Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:44

Knappe, leuke paarden komen er allemaal voorbij!

Ik heb laatst mijn eerste les met de Tinker gehad en heb meegekregen om meer aan de ontspanning en takt te werken, vooral dmv ademhaling. Gisteren heb ik een klein sprongetje neergezet, een slalom en een paar losse balkjes. Ze vond het helemaal leuk :o

Mijn doel is om volgend jaar de ontwikkeling wat vaker in beeld te brengen, want dat is er nu enorm bij ingeschoten.

Wat zijn jullie doelen voor het aankomende jaar?

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:22

Onze puppy heeft gisteren haar eerste Bproefje gelopen. En wat was ze toch knap <3
Er was kerstshow bij ons op stal, en ik heb vriendlief zover gekregen dat hij met de kabouter mee ging doen.
Met losrijden was ze wel wat fris, omdat er in de bak ernaast een show bezig was met best harde muziek, en het was ook best druk met losrijden. Maar in de proef zelf deed ze super haar best. Goed op de hulpen, al mooi constant in de aanleuning en gewoon braaf doen wat er gevraagd word. Wat een heerlijk dier.
Er werd wel best wat enthousiast gepunt, dus de 71% moeten we misschien maar met een dikke korrel zout nemen. Maar een dikke winstpunt heeft ze zeker wel verdiend!
Op naar een mooie sportcarrière die volgend jaar toch echt gaat beginnen :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:38

Mandy_B schreef:
Charica schreef:
Wat fijn dat het allemaal goed gaat met jullie puppy's! (Ik reageer misschien niet altijd, maar ik lees wel mee!)

Als ik jullie paardjes zie, wordt ik toch een beetje onzeker... ;(

Vorige maand heb ik er voor de derde keer op gezeten. Ging hartstikke goed, ook al wankelde hij een beetje. Aangezien ik nu 20 weken zwanger ben, stap ik er sowieso niet meer op. En zijn we maar begonnen met lange lijnen met als op oog om uiteindelijk hem voor de kar te zetten.

Ik ben 163 cm en weeg nu 55 kilo. Normaal weeg ik rond de 50 kilo.
Hij is iets van 1.41 cm en sporttype rank gebouwd zonder veel spieren nog.

Hieronder wat foto's!

[img]m/y9ThUd.jpg[/im

[img]m/i5QaR3.jpg[/im

[img]m/fdLVQP.jpg[/im

Ik snap wel dat je er niet meer opstapt met je zwangerschap (gefeliciteerd nog met je zwangerschap). Maar ik vind het er heel goed uit zien hoor! Niet zo onzeker zijn. Die van mij is ook nog steeds heel rank en met rijden heel sensibel.

Leuk dat je hem voor de kar gaat beleren. Wat voor je hem? Ik geef die van mij nu merriebrok en slobber voor dekhengsten/drachtige merries of oudere paarden. Hier zit voornamelijk veel in maar geen energie. Die van mij knapt er goed van op.

Dank je wel! :D Onzeker ben ik helaas wel... :( En aangezien ik zwanger ben, dacht ik... ach, kan ik in ieder geval de beginselen leren van de lange lijnen. Hij en ik haha.
Ik voer hem één bekertje Vitalbix, soms wat meer. Verder krijgt hij zo goed als onbeperkt hooi. Welliswaar, 3 keer per dag, maar zulke grote bulten. Hij krijgt het niet eens op!
Stalbaas zei dat ie eindelijk vet begon te worden. Ben ik super blij mee!
Dit was hem 2,5 jaar geleden :
Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:19

zelmago4it schreef:
Onze puppy heeft gisteren haar eerste Bproefje gelopen. En wat was ze toch knap <3
Er was kerstshow bij ons op stal, en ik heb vriendlief zover gekregen dat hij met de kabouter mee ging doen.
Met losrijden was ze wel wat fris, omdat er in de bak ernaast een show bezig was met best harde muziek, en het was ook best druk met losrijden. Maar in de proef zelf deed ze super haar best. Goed op de hulpen, al mooi constant in de aanleuning en gewoon braaf doen wat er gevraagd word. Wat een heerlijk dier.
Er werd wel best wat enthousiast gepunt, dus de 71% moeten we misschien maar met een dikke korrel zout nemen. Maar een dikke winstpunt heeft ze zeker wel verdiend!
Op naar een mooie sportcarrière die volgend jaar toch echt gaat beginnen :)

Wauw wat super knap! Spannend hoor zo echt op pad!

@Charica Ja die van mij krijgt ook bulten hooi en helaas is die van mij dan ook nog is een slechte eter... Poeh hij ziet er wel echt slecht uit op 2,5 jarige leeftijd.. geen wormen (ook getest op bloedwormen) of heb je dat al gezegd :)* Misschien gewoon wel heel druk met wisselen en daarom wat last en langzaam eten?!

Inmiddels heb ik mijn kleine man weer opgepakt met longeren en springen. Hij begon toch wat buik te krijgen :') Hij is zo enthousiast met alles. ik leer hem nu maar wat leuke truckjes. Zo kan hij op commando naar de spuitplaats lopen en omdraaien en daar wachten. Of in de paddock naar een pion lopen hem aantikken en weer terug komen rennen. Ik voel me weer net een pennymeisje die haar paard vrijheidsdressuur leert _O- inmiddels kijkt iedereen me op stal ook wel wat vreemd aan, als er weer een paard voorbij komt lopen die alvast naar de spuitplaats loopt en ik er later aan kom met zijn zadel en borstels.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:49

@Mandy ; Daarvoor zal ie vast wormen hebben gehad. Natuurlijk gelijk aangepakt toen we hem hadden gekocht! Hij eet sowieso al langzaam, zolang ik hem ken haha. Ik noem het een levensgenieter. Maar zal binnenkort toch even de tandarts erbij halen.

Tevens heb ik besloten om hem te gaan verleasen of in bruikleen te zetten. Ik vindt mezelf toch te lang en ik ben zwanger, en ik krijg het niet over mijn hart (nog) om hem te verkopen... :(

Leuk dat ie dat zo goed oppakt! Is een teken van goede opvoeding! :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:36

Afbeelding
Afbeelding
Ons eerste ritje buiten is een feit!!

Super blij met mijn merrie!

Wat vinden jullie van haar nieuwe hoofdstel? Ben er echt heel blij mee!

Hoe gaat het hier? Last van knallen al?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:47

Charica schreef:
@Mandy ; Daarvoor zal ie vast wormen hebben gehad. Natuurlijk gelijk aangepakt toen we hem hadden gekocht! Hij eet sowieso al langzaam, zolang ik hem ken haha. Ik noem het een levensgenieter. Maar zal binnenkort toch even de tandarts erbij halen.

Tevens heb ik besloten om hem te gaan verleasen of in bruikleen te zetten. Ik vindt mezelf toch te lang en ik ben zwanger, en ik krijg het niet over mijn hart (nog) om hem te verkopen... :(

Leuk dat ie dat zo goed oppakt! Is een teken van goede opvoeding! :D

Wat een dappere maar moeilijke beslissing! Heb je al iemand in gedachte of moet je echt nog een hele zoektocht gaan beginnen?

@lienek wat goed jij durft zo net voor oudejaarsdag met al die knallen of valt dat bij jullie wel mee? hier moeten we nu echt niet met de paarden de weg op willen.

Ik heb gisteren deze foto van mijn mannetje gemaakt. Heb hem is in de knotten gezet.

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:00

Nee nog geen knallen gehad!
De 31ste wordt ze niet gereden dan durf ik het ook echt niet aan.

En wat een mooie foto echt prachtig!!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:00

@Charica

Wat een verschil met nu. Hij is lekker rond! Bruikleen of verleasen wil niet meteen betekenen dat je hem kwijt bent. Maar dit helpt je wel een eindje op weg om misschien ooit een leuk baasje voor hem te vinden. Maar te lang ben je toch niet? ( kan het niet duidelijk zien, de foto's zijn voor mij ietjes te onduidelijk. ) Is er geen mogelijkheid om een hele handige en geduldige bijrijder te zoeken?

@xChanelx

Mijn doelen voor 2017 zijn vooruitgang boeken met lessen.
Tenminste een keer buiten rijden, al is het alleen maar stap en 10 meter.
Verder wil ik een keer met hem springen maar voor nu heb ik niet al teveel ambities. Ik vind het al heel wat dat ik er in dit jaar op kon gaan zitten. Want ik zag na de eerste zadel mak poging ( Dat was echt een slechte stal ) alles in het water vallen. Gelukkig heeft de 2de stal hem kunnen redden hahaha

@Lienek

Ik ben zo jaloers, ziet er uit als een heel fijn ritje. Hoe lang is je merrie nu zadelmak? Ze zijn bij de stallen al flink aan het knallen, maar hier word zaterdag rond 6 uur gewoon gereden. Hij overleefd de quads, crossmotoren, tractoren en everything else ook gewoon. Dan ook wel die twee knalletjes.

Wij zijn nu ongeveer een maand verder, Goliath is nu twee maanden onder het zadel en we gaan volgende week ( in het nieuwe jaar ) beginnen met lesjes. Ik merk heel goed dat ik toch te veel vraag van Goliath. Komt waarschijnlijk omdat hij zich zo braaf gedraagt, dus gisteren was het dan ook een verbazing dat hij een bokje deed. Wat eigenlijk alleen voorkomt in de Galop. Stap en draf gaat al een heel stuk beter dan voorheen. Hij laat zijn onderhals voor wat het is en loopt werkelijk nageeflijk. Maar als het dan super lekker gaat, dan wil ik nog wel eens extra been geven om hem helemaal rond te krijgen. Dus 1 maal in de week rijd ik zoals ik het wil, en werken we lekker in het zweet. Wat hij gelukkig ook niet erg vind. Alleen rond gaan in de Galop resulteert in een bok. De rest van de week is het alle oefeningen uitwerken. Hand veranderen, voltes enzovoorts. Alle gangen oefenen en daarna lekker ontspannen.

Wel heb ik voor alle zekerheid een Zadelmaker laten komen. Hij kijkt het zadel volgende week even na en vult deze dan op als het nodig is. Ik wil niet onbedoeld zijn rug pijn doen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:23

Ook twee maandjes net zoals Goliath! :) ik heb haar in september gekocht en in oktober langzaam begonnen met er op.

Ik heb vandaag ook een nieuw zadel opgehaald. Was nog in perfecte staat en morgen wordt het uitgeprobeerd.
Een toch wel fijn liggend zadel is wel belangrijk zeker nu wanneer de basis er in komt! Ben benieuwd wat je zadelmaker zegt!

Hier zijn de knallen nog redelijk ver en gelukkig zijn de paarden allemaal rustig en koel in de kop.

Gaan jullie nog extra maatregelen nemen zoals radio aan en extra ruwvoer in de stal?

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:14

Mijn Shetlander en de pony die op mijn wei staan kunnen genieten van een bad vol hooi. Ik zorg dat alle benodigdheden zoals voer en water achter in de wei staan zodat ze voor niets te zoeken hebben. Ik heb daar alleen een schuilstal en ze reageren niet raar op de knallen. Maar dat kan je zaterdag als ze beginnen met knallen pas echt gaan merken.

Goliath staat op stal en krijgt extra hooi en de radio komt aan te staan. Verder geen maatregelen

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:08

Charmeur heeft tot nu toe nog nooit op de knallenngereageerd. Heb zelfs wel elongeerd terwijl ze een stuk verder op aannhet carkit schieten waren. Vanavond ga ik nog rijden en dat is dan de laatste keer dit jaar. De staleigenaresse zorgt ervoor dat morgen alle paarden er uit zijn geweest voor 12 uur en dan blijven ze binnen tot zondag. Ze krijgen extra voer en de radio staat aan. Ze wonen bij de stal en doen dan een paar extra rondes voor controle. Ze hebben eigenlijk nooit rare dingen mee gemaakt met oud en nieuw en verwachten het dit jaar ook niet. De buren houden er rekening mee door maar voor een bepaalde tijd hun vuurwerk af te steken en dan is het weer rustig. Voor de rest doen de buren hier niet aan vuurwerk puur voor de paarden en de schapen die in demomliggende weilanden staan. Ze houden er hier dus wel rekening mee.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:58

Allereerst, de beste wensen!
Wij zijn helemaal goed oud&nieuw doorgekomen zonder veel problemen.

Afgelopen twee weken zaten we een beetje in een dip, we hadden constant discussies alsof ik een merrie reed, en heb ook nog een keer het zand van dichtbij mogen zien. Sinds ik meer ben gaan rijden krijgt hij heerlijke spieren en fijnere gangen, maar oef wat wordt hij er ook sterk door. Hij loopt dan netjes maar als hij besluit nu ff niet trekt hij ontzettend en valt dan helemaal op de voorhand, dan struikelt hij weer en is heel de aanleuning weer weg en kunnen we weer opnieuw gaan beginnen. Uiteindelijk ging hij dus express trekken en hangen en was ik het zo beu na alle spierpijn dat ik er even een slof aan gehangen heb. Wat een verschil! Ik heb hem een keer goed laten voelen toen hij trok en daarna niet meer nodig gehad. Wel doe ik m nog om maar heel los, omdat hij bij de overgang stap halt heel erg wilde schudden en niet stilstaan, als hij dan schud komt hij tegen de slof aan ook al hangt deze gewoon los.
Nu dus de hele week al heerlijk aan het rijden en gister zelfs een stukje verzamelde galop mee kunnen pakken omdat de bak glad was.
En dan vandaag... voor het eerst naar buiten!! Op het veld naast de weien zodat hij de rest nog kon zien maar wat was hij braaf zeg!! Wel een paar vreugde sprongen en zodra ik aan wilde draven was er geen houden meer aan :') Maar ik ben apetrots en dit geeft echt even een vertrouwen boost!
Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:08

Gelukkig dat alles goed is gegaan!
Hier ook de beste wensen voor iedereen!

Lastig klinkt als een beetje puber gedrag ook wel. Slim paard haha.
Een slof of hulpteugels zijn zeker per definitie niet slecht.
Mijn merrie had na 2x rijden met slof ook door dat ze haar kaken niet hoeft vast te zetten. Het is net dat beetje extra zodat er geen gevecht ontstaat op zo'n moment. Overigens wordt ze voornamelijk zonder gereden maar wil nu toch wat meer buiging en dat gaat dus sinds die 2x slof een stuk beter. Mijn merrie zet gewoon haar kaken vast omdat ze het niet snapt. (En ze heeft een kort spek nekje dus voor haar is het gewoon lastig om die buiging op de juiste manier op te pakken.)

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:38

Wat ontzettend leuk om alles te lezen van iedereen.

Bij ons gaat het goed. Er komt steeds meer gedragenheid in de draf en ook de galop krijgt meer sprong. Ze pakt mijn beenhulpen heel erg goed op. Hoeken in, paar passen wijken, dat heeft ze allemaal al erg goed door. Alleen blijf ik wel aankloten met de aanleuning. Die is er nog niet. Elke keer als ze lekker begint te ontspannen en voor mooi rond komt, verlies ik al mijn takt, tempo en swung. Voor mijn gevoel is ze er nog niet sterk genoeg voor. En daarom doe ik er nog weinig mee, maar is dat wijs? Hoe pakken anderen dat aan?

Verder is het ook echt een merrie. Vooral consequent blijven en blijven herhalen. Afdwingen wordt niet gepikt hahaha. Het is een schat van een dier!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:56

Bij die van mij hoef ik er echt geen slof om te knopen :') hij loopt bij iets aanleuning meteen met zijn kin op de borst (alhoewel het nu steeds beter gaat). Maar die van mij zou dan ook echt niet sterk worden in de kaak.

Maar gelukkig heeft de slof even gewerkt! Die dingen zijn er ook niet voor niets voor uitgevonden.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:00

judwes schreef:

Bij ons gaat het goed. Er komt steeds meer gedragenheid in de draf en ook de galop krijgt meer sprong. Ze pakt mijn beenhulpen heel erg goed op. Hoeken in, paar passen wijken, dat heeft ze allemaal al erg goed door. Alleen blijf ik wel aankloten met de aanleuning. Die is er nog niet. Elke keer als ze lekker begint te ontspannen en voor mooi rond komt, verlies ik al mijn takt, tempo en swung. Voor mijn gevoel is ze er nog niet sterk genoeg voor. En daarom doe ik er nog weinig mee, maar is dat wijs? Hoe pakken anderen dat aan?

Verder is het ook echt een merrie. Vooral consequent blijven en blijven herhalen. Afdwingen wordt niet gepikt hahaha. Het is een schat van een dier!

Hoe bedoel je aanleuning is er nog niet. Loopt ze sterren te kijken of juist bodem diertjes? Want als ze de teugel niet wilt aanpakken en dus helemaal in de krul loopt (dat doet die van mij) lift ik hem als het waren even kort en geef meteen been erachter aan.
Dan heb je en impuls en activiteit.

Als het andersom is dus sterren kijken is het gewoon een kwestie van voorwaarts en veel overgangen voltes overgangen etc. Komt goed geef het de tijd

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:10

Mandy_B schreef:
judwes schreef:

Hoe bedoel je aanleuning is er nog niet. Loopt ze sterren te kijken of juist bodem diertjes? Want als ze de teugel niet wilt aanpakken en dus helemaal in de krul loopt (dat doet die van mij) lift ik hem als het waren even kort en geef meteen been erachter aan.
Dan heb je en impuls en activiteit.

Als het andersom is dus sterren kijken is het gewoon een kwestie van voorwaarts en veel overgangen voltes overgangen etc. Komt goed geef het de tijd

Jouw situatie was bij mijn vorige paard, dus dat kon in fijn oplossen met rijden. Maar ik heb nu inderdaad het laatste. Vooral bovenin blijven. Fijn dat je het zegt, ga ik gewoon nog lekker verder met het rijden zoals het nu gaat.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:45

@ charica, ik denk niet dat je per definitie te lang bent. Waarschijnlijk ziet je pony er over een jaar al heel anders uit. Wat meer uitgezwaard en meer in de bespotting, als ze zo iel nog zijn voel je je al snel te groot. Die van mij is ook al een heel eind breder dan een half jaar terug. En anders inderdaad gewoon leuk voot de kar zetten. Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

@zelmago4it, Super leuk dat hij het zo goed doet! 71% is echt een hele mooie score uit en ach misschien is er wat enthousiast gepunt maar je bent het maar wel mooi behaald! :D

@lindamuster, komt je paard niet gewoon nog een stuk kracht te kort? Zo klinkt het eerder. Verzameld en nageegelijk lopen kost z'n jonkie nog veel moeite en kracht. Ik zou wel uitkijken met het rijden met een slofteugel zeker bij z'n jonkie.

@lienek, het hoofdstel staat haar goed!

Hier reageerde beide paarden ook niet op de knallen en flitsen. Ze gaan er alleen maar naar staan kijken stelletje Mafkezen.

Het rijden gaat steeds een beetje beter. Hij begint krachtiger te worden en er komt steeds meer aanleuning. De galop in de binnenbak (20x40) vind hij nog lastig en wil dan wel eens bokken met de galop, in de buitenbak gaat het wel maar die is dan ook vele malen groter (60x90). Galop is dus vooral nog rechte lijnen en grote voltes. Aan de longe onbelast gaat het ondertussen wel netjes. Verder lessen we wekelijk 1 keer een half uurtje tot drie kwartier met veel stap werk er tussen door het rijden hebben we nu opgebouwd naar 3 keer per week waarvan 2 keer bakwerk en 1 keer een klein buitenrondje. Longeren / grondwerk doen we 1 keer per week of niet soms gewoon wat grazen aan de hand. Verder mag hij lekker jong zijn met z'n vriendin.

Van de week een nieuw pad gekocht voor hem.

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:58

maaaikkee schreef:
@lindamuster, komt je paard niet gewoon nog een stuk kracht te kort? Zo klinkt het eerder. Verzameld en nageegelijk lopen kost z'n jonkie nog veel moeite en kracht. Ik zou wel uitkijken met het rijden met een slofteugel zeker bij z'n jonkie.

Dat zou inderdaad wel kunnen, maar dan vind ik mijn verklaring wat logischer omdat hij steeds sterker wordt narmate hij gespieder raakt. Het verzamelen in galop was een klein uitprobeersel dat goed uitpakte omdat de bak erg nat was en ik dus rustig over een glad stuk wilde, hij is veel te jong om echt verzamelde gangen te vragen daar ben ik het mee eens! Wel wil ik een actief achterbeen zodat hij gaat dragen maar zonder ophoudinkjes van voor is dat ook heel lastig, en als hij mij dan in een keer over zn nek tussen zn oren trekt ben ik niet echt baas en komen we niet verder. :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:12

Vanavond weer les gehad met chameur en elke les gaat het beter. We gaan nu proberen een paar keer naar vreemd terrein te gaan en als dat goed gaat wil ik over een maand of 2 eens een bb proef rijden. Kijken waar we staan en als die goed gaat of gaan dan wil,ik het er op wagen en een start kaart aanvragen. Mijn instructrice zegt dat het makkelijk kan en dat chameur het ook aan kan. Maar het probleem is als ik een wedstrijd moet rijden ik ontzettend zenuwachtig en gespannen raak en daar reageert chameur zo ontzettend op. Daarom eerst de bb tot de ergste spanning er af is en dan de b in. Zo kunnen we aan elkaar wennen met spanning tijdens de proeven en hoef ik niet onnodig geld uit te geven voor de echte wedstrijden. Dus even lekker oefenen in de bb tot we er beide klaar voor zijn. Zo weet ik ook waar ik aan moet werken en nemen na verloop van tijd mijn zenuwen hopelijk ook wat af. Als het maar genoeg is om normaal de proef rond te komen. Winst hoeft van mij nog niet eens. Gewoon oefenen en kilometers maken.

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:26

meisje2000 schreef:
Vanavond weer les gehad met chameur en elke les gaat het beter. We gaan nu proberen een paar keer naar vreemd terrein te gaan en als dat goed gaat wil ik over een maand of 2 eens een bb proef rijden. Kijken waar we staan en als die goed gaat of gaan dan wil,ik het er op wagen en een start kaart aanvragen. Mijn instructrice zegt dat het makkelijk kan en dat chameur het ook aan kan. Maar het probleem is als ik een wedstrijd moet rijden ik ontzettend zenuwachtig en gespannen raak en daar reageert chameur zo ontzettend op. Daarom eerst de bb tot de ergste spanning er af is en dan de b in. Zo kunnen we aan elkaar wennen met spanning tijdens de proeven en hoef ik niet onnodig geld uit te geven voor de echte wedstrijden. Dus even lekker oefenen in de bb tot we er beide klaar voor zijn. Zo weet ik ook waar ik aan moet werken en nemen na verloop van tijd mijn zenuwen hopelijk ook wat af. Als het maar genoeg is om normaal de proef rond te komen. Winst hoeft van mij nog niet eens. Gewoon oefenen en kilometers maken.

Hahaha ik jouw geval zou ik je bijna bij je schouder willen pakken en zeggen: Meid, het komt vast allemaal helemaal goed, adem in en adem uit, er gaat niets verloren als het een keer wat minder gaat :) Makkelijker gezegd dan gedaan, maar besef je vooral dat er echt niets veranderd als het fout gaat. Jammer van het startgeld.. Maar zeg nu zelf: over welke dingen heb je het jaren later nog steeds? Juist, de dingen die verkeerd gingen hahaha

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:27

Klopt helemaal hoor. Heb al redelijk wat wedstrijd en gereden met mijn vorige merrie maar door omstandigheden werd dat nooit veel. Te korte pezen, operatie, trailer ongeluk en koliek wat ze niet overleefd heeft. Ben met haar nooit verder gekomen dan b+1. Toen een jazz afstammeling gereden en met de 1ste wedstrijd gelijk een winstpunt maar toen werd hij verkocht Dus ook b+1. Toen een frieze merrie van iemand uitgebracht maar daar was de klik niet mee en dus geen winst punten gehaald. Nu moet ook heel eerlijk zijn, ik kan beter overweg met ruïnen dan met merries. Alle ruïnen die ik tot nu toe heb gereden gingen super ook de jazz. ,aar alle merries die ik heb gereden was echt niet super. Heb nu een ruin en we hebben een klik op de grond maar ook onder het zadel. Mijn instructrice heeft veel paarden voorbij zien komen. Ze beleerd en corrigeerd en ook brengt ze ze uit met goede resultaten en ook zij zegt dat hij veel,potentie heeft. Ik wil graag hogerop komen. Mijn wens is ooit in het z rijden en hij kan dit ook in de toekomst maar mijn zenuwen nemen het over en hij reageerd daar heel erg op. Wel een goede leer voor mij want bij hem moet ik ontspannen anders loopt hij letterlijk als een dronkaard door de bak zo onzeker is hij dan. Daarom eerst ook starten in de bb en zodra mijn zenuwen onder controle zijn officieel starten. Ben blij dat ze de bb nu hebben hahahaha. Je hoeft geen start pas te hebben maar je word wel beoordeeld als op een echte wedstrijd. Dus de zenuwen zijn er dan wel maar dan kan ik er aan werken zonder heel veel geld kwijt te zijn..... we gaan gewoon lekker oefenen en lol hebben dat is het belangrijkste

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:18

Ga volgende week vrijdag bij de dochter van mijnn staleigenaresse en tevens instructrice rijden. Dat beteken inladen en naar de plek van bestemming. Uitladen opzadelen en rijden. Gelukkig kan zij mij ook begeleiden daar want ook zij is instructrice. Ben nu al zenuwachtig hahaha en dan is het nog een week. Maar moet er nu toch eens aan geloven. Hij is zo braaf dus heb niets te vrezen, het zit echt tussen mijn oren.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:58

Vandaag voor de allereerste keer les gehad met Goliath.

Ik had de instructeur al een hele poos in de gaten gehouden, ik was er altijd toevallig als hij les gaf en zo kon ik goed afkijken. Hij rijd ook een paard van de stal eigenaar en hij liet paardrijden er bijna makkelijk uitzien. Dus vandaag moest ik eraan geloven.

Eerst werd er gevraagd waar ik momenteel tegenaan liep.
Momenteel loop ik vast op de galop en het recht richten. Ik merk zelf ook dat mijn houding te erg mee veranderd met Goliath. Dus als ik wil dat hij rechts gaat ik te veel met mijn gewicht mee ga helpen. Natuurlijk weet je het van je zelf ook wel, maar toch fijn als je begeleid word.

We zijn begonnen met recht richten in de stap en draf. Je kon na een kwartier los lopen in de stap zijn hele lijf voelen ontspannen in de draf. Heerlijk gevoel. Het moeilijkste stuk vind Goliath momenteel het Galopperen onder de man. We hebben op beide handen een galop kunnen doen. Geen moeilijke voltes en we waren gelukkig alleen in de bak. Dus hij kon even scheuren.

Ik ben al met al heel trots op onze eerste les en hoe we in die 45 minuten al een stuk zijn opgeschoten. Super fijn als je een meewerkend dier onder je kont hebt.