Ik ben begonnen bij een boertje toen ik 6 jaar was, en na een jaar mocht ik op een echte manege leren paardrijden. En daar kon je niet beginnen zonder zitlessen aan de longeerlijn.
EvieNargileh
Geplaatst: 07-03-12 12:44
Ik was 5 jaar toen ik voor het eerst op een pony zat, ik heb toen even op de manege gelest, maar toen ik 7 jaar was kreeg ik mijn eerste pony!
Natasja1986
Geplaatst: 07-03-12 12:47
Ik was 4 jaar toen ik voor het eerst op n paard zat , toen ik 6 was mocht ik EINDELIJK lessen op de manage. Toen was de grens vanaf 6 jaar volgens mij is dat nu omhoog gegaan naar 7 of niet?
Toen ik 2 jaar was zat ik voor het eerst voorop bij de buurvrouw op haar paard. Het paardenvirus is nooit meer overgewaaid! Toen ik een jaar of 8 was ben ik begonnen met lessen op de manege.
Valerie97
Geplaatst: 07-03-12 15:31
Toen ik 3 was reed ik stapte ik al rondjes op het paard van mn tante, toen ik 7 was mocht ik eindelijk op paardrijles bij de manege, dat was de minimumgrens. Toen ik 7,5 jaar was kreeg ik mijn eerste pony. Dat moment zal ik echt nooit meer vergeten !
Alyss_
Ik ben pas begonnen toen ik 13 was, mocht eerder nooit omdat mijn moeder het te gevaarlijk vond :p En een eigen paard zit er voorlopig niet in door school... Maar manegepaarden kunnen ook erg leuk zijn!
xxmathildex
Geplaatst: 08-03-12 14:59
Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 10 was daarvoor reed ik wel eens bij vriendinnetje etc. Jammer genoeg geen ouders die al in de paardenwereld zitten, dus een eigen pony zit er niet bij. Maar ik heb nu wel 3 verzorgpony's & paar vriendinnen hebben eigen pony haha.
Net zoals hier boven mocht ik na heeeeel lang zeuren paardrijden alleen was ik toen 10 toen het eindelijk mocht. Ik was 16 toen ik mijn eerste paard kreeg, samen met mijn zusje en als ik 18 ben dan heb ik een eigen paard helemaal voor mezel omdat mn zusje ermee stopt ivm school. Ik heb nog nooit een paard ingereden, dat zou ik laten doen.
was 9 toen ik EINDELIJK op paardrijden mocht, 3 jaar lang zeuren om een eigen paard maar me ouders vonden met te jong".. toen eindelijk een mollige shetlander van 10 jaar gekregen, een jaar later een paard van 18 jaar oud van 1.80 (een groot verschil:P) een jaar later helaas laten inslapen. nu ben ik 15 en weer volop opzoek naar een nieuwe paard!
Ik was geloof ik 12 toen ik pas begon, aangezien mijn ouders het toch wel prijzig vonden. Na lang gezeur mocht ik dan toch. Met heel veel plezier gedaan tot mijn 16e. Ik ben eraf gevallen met als gevolg --> een gebroken rug. Na lang revalideren en weer beter verklaard te zijn bij een andere manege gaan rijden voor nog 1.5 jaar. Toen moest ik het zelf gaan betalen en te druk met school e.d. dus ben gestopt. Heb in 2010 nog eventjes een verzorgpaard gehad, en paar keer opgezeten, maar ben toen verhuisd. Nu kriebelt het weer en heb nu ook een superverzorgpaard, Bella (van bokker NatasjavE) en heb a.s. dinsdag weer mn eerste priveles!!! Kan niet wachten. En vriendlief gaat ook mee, en zit dan voor het eerst in zn leven op een peerd. Kan niet wachten.
Cynn
Fotograaf
Geplaatst: 10-03-12 23:00
Echt rijden op m'n 8ste. Op mijn 9e kreeg ik mijn eerste pony.
Mijn moeder reed al, maar door een ongeluk met haar verzorgpaard (toen was ik 3) heeft ze 5 jaar niet gereden en daarna begon het weer te kriebelen, ik was dus 8 toen ik begon met rijden en mijn eerste pony kreeg, ondertussen heb ik er al 7 gezien, waarvan 4 er nog zijn.
Roontje_
Geplaatst: 10-03-12 23:14
volgensmij was ik 6 toen ik echt begon met lessen, daarvoor was het maar een beetje rondjes stappen op de shetlander van m'n oom
rogainam
Geplaatst: 13-03-12 20:36
bij ons op de manege mocht het pas vanaf 9 jaar dus sinds men 9
steefvicky
Geplaatst: 15-03-12 18:10
Precies weet ik niet maar iig heel jong, een paar jaar oud zat ik al op de pony's van me opa. Inrijden ja nu al wel een beetje helpen bij mn opa, de jonge fjorden.