Als je samen maar lol hebt! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je samen maar lol hebt!
Mijn moeder heeft geen tijd om een paard te rijden. Het lukt mij nog niet, want Frum gaat voor. Ik zou Sam ook graag weer op willen pakken, maar dat lukt me ook nog niet. Aan de ene kant heel frustrerend en aan de andere kant ben ik dolblij dat ik zo snel weer kan rijden ipv na 9 maanden revalideren pas weer.
Waarbij Frum zo gestoord was dat ik nog geen volte kon rijden voor mezelf. Ik heb de hele les met de neus in de staart van Lotte gereden. Ik was serieus waar even bang dat ik vervelend met hem zou vallen, zulke rare steigersprongen maakte hij, dus ik koos voor de compromis.
Geen zin om invalide te worden. Alleen in de bak met zijn moeder gaat prima, maar met andere paarden erbij schiet hij mega in de stress. Want WAAAR is mama en welk paard moet er uitgeschakeld worden omdat het te dicht bij Lotte in de buurt komt. Dat waren de belangrijkste vraagstukken van die avond. Dan is het dus niet mogelijk om haar 1 moment uit het oog te verliezen. En dat terwijl ze eigenlijk niet eens zoveel met elkaar hebben. Het zijn geen beste vrienden, zeer zeker niet. Lotte is gek op Sam en Frum is stapeldol op zijn grote vriendin van 1.77 m. Maar toch reageert Lotje het meest als ik weg ben met Frum en staat Frum hysterisch te doen als zijn moeder weg is. 
denk dat je er spijt van krijgt als je haar zou verkopen...
Het is heus niet mijn opvatting, hoor. Dat gemiep dat een paard gereden moet worden. Meestal maakt het ze geen zak uit. als ze maar buiten komen met eten en gezelschap. Charlotje was ook zo onrustig toen ik mijn arm had gebroken. Vervolgens hebben wij haar laten dekken en drachtig kon ze perfect op rust staan en met Frum aan de voet ook. Ze kan wel een weekje vrij, geen probleem, 3 keer per week rijden zou ook zat zijn. Maar bij structureel minder uitdaging verandert ze. Wij hebben 2 hectare land en een paddock, ze staat voor half 8 buiten en gaat met het donker weer naar binnen, ze heeft een schuilstal en ze staat met 3 vrienden, maar toch mist ze de aandacht/uitdaging. Ze heeft zoveel zin om wat te doen! De rest geniet wel van de grasjes en de zon, die doen nergens moeilijk over. Het ene paard is het andere niet. Ik vind bijvoorbeeld ook dat paarden zoveel mogelijk buiten moeten, maar ik heb een paard dat heel moe wordt van buiten staan en graag in de stal wil slapen. Hij denkt dat hij smelt als het regent en zou de dierenbescherming zelf bellen als hij het kon. Hoewel ik voor zoveel mogelijk weidegang ben en ik ze ook rustig 's nachts buiten laat, zou dit paard van 24/7 buiten echt ongelukkig worden. Dus die zou ook prima ergens kunnen staan waarbij de weidegang wat beperkter is. Als hij maar buiten komt, dan hoeft dat niet 12 uur per dag te zijn. En dat terwijl het helemaal tegen mijn eigen principes ingaat als een paard niet minimaal 8 uur per dag buiten komt ELKE DAG. Ik stoor me er een beetje aan dat iemand anders voor mij gaat bepalen dat mijn paard zich verveelt. Het is toch geen smoes om mijn paard te verkopen? Ik plaats een advertentie voor een leaser en puur en alleen een optie tot koop als de situatie voor Charlotje in het geval van verkoop nog idealer zou zijn. (Juist omdat ik niet egoistisch wil zijn, want ik denk dat ik aan de anti-depressiva moet.
) Waarbij ik haar terugneem als ze ooit weg zou moeten. Omdat ik graag verantwoordelijkheid neem voor mijn paarden. Kies ik voor een paard, dan zorg ik voor een paard.
ilja000 nog zo'n frummelmonster erbij.
Maar aan de andere kant: je hebt nu al te weinig tijd en zou je een veulen dan houden of verkopen? Bij houden komt die er ook weer bij. Moeilijk allemaal
Na het opstappen begon de echte rodeo en zei mijn gezonde verstand dat ik moest maken dat ik er af kwam, omdat ik de steiger-bok-combinaties niet meer uit kon zitten. Maar spastisch of niet, ik vond dat hij wel IETS normaler kon doen. Dan wil ik er niet af. Schietgebedje dat ik niet ter aarde zou storten en invalide zou worden oid. Ik had geen tijd om er goed doorheen te rijden, maar na het afbreken van de rodeo heb ik het redelijk afgesloten met een rondje halsstrekken.
Ook is hij met een reuzensprong over het hekje gegaan toen ik hem wilde laten kijken. En na 3 rondjes halsstrekken is hij in het 4e rondje zo enorm geschrokken van de letter E dat het een wonder was dat ik nog ben blijven zitten.