nergens loopt helemaal niet over de rug.. ik stak het op de manier van rijden maar nu we nog is keken zit het er gewoon niet echt in volgend ons. En moet best een stuk rijden, paarden genoeg.

Zo is dat! Er zijn voor die prijs echt wel beter gereden paardjes op de markt die niet direct een osteo nodig hebben en beter bij je wensen aansluiten :)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:02

k_m schreef:
freetorun schreef:

Thanks!

Ik stuur je even PB :)