Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:25

mailtje naar de schimmel gedaan! mn moeder is ook al verkocht haha (heeft vroeger zelf zo'n schimmel gehad)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:38

@ ismy; nog steeds geen kopers?

Hmm die schimmel trekt mij niet. Gelukkig heeft iedereen n andere smaak :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:41

Jeetje Welmoed wat jammer! Balen zeg!
Wel fijn dat de eigenaar toch de kosten wou betalen. Ook leuk aangeboden om hem op proef te krijgen maar ook ik heb dat afgeslagen, zonder foto's, en zou dat bij deze dan ook zeker gedaan hebben. Goede keus vind ik.

De schimmel trekt mij ook niet zo.

Adin: Zo jij hebt er ook wat (moeten) laten staan. Jammer zeg!
Mijn vriend zei al, het wordt nog een hele opgave om een paard te vinden dat helemaal gezond is. Aan ieder paard is wel iets volgens hem.

Jvdh heb ik ook over getwijfeld om naartoe te gaan maar is me ook te vaak afgeraden.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:14

Heb er nu zowiezo 2 op het oog. Allebei 1 x proefgereden, nu op na de 2e x proefrijden om een keuze te kunnen maken.
Alsof dat niet genoeg is..
Daarnaast gister ook nog een mailtje terug gehad van een paard dat me ook ontzettend aantrekt. (Dus ook daar nog even een afspraak plannen als het kan liefst voor de 2e x bij de andere 2 paarden)
Krijg ik ook nog bericht van een bekende die zijn paard binnenkort te koop zet en had gehoord dat ik op zoek ben. (Ook een die in mijn eissenlijstje valt, m'n lijstje is ook best breed)

Heel erg is het niet, nogal een luxe positie.
Alleen ik hoop dat ik straks niet de verkeerde keuze maak.
Zal je zien dat het mij overkomt dat degene die ik kies afgekeurd wordt en de rest verkocht is ofzo..
Pffff.. moeilijk.

Ze zijn qua karakter, niveau en prijsklasse allemaal wel wat anders.
Alleen niveau,leeftijd,prijs,papieren e.d. staat allemaal redelijk in verhouding.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:16

Wat balen Welmoed! Maar ik snap dat je geen risico wilt lopen, dat het paard nu misschien naar de 'salami' gaat komt denk ik voor jou hard aan maar had je het er voor over gehad om het risico wel te lopen en het paard misschien later zelf weg had moeten brengen (denk dat dat nog veel erger geweest zou zijn).

Mijne is klinisch goed, woensdag as rontgenlogisch. Snap de verschillende meningen over hoe het loopt maar heb er zelf een goed gevoel bij, wilde haar klinisch 100% hebben en daarvoor was dit een makkelijke en iets goedkopere oplossing nu hopen dat ze woensdag ook goed is.

Chelsea1691

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:22

Ik ben trouwens van de week ook bij Jvdh geweest Pattypaard.
Ik had denk dan best geluk, werd goed geholpen. Ik vond namelijk dat ze ook erg eerlijk tegen mij waren, ook over eventuele verbeterpunten van de paarden zelf. (rijtechnisch, maar toch weet je waar je aan begint)
Alleen er stond er net geen tussen waar ik echt een goed gevoel over had net als die andere 2;)
Maar wat ik af en toe lees, zal idd wel iemand mee nemen met verstand.

Jammer Welmoed! :( Wel fijn dat de kosten werden betaald. En net als de rest zegt, jij kan er niks aan doen als de eigenaar besluit het eventueel weg te brengen.
Je komt het juiste paardje vast nog tegen!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:32

Romanoff schreef:
@ ismy; nog steeds geen kopers?

Hmm die schimmel trekt mij niet. Gelukkig heeft iedereen n andere smaak :D

Nee, misschien iemand van een dressuur stal intresse.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:40

ik durf helaas niet meer blij te zijn na het verhaal van welmoed, jeetje wat vervelend!
jammer dat die boer er dan ook bij verteld dat hij dan de salami in gaat, om het nog moeilijker te maken maar wat al eerder werd gezegd, beter de salami in dan een paard wat zijn levenlang in de handel rond zwerft.

Het paard wat ik ben gaan kijken is door de dierenarts van de verkoper goed gekeurd.. de foto's gaan vanavond naar dierenkliniek Someren worden gestuurd en hopelijk weet ik morgen meer!!
ben lichtelijk blij, maar toch nog afwachten wat someren er van gaat zeggen!

nog even over Jansen van den Hout, ik heb er mijn vorige merrie vandaan, ik ga er nooit meer terug, ik heb wel geluk met mijn merrie gehad die heeft nooit wat mankeert maar er word genoeg troep verkocht, dus hou je ogen heel wijd open wil je daar heen gaan!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:44

Ga ik daar maar niet kijken.
Ga zaterdag bij een grote sportfjord kijken en hoop van het weekend nog even twee donkere merries te kijken.k

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:53

voor wie nog een leuke, lieve fokmerrie zoekt wat ook nogeens zeer leuk kan lopen!!

Werdt net gebeld door de fokker!!! hij zag haar staat op sporthorses..
De moeder van Bon is definitief prestatiemerrie lopen!!! en een half broer loopt op internationaal springen!!

toch leuk om te horen van die beste man!!! Hij is helemaal in zijn nopjes dat zijn fokproducten hoog in de sport lopen!!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:08

Het is geweldig, als je fokproduct het goed doet. Hier ook een staatspremiemerrie op stal. En eentje die 10 jaar terug verkocht werd naar het buitenland? en vorig jaar zagen we hem leuk in het Z rond lopen ergens in de buurt! :D

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:08

Nog altijd geen ban gekregen, achja, ik doe wel tijdelijke ban dan en lees gewoon verder mee.

Wat kl*te welmoed :(
Nanno, ben eens benieuwd wat ze in someren gaan zeggen.

misschien iets voor iemand, ik vind de prijs wel wat aan de lage kant?
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/56 ... nd=27&fs=1

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 19:13

Ik vind die schimmel echt GE-WEL-DIG. maar doe even rustig aan, vooral met ver reizen. Bij mij op de manege staan er nog 2 dus ga daar eerst maar eens kijken.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:16

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:18

@ Eastpak, dat is misschien wat voor Optisana?
de prijs is toch wel redelijk voor die leeftijd? misschien wat laag maar ik vind het niet alarmerend laag.
Edit: zie in Optisana's onderschrift dat ze een ruin wil :+

Romanoff schreef:
Je kan wel bij JvdH kijken, maar alleen met iemand die behoorlijk verstand heeft van paarden. Diegene ook laten proefrijden en moet natuurlijk iemand zijn die weet wat jij zoekt, en wat bij jou past.

Ik zou daar nooit alleen heen gaan, daar staat zoveel. En niet alles daarvan is in orde.

mee eens! en daarnaast moet je een paard van JvdH door de volledige mallemolen van keuringen halen, inclusief rontgenfoto's e.d. neem geen risico's!
ik heb 2 en half jaar geleden mijn paard bij JvdH gekocht |o met inmiddels al een jaar verdriet als gevolg. ;(
ik had een kenner meegenomen en wist dat ik op mijn hoede moest zijn, maar door een vervelende samenloop van omstandigheden (onkundige keuringsdierenarts die achteraf gezien helemaal niet wist waar hij mee bezig was :( ) ben ik er toch mee in zee gegaan.
dat ik mijn paardje heb leren kennen daar heb ik geen spijt van, het was een wereldpaard. maar het afscheid nemen, ach, ik hoef het de meesten van jullie niet uit te leggen.. :')

aan de andere kant, er zijn behoorlijk wat paardjes uit mijn omgeving naar die stal gegaan waar op zich niks mis mee was, de eigenaren hadden alleen 'geen zin in al dat verkoopgedoe', dus er zullen ook vast goede paardjes staan...

samengevat: je zal best een leuk paardje bij JvdH vandaan kunnen halen. maar wéét waar je aan begint: neem mensen mee, wees kritisch, neem geen risico en laat hem helemaal doorlichten door een kundige dierenarts! ik durf het iig niet meer!

_URIA_ schreef:
Mijne is klinisch goed, woensdag as rontgenlogisch. Snap de verschillende meningen over hoe het loopt maar heb er zelf een goed gevoel bij, wilde haar klinisch 100% hebben en daarvoor was dit een makkelijke en iets goedkopere oplossing nu hopen dat ze woensdag ook goed is.

gefeliciteerd met het eerste deel! *\o/* dat jij er een goed gevoel bij hebt is het belangrijkste toch?!
hopelijk is het woensdag ook helemaal goed! :) nu zit je nog wel lang in spanning... :\

@Willie10: ik vind die johnson ruin leuker dan de schimmel! maar weet niet of je het doorrijden ziet zitten?
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 07-06-12 19:34, in het totaal 5 keer bewerkt

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:21

@LindseyM ja opzich lijkt het me wel leuk! En hij staat bij ons in het dorp en ik ken de eigenaren dus dat is wel makkelijk! ik zal anders eens aan mn vriendinnetje wat extra info vragen en of ik hem misschien een keer mag proberen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:26

Chelsea, JvdH is niet eerlijk. Je koopt voor 95 procent zeker een uitdaging als het mee zit en als het tegenzit een groot probleem.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:28

Hier zit er ook weer schot in de zaak, heb een aantal hele knappe PRE hengsten door gemaild gekregen.
Kan nu echt niet meer wachten om weer die kant op te gaan. :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:32

Hé bestaat er niet zo iets als een topic 'het leed dat een paard verkopen heet' ? Zou precies ook nog wel wat aantrek hebben :D ik kan er van mee spreken!
(ruin, 7j, niveau M)

Wat verwachten jullie eigenlijk op een filmpje, wat trekt jullie aan en welke muziek enzo?

Succes hier iedereen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:47

geen muziek, vind dat zo storend en het liefst ook geen mensen die commentaar geven :+

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:49

in het filmpje kan je wat foto's stoppen, standfoto is handig.. je kan het paard loslaten bewegen en onder het zadel, dat geeft denk wel al een goed beeld!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:51

Pfoe ik ben min of meer bij! Topic gaat hard zeg :j

Op een filmpje inderdaad niet teveel muziek of 'show'. Duidelijke filmpjes van alle gangen ohz waar de bewegingen en het 'kunnen' goed op te zien zijn. Inderdaad eventueel wat foto's ertussen. Los in beweging hoeft niet maar is wel handig.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:55

van mij hoeven er ook geen special effects in hoor, ik stoor me er niet aan maar het is ook geen extra stimulans om bij een paard te gaan kijken.

verder wil ik alle gangen duidelijk op beide handen gereden zien, wat stelling/buiging en het liefst de draf nog van recht achter het paard gefilmd (maar dat ben ik in nog geen enkel verkoopfilmpje tegengekomen ;))

Edit: ik vind het trouwens erg irritant als het beeld opeens vertraagd wordt afgespeeld...

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:01

Balen Welmoed!

Spannend Nanno

En ik vind opzich een muziekje er onder niet storend, als het maar niet te overheersend is. Zonder muziek is denk ik veiliger, omdat de muziek ook invloed kan hebben op de kijker.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:23

Alja schreef:
bertine, die van jou word toch ook vandaag gekeurd??

Nee, nog 1 nachtje slapen ...(of wakker liggen van de zenuwen :P )