Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:17

@romanoff: jeetje, wat een k**streek! Moeilijk om nu weer verder te gaan kijken. Oldenburgers vind ik ook erg leuk, hebben vaak wel een koel karakter toch?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:18

Romanoff schreef:
Ik gam orgen heen! Morgen aant eind van de middag! Spannend!

Heb je ook foto's van dit paard?

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:38

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:22

Zo wat gaan jullie snel zeg! :)
Ja ik denk ook zeker dat mijn droompaard er ergens tussenloopt hoor. Maar ik doe het nu even rustig aan. Heb wel wat bijrijdpaarden soms maar zit door een drukke vakantiebaan in combinatie met straks fulltime stage met een enorm tijdgebrek. Als ik dan weer kom ben ik vaak weer moe enzo dus als je dan ook nog een net nieuw paard moet gaan rijden...
Niet ideaal.

Oldenburgers vind ik ook altijd leuke paarden. :D zijn door de regel heerlijk koel in het koppie. zou wat voor mij kunnen zijn. ik denk echter meer richting de kwpn.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:43

@ Sanne &Parousha; Ik heb geprobeert de foto's hier neer te zetten, maar ze doen het niet (krijg meteen kruisjes..) Zal vnmiddag wel even foto's maken ;)!

Oldenburgers staan wel bekend om vriendelijk, koel en fijn te trainen. Komt ook omdat er zoveel bloed doorheen zit, ook koudbloedig dus tis niet echt een bloederig ras.
Als je zn koppie ook ziet, straalt een en al rust uit op de foto's.

Toch twijfel ik wel over 3 jarigen hoor.. Tuurlijk ik heb wel genoeg ervaringen, op de rottigeste knollen gereden, beleerd en doorgereden, maar goed ben niet meer de held die ik vroeger als 15jarig meisje wel was.
Ook leeftijd zegt niks, maar deze meneer zal vast een keer gaan puberen.. maar hoe? Dat weet niemand & dat vind ik wel wat eng haha!
Denk dat het toch een kwestie is van erop gaan zitten en voelen..
Op stal krijg ik overgens wel voldoende begeleiding dan, met een jong paard!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:29

Dan zou het toch best te doen zijn romanoff! Een paard hoeft niet altijd enorm te gaan puberen hoor en met de juiste begeleiding kun je dat wel zoveel voor zijn dat het in de praktijk vaak wel weer meevalt.
En daarbij heb je ook gewoon knollen waar je geen klik mee hebt en knollen die gewoon altijd een apart karakter blijven houden. Koop liever een jong ding waarmee ik de klik heb en die niet van elk grassprietje schrikt dan dat ik een wat ouder paard heb wat nog steeds vele kuren heeft.
Ik zou gewoon een keer gaan kijken! :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:30

@sanne: ik zie net jouw advertentie en ik ben wel benieuwd hoe het gaat met jou zoektocht naar een leuk wedstrijdpaard? Ik heb zo ongeveer dezelfde eisen zie ik al..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:22

@Maai_ke: Je hebt helemaal gelijk hoor ;)! Maar zijn gewoon dingen waar je wel goed over na moet denken.. dit paard heeft natuurlijk wel gestructureerde,consequente opvoeding krijgen anders word het alsnog een kl*te knol.
Gelukkig komt ie wel bij andere paarden te staan, dus die gaan onderling elkaar wel opvoeden :P

Haha wat Sanne zocht, zocht ik ook.. en ben inmiddels qua leeftijd dus al gezakt en met mn budget flink omhoog :P

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:11

Ik heb mijn paard gevonden hoor :D morgen aan het eind van de middag gaan we hem ophalen! Heb gelijk transportbeschermers gekocht want wil dat mijn 'dierbare' bezit niet beschadigd wanneer hij zo lang op de trailer moet staan :') hahaha!
Morgen of maandag ga ik wat foto's maken op zn nieuwe stalletje!
Uiteindelijk heb ik nog wel aardig gevonden waar ik in eerste instantie naar op zoek was met een budget van rond de 4.000 euro :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:11

Ik heb mijn paard gevonden hoor :D morgen aan het eind van de middag gaan we hem ophalen! Heb gelijk transportbeschermers gekocht want wil dat mijn 'dierbare' bezit niet beschadigd wanneer hij zo lang op de trailer moet staan :') hahaha!
Morgen of maandag ga ik wat foto's maken op zn nieuwe stalletje!
Uiteindelijk heb ik nog wel aardig gevonden waar ik in eerste instantie naar op zoek was met een budget van rond de 4.000 euro :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:12

Ben zo blij dat ik zelfs 2 keer hetzelfde bericht post :+

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:14

Gefeliciteerd!
Vertel eens wat over je paard :)
laat je hem niet keuren?

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:21

Wat zal ik eens vertellen... Zantos is 7 jaar. Afstamming Kennedy x Amethist. Hij is lekker nuchter maar wel heul groot :D Bij zijn huidige eigenaar heeft hij afgelopen jaar wedstrijden gedaan in het B met 8 winstpunten, de vorige eigenaar had niet veel met hem gedaan. Behalve buitenritten en dergelijke. Nu wordt hij dus goed dressuurmatig getraind, ik ben van plan daarmee verder te gaan (met zn grote lijf).
Hij is afgelopen week al goedgekeurd :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:41

@sanne: ik zou wel een 2nd opinion bij je eigen da vragen vd foto's. Vertelde hier laatst niet iemand dat een paard was goedgekeurd en eigen da bij 2nd opinion rondom artrose zaf? Niet om je bang te maken, maar de paardenwereld staat om de oplichting bekend. Ik wil absoluut je blijheid niet verstoren, alleen waarschuwen om voorzichtig te zijn en jezelf van te voren toch wat meer zekerheid geven.
Heeft de verkoper het paard zelf laten keuren en heb je het rapport gezien?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

@ Sanne: Gefeliciteerd! Zou ind toch een second opinion doen bij je eigen DA. Ik weetn iet of hij rontgen ook gekeurd is?

Ik ben net weer thuis van de 3jarige ruin
http://imageshack.us/photo/my-images/34/38756263.jpg/ Dit is em ;).
Hij was erg goed opgevoed voor een 3jarige, hij was wel wat gespannen en hij's nog wel erg groen ,maar goed te rijdne.
Kwam trekker langs en hij keek er niet ech van op, tussen alle hindernissen door geen probleem, hij schrok alleen wat van wapperend plastic maar verder was hij fijn te rijden.
Dus bod gedaan, alleen hij was tussenpersoon van de verkoper en die had zn telefoon uit staan..
Dus ik word nog terug gebeld wat hun vaste vraagprijs is, maar die zat zo ie zo al ver onder mn budget, maja proberen kan altijd :P

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:24

@ Romanoff: mooi paard maar heb je hier ook de klik mee?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:30

@Romanoff: inderdaad een leuk paard! Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Siddieqje. Ik hoor je wel positieve dingen over het paard noemen, maar hoor nog niet echt jou enthousiasme er in terug.
Inderdaad gewoon proberen qua bod, de verkoper weet niet wat jou budget is en mocht je meer geld over houden kan je weer meer andere dingen kopen ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:31

Klik geen idee. Daar geloof ik niet zo in, eigenlijk.
Hij voelde goed en het voelde vertouwd & dat is voor mij het belangrijkst.

@ Jatoma; Nee kan op het moment ook niet meer zooo enthousiast zijn nee, als ie eenmaal van mij is schreeuw ik het waarschijnlijk van alle daken! haha :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:56

Leuk dier romanoff! Klinkt ook goed! Vertrouwd gevoel betekent voor mij een klik. Dat is meestal toch ook dat het fijn en gewoon goed voelt. :)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:00

Ik kom hier ook even piepen :P
Dinsdagavond komt onze nieuwste aanwinst de kudde versterken, in opfok als dekhengst, een Liz.Arachon, 1e Premie Hengstveulen uit een Kampioens Elitemerrie *\o/*

safety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:15

Hallo

Ik weet niet of het hier mag staan, maar dan hoor ik het wel

Ik heb een 9 jarige koffie vos ruin te koop
Royal-dance X D - Day
Ongeveer 1.68 hoog
Momenteel M1 dressuur
Foto,'s op aan vraag
Vraagprijs 8000,00
Niet gekeurd, kan wel kosten voor de koper of bespreekbaar

12 jarige vos ruin te koop met blonde manen en staart
Sir Holtrop X Purioso
1.74 hoog
M1 wedstrijden gelopen
Vraag prijs 6000,00
Niet gekeurd kan wel kosten voor de kopen. Of bespreekbaar
Vanaf zijn 3 in mijn bezit.
Vraag
Nu ongeveer 1 jaar recreatief gereden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:28

Daar is een speciale plek voor op het forum: [EA-TK-PP] Te Koop: Paarden, Pony's

safety schreef:
Hallo

Ik weet niet of het hier mag staan, maar dan hoor ik het wel

Ik heb een 9 jarige koffie vos ruin te koop
Royal-dance X D - Day
Ongeveer 1.68 hoog
Momenteel M1 dressuur
Foto,'s op aan vraag
Vraagprijs 8000,00
Niet gekeurd, kan wel kosten voor de koper of bespreekbaar

12 jarige vos ruin te koop met blonde manen en staart
Sir Holtrop X Purioso
1.74 hoog
M1 wedstrijden gelopen
Vraag prijs 6000,00
Niet gekeurd kan wel kosten voor de kopen. Of bespreekbaar
Vanaf zijn 3 in mijn bezit.
Vraag
Nu ongeveer 1 jaar recreatief gereden.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:17

@lioony : Ach hij voelt vertrouwd en daar ben ik blij om ;)! Een klik met elkaar tjaa mss ook wel haha :P
Hij was vndaag nog maar 1dagje bij deze man op stal, voor het eerst tussen alle hindernissen dus ook qua karakter is ie wel "koel". Ik ben wel heel ja hoe noem je dat.. tja gewoon wel een heel goed gevoel, beter als bij die vorige 8jarige ruin eigenlijk.
Dus die mevrouw heb ik gemeld dat na ook al haar twijfels over de koop dat ik er voor nu ook maar van afzie, dat ze eerst maar moet kijken OF ze hem uberhaupt wel kwijt wil :). En ze begreep het, verder no hard feelings.

Het scheeld dat hij recent is rontgengekeurd, dus die foto's bij eigen DA ook even laten checken en dan voor de klinische keuring voor de verzekering..

Kreeg net sms dat de mensen niet echt nog qua prijs willen zakken, maar hij zal nog even kijken wat ie nog kan doen. en anders gaat het er ook niet om over hahaha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:27

Hebben jullie veel goede ervaringen met paarden verzekeringen?

Ik mijn paarden nooit verzekerd, omdat ze bijna nooit wat wilde vergoeden. Ze probeerde er altijd onder uit te komen. Maar is ook alweer 8 jaar geleden denk ik.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:28

Die van mij gaat alleen voor dood of ongeschikt hoor ;)! verder geen ziekte kosten, dat geld spaar ik zelf wel. Heb zelf wel een flinke buffer ;)!