Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 12:41

Ik wil wel meekijken Tal!

sowieso ben ik meer voor een pony op de groei, vind het altijd zo zonde als kindjes na 1 of 2 jaar afscheid moeten nemen omdat ze te groot geworden zijn..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:47

Ik wil ook wel meekiken :)

zijn zusje is 9, en we zouden evt. ook een pony voor haar willen kopen, dan kunnen we met z'n 2en rijden. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:52

Ik wil ook mee kijken. :D

Maar echt ik denk dat je spijt krijgt, het is echt het leukste als je kind meerdere jaren met een pony kan rijden, ze is nu 9 en ze groeien straks echt wel flink en jonge kinderen hechten zich echt wel erg aan een pony en dan is het toch echt zoo zonde. Hebben ze net een goede band "moet"het beestje weer weg

Toen ik net 12 was kreeg ik al mijn jonge E-pony van 150

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:57

Silly1972 schreef:
JulieDR schreef:
Hoera voor Sunnygirl, wij willen foto's zien hoor!

Als de startprijs 3750 is zou ik durven beginnen met 2750 om dan uiteindelijk 3250 te geven oid? Denk dat ze niet lager gaan zakken tenzij ze hem dringend weg willen?

Zo denk ik er ook over, als dat niet prettig voor je voelt kan 3000 ook nog wel als begin.

Mijn paard stond voor 4750, heb hem uiteindelijk voor 4250 meegekregen inclusief een keuring van 500 euro

Wow, kan jij of Julie niet voor mij onderhandelen? :+

@Studiemiep: Ik meen dat ik dat al had besproken en dat overkeuren geen probleem is. Ik denk dat we dan wel tegen kosten koper aanlopen, immers, hij heeft zijn paard al op de foto laten zetten.

Ik denk dat ik bij 2750 begin.. zal morgen nog overleggen met instructrice.

Studiemiep, wat voor paard heb jij nu op het oog?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:04

@Jotoma; ik zou denk ik niet op de foto laten zetten met een paard in deze prijsklasse. Je ziet heel vaak dat paarden die gekeurd zijn wat krijgen en niet gekeurde paarden hun leven lang gezond zijn. Zoveel zegt het niet, er kan altijd wat gebeuren. En foto's van een half jaar oud zou ik nog redelijk betrouwbaar vinden. Je laat klinisch sowieso keuren, dus dat lijkt mij in principe voldoende. Succes met onderhandelen!

Mbt tot de pony Tal, ik zou voor een D gaan. Ik kreeg mijn d pony toen ik 6 was, en toen ik 12 was was ik eruit gegroeid en ben ik naar de paarden overgestapt. Het is zonde als ze eruit groeit en ze gehecht is aan die pony als ie weer verkocht moet worden. Ik vind over het algemeen die b'tjes ook helemaal niet zo braaf, ze zijn vaak zo vlug en fel. Mijn d pony was een schatje, en groeide mooi met me mee van B-Z. In de B liep ze braaf haar rondje, en hoe beter ik ging rijden, hoe meer ze ging showen in de ring. Ik ben nog nooit zonder lintje thuisgekomen dankzij die pony, en ondanks dat het altijd om het plezier ging, was ik natuurlijk altijd apetrots als ik weer ergens wat won ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:11

@Tal1977

LETS heeft gelijkt mbt tot de felheid van die kleine pony's...ik zie ook regelmatig van die krengen zo aan de haal gaan met kleine kinderen.

(de B's die jij liet zien vind ik mwah vooral die bruine met zwarte manen is volgens mij ook geen hele fijne, loopt op de foto's vind ik best met tegen de hand in)

Ik vond die C schimmel ook wel aardig om te zien, echter ik vind die kleine D van 140 (ds lopen tot 148 )veel en veel leuker! (ook nog een fatsoenlijke afstamming erbij ook), de beschrijving van die D ziet er ook veel belovend uit.

Je kunt trouwens ook op sporthorses kijken he!! :D

@ Jotoma/ LETS jullie hebben wel een beetje gelijk met het herkeuren, maar bij de paarden waarbij ik ging kijken waren er bv maar 14 foto's gemaakt (standaard is toch 18)? en hoezo zouden de kosten ook bij afkeuren op de koper moeten komen?? (als een verkoper er van overtuigd is dat zijn paard eerlijk is gekeurd en geen vriendjes politiek dan zie ik het probleem niet als verkoper om nog een x te laten keuren ...) uiteraard bij goedkeuren betaald dan de koper. Ik had bij deze paarden namelijk niet zo'n mega fijn gevoel over de uitgevoerde keuring....(maar misschien ben ik ook erg paranoide :Y) of hoe schrijf je dat woord?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:27

LETS schreef:
en toen ik 12 was was ik eruit gegroeid en ben ik naar de paarden overgestapt.

Wauw, hoe lang was jij dan? Mijn dochter is een ukkie hoor :D Maar jullie hebben wel gelijk. Het is natuurlijk hartstikke jammer dat ze al snel weer afscheid moet nemen... Toch maar richten op een D dan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:28

studiemiep schreef:
@Tal1977

@ Jotoma/ LETS jullie hebben wel een beetje gelijk met het herkeuren, maar bij de paarden waarbij ik ging kijken waren er bv maar 14 foto's gemaakt (standaard is toch 18)? en hoezo zouden de kosten ook bij afkeuren op de koper moeten komen?? (als een verkoper er van overtuigd is dat zijn paard eerlijk is gekeurd en geen vriendjes politiek dan zie ik het probleem niet als verkoper om nog een x te laten keuren ...) uiteraard bij goedkeuren betaald dan de koper. Ik had bij deze paarden namelijk niet zo'n mega fijn gevoel over de uitgevoerde keuring....(maar misschien ben ik ook erg paranoide :Y) of hoe schrijf je dat woord?

Daarom wil ik sowieso het keuringsrapport inzien, de cd-rom met mijn DA bekijken en vervolgens klinisch keuren. Mochten er dan nog vraagtekens zijn, dan kan ik altijd overkeuren.
Ik ben het met je eens dat bij een afkeuring de kosten voor de eigenaar zijn, alleen kom ik dat onder de 5000 euro bijna niet tegen. De verkoper vindt vast ook een koper die genoegen neemt de foto's die al gemaakt zijn (ik gok erop dat dat zijn argument wordt). Ik ben zelf dus ook ook voorstander van bij afkeuring kosten eigenaar, maar helaas wordt er onder de 5000 euro vaak gezegd kosten koper.

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:29

studiemiep schreef:
@Tal1977

LETS heeft gelijkt mbt tot de felheid van die kleine pony's...ik zie ook regelmatig van die krengen zo aan de haal gaan met kleine kinderen.

(de B's die jij liet zien vind ik mwah vooral die bruine met zwarte manen is volgens mij ook geen hele fijne, loopt op de foto's vind ik best met tegen de hand in)

Ik vond die C schimmel ook wel aardig om te zien, echter ik vind die kleine D van 140 (ds lopen tot 148 )veel en veel leuker! (ook nog een fatsoenlijke afstamming erbij ook), de beschrijving van die D ziet er ook veel belovend uit.

Je kunt trouwens ook op sporthorses kijken he!! :D

Zal ik eens doen, nog meer sites waar je goed op kunt zoeken?
Tja, die afstamming... daar heb ik dus echt geen weet van, dus ik vind het erg leuk dat je dit zegt!

Inderdaad is het wel zo wat jullie zeggen dat grote pony's vaak rustiger zijn. Het moet gewoonweg ook klikken met dochter/pony en omgekeerd he? Dat is het belangrijkste en helaas niet zo vanaf internet te zien :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:37

Jahoeee ik ga vandaag weer een paard bekijken!!! :D ben heel erg benieuwd, klinkt tot nu toe erg goed (3 jarige merrie van 1.64 goedzadelmak en cool in het koppie).

Verdere mededelingen doe ik later (voor het geval er andere kapers op de kust zijn :Y) :+ :D )

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:47

Tal1977 schreef:
LETS schreef:
en toen ik 12 was was ik eruit gegroeid en ben ik naar de paarden overgestapt.

Wauw, hoe lang was jij dan? Mijn dochter is een ukkie hoor :D Maar jullie hebben wel gelijk. Het is natuurlijk hartstikke jammer dat ze al snel weer afscheid moet nemen... Toch maar richten op een D dan!

Ja, vrij lang haha, ik ben ook uitgegroeid tot 1.82m..
Ik denk dat jullie dit facebookalbum zo moeten kunnen zien: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0aefa41944
Het vosje was mijn dtje, op de foto naast m'n vader is z'n leren jack ben ik een jaar of 5, komen mn voeten net onder het zadel vandaan, en op die wedstrijdfoto een jaar of 7. Ik paste er toen eigenlijk heel mooi op.

Studiemiep: Veel plezier, klinkt goed!

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:52

LETS schreef:
Ja, vrij lang haha, ik ben ook uitgegroeid tot 1.82m..
Ik denk dat jullie dit facebookalbum zo moeten kunnen zien: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0aefa41944
Het vosje was mijn dtje, op de foto naast m'n vader is z'n leren jack ben ik een jaar of 5, komen mn voeten net onder het zadel vandaan, en op die wedstrijdfoto een jaar of 7. Ik paste er toen eigenlijk heel mooi op.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn dochter op een Dpony (of is het een C??). Ik weet niet precies hoe hoog hij is, hoor...
Mijn meisje is zo'n 1.38 m. nu...

Wel ontzettend leuke foto's van jou. Toen je 7 was paste je er idd perfect op!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:10

@ LETS Leuke foto's zo heerlijk in dat tenue :Y) zo heb ik dus ook nog gereden toen ik begon met wedstrijden (was 8...).
Paard klinkt idd erg goed, dus ben iig heel erg benieuwd!! ik laat jullie straks uiteraard meer weten

@Tal ik denk echt dat je dochter prima zou passen op een kleine D.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:16

Ik was 10 (misschien zelf wel nog net 9, kan het mij niet meer herinneren eigenlijk OEPS) toen ik een kleine D kreeg (schatte de pony zo 1.41) en ik ben wel een kleintje :D ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:17

Goh studiemiep, zou leuk zijn als het wat is. Zo spannend om voor de eerste keer een paard te zien, dan merk je pas of het echt wat is of juist niet.
Heel veel succes en vooral ook veel plezier!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:39

in een half jaar tijd kan er erg veel gebeuren, de foto's gelden ook niet meer voor bv verzekering, dat doen ze niet voor niets.
Ik zou altijd laten herkeuren.

Succes Studiemiepje!
Groot gelijk hoor, ik heb er ook 2 op het oog die ik niet openbaar maak :P (ze moeten nl nog 1.5 maand te koop blijven staan eer dat ik kan gaan kijken haha)
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 23-06-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:41

Zou zeker leuk zijn...ik knijp hem wel weer als een oude dief....(is wel goed voor de lijn haha) ik ben toch zo'n schijterdddddddd.
Als ik eenmaal vertrouwd met een paard ben dan gaat het goed maar van te voren...bibber bibber.

@Silly1972 in welke prijsklasse kijk jij?? (ik tot 7000).

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:47

Ik kreeg toen ik 12 was ook een E-pony (stiekem is ze 1.60).
Ging ook erg goed, ben er echt op gegroeid. :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:47

studiemiep, waar ga je straks kijken?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:59

studiemiep schreef:
Zou zeker leuk zijn...ik knijp hem wel weer als een oude dief....(is wel goed voor de lijn haha) ik ben toch zo'n schijterdddddddd.
Als ik eenmaal vertrouwd met een paard ben dan gaat het goed maar van te voren...bibber bibber.

@Silly1972 in welke prijsklasse kijk jij?? (ik tot 7000).

Ik tot 4.000-5.000

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:11

haha :D als ik daar ook een leuk paard voor kan vinden ben ik ook happy! (in de caterogie rond de 5000 euro zijn denk ik veel mensen die een paard zoeken, op bokt zijn er ook een aantal >12.000 en dan is het aantal gegadigden volgens mij toch een stuk minder

Heb je al veel paarden bezocht? en waarom wacht je nog bijna 2 maanden om te gaan kijken?

@ Lauste al een afspraak staan om bij die leuke zwarte merrie te gaan kijken??

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:19

@studiemiep: We hebben vandaag gebeld en vraagprijs is 15.000, maar ze wil daar absoluut niet in zakken. Verder is er nog een 9-jarig ruin die Z2 loopt en die hier in de buurt staat, vanavond bellen ze ons daarover terug.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:20

Ik heb nog niets bezocht, over 1.5 maand hoor ik pas of ik een contract krijg en het bij behorende salaris.
Dus dan weet ik pas of ik weer op zoek kan.
Voor die tijd kijk ik alleen maar naar de advertenties en doe verder niets

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:34

@Lauste...ach gewoon in de gaten houden als ze lang te koop staat willen ze misschien best wat zakken. 15.000 is een flink bedrag namelijk :j

ben benieuwd naar de 9 jarige Z2er! (zou je theoretisch ook nog 9 jaar lekker op kunnen rijden!)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:41

Ik ben er nu vandoor!! kom altijd standaard wat te vroeg :D :+ :Y) }:0