Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:22

Nuage leuk dat je weer groen ben :D Thanks we zullen er op letten.

Tendance

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:28

Was handiger geweest als ze eerder was gekomen, want volgens mij kunnen wij het samen wel af en werd ik eerder in dit topic juist meer aangevallen en is dat al voorbij, maar goed.

Nee je snapt niet wat ik bedoel. Het gaat echt om de uiterste mogelijkheid, zonder mensen om je heen, die hem op kunnen vangen.
Het komt dan neer op: via de deurwaarder de handel in of naar die mensen, die een miljoen geven en je weet dan waar je paard is en je bent zelf ook uit de brand geholpen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:29

Zelfs mijn nieuwe paard gaat weg voor een miljoen.. Strikke erom en gaan met die banaan..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:30

nine1987 schreef:
Zelfs mijn nieuwe paard gaat weg voor een miljoen.. Strikke erom en gaan met die banaan..

Huh??? Krijgen ze ook een banaan mee? Wat moeten ze daarmee? *D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:31

Tendance schreef:
Was handiger geweest als ze eerder was gekomen, want volgens mij kunnen wij het samen wel af en werd ik eerder in dit topic juist meer aangevallen en is dat al voorbij, maar goed.

Nee je snapt niet wat ik bedoel. Het gaat echt om de uiterste mogelijkheid, zonder mensen om je heen, die hem op kunnen vangen.
Het komt dan neer op: via de deurwaarder de handel in of naar die mensen, die een miljoen geven en je weet dan waar je paard is en je bent zelf ook uit de brand geholpen.

Dus dan bedoel je eigenlijk dat als ik dus alleen ben helemaal niemand ken flink in de problemen zit en dat er dan ineens iemand op de stoep sta met 1 miljoen?

Zo ja, een kat in het nauw maakt hele rare sprongen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:34

mnkortleve schreef:
Tendance schreef:

Dus dan bedoel je eigenlijk dat als ik dus alleen ben helemaal niemand ken flink in de problemen zit en dat er dan ineens iemand op de stoep sta met 1 miljoen?

Ja. Een moment, dat je je nooit kunt voorstellen, maar wat wel zo kan zijn.
Een kennis van mij had dit namelijk en die kreeg toen een bod van een stalgenoot van 3000 euro. Zij zat echt aan het plafond en wist niets beters, dus heeft het toen gedaan. Ze had hem ook bij ons op stal kunnen zetten, maar dan stond hij nog steeds op haar naam en zouden ze hem dus alsnog in beslag nemen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:35

Tendance schreef:
nine1987 schreef:

Huh??? Krijgen ze ook een banaan mee? Wat moeten ze daarmee? *D

Voeren :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:37

Jammie!!!! Nou ja je kunt voor 1 miljoen ook best wat voer meegeven.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:40

Ja maar dan is het toch een heel ander verhaal, nu bekijk jij het van dat uiterste, maar wat als mensen dit topic lezen die goed in het geld zitten en nergens zorgen over hoeven te meken dan word het toch weer een heel ander verhaal, het zijn toch allemaal wat als vragen wat als het huis in brand wat neem je mee ik weet zeker dat iedereen daar een antwoord op heeft, maar vrijwel niemand mee neemt wat hij of zij zegt.

Ik zeg nu dat ik mijn paarden niet zomaar verkoop, maar stel dat het bedrijf helemaal te onder gaat hoe moet ik dan 5 paarden houden, op een pensionstalling zetten waar moet ik het geld vandaan halen.
Dat is toch niet te doen, dan ga je toch andere dingen verzinnen.

Ik ga met de vraag die gesteld word van de huidige situati uit en daar is mijn antwoord op gebaseerd.

Desto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:43

De mijne gaat zeker niet weg voor 1 miljoen.
Ik heb hem vanaf veulen af en aan al

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:46

mnkortleve schreef:
Ja maar dan is het toch een heel ander verhaal, nu bekijk jij het van dat uiterste, maar wat als mensen dit topic lezen die goed in het geld zitten en nergens zorgen over hoeven te meken dan word het toch weer een heel ander verhaal, het zijn toch allemaal wat als vragen wat als het huis in brand wat neem je mee ik weet zeker dat iedereen daar een antwoord op heeft, maar vrijwel niemand mee neemt wat hij of zij zegt.

Ik zeg nu dat ik mijn paarden niet zomaar verkoop, maar stel dat het bedrijf helemaal te onder gaat hoe moet ik dan 5 paarden houden, op een pensionstalling zetten waar moet ik het geld vandaan halen.
Dat is toch niet te doen, dan ga je toch andere dingen verzinnen.

Ik ga met de vraag die gesteld word van de huidige situati uit en daar is mijn antwoord op gebaseerd.

Ja maar jij geeft ook antwoord op een vraag, die ik niet aan jou gesteld heb. Toch?
En dit hele topic is toch wat als........ Want hoe vaak komt het nu voor dat je een miljoen geboden krijgt. Dan mag ik toch ook een wat als stellen?
En als die het uiterste is oke.... Maar ik stelde hem aan iemand, die zei... NOOIT... En dat is toch in alle uiterste gevallen? Want nooit is nooit.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:47

Tendance En daar heb je nu toch een antwoord op gekregen toch?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:51

Tendance schreef:
Shaggysophie schreef:
Nooooooit geld maakt niet gelukkig.
Paardenliefde is niet te koop.

Haha jawel hoor!!! Koop maar heel veel wortels en snoepjes en voer enzo.... Dan is zelfs de liefde van die dikke shet van de buurman zo voor jou en dus gekocht!

Inderdaad.
Er is een verhaal van een oude man die met een stok liep. Elke dag ging hij een paar keer per dag naar zijn paardjes, tot hij op zeker moment overleed.
Daarna zorgde iemand anders voor de paarden.
Op een gegeven moment liep iemand met de stok van de oude man.
Alle paarden begonnen te stampen in hun stal: het geluid van de stok betekende: eten!!
Dus het betekende dat de oude man allang vergeten was, maar het geluid van de stok niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:52

mnkortleve schreef:

Nee want jij hebt een antwoord gegeven. Niet die persoon.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:54

mika11 schreef:
Inderdaad.
Er is een verhaal van een oude man die met een stok liep. Elke dag ging hij een paar keer per dag naar zijn paardjes, tot hij op zeker moment overleed.
Daarna zorgde iemand anders voor de paarden.
Op een gegeven moment liep iemand met de stok van de oude man.
Alle paarden begonnen te stampen in hun stal: het geluid van de stok betekende: eten!!
Dus het betekende dat de oude man allang vergeten was, maar het geluid van de stok niet.

Dat is hetzelfde als wat die wetenschapper ontdekte met een hond en een belletje.
Pavlov

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:00

En die oude man altijd maar denken, dat de paarden zo op hem gesteld waren :')
Het was het getik van de stok waar de paarden op reageerden omdat ze dan eten kregen.
Dus je kunt je paard prima verkopen, de liefde komt vaak maar van 1 kant: de mens
Zolang een paard goed wordt verzorgd maakt het hem niet uit door wie.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 31-07-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:00

Tendance schreef:
mnkortleve schreef:

Nee want jij hebt een antwoord gegeven. Niet die persoon.

Oke op de vraag gericht aan de desbereffende persoon heb je geen antwoord gekregen, maar die doet ook niet echt ter zake in het onderwerp en je heb nu misschien niet direct, maar wel indirect antwoord gekregen op je vraag.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:26

mnkortleve schreef:
Oke op de vraag gericht aan de desbereffende persoon heb je geen antwoord gekregen, maar die doet ook niet echt ter zake in het onderwerp en je heb nu misschien niet direct, maar wel indirect antwoord gekregen op je vraag.

Laat maar! Het ging me niet om jouw antwoord. Of dit nu direct of indirect kwam. Links of rechtsom, het maakt eigenlijk niet zo veel uit.

melodyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:40

zelfs voor 10000 miljoen , doe ik mijn paardje nog niet weg !

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:42

Tendance schreef:
krullie1 schreef:
nooit

Gewetensvraag... En wat nou als je geen geld meer hebt om voor hem te zorgen?

Als ik door onvoorziene omstandigheden niet meer goed voor Tirzah zou kunnen zorgen, zou ik haar niet uit egoisme houden en laten verpieteren.

Maar dat een paard alleen van je houdt om eten? Dan was ze betere maatjes met de stalhouder dan met mij. Hij voert, van mij krijgt ze zelden wat lekkers omdat het een enorme schooierd is. Daar valt menig stalgenoot voor, dus ik ben 1 van de weinigen van wie ze juist geen eten krijgt. Maar omdat ik er elke dag ben en alles met haar doe ben ik toch vertrouwd voor haar. Voor mij komt ze naar het hek, voor een ander niet. Terwijl ze nooit wat lekkers krijgt als ik haar uit de wei haal.

Dus dat het van 1 kant komt daar ben ik het niet mee eens. Wel ben ik me er volledig van bewust dat ik meer aan mijn pony gehecht ben dan zij aan mij. Als ik haar zou verkopen aan iemand die er net zoveel mee deed als ik, was ze me binnen een jaar vergeten. Maar ik haar niet! Plus dat het moeilijk is om iemand te vinden die zoveel moeite voor Tirzah doet als ik (omdat ik er dus juist zo stapelgek op ben). Maar goed, ik denk dat ik 100 keer kan proberen het uit te leggen, uit eindelijk gaat het gewoon om een gevoel. Hoe ik me voel als ik haar koppie omhoog zie komen uit het gras en die twee pluizige oortjes gespitst... Ik vind haar de allermooiste en liefste. Zij is mijn eerste echte eigen pony, dat is voor mij onvervangbaar.

Maar nogmaals ik begrijp zeker dat veel mensen het wel zouden doen. Vind het ook jammer dat mensen niet begrijpen dat iemand het wel doet. Een miljoen is heeeel veel geld, en zeker als je echt ambities hebt in de sport kun je met een ander paard (uit een andere prijsklasse :D ) misschien een beter team vormen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:43

Junia schreef:
Als ik door onvoorziene omstandigheden niet meer goed voor Tirzah zou kunnen zorgen, zou ik haar niet uit egoisme houden en laten verpieteren.

Maar dat een paard alleen van je houdt om eten? Dan was ze betere maatjes met de stalhouder dan met mij. Hij voert, van mij krijgt ze zelden wat lekkers omdat het een enorme schooierd is. Daar valt menig stalgenoot voor, dus ik ben 1 van de weinigen van wie ze juist geen eten krijgt. Maar omdat ik er elke dag ben en alles met haar doe ben ik toch vertrouwd voor haar. Voor mij komt ze naar het hek, voor een ander niet. Terwijl ze nooit wat lekkers krijgt als ik haar uit de wei haal.

Dus dat het van 1 kant komt daar ben ik het niet mee eens. Wel ben ik me er volledig van bewust dat ik meer aan mijn pony gehecht ben dan zij aan mij. Als ik haar zou verkopen aan iemand die er net zoveel mee deed als ik, was ze me binnen een jaar vergeten. Maar ik haar niet! Plus dat het moeilijk is om iemand te vinden die zoveel moeite voor Tirzah doet als ik (omdat ik er dus juist zo stapelgek op ben). Maar goed, ik denk dat ik 100 keer kan proberen het uit te leggen, uit eindelijk gaat het gewoon om een gevoel. Hoe ik me voel als ik haar koppie omhoog zie komen uit het gras en die twee pluizige oortjes gespitst... Ik vind haar de allermooiste en liefste. Zij is mijn eerste echte eigen pony, dat is voor mij onvervangbaar.

Maar nogmaals ik begrijp zeker dat veel mensen het wel zouden doen. Vind het ook jammer dat mensen niet begrijpen dat iemand het wel doet. Een miljoen is heeeel veel geld, en zeker als je echt ambities hebt in de sport kun je met een ander paard (uit een andere prijsklasse :D ) misschien een beter team vormen.

Het is niet de enige reden waarom ze van je houden, maar hij houdt in ieder geval ook van degene die hem eten geeft! En helemaal zo'n dikke shet van de buurman geeft erg veel om je als je hem eten geeft!
Aandacht werkt natuurlijk hetzelfde als voedsel.

Bij jou heb ik ook zeker het gevoel dat je het begrijpt en mijn mening niet zult veroordelen en dat waardeer ik aan je, want in jouw mening, die duidelijk verwoord is kan ik zien hoeveel je om je paard geeft en dat kan ik ook alleen maar waarderen.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 31-07-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:45

Mijn pony houdt gewoon van eten, ongeacht wie het haar geeft :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:46

Junia schreef:
Mijn pony houdt gewoon van eten, ongeacht wie het haar geeft :D

Heb nog even mijn bericht gewijzigd.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:53

Ahh lief dank je :) En ik weet ook zeker dat jij je paarden niet mishandelt ook al zou je ze wegdoen voor een miljoen _O-

En toch is mijn pony er niet bij iedereen van gediend om aandacht te krijgen, maar eten accepteert ze wel van iedereen :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:04

Junia schreef:
Ahh lief dank je :) En ik weet ook zeker dat jij je paarden niet mishandelt ook al zou je ze wegdoen voor een miljoen _O-

En toch is mijn pony er niet bij iedereen van gediend om aandacht te krijgen, maar eten accepteert ze wel van iedereen :D

Hmm die van mij is er niet van gediend als ik haar uit de wei haal. En nu heeft ze de ruin en de shet ook meegekregen in haar gekte en kan ik wachten tot ze uitgerend zijn.