[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:20

Oh echt, dat is dan ook weer balen, je gaat er wel helemaal vanuit en bereid je erop voor. :oo
Gelukkig werd je al platgebeld :')

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:21

Balen zeg. ZE wilden geen foto's nemen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 19:23

Syrianda schreef:
Balen zeg. ZE wilden geen foto's nemen?

Wilden ze wel als klinisch alles goed genoeg zou zijn geweest voor sport :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:37

Jammer..
Maar er zijn nog wel een aantal kopers die zo'n paard als Fiego willen kopen.
Het is tenslotte een super mooi paard om te zien!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:59

xRiiannex schreef:
Jammer..
Maar er zijn nog wel een aantal kopers die zo'n paard als Fiego willen kopen.
Het is tenslotte een super mooi paard om te zien!

Dat denk ik ook en ons paard was ook afgekeurd voor de hoge sport, maar voor ons was en is hij geweldig. Paard is inmiddels bijna twintig jaar en er is altijd veel door iedereen op gereden.
Komt helemaal goed met Fiëgo, want het is een prachtig paard.
Ik ken zelfs een paard dat naar Amerika verkocht zou worden. Paard was grand prix dressuur paard. Duur paard dus. Paard ging helemaal door de molen bleek hij een kleine hartafwijking te hebben waar hij waarschijnlijk heel oud mee zou worden, maar ook een keertje gevonden kon worden. Dag € 100.000,-- :wave: .

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:27

Ja, komt goed :D Eerst maar eens kijken voor een second opinion, en mocht het vermoeden waar zijn dan is er nog niks ernstigs aan de hand :n Alleen de serieuze springsport is dan afgeraden.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:00

Jeetje wat een tegenvaller zeg. Maar nu kan je wel nog een tijdje platknuffelen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:19

Zo dan ga je naar het werk met de gedachte dat als je terug komt hier een update staat dat hij verkocht is, blijkt het ineens toch niet.

Geniet nog maar mooi even lekker van hem :-)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:49

Zag op de boktmarkt "gereserveerd" staan.... zijn er meer kopers geweest?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 18:12

Nope, er is nog wel een meisje dat graag wilde en die zou gisteren komen maar ze heeft haar pols gebroken.
Verder heb ik het sowieso op een laag pitje staan, heb geen haast en ben vrij selectief :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:15

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe t nu gaat :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:45

Ik ook :) Is menke nog geweest?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:02

Ik zal vanmiddag op de computer even een wellicht ietwat verrassende update geven.:)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:21

Oooh nou ben ik wel heel benieuwd :D

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:24

maak ons vooral niet nieuwsgierig! :D

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:28

Wij willen dit ook echt niet weten :j VERTELL NOUU

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:29

Idd en dan overmorgen pas de update plaatsen ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 18:10

Nee hoor, ik plaats 'm nu :D

Paardlief was dus afgekeurd voor de sport volgens de dierenarts van de kopers (iets met de staart, die zou te slap zijn, de rest was allemaal prima). Daarover heb ik contact opgenomen met Menke en met mijn osteopaat. Beide vinden ze het maar een raar verhaal en raden me wel aan hem nog eens te keuren door een onafhankelijke dierenarts. Dit ga ik in april, dan ben ik een weekje vrij, doen en dan krijgt ie dus een second opinion. In de tussentijd was Menke al even niet geweest, aangezien ik het ook even hectisch had. Want ineens is paardlief er nog en eigenlijk hadden we verder nog geen afspraken gemaakt.

Nou heb ik een stalgenootje die Fiëgo helemaal geweldig vindt. Ze wilt ook altijd helpen, is ook met me meegegaan toen hij werd gekeurd en vind het ook altijd gaaf om te kijken als we training hebben. Kortom, altijd heel betrokken geweest. Zij heeft ook wel de ballen en doordat ze regelmatig rijdt ook gewoon een goede balans.
Sinds we die springruiter met hem hebben zien wegrijden, op de manier waarop ik hem bij Rhijnauwen ook altijd reed (hop voorwaards houden en gaan) en zagen dat hij daarmee ook goed weg kwam, bleef het bij haar toch knagen van "Waarom niet gewoon hop rijden, gewoon doen.."
Met Menke had ik nog niks nieuws afgesproken, maar nu de kopers waren afgehaakt hadden we toch zoiets van "we moeten hem wel bezig houden".
En aangezien ik Menke haar grondpersoon ben en zij zelf ook zegt "Het enige wat ik doe is zitten", had ik toch zoiets van "We kunnen buiten Menke om ook wel km's blijven maken!". Zelf heb ik daar gewoon de ballen nog even niet voor, plus hij bouwt echt op mij als grondpersoon.

Kortom, stalgenoot zei in een "grapje" wel van; "Ik kruip er wel op hoor, geen probleem". En zo zijn we begonnen met het herhalen van Menke haar sessies, maar dan met haar. Ik moet zeggen, het is alsof die springruiter een knopje heeft omgeschakeld bij hem. Voor we het wisten liep hij rustig op de volte te stappen en begon te briesen. Ik liet haar opdrachtjes doen zoals halthouden, ietsje doorstappen en weer terug gaan in tempo.
Hij reageerde zooo fijn! Ze is echt geen topruiter, maar ik heb haar gewoon gezegd te rijden zoals ze normaal zou doen. Blanco erop en gaan. En ja, hij schrok af en toe, maar we hebben dit voorwaards opgelost en het bleef zooo beperkt! Geen ontploffing, gewoon een sukkelstapje met geknepen billetjes en weer door..
Lekker door de hele bak geweest en maar gewoon laten lopen.

Een paar dagen daarna weer erop, en gekeken of ze hem (nadat we eerst rustig hebben gestapt, ze een paar keer is gaan staan en zitten) in een rustig drafje kon laten overgaan. Eerste pasjes waren weer wat onwennig, weer die samengeknepen billen en een beetje spurten, en daarna draafde hij al gauw netjes op de volte om mij heen. Op beide handen ging dit goed en hebben we het uitgebreid naar de hele bak (ik bleef in het midden lopen, zij over de hoefslag) en daarna zijn we gestopt en uitvoerig beloond.

De keer daarna konden we zelfs een stukje verder dan de normale opstap-plek opstappen. Ik heb elke keer maar een volte of 2 naast hem gelopen en al gauw stuurde ze hem dus zelf om mij heen (met longeerlijn eraan wel elke keer). Ook weer gedraafd, wat op beide handen goed ging, alleen op een gegeven moment schrok hij en sprong hij aan in galop. Ik heb haar toen gezegd gewoon vast te blijven houden aan het touwtje en voorwaards te blijven rijden. Gewoon laten galopperen.. Ik hield hem op de volte en zo heeft ze een rondje of 4 gegaloppeerd waarna we hem rustig op stem terug vroegen naar draf en hij dat ook weer netjes deed. Heel uitvoerig beloond met brokjes :') daarna op de andere hand zelf gevraagd te galopperen en toen sprong hij eigenlijk weer heel gecontroleerd aan, zoals we dat op de trainingsstal ook deden. Geen wegspurten, nee echt netjes aangesprongen en vrij gecontroleerd (springruiter vond hem toen ook erg goed in balans in galop en beaamde dat galop zijn beste gang is).
Daarna nog even gedraafd en lekker uitgestapt.

Vandaag, heel raar maar ik kwam aanlopen met het zadel (en ik had van tevoren al met hem staan knuffelen, dus het was niet zo dat hij me voor het eerst zag die dag, was echt net weggelopen om het zadel te pakken) en hij hinnikte naar me! Zo bizar, ik heb hem in al die tijd dat ik hem heb maar 3x horen hinniken (en dat was vanwege eten of zijn vriendje).. Al helemaal naar mij met zadel, normaal loopt hij daar het liefst voor weg. Heel apart :+
Anyway hij was vandaag wel wat meer gespannen zodra ze erop wilde stappen, zondag had ze er voor het laatst opgezeten dus er zat wat langer tussen. Helemaal niet erg, weet ze ook hoe hij aanvoelt als hij wat gespannen is. Gewoon doorgegaan en op laten stappen. Daarna ook gezegd dat ze voorwaards moest blijven rijden en we deden gewoon zoals de voorgaande keren.
Ook vandaag de hele bak rond gedraafd op beide handen, waarnaar hij al gauw weer relaxter werd. Ook in draf opdrachtjes gegeven om wat voorwaardser en weer terug te rijden en dat pikte hij erg goed op. Daarna beide handen een paar passen galop gevraagd, wat ook keurig ging!
Daarna heb ik haar gevraagd of ze los wilde uitstappen, dan kon ik de mest op gaan ruimen. En zo heeft ze ook los uit gestapt, wat oefeningetjes zoals halthouden en sturen herhaalt. En toen hebben we daarna heerlijk met hem staan knuffelen! :D

Ik merk echt dat er een flinke knop is omgegaan. Menke komt morgen weer, dan komt stalgenoot ook en gaan we kijken of Menke ons samen kan begeleiden en huiswerk kan geven vanaf de grond. :)
Voor nu ligt de verkoop dus echt even stil (sowieso tot de second opinion)..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:24

Goed bezig! :) De weg loopt nooit zoals je denkt...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 18:27

Mijn grondwerk-instructrice was vandaag ook aanwezig op stal, was bezig met een les en die stond ons echt met een big smile aan te kijken. We hadden zo'n lol en waren zo ontiegelijk vrolijk, hij deed zo zijn best!

Stalgenoten zijn er nogsteeds van overtuigd dat het ons gewoon gaat lukken en waren (behalve verbaasd) heel erg blij dat hij er toch nog was :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 18:38

Afbeelding

pluche_pluusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:51

*\o/*
Wat leuk! Goed bezig zo :j
Wat zal dit je weer energie geven.

Nyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:59

Ooh dit vind ik zó leuk om te horen! Volg echt vanaf het begin mee en vind het zo'n verschrikkelijk leuk paardje! Ik hoop écht dat de knop in Fiëgo's hoofd is omgegaan en weet dat hij niet zonder je kan! :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:22

En als het zo goed blijft gaan.... kruip je er dan zelf ook weer een keer op?
Wie weet gaat het nu wel goed, nu je hem steeds vooruit ziet gaan. Zeg nooit nooit....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:23

prugelpiet schreef:
En als het zo goed blijft gaan.... kruip je er dan zelf ook weer een keer op?
Wie weet gaat het nu wel goed, nu je hem steeds vooruit ziet gaan. Zeg nooit nooit....

Menke wilde al dat ik dat nog eens zou doen :o
Ik denk dat de kans wel groter wordt dat ik dat uiteindelijk ook weer ga doen.
Of ie dan nog verkocht wordt is de tweede vraag. :))