Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:22

Goldz heeft van de zomer een tijd stil gestaan, en was veel bespiering verloren. Vooral de spieren die voor de balans zorgen waren erg slap geworden. Hij is toen gaan bokken op momenten dat hij zijn balans verloor, en kreeg in de gaten dat ik daar onzeker van werd.

Odje is nu een ruintje, en stond toen ik weg ging heel zielig met zijn hoofd naar beneden in de box :(:) . De ingreep zelf is goed gegaan, maar voor die man stelt het niks voor. Die heeft er al duizenden gecastreerd vermoed ik. Het was ook binnen 10 minuten klaar.

Punz

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:05

Inoterry: wat dapper dat je toch op de moeder van Odje bent gaan rijden!!
Hoop verder dat Odje zelf snel herstelt zodat je met hem aan de slag kunt!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:40

MOgguh!

Ik ga buitenrijden vandaag!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:53

Veel plezier!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:41

Wauw ik heb fantastisch lekker gereden, ondanks het weer was het toch heel leuk met Zembla. :D
Hebben heerlijk gedraaft, hij had er erggg veel zin in! Maar niet zoals vorige keren dat hij lak aan me had. Hij mocht hard draven van mij met een los teugeltje, inruil dat hij terug komt op de momenten dat ík dat wil! En dat ging super! :D

Toen kwamen we nog langs een krot noem ik het maar. Staan allemaal houten dingen, zeilen en schijnbaar zit daarbinnen ook een hond dus al met al erg eng voor paarden. Zembla heeft het er daar nooit op en de laatste keer dat we er geweest waren was in de zomer, ook achter die stellage stonden schapen, maar die schapen ziet hij pas op het moment als hij langs dat 'enge' gedeelte is geweest. Maar die schapen heeft hij nog nooit gezien want die waren er zomers nooit.

Nou ik was net zo bang als Zembla, haha wat zijn wij toch watjes. :P Zembla kijken, nou dat mocht lekker lang teugeltje en kijk maar. Toen ging hij ook nog snurken, nou dat doet hij echt zelden op buitenrit dus toen had ik het helemaal. Ondanks dat bleef hij gewoon lekker stappen met een lang teugeltje en naar het gevaarte kijken. En toen de schapen, dat vond hij helemaal rare wezens haha.

Maar ging goed ohh ben zo trots op Zembla! :D Heb echt heeerlijk gereden. Jammer alleen dat de bermen echt nat waren, kon ik geen galopje doen. :+
Afbeelding

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:34

Somebitch schreef:
Wauw ik heb fantastisch lekker gereden, ondanks het weer was het toch heel leuk met Zembla. :D
Hebben heerlijk gedraaft, hij had er erggg veel zin in! Maar niet zoals vorige keren dat hij lak aan me had. Hij mocht hard draven van mij met een los teugeltje, inruil dat hij terug komt op de momenten dat ík dat wil! En dat ging super! :D
Ohh hoh met zo'n uitzicht voor je vanaf je paard.. ben jeloers op je :)
"durf het bijna niet te vragen" .. , maar mag ik die 5km voor je effe met je ruilen :j :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:35

Zo leuk zijn de weggetjes hier niet hoor. :P Meeste is alleen maar polder polder polder. :P Ik wil wel ruilen tegen bos. :j :P

Weggetje waar deze foto gemaakt is is echt heel hobbelig en poedersuiker. Rij daar dus ook nooit, alleen nu even voor de foto. Want anders zit ik met verkeer enzo. :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 14:37

super SB....helemaal geweldig :) :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:39

:D Ja ik ben echt blij!

Pas geleden heb ik het 2 x geprobeert en meneer was zo enthousiast dat ik niet meer drufde, dus weer omgedraait en naar huis. Maar nu deed hij het zo goed! Tuurlijk wilde hij snel, en dat mag ook als ik wel de controle over hem kan behouden. :j

Soms heb ik ook het gevoel dat hij me test. Dan zit ik zooo gespannen op hem en dan tilt hij express zijn been niet goed op zodat hij wat naar beneden valt, ja kan het niet anders beschrijven hoor. :P En dan schrik ik gelijk helemaal. :P Dan denk ik altijd, kijk mij nou gespannen zitten, beest doet helemaal niks. :P

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:53

Somebitch schreef:
Weggetje waar deze foto gemaakt is is echt heel hobbelig en (Peep) . Rij daar dus ook nooit, alleen nu even voor de foto. Want anders zit ik met verkeer enzo. :)
zie je paard kijken zo van: "mag ik nu losgaan baasje"
Ok het is geen mooie zandlaag, maar genoeg voor drafke toch ? en je hebt wel space om je heen ipv bomen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:55

Ja weinig bomen hier. :j Dat betekend zomers ook weinig dazen gelukkig. :))

Geen idee, ik heb er nooit gedraaft. Kan het weleens proberen. :j Maar het is een doodlopendweggetje. Normaal draaf ik gewoon over de weg heen dus niet eens in de berm gewoon over het asfalt. Maargoed hij staan dan ook vierkant op ijzers. :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:14

wat fijn voor je SB dat het zo goed ging! :)

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:39

ikben ook niet meer bang, maar dat komt omdat ik niet mee rij :P
Ik heb verdi op een nieuwe stal gezet waar hij eindelijk nr buiten kan, maar daar is de bak nog in aanmaak...dus goede reden om niet te rijden... :P niet rijden is dus niet bang, opgelost!!! *\o/*

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:22

Bij mij ging het laatst minder. Pfff ;(

Ik ga toch maar eens Bach Rescue (of een andere variant) proberen, mischien werkt dat.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:22

@Lindahertha; Haha dat is ook een oplossing :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:14

Lindahertha: haha handig ja, alleen ben je niet bang dat je angst door de 'stop' noujuist meer groeit? want dat is dus precies wat er met mij is gebeurd :(

Ik heb net les gehad op de trainingsstal, met een paard van die stal (dus niet mijn bijrijdpaard). Is zo'n beestje dat af en toe ineens heel hard de andere kant op rent, zo dicht mogelijk bij de andere paarden. Dat vond ik wel even eng. Maar verder ging de les wel redelijk, alleen jammer dat ik soms weer met een kloppend hart in mijn keel zat..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 09:46

lindahertha schreef:
Ik heb verdi op een nieuwe stal gezet waar hij eindelijk nr buiten kan, maar daar is de bak nog in aanmaak...dus goede reden om niet te rijden... :P niet rijden is dus niet bang, opgelost!!! *\o/*

wahahahaha...die werkt bij mij nu ook al een paar maanden heel goed :')

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:12

nathalie2302 schreef:
lindahertha schreef:

wahahahaha...die werkt bij mij nu ook al een paar maanden heel goed :')
Doe je met karretje dan ook totaal niks meer ?
Sneu dames dat jullie zoveel ontspanning die je paard /pony aan je wilt geven voorbij laten gaan voor de eigen spanning (wat een woordspeling zeg :o )
Zien jullie geen weg om de relaxheid weer terug te vinden ?, is er geen manier om de focus te verleggen naar de ontspanning met je paard /pony.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 10:31

oh maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik krijg heel veel ontspanning door gewoon met hem te kriebelen/grondwerken (en dan spring ik er ook nog wel op zonder zadel/hoofdstel (voordeel van een klein paardje :') ) en lig er zelfs op te luieren......het is pas als ik 'echt' moet rijden van mezelf dat ik de kriebels krijg...

met de pony van onze dochter ga ik zeker het bos in met het karretje....daar durf ik nog geblinddoekt met 2 handen op m'n rug gebonden mee op pad....

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:47

nathalie2302 schreef:
oh maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik krijg heel veel ontspanning door gewoon met hem te kriebelen/grondwerken (en dan spring ik er ook nog wel op zonder zadel/hoofdstel (voordeel van een klein paardje :') ) en lig er zelfs op te luieren......het is pas als ik 'echt' moet rijden van mezelf dat ik de kriebels krijg...

met de pony van onze dochter ga ik zeker het bos in met het karretje....daar durf ik nog geblinddoekt met 2 handen op m'n rug gebonden mee op pad....
Ha toppie :) lekker genieten dus & niks hoeft.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:28

kaniche schreef:
Lindahertha: haha handig ja, alleen ben je niet bang dat je angst door de 'stop' noujuist meer groeit? want dat is dus precies wat er met mij is gebeurd :(

ja, maar dat is toch al..,doordat hij ziek was geworden in september, en ik hem een poosje met rust moest laten. Dus dat is een gepasseerd station....dus nu kan ik het nog lekker rekken, en in het voorjaar zie ik wel weer! voorlopig ben ik al blij dat hij buiten komt, en dat ik dus niet meer hoeft te wandelen....lekker hoor!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:56

Ik ga denk ik morgen weer even het bos in, heb er gewoon zin in, dat had ik vroeger echt niet.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:18

Zo, een maand geleden begonnen met het doorlezen van dit topic in etappes, en nu heb ik hem eindelijk helemaal uit!! :D En kan ik mijzelf gaan voorstellen. :') (jullie ken ik al <<)) Wat een groot scala aan verschillende soorten angsthazen hier zeg!

Ik probeer hier steeds een stuk te schrijven over mijn angst, maar het komt elke keer uit op twee A4'tjes ofzo. :+ Dat wil ik jullie niet aandoen dus ik delete het steeds weer. Haha!
In ieder geval is mijn naam Carlijn, ik ben 16 jaar en ik ben ook wel een angsthaas te noemen. Geen gevalletje jong en onbezonnen en dat ben ik ook nooit geweest helaas. :+

Mijn angst ligt niet zozeer (meer) op het erf of in de bak, want hoewel ik heel soms een terugval heb, heb ik me daar zo goed als overheen gezet, maar des te meer buiten het erf. Vind zowel wandelen als buitenrijden eng, met een stalgenoot gaat het wel maar in mijn eentje? Brr! Terwijl mijn verzorghaflinger het prima kan! Is een ouwe rot! Ligt dus puur aan mij en mijn angst om de controle kwijt te raken en in een sloot te belanden, en niemand die dan weet waar ik ben.

Het wandelen is ook een vak apart, ben door vorige verzorgpaard onzeker geworden omdat zij mij constant overal heensleurde en ik haar niet durfde te corrigeren, waardoor zij haar slechte manieren flink heeft kunnen uitbuiten, tot gericht steigeren aan toe.
Op het erf ben ik tegenwoordig zeker over mezelf aan de hand, maar zodra ik buiten het erf een rondje wil stappen klap ik dicht en ben ik als de dood dat merrie zich losrukt en onder een auto komt (we moeten eerst een heel stuk langs een weg met twee sloten ernaast zonder fietspad) en eigenlijk ook om de controle te verliezen. En omdat ik dan zo zenuwachtig doe, merk ik gelijk aan Chiwa dat zij ook drukker wordt. :+

Ik kom wel al van ver, want er was een tijd dat ik jankend op mijn (vorige verzorg)paard in de bak zat als hij aanstalten maakte om te gaan draven. :D En nu rijd ik zonder problemen met veel lol door de bak.

Zodra het weer warmer -ik ben goed met smoesjes en uitstellen :D- wordt, blaadjes aan de bomen komen en Rhino overgewaaid is (zit hier heel erg dichtbij) zijn mijn goede voornemens: oefenen met zowel buiten wandelen als buitenrijden, al dan niet met andere personen erbij.

Je kunt mij als angsthaas in het volgende hokje plaatsen: Bang zonder geldige reden, want het paard is hartstikke betrouwbaar en lief!

Ik wil graag met jullie meepraten om mijn vorderingen op mijn goede voornemens te delen en jullie waar nodig een hart onder de riem te steken!

Op profiel staan een paar foto's van mij met Chiwa! :)
(oké 't is alsnog een lang verhaal geworden, sorry :'))

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:37

Welkom Carlijn!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:27

Carlijn: ook welkom! ik herken me sinds vorige week ook aan dat ernaast lopen terwijl je van het terrein af bent.. Helaas.. weer een nieuwe angst erbij :\

Vandaag moest ik weer naar mijn bijrijdpaard, had de eigenaresse me van te voren nog even gesmst dat ze 3 dagen niet gereden was en dat ze dus echt moest rijden vandaag. Ik meteen weer in de stress omdat ze dus veeeeeel meer energie zou hebben. Ik was ook ziek, dus ik dacht nog, ik kan haar zeggen dat ik ziek ben en dus niet ga rijden (maar wel gewoon even stal schoonmaken etc.) maar op het laatste moment heb ik me bedacht en heb ik dr toch opgezadeld. Ik vond het wel eng. Maar uiteindelijk is het toch goed gegaan, al was ze wel wat kijkeriger dan normaal (en dat vind ik dus NIET leuk, maarja.. niets aan te doen). Ben in ieder geval trots op mezelf dat ik het heb gedaan. Alleen door het Rhino virus mocht ik mijn schoenen niet aan die ik gisteren op de trainingsstal aan had, waardoor ik dus in mijn gewone schoenen moest gaan. Die hadden een gladde onderkant dus ik gleed steeds uit de stijgbeugels en ik had totaal geen houvast. Dat was wel ff vervelend. Maar, ik ben blijven zitten, zelfs toen ik in galop de beugels verloor!