De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:29

dan is de manege toch naief als ze erin geloven? of het was met opzet dat kan ook natuurlijk en dat is dan niet naief. maar je kan me in deze tijd niet wijsmaken dat echte paarden mensen hier nog in geloven, dan heb je gewoon oogkleppen op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:10

Nou, het wordt ook vaak gewoon voor de kinderen zo gezegd. Hoorde ook op een manege dat een pony weg was (was niet zo'n lieverdje, stond er nog niet zolang). Hoorde via de kinderen dat hij lekker naar de groene weides was. Hun hadden daar alleen een ander beeld bij dan ik, en heb ze ook in de waan gelaten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:28

StalNollie schreef:
dan is de manege toch naief als ze erin geloven? of het was met opzet dat kan ook natuurlijk en dat is dan niet naief. maar je kan me in deze tijd niet wijsmaken dat echte paarden mensen hier nog in geloven, dan heb je gewoon oogkleppen op.

Nee de manege wist uiteraard hoe het zat. Verhaaltje was vooral voor de kindjes.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:52

StalNollie schreef:
Gloa schreef:
Die is dus gewoon opgekocht voor de handel met een verhaaltje erbij zodat ze niet gaat zoeken.

maar dan ben je zelf toch ook erg naïef als je hierin trapt. zeker met een volle trailer die gaan waarschijnlijk gewoon enkeltje slager. (waar overigens niks mis mee is)

Nee, ik denk niet dat dit betreffende paard direct naar de slacht is gegaan.
Paard had een bemerking, maar daar had hij geen last van. Hij was verder gezond. De vraagprijs lag ook ruim boven de slachtprijs.

Ik weet niet waar dat beest nu echt naar toe is gegaan, zeker omdat ik hier boven las dat in Egypte vooral arabieren gebruikt worden.
Ik vond het alleen zo typisch, mij helemaal uithoren omdat ze zeker wilde zijn dat hij het goed zou krijgen bij mij, maar hem wel plompverloren bij zo'n buitenlandse handelaar op de wagen zetten.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:01

Nou ik kom net van de eigenaaresse af en ik en de vriendin mogen ons trotse eigenaaren noemen van een bonte merrie.

Fijne mensen en ook met het paard gewerkt en gereden. Alles voelde goed dus we hebben het besloten. Ze blijft wel nog daar om gedekt te worden door hun hengst die we erg leuk vinden en zelf ook al op het oog hadden.

Voor de nieuwsgierige mensen. Hengst(Mocart) en paard zijn van steel stables. Binnenkort maak ik een topic aan voor de drachtigheid en eenje voor ons eerste jaar zodat ik ook zelf alles leuk kan bijhouden.

Eindelijk klaar met paarden zoeken :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:17

Gefeliciteerd,en veel geluk met je merrie,en ook alvast veel geluk met jullie toekomstige veulentje.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:32

Igniss schreef:
Nou ik kom net van de eigenaaresse af en ik en de vriendin mogen ons trotse eigenaaren noemen van een bonte merrie.

Fijne mensen en ook met het paard gewerkt en gereden. Alles voelde goed dus we hebben het besloten. Ze blijft wel nog daar om gedekt te worden door hun hengst die we erg leuk vinden en zelf ook al op het oog hadden.

Voor de nieuwsgierige mensen. Hengst(Mocart) en paard zijn van steel stables. Binnenkort maak ik een topic aan voor de drachtigheid en eenje voor ons eerste jaar zodat ik ook zelf alles leuk kan bijhouden.

Eindelijk klaar met paarden zoeken :')

Gefeliciteerd! Veel geluk samen en ik hoop dat er een mooi veulentje uitkomt. Gaan jullie het veulen houden of gaat die terug naar de oude eigenaar van de merrie?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:36

Gefeliciteerd Igniss *\o/* *\o/*

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:14

Veulen houden we zelf! het jaar erna mits het goed gaat word ze nog eens gedekt door mijn favo hengst en dat zou dan het veulen worden waar ik zo naar uitkijk <3

ben enorm blij haha!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:41

Gefeliciteerd Igniss
Ik krijg deze week ook weer een aantal kijkers voor de paarden
Hoop dat ze binnenkort allemaal een leuk nieuw baasje krijgen. Ze verdienen het!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:17

van de week nog iemand hier contact gezocht over onze pony, ze wilde komen kijken voor haar dochter van 13 die 2 jaar op een manege reed. Heb het ze afgeraden onze pony is net ingereden en wel super braaf maar moet enorm veel leren, dit zou haar eerste pony worden. leek mijn niet zo heel slim om dan een groentje te kopen die echt iemand nodig heeft die leiding geeft.

ze zou me terug contacten want ze mochten het uiteraard wel doen op eigen risico etc. ze apte inderdaad terug dat ze maar verder gingen zoeken naar een pony die wat meer ervaring heeft.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:28

Gisteren weer kopers gehad,
1 meisje dol enthousiast ondanks dat paardlief flink aan het uitproberen was.
Ze bleef er met een grote glimlach opzitten. Er leuk

1 vrouw... Tja....
Niet gemeen bedoeld maar ik denk niet dat die een paard gaat vinden wat aan haar eisen voldoet.
Koelste paard van stal ging te hard. De andere gooide te hoog op. niks was goed genoeg
Jaa hij begrijpt niet wat ik bedoel... Hmm nee... vraag me af aan wie dat ligt.. 8-)
Toen werd er nog gevraagd naar de rest... Daar durfde ik haar niet op te zetten.
Klemmen, trekken. Ga ik een jonkie niet voor lenen.. haha
Ik denk dat die beter een fiets kunnen kopen :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:41

Ik heb het hele topic in 3 dagen bijgelezen, maar ik ben weer bij!
Bij mijn zoektocht naar de beruchte eerste pony kwam ik uit bij een vrijwel onbeleerde(je kon erop en longeren met iemand erop) D-pony vosmerrie van 137 cm: ze oogde wat kleiner en dit was eigenlijk al wel op het randje, maar goed. Wel 2,5 uur rijden, maar goed, het was vlakbij ons vakantiehuisje in België ( :D ) dus we maakten er gewoon een weekendje weg van. Bleek het echt een A of B-Welshje te zijn, met het uiterlijk van een groot uitgevallen Shet. :'). Toen zij de pony kocht, werd er beweerd dat ze 123 was. Maar de 123 pony van oma/tante/zus(weet ik niet meer precies haha) zag er, volgens eigenaar, een stuk kleiner uit, ongeveer 14 cm dus, en de 'nieuwe' pony werd omgedoopt tot 137cm. Ik kan je zeggen dat dat een behoorlijk verschil maakt als je een stevige grote D-pony (bijna 140cm) verwacht :')
Maar goed, we pasten sowieso niet zo goed bij elkaar(geen klik) dus we gingen (ik helemaal teleurgesteld, 13 en toch een beetje penny haha) terug. Gelukkig vrij snel een ontzettend leuke Draver gevonden waar ik nu lekker western mee rijd en nog heel lang plezier mee ga hebben :)
(Sorry als het vaag is, ik hou niet zo van lange verhalen typen :o )

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:09

En daar gaan we weer, de eerste "wie wil ons paard gratis verzorgen, voeren, huisvesten' staat alweer op de boktmarkt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:10

:')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:25

Had hem al weer voorbij zien komen.

Ben nu ook weer zoekende, man o man, De prijzen voor een brave simpele b/c/ kleine d pony zijn sinds het voorjaar de pan uit gerezen. Pony's die toen voor 1000 euro stonden, staan nu voor 2000, pffffffffffff.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:29

Benfan schreef:
En daar gaan we weer, de eerste "wie wil ons paard gratis verzorgen, voeren, huisvesten' staat alweer op de boktmarkt.

Zullen daar nou mensen intrappen? Het is wel een volhouder... |(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:32

Ze mogen die arme dier wel bij mij neerzetten, Maar terug krijgen ze niet. Kan in ieder geval een stabiel vijfsterren stalletje bieden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:35

myk_en_shant schreef:
Had hem al weer voorbij zien komen.

Ben nu ook weer zoekende, man o man, De prijzen voor een brave simpele b/c/ kleine d pony zijn sinds het voorjaar de pan uit gerezen. Pony's die toen voor 1000 euro stonden, staan nu voor 2000, pffffffffffff.

hier nog een leuke kleine D pony te koop! zeker geen hoofdprijs.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:18

Benfan schreef:

Die circuleerd al een jaar of 3 hoor...als het al niet langer is.Elk jaar weer opnieuw...hmja...je hoeft maar een gek te vinden die erin trapt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:28

En maar een zielig verhaaltje afsteken, bah. Arme arme dier. Zou dr graag een stabiel huisje willen aanbieden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:22

Maar klopt dit verhaal ook dan of dat niet? En doen de moderators er niets aan dan als dit al zo lang speelt? Want ook ik herken de advertentie van voorgaande keren!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:34

zou best kunnen kloppen, in elk geval het deel van in de winter geen geschikte plek ;)
ben benieuwd of iemand al ervaring heeft of eens is gaan kijken en dat wil delen.

Ik heb ook wel eens aan Slagharen pony's (of was het Collendoorn?) gedacht voor de winter. Maar die hoef je dan niet gratis te beleren ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:43

Die advertentie staat er al jaren af en aan op. :j

Joyce, vroeger kon je die pony's in de maanden dat het park dicht was "krijgen", inmiddels kan dat niet meer.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:20

Zou die persoon met dat paard ook al effectief mensen hebben gevonden om dat dier 'gratis' bij te houden in de winter? Het beleren is blijkbaar nog niet gelukt want dat staat er nog altijd bij :')