de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:35

Leuk Natasja! Was ie braaf?

Kan je het leenzadel overnemen, Inkiepinkie? Dat zou fijn zijn!

@Batlow: geduld..:-). Gideon is ook twee keer enorm afgevallen en het duurt echt een eeuwigheid (2 maanden) voor ze een beetje op gewicht beginnen te komen. Ik snap je heel goed hoor; je wilt ze graag lekker zien eten en mooi in conditie.

Ik heb vandaag toch de scheermachine over Gideon gehaald. Als ik rij, moet hij wel aan het werk en hij zweet makkelijk. Ik kreeg hem amper droog. Ik hou het wel praktisch, gewoon alleen zijn lijf eruit. Hij deed het trouwens ongelooflijk braaf. Gewoon los staan en geen pas verzet. Alsof hij al jaren geschoren wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Batlow

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:27

Ja ik ga er momenteel ook echt niks mee doen en laat hem eerst aankomen. Hij zal het vast niet verleren, komt wel weer goed. Ik ga het nu eerst zo proberen, tussendoor ook wat pulp voeren. Mocht deze samenstelling niks doen dan ga ik kijken naar sp, ik heb nu namelijk net nieuw voer gehaald, ben eerst voor advies gegaan, vandaar deze samenstelling.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:21

Leuk hoor NatasjavE!
Lekker gaan rijden en genieten van je paard.

En fijn zeg dat gideon zich zo goed gedragen heeft met scheren.
Gable heeft nog een dun vachtje.
Hoop dat dat zo blijft.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:19

Batlow; heb je geen advies vanuit de kliniek?
Mijn merrie krijgt inderdaad ook2x daags bietenpulp bij (wel langzaam opgebouwd qua portie), maar die krijgt daarnaast 1,5 kilo merriebrok en 1x een volle voerschep meusli. En onbeperkt hooi. Ze is al mooi aangekomen en zou nu kunnen beginnen met longeren. Maar vanwege eigen gezondheid wachten we tot het voorjaar. Mijn merrie was eind mei zo in de kliniek, en kwam als gratenpakket thuis. Wij hebben veel advies gehad van de kliniek over de voeding.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:04

Nope, geen advies gehad van Laarakker. Ik denk dat hij het oplost met de homeopathische middelen waardoor hij denk ik volgens hem zijn voer beter zal opnemen? Ik twijfel ook nog over merriebrok, om dat misschien te mixen met normale basis. Merriebrok is best wel heftig in een keer..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:32

Ja klopt! Wij hebben echt langzaam opgebouwd. De eerste dagen kwart voerschep brokken met een halve liter (geweekt dus!) bietenpulp. En dan 2 dagen dat voeren, dan weer wat erbij (kwart schep voer, halve liter per keer extra), en zo door tot wat ze nu eet. Dus de 3e dag at ze halve schep brok met een liter bietenpulp.

Nu hapt ze alles mooi weg trouwens, en ik doe nu ook gewoon brokken apart en dan tussendoor bietenpulp of muesli. Voordeel is wel dat er altijd iemand thuis is, en dus even de emmer voor kan houden :P Ze is nu op 'normaal' gewicht, maar ze mag van mij nog wel wat dikker/steviger.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:25

@ Batlow. Ik zou inderdaad een brok kiezen met een hoog eiwit gehalte (zoals merriebrok) en bietenpulp. Rustig opvoeren. Eventueel zou je ook Build and Glow van Dodson en Horrel kunnen proberen. Maar ik weet niet of je een verkooppunt in de buurt hebt zitten.

Phoebe ging vandaag fijn! Ik had altijd een bontje onder het zadel, hij pastte nl niet helemaal lekker. Wil niet gelijk alles aan laten meten, omdat ze nog zoveel verandert. Maar met bontje, zat ik wel hoog op haar rug. Op aanraden van mijn instructrice bontje er toch onder weg gehaald. Vandaag voor het eerst zonder gereden en ze liep veel fijner. Weet dus niet of het daaraan heeft gelegen. Ik had woensdag het gevoel dat ze heel erg aan het inhouden was en nu zonder bontje liep ze gelijk veel ruimer en voorwaartser.
Rechtsom aangalopperen ging super, linksom nog even een aanloopje. Maar ze gegaloppeerde ook veel fijner uit zichzelf door. Moest eerst elke pas bijdrijven of tikken. Dat ging vandaag echt stukken beter.

Moet alleen nog een andere singel. Wil heel graag een Fairfax, maar moet nog even doorsparen. Heb gesolliciteerd op een andere baan binnen hetzelfde bedrijf (18 uur erbij, werk nu 20 uur). Dan heb ik gelijk wat meer achter de hand en laat ik ook gelijk het zadel nakijken.

Maar ben dus nog steeds heel tevreden met mijn babypaard!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:41

Mijn gupje vandaag ook weer gereden. Was ongeveer 6de keer erop sinds zijn vakantie van een half jaar. Merk dat hij nog wat moeite heeft met de balans, maar hij doet braaf zijn best.

Fokker kwam ook nog spontaan even kijken, die heeft nog geen spijt dat de merrie dit jaar weer bij Up to Date is gegaan ;)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:56

Vandaag na een paar vrije daagjes weer op Gigi gereden
Ging zooo verschrikkelijk fijn, zelfs de buurman moest even zeggen dat het goed uitzag :)
Heb nu elke woensdag grondles, dat heeft ons nu zoooveel geholpen :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:19

Ligt dan misschien ook wel aan het heerlijke weer dat jullie zo lekker hebben gereden, ik sluit me er helemaal bij aan. Stalgenootje heeft een B-proefje voorgelezen en dat ging zeker niet perfect maar wel bovenverwachting goed.

@Setteli: fairfaxsingel is zeker aan te raden :j.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:56

poging tot het laten zien van een filmpje.
Is gister opgenomen tijdens de ereronde van de Interland Fokdag die ik zelf organiseer, ze was 2e met 78,5 punt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:56

hij doet het dus niet, komt van mn FB, jammer.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:59

jammer

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:02

@ gomir up to date is een goede keuze :-)

Mij. Drie jarige is nog steeds braaf. Alleen met opstappen steeds een pas achteruit gaan. Zo irritant. Vrijdag voor het eerst een sprongetje gedaan al kon je het geen springen noemen. Heb uiteindelijk tot 50 cm een kruisje gebouwd maar meneer bleef er overheen draven alsof het een drafbalk was. 1x leek het op een sprong. Ben benieuwd hoe hij het doet als het hoger wordt. Hij was in elk geval totaal niet onder de indruk

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:27

caro29 schreef:
@ gomir up to date is een goede keuze :-)

Mij. Drie jarige is nog steeds braaf. Alleen met opstappen steeds een pas achteruit gaan. Zo irritant. Vrijdag voor het eerst een sprongetje gedaan al kon je het geen springen noemen. Heb uiteindelijk tot 50 cm een kruisje gebouwd maar meneer bleef er overheen draven alsof het een drafbalk was. 1x leek het op een sprong. Ben benieuwd hoe hij het doet als het hoger wordt. Hij was in elk geval totaal niet onder de indruk

Gigi loopt juist met het afstappen.. niet zo handig :')
Kan het springen niet een deel balans en kracht zijn?
Een andere 3 jarige hier heeft ook veel moeite om over hindernissen te komen onder de mens namelijk

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:28

Wat gaan de pupjes goed zeg. Allemaal goede vooruitgangen. Verder voerproblemen. Hmm altijd moeilijk om de goede voeding te vinden.
Gently is vandaag voor het eerst weer aan de longe geweest;hij deed het super

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:44

Haha Catro dat klinkt als grande! :) Komt vast wel goed!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:44

Fijn hoor Zirano dat het zo goed gaat, heerlijk langzaam weer een beetje opbouwen

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:46

Ik heb net mijn Welsh merrie even gereden, ging goed! ze is nu ongeveer 7 maanden onder het zadel, en ze doet het erg goed! :)
Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:01

Larissajulia schreef:
Ik heb net mijn Welsh merrie even gereden, ging goed! ze is nu ongeveer 7 maanden onder het zadel, en ze doet het erg goed! :)
http://i59.tinypic.com/15rzkna.jpg

Ziet er goed uit :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:11

Guapa liep ook goed dit weekend :) haar balans wordt steeds beter! vandaag voor het eerst alleen op straat geweest en ze doet het echt goed. Ze is niet snel van haar stuk te brengen, wat best handig is :P

geert4458

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:15

4 jarige die net 3 maanden onder hrt zadel is telt ook? :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:20

Goed om te lezen dat iedereen zo goed gaat!

Hier gaat het ook z'n gangetje, hij zit wel in een teddy vachtje, maar voor die paar keer per week ga ik niet scheren.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:23

ging er van jullie iemand vsn rijden? idd erg duur zeg 50 euro.
Ik zit nog in dubio.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:38