Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:47

nanne02 schreef:
Nynkster schreef:
Lina haar kerstcadeau is binnen dus wij kunnen er ook tegenaan met het koude weer }:)
[ [url=m/ooKlBg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Art : met touwhalster zou ik niet doen := koop dan een goed bitloos hoofdstel met bredere neusriem.... die touwhalsters snijden wel zo
Steken de billen er nou onderuit bij de deken? Of lijkt dat zo

Elina : morgen! Alvast moed verZamelen :=
Zilver super braaf!!! :+:

Wat grappig zeg, ik heb dat deken juist gisteren bestelt! Heb hem nog niet binnen...

Het is echt een hele mooie deken!!! Nu nog even een wagen en dan kunnen we beginnen :+

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:23

Heb zojuist een foto ontvangen van mijn zus :)

Ik zie hem zelf nooit liggen in de stal. Dus ben blij met zulke foto's. Had er in de zomer ook al zo ene van een stalgenoot mogen ontvangen.
Maar omdat ik zelden mestplekken op dekens of vacht zie dacht ik dat hij niet veel ging liggen.
Afbeelding

Nynkster deken ligt mooi :)

Tineke, lekker uitgeleefd zo te zien :).
Bij Limo durf ik de manen niet korter dan 2 handbreedtes te doen. Door de dikke manen ben ik bang dat ze dan te pluizig gaan vallen. :')

Ilsey, stalkerpony :D

Sbravour, ze ziet er goed uit :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:18

@Sbravour; wat fijn dat je les zo goed ging +:)+ Ziet er relaxt uit. Ik zie het verschil ook in de foto's, ziet er goed uit.
@Art; Ik zou zelf niet aanraden om te longeren met een touwhalster met deze bijzet. Maar misschien bevalt het jou wel goed.
@Kabayo; Wat een leuke foto, lekker rondgehangen :')
@Nynkster; Mooie deken, jij (Nouja je paard) zal zichtbaar zijn. Ik heb ook deze maar dan zonder reflectie. Super handig :D
@Tineke; Leuke foto's :D

Ik heb geen verstand van sportcoupes ofzo. Ik knip Gaya (m'n 4 jarige Shetlander) en Lars allebei in fjordenboog en dat bevalt me prima. Vandaag toevallig weer geknipt en ben tevreden, het wordt al iets mooier +:)+

Ook voor het eerst lange lijnen gedaan, 5 minuutjes maar het ging echt goed!! Zo trots op hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:31

Ik wil ook hier even mijn excuses aanbieden omdat ik de laatste tijd niet zo trouw heb gepost hier. Ik had een tijdje geleden al verteld dat mijn moeder erg ziek was en helaas is ze vorige week overleden. Je kunt je vast voorstellen dat mijn hoofd er niet helemaal naar stond om te bokken. Ik probeer het nu weer op te pakken en wil ook graag hier in het topic actief zijn.

Bedankt voor de kapsel-tips, ik wacht nog even tot het voorjaar en dan gaat ze toch maar naar de kapper.

Vandaag heb ik het eerste deel van mijn kerstcadeau gekregen, namelijk een zadel voor Veronia! Volgende week komt er nog een nieuw hoofdstel en dan zijn we er helemaal klaar voor.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:38

Ach, Murosch, gecondoleerd :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:42

Gecondoleerd murosh.
Leuk kerstcadeau een zadel. Wauw dat durf ik niet vragen aan mijn vriend omdat het zo duur is hahaha. :')
Krijg wel rijlaarzen en daarvoor gaan we speciaal na de feestdagen naar Duitsland voor het eerst in een winkel van Kramer. :D

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:18

@Tineke
Superleuke foto's van een happy paard volgens mij!

@apple
Fijn dat het zo goed ging. Lange lijen is voor veel paarden een mooie voorbereiding en later nog steeds nuttig.

@murosch
Gecondoleerd Y;(

Na twee weken vandaag weer op Estrella geklommen. Merk dat we het rijden beiden weer een beetje spannend vinden, zal vast aan mijn spanning liggen. Dan gaat het al niet zo lekker en dan word ik gefrustreerd waarop zij blokkeert of rennerig wordt.. Groot gelijk heeft ze. Vandaag begon het ook zo. We stappen aan de longe. Maar toen besloot ik om het 'moeten' los te laten en gewoon te laten gebeuren wat er gebeurd. Met resultaat dat ze een heel relaxed laag rondje loopt aan de longeerlijn. Na 3 rondjes gestopt en haar weggezet. Die heeft weer wat om over na te denken
:D

Het allermooiste uitzicht:

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:03

Murosch gecondoleerd Y;(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:22

Tineke wauw die palomino... wat lijkt die op mijn ponys. Ja ik zeg ponys. De kleur van lady en de uitdrukking van Cisco... pff wat mis ik die twee. Prachtig dier !

Murosch nogmaals gecondoleerd... :(:)
Prachtig kerstcadeau :)

Brechtcarlos wauw super gaaf!

Artflicious wat leuk naar kramer! Daar wil ik ook heel graag eens heen , ligt helaas niet om de hoek :(
Lieve foto van Limo <3

Xapple die van jou is de stoerste fjord die ik ooit heb gezien. Wat een bink! Een bonk spieren. Geweldig dier! En wat super goed van de lange lijnen :D

Mooie deken Nynke! Staat ook gaaf !

Klinkt goed ilsey :)

Sbravour heel verschil al zeg :wow:

Morgen zal ik zilver weer even normaal longeren. Even de energie eruit. Zondag heeft ze vrij. Ik ben stront en stront zenuwachtig voor zondag. Ik krijg mijn eerste tattoo. Bah ik eet nu al niks meer van de zenuwen :+ ben blij als het achter de rug is!
Het worden twee hoefijzers op mijn pols. Ter nagedachtenis van mijn allerliefste pony's die ik dit jaar ben verloren..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo heb ik ze altijd bij mij. Man wat mis ik ze.. begin spontaan weer te huilen :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:36

Wat lief Kabayo !! :o Lars is echt de underdog in de ‘Gio-lijn’. Het zijn allemaal adembenemend prachtige paarden geworden maar Lars blijft qua uiterlijk (nog) een beetje achter.. :(:)

Voor mij is hij de állermooiste en liefste dus ik vind het echt super lief dat je dat zegt.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:03

Bedankt Kabayo ik ben ook erg blij met hem.

En jee wat zwaar om er twee te verliezen. Tegelijk ?
Helaas weet ik wat het is je beste maatje te verliezen, heb zelf mijn paard in laten slapen. Ik heb haar van zijn staart in een kraal laten verwerken voor aan een ketting. Brrrr tattoo is dan weer niets voor mij maar kan je gedachte erachter wel begrijpen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:08

TinekeVD schreef:
Bedankt Kabayo ik ben ook erg blij met hem.

En jee wat zwaar om er twee te verliezen. Tegelijk ?
Helaas weet ik wat het is je beste maatje te verliezen, heb zelf mijn paard in laten slapen. Ik heb haar van zijn staart in een kraal laten verwerken voor aan een ketting. Brrrr tattoo is dan weer niets voor mij maar kan je gedachte erachter wel begrijpen

Nee niet tegelijk. De lichte pony is in april overleden op 9 jarige leeftijd. Verhaal staat in onderschrift (linkje)
De donkere pony is de moeder van de lichte pony. Ze had cushing suikerziekte en maanblindheid. Ze werd wrg depressief na het verlies van haar dochter. Ze kon niet meer. Binnen 2 dagen liep ze stokkreupel , liep vol vocht , toen ik en een vriendin (die haar altijd heeft gereden) haar aan het poetsen waren viel ze bijna om , begon te hijgen en te zweten. Het kon niet meer. Ze kon niet eens meer lopen. Die is 22 jaar geworden.

Geen probleem xapple! Ik vind niet dat hij zo achterloopt hoor!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:09

Oh en Kabayo ik vond het tatoeëren heerlijk. Viel bijna in slaap. Op de ribben vond ik het af en toe vervelend maar pijn.. nee totaal niet.

Super mooie gedachte erachter. Succes!
Enne resultaat wel showen hé !!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:30

Kabayo heftig hoor! Ik herkende het verhaal, wist alleen niet dat het om jou ging, wat een nachtmerrie.
Nogmaals mooie gedachte achter je tattoo, sterkte

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:56

Bedankt allemaal, lief van jullie.

Heel mooi gebaar Kabayo, je lieve vriendinnen voor altijd bij je. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Hoe het voelt heb ik geen ervaring mee, maar dat gaat je wel lukken hoor!

Brechtcarlos, goed van je! Vaak helpt het inderdaad heel goed om het moeten los te laten. Had ik vandaag nog een gesprek over met mijn bijrijdster. Zij stelt zich ook vaak net iets te hoge doelen en dat heeft frustratie tot gevolg. Ook als iets gisteren wel lukte, kan dat vandaag net een stap te ver zijn. Een paard is niet iedere dag hetzelfde. Ik heb merries thuis, die zijn er helemaal goed in om elke dag anders te zijn.

Art Kramer staat wel goed bekend, ik ben er nooit geweest, maar ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt. Nieuwe laarzen zijn ook een erg mooi cadeau!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:06

Hoi, vind dit topic net en zal me gelijk even voorstellen!

Volgend jaar ga ik mijn merrie Nesprit uit 2015 beleren, ze is een Nespresso x Lancetto
(Verschrikkelijke blubber, gelukkig verderop een mooi droog betegeld stuk!)
Afbeelding

Leuk om alle paarden hier te volgen!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:39

Welkom Gordy

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:02

Xapple lekker? Haha ik zal het zien morgen. Komt op de pols.. resultaat show ik zeker!

Ook welkom hier! Gordy

Lieve woorden Murosch <3 dankjewel

Tineke. Dankje :)

Vandaag zilver gelongeerd. Ze was erg vrolijk :D

Afbeelding
Afbeelding
Lekker opwaarts
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:28

Gordy welkom. Hoe is ze qua karakter? Zo lijkt ze wel hard op mijn paardje, alleen wat donkerder :D

Kabayo, never stop posting pics, zegt genoeg denk ik?

Ik heb me bedacht, ik ga limo in.het voorjaar wegbrengen om te beleren. Liever meteen een goede basis dan een "aangemodderde" basis. Hij is niet zoals mijn vorige pony, die deed alles wat ik vroeg en liep perfect op mijn hulpen. Maar Limo wordt mijn toekomstige wedstrijdpaard en dan wil ik toch een deftige opleiding tot rijpaard. Zodat ik als hij terug komt kan trainen met hem.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:54

Art_Ificious schreef:
Gordy welkom. Hoe is ze qua karakter? Zo lijkt ze wel hard op mijn paardje, alleen wat donkerder :D

Enorme knuffelkont, vrij relaxed en nuchter, en erg leergierig!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:37

@Gordy Welkom, ze ziet er uit als een leuk paardje!

@Art Lijkt mij een goede beslissing, Limo is zo extreem gevoelig en het zou heel zonde zijn als het zelf beleren dan niet succesvol lukt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:55

Hihi zal ik niet doen artflicious :D en goeie beslissing :)

Hij staat ♡ Ik ben er zo blij mee!
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:08

Die is leuk. Wil ook een tattoo paardgerelateerd maar met een subtiel symbool en betekenis ofzo. Lastig haha en ben vang voor naalde :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:23

En wat vond je ervan? Het tatoeëren zelf?

Fijn dat je er blij mee bent :D :D

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:12

Welkom Gordy!

En wat een mooie tattoo zeg! Mooie foto ook met dat neusje van Zilver erbij!