Eigenlijk stond ze alleen te lease! Maar op 1 vrijblijvend ritje na heb ik niemand langs laten komen. Geen haast en ik moet erg wennen aan het idee. Mijn moeder heeft haar 1x per week gereden tijdens de dracht van Frum, maar verder ben ik niet gewend om haar te delen. Maar ik moet wel. Ze mag voor eeuwig bij ons blijven, ik wil alleen dat ze zich weer lekker gaat voelen. Ze zit op zich prima in haar vel, maar ze is heel dik en ze verveelt zich te pletter.
Mijn moeder heeft geen tijd om een paard te rijden. Het lukt mij nog niet, want Frum gaat voor. Ik zou Sam ook graag weer op willen pakken, maar dat lukt me ook nog niet. Aan de ene kant heel frustrerend en aan de andere kant ben ik dolblij dat ik zo snel weer kan rijden ipv na 9 maanden revalideren pas weer.
Deze is wel leuk!

Moeder en dochter op moeder en zoon naar de clubles
Waarbij Frum zo gestoord was dat ik nog geen volte kon rijden voor mezelf. Ik heb de hele les met de neus in de staart van Lotte gereden. Ik was serieus waar even bang dat ik vervelend met hem zou vallen, zulke rare steigersprongen maakte hij, dus ik koos voor de compromis.
Geen zin om invalide te worden. Alleen in de bak met zijn moeder gaat prima, maar met andere paarden erbij schiet hij mega in de stress. Want WAAAR is mama en welk paard moet er uitgeschakeld worden omdat het te dicht bij Lotte in de buurt komt. Dat waren de belangrijkste vraagstukken van die avond. Dan is het dus niet mogelijk om haar 1 moment uit het oog te verliezen. En dat terwijl ze eigenlijk niet eens zoveel met elkaar hebben. Het zijn geen beste vrienden, zeer zeker niet. Lotte is gek op Sam en Frum is stapeldol op zijn grote vriendin van 1.77 m. Maar toch reageert Lotje het meest als ik weg ben met Frum en staat Frum hysterisch te doen als zijn moeder weg is.
Mijn moeder kwam na 5 jaar weer naar de les (heeft in al die tijd niet gereden) en ze kon zowaar de knoppen voor de oefeningen nog vinden op Hannie Hangbuik.

Dit is de verdeling. We hebben een moeder & zoon en een broer & zus. En dat mixt naar twee setjes vos + bruin, merrie + ruin en zelfs klein + groot, want de bruine paarden zijn 11 tot 17 cm groter dan de vossen.