Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mysa schreef:Over je niet laten wegjagen door de wolf: als wij in onze buurt op safe willen spelen, kunnen we, zeker in het donker, letterlijk geen kant op met de honden.
Onali schreef:Sorry, je loopt met andermans hond(en) in wolvengebied en blijkbaar kan het de dames niet schelen dat de chi op het menu staat.
Lekkere reclame voor je bedrijf.
Jessix schreef:mysa schreef:Over je niet laten wegjagen door de wolf: als wij in onze buurt op safe willen spelen, kunnen we, zeker in het donker, letterlijk geen kant op met de honden.
Ik woon letterlijk in het bos dus wegblijven kan niet. Ik probeer er wel rekening mee te houden door in elk geval niet op de plekken te komen waar de wolf vaker gespot is. Maar als deze besluit rond mijn huis rond te gaan hangen dan weet ik ook niet meer hoe ik dat moet omzeilen.
Knolselder schreef:Wat sneu is, is dat al die wolvenbeschermers straks zélf het bloed van hun wolven aan de handen hebben. Door ze onterecht alle vrijheid te geven en vooral niet schuw te houden, krijgen we dit soort toestanden. Van in het begin hadden ze de wolf moeten leren dat het in de buurt van mensen niet veilig is.
Als straks er een afschot volgt op die wolven, is dat hun eigen schuld.
mysa schreef:Dat laatste hebben ze hier een paar jaar geleden al gedaan. Niet lang rondgehangen maar wel de tuin van verschillende buren verkend. Is gelukkig bij twee keer gebleven maar ik vind het in het donker niet fijn met honden.
Wintu schreef:Knolselder schreef:Wat sneu is, is dat al die wolvenbeschermers straks zélf het bloed van hun wolven aan de handen hebben. Door ze onterecht alle vrijheid te geven en vooral niet schuw te houden, krijgen we dit soort toestanden. Van in het begin hadden ze de wolf moeten leren dat het in de buurt van mensen niet veilig is.
Als straks er een afschot volgt op die wolven, is dat hun eigen schuld.
Precies dit, heb het ook al eerder gezegd, ze tekenen zelf het doodsvonnis van de wolf.
SusanH schreef:Nou een gebied waar een hondenuitlaatservice met 20 honden (!) tegelijk mag komen ga ik per definitie al niet heen. Dat vindt mijn hond echt niet leuk om tegen te komen. Wij hebben vroeger meegemaakt dat een hond van mijn ouders zo schrok van zo'n grote club honden dat ze in paniek wegrende. Het was mistig dus we konden haar ook heel moeilijk zoeken. Achteraf bleek ze de drukke N weg opgerend te zijn. Omstanders zijn een tijd bezig geweest om haar te vangen. En ze is toen naar het dierenasiel gebracht waar we haar gelukkig in goede gezondheid op konden halen. Maar dat was echt een hele nare ervaring. Dus ik heb het er niet op. In de meeste gebieden is de max 2 tot 4 honden. Een roedel reageert echt anders als een individuele hond. Dat is ook precies waarom ik me met de wolven grote zorgen maak want die roedels worden steeds groter. De kans dat je er 1 of meer treft dus ook. Ik woon niet in, wel dichtbij het bos en kom er graag.
DuoPenotti schreef:Wintu schreef:
Precies dit, heb het ook al eerder gezegd, ze tekenen zelf het doodsvonnis van de wolf.
Klopt.
Plus het maar door laten fokken van die tamme beesten geeft dadelijk nog meer dieren die de pineut worden.
Maar dat is allemaal onze schuld.. Wij die al jaren voorzien waar het heen gaat
Wintu schreef:Klopt.
Plus het maar door laten fokken van die tamme beesten geeft dadelijk nog meer dieren die de pineut worden.
Knolselder schreef:Als ze nu van in het begin die wolven met rubber kogels of iets wat goed pijn doet maar niet persé dodelijk is hadden beschoten van zodra ze in woongebied of bij vee kwamen, had de wolf de link kunnen leggen ‘buurt van mensen = pijn’.
En de echte probleemgevallen dan een metalen versie.
Natuurlijk heeft niet iedereen zoiets op zak. Daar zou men mensen voor moeten inzetten.
Ik vind wolven prachtige dieren, ik zie ze niet graag sterven. Maar als er enige kans was om ze enigzins ‘vredelievend’ in ons midden te laten leven, hebben ze die nu wel verprutst. En sterven er straks meer dan misschien nodig was geweest met een degelijk beleid.
Knolselder schreef:Wintu schreef:Klopt.
Ik kan er met het verstand niet bij, dat daar geen mensen tussen lopen met een nuchtere kijk op de zaak.
Citaat:BRIEF VAN ADVOCAAT NAAR PROVINCIE UTRECHT
Omdat de provincie Utrecht niet gereageerd heeft op onze brandbrief, waarin wij oproepen tot het nemen van maatregelen ten aanzien van de probleemwolf/wolven, heeft onze advocaat Pieter Huitema van DeHaan Advocaten afgelopen vrijdag een brief naar de provincie gestuurd.
Lees ook de laatste alinea even goed in het kader van de berichten die wij zaterdag en zondag hebben geschreven. Dit is wat ze in het Engels “building a case” noemen.
Dit kunnen wij doen door de gulle giften die we van onze donateurs gekregen hebben. Dus mede mogelijk gemaakt door jullie! Dank daarvoor.
Er is ook een persbericht uit gegaan, maar waar de media er bij dit soort acties in Drenthe bovenop duikt, blijft het nu het Utrecht betreft akelig stil. Laten we hopen dat dit bericht nu wel op onze pagina blijft staan!
Jullie worden van harte uitgenodigd om dit bericht te delen!
Citaat:19 augustus 2024/Noordrijn-Westfalen/Duitsland
Meer schapen gedood in Schermbeck AG Wolf meldt meer incidenten
Volgens de Wolfwerkgroep van het Gahlen Burgerforum zijn er opnieuw aanvallen op schapen geweest. De gevallen zijn gemeld bij de LANUV en worden nu onderzocht.
1 min leestijd
Nadat onlangs nog drie aanvallen in Raesfeld bekend werden, zijn er nu nog meer aanvallen op vee geregistreerd op de Gahlener wolvenkaart. Pas op zaterdag (17 augustus) werden twee dode schapen en een gewond schaap geregistreerd in het gebied Schermbeck. Het incident werd ook gemeld aan het NRW Staatsbureau voor Natuur, Milieu en Consumentenbescherming (LANUV), waar de gedode wolf momenteel nog wordt verwerkt.
Een andere beet werd gemeld op maandag (19 augustus). Volgens AG Wolf van het Bürgerforum Gahlen, dat de wolvenkaart bijhoudt, was een kudde van negen dieren in Schermbeck het doelwit van een of meer wolven.
Een van de schapen werd dood aangetroffen, de rest van de kudde was blijkbaar ongedeerd, vervolgt het rapport. Deze moord vond ook plaats in Schermbeck en wordt nu onderzocht door LANUV. Sinds een maand worden er in de regio steeds vaker schapen verscheurd of verwond, zoals te zien is op de LANUV-pagina over veetransporten.
Volgens deze pagina zijn er de afgelopen vier weken ongeveer 15 schapen in Schermbeck en acht schapen in Raesfeld/Erle gewond geraakt of gedood. Het is nog onduidelijk of hier één of meerdere wolven achter zitten. In één geval op 19 juli was een beoordeling niet meer mogelijk omdat de dood te laat werd gemeld en “een officiële registratie van de dood niet gewenst was”, aldus een commentaar van de LANUV.
https://www.dorstenerzeitung.de/schermb ... p688Qa0Uag
Citaat:Meeuwen, België
19-8-2024
10.15
Zichtmelding wolf
Opgelet mensen! Juist Wolf over gestoken aan 2 spanten op plockroy! Liep richting meeuwen centrum. Dus let op u dieren! ⛔️
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889