Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:47

Dat kan je toch niet vergelijken Marum een dier van 2500 is vaak niet RX goed gekeurd en die van pletje heeft alles behaald kwa gezondheid maar ook kwa beweging en exterieur :j
Echt een kwalitatief goed dier

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:55

Seven schreef:
Dat kan je toch niet vergelijken Marum een dier van 2500 is vaak niet RX goed gekeurd en die van pletje heeft alles behaald kwa gezondheid maar ook kwa beweging en exterieur :j
Echt een kwalitatief goed dier

Ik vergelijk Pletje haar paard nergens mee! En dat is ook zeker niet mijn bedoeling (pletje als dat zo overkomt mijn excuus).
Het gaat puur om mijn eigen gevoel en mijn eigen eisen. Ik weet zelf het beste naar wat ik zoek.
Een paard hoeft voor mij niet rx gekeurd te zijn voor een bedrag van 2500 euro.
Mijn ambities liggen niet hoog, dus een mooie voorbeen zwaaier met veel front zit er voor mij niet in dat weet ik zelf ook wel.
Als ik bijv een leuke 15 jarige tegenkom die het ook goed doet voor een x bedrag dan ben ik daar ook tevreden mee.
Het gaat mij erom dat ik een paard vind waarvan ik zeg JA! En het moet goed voelen.

EN Pletje : je hebt een super merrie dat weet je zelf als geen ander, maar als ik keuzes moet maken zo van fotos dan valt mijn keuze niet op jouw merrie. Dat is gewoon mijn eigen gevoel en smaak.heeft niks met kwaliteiten of iets te maken!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:57

(heb het even overgelezen en het staat er anders dan ik bedoel hoor, ik bedoel niet dat jij je paard moet vergelijken met die andere. Ik bedoel dat die 3500 binnen mijn budget valt en die van PLetje niet)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:00

Geen probleem marus ik vroeg me gewoon af als je op die dieren valt die je laat zien waarom je de vos van pletje dan afslaat omdat die in het zelfde straatje zit :j
Maar als dat niet het dier voor jou is is dat ook geen probleem zo heb ik ook wel een een dier aangeboden gekregen waarvan ik dacht he waarom bied iemand me zoiets aan := Voldeed precies aan de eisen maar toch vond ik het dier niets

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:05

Geeft niks Marus :) ik voel me niet beledigd :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:08

Haha ik weet het soms gewoon ff niet zo goed te verwoorden..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:17

Internet is ook lastig daarmee iedereen heeft een andere interpetatie op de zelfde woorden :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:18

hoelang staat je merrie nu te koop pletje? zou toch echt denken dat die prima te verkopen zou zijn..
heb je nog kijkers in de planning?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:20

Ze staat er nu 2 maanden op geloof ik.. het wil niet echt nog :+ Snap er ook weinig van.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:29

Persoonlijk ben ik niet van het gelderse en met mij nog wel een hele boel mensen, denk dat dat toch wel mee speeld. Absoluut niet ten nadele van jou paard Pletje, maar een KWPN is over het algemeen net wat chiqeur

Vind de gelderse vos niet zo, maar zal komen omdat gelderse paarden niet mijn ding zijn.
De schimmel daarintegen vind ik wel erg leuk, aanspreken dier en leuk leerpaard zo te zien.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:34

@goos: ja die schimmel spreekt mij ook erg aan, ook omdat mijn voorkeur snel neigt naar vos en schimmel. Maar ja die gelderse is ook helemaal mijn ding. Ik houd wel van een beetje robuust maar dan wel rond... Nou ja ik ben benieuwd wat het is.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:37

Vind het robuuste ook wel mooi, maar het gelderse ras dan weer absoluut niet zijn toch weer anders gebouwd en meestal andere manier van bewegen.
Ach ieder zijn eigen smaak gelukkig, als blijkt dat de gelderse helemaal jou ding is waarom niet?
Jij moet er gelukkig mee zijn en niet de rest van bokt/ wereld

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:02

Goos_Horses schreef:
Persoonlijk ben ik niet van het gelderse en met mij nog wel een hele boel mensen, denk dat dat toch wel mee speeld. Absoluut niet ten nadele van jou paard Pletje, maar een KWPN is over het algemeen net wat chiqeur

Vind de gelderse vos niet zo, maar zal komen omdat gelderse paarden niet mijn ding zijn.
De schimmel daarintegen vind ik wel erg leuk, aanspreken dier en leuk leerpaard zo te zien.

Even voor de duidelijkheid: Gelders is KWPN. Veel (top)sportpaarden hebben Gelderse roots. Dat weet lang niet iedereen of het wordt gemakshalve even vergeten. Mijn Gelderse merrie beweegt absoluut beter dan het gemiddelde dressuurpaard hier op de wedstrijden. En dan overdrijf ik niet. Dat mensen er minachtend over doen is jammer, want het is in veel gevallen onterecht.

Let wel, ik heb het over de moderne Gelder en niet zozeer over de Gelderse tuigpaarden ;)

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:03

Seven schreef:
en voor de zoekers

Citaat:
Zoeklijstje

*Seven
Merrie
2.5 - 9 jaar
minimaal 1.70
dressuur
makkelijk bewegen en goed exterieur
Voorkeur voor predicaatrijke moederlijn

En dat heb ik nou juist staan. :D
Een 2 1/2 jarige zwarte merrie van Lord Leatherdale x Jazz, heel groot.
Moeder ster, grtm. pref/prestatie
http://www.muilwijk-horses.nl/?page_id=516

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:07

Pletje123 schreef:
Goos_Horses schreef:

Even voor de duidelijkheid: Gelders is KWPN. Veel (top)sportpaarden hebben Gelderse roots. Dat weet lang niet iedereen of het wordt gemakshalve even vergeten. Mijn Gelderse merrie beweegt absoluut beter dan het gemiddelde dressuurpaard hier op de wedstrijden. En dan overdrijf ik niet. Dat mensen er minachtend over doen is jammer, want het is in veel gevallen onterecht.

Let wel, ik heb het over de moderne Gelder en niet zozeer over de Gelderse tuigpaarden ;)

Heb ik inderdaad verkeerd omschreven, met KWPN bedoel ik meer de echte dressuur en springgeokte paarden.
Ik wil jou paard noch het gelderse ras absoluut niet ten nadele brengen Pletje.
Ik persoonlijk heb er simpelweg niks mee. De Gelderse die ik inmiddels allemaal gezien heb in het echt (van foto/ filmpje oordelen doe ik niet) vond ik absoluut niet het type chiqeu/ elegant als in de zin van de meeste spring en dressuur gefokte paarden (al kunnen daar ook verschrikkelijk lelijke koppen op zitten ramshoofden enzo) Scheer ze absoluut niet over één kam, oordeel enkel over die ik tot op heden in real life gezien heb.

Veel top paarden hebben overigens veel volbloed in zich zitten, veel voorouders zitten vol met volbloed het gelderse is echt heel veel generatie's terug.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:08

Gelderse zijn harstikke leuk. Ben zelf ook heel lang op zoek geweest naar een grote vos met veel wit maar uiteindelijk met een gewone kwpn ;) thuisgekomen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:10

Jeetje ging net een veulen weg via de veulenveiling voor meer dan 40.000 euro. Vond het nieteens zo'n spetter... 2 jaar en al ruim 168 covergirl? Dat is echt een flinke! Wel een leukerd trouwens..

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:36

die schimmel van 2 pagina's terug is toch al iemand een paard topics terug bij wezen kijken?
toen stond hij nog in emmeloord?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 23:58

goed aan de maat inderdaad maar 2,5 en 1.68 is niet overdreven groot. Heb je een pb gestuurd ben benieuwd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:02

Ik zit wat op SH te neuzen, maar vind veel paarden toch nog erg duur... kleintjes van 1,60 en zadelmak voor 5500 euro.. of 6jarigen net zadelmak voor 6.000 euro. Kan me niet voorstellen dat het allemaal super toppers zijn...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:33

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:43

Weet er iemand hier nog een leuke kinder pony te koop voor een vriendelijke prijsje. Maat grote C kleine D. Het liefst in de 3 noordelijke provincies.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:48

pony's is niet mijn afdeling kan ik je niet mee helpen sorry.
Weet wel een paar pony's maar dat zijn echte sportpony's en zit een behoorlijk prijskaartje aan.

Kan maar zo dat die schimmel al eens voorbij is gekomen, kan ik me niet heugen vind het wel een erg leuk leerpaard.

tita kijken kan nooit kwaad toch?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:49

Ik heb een hele mooie grote C te koop :j Super braaf en met een gouden hart. Vp is 1500 met alles erbij, waaronder een gloednieuw Wintec zadel wat goed past :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:51

tita schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/72206/te-ko ... x-parcival

gelders :D heb nog even getwijfeld om te gaan kijken...nouja twijfel nog steeds.
Ze spreekt me kwa foto's niet aan maar alles zit er een beetje op..en ik twijfel niet aan de rijkunst van wendy

Zijn idd niet de beste foto's (alleen haar hoofd-foto vind ik mooi).
Ik krijg vanavond foto's van de regiokampioenschappen en dan worden de foto's veranderd.
De draffoto is van bijna een jaar geleden toen ik haar net 1,5 maand had.
Heb nog niet echt veel foto's van haar :o