[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:13

Oooh heerlijk. Ik ben blij voor de eigenaar en vooral ook het paardje!

Jullie traphal wordt super mooi en de dakpannen vind ik ook erg geslaagd. Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Heel benieuwd om al dat moois binnenkort in het echt te komen bewonderen. Die mist zo over de vallei.. wauw <3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:15

Oh dat is fijn voor het paardje! Zoveel beter als ze gewoon lekker kunnen paard zijn in een kudde.

Ik vond het filmpje wel erg leuk. Zoveel resultaat in een week tijd. Dat is toch heerlijk! Volgens mij ben je dan elke keer als je de gang inloopt weer trots op je werk.
Is het in de gang niet best fris? Beetje vergelijkbaar met de temperatuur in de stal?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 14:46

Muga schreef:
Oh dat is fijn voor het paardje! Zoveel beter als ze gewoon lekker kunnen paard zijn in een kudde.

Ik vond het filmpje wel erg leuk. Zoveel resultaat in een week tijd. Dat is toch heerlijk! Volgens mij ben je dan elke keer als je de gang inloopt weer trots op je werk.
Is het in de gang niet best fris? Beetje vergelijkbaar met de temperatuur in de stal?

Dank je, Muga. Het lijkt snel te gaan, maar het was over twee weken tijd verspreid, want er tussendoor had ik nog een van alles wat filmpje gedaan. We zijn nu denk ik een dikke 3 weken tot 3,5 week bezig en het gaat zoooo langzaam. Ook wat tegenslag met verf die los komt. Brrrr.

Maar we zijn idd erg blij met de verbetering en de dingen die we aan het doen zijn met de trap, als dat klaar is, dan is het echt een pareltje.

En onze gang is altijd een heel koud ding. Hij staat in direct contact met de buitenlucht via de achterkant van het huis. Maar het gekke is, dat het buiten vaak warmer is dan op de gang. Als je de buitendeur uitstapt voel je echt een verschil. Nu met het plafond eruit en de vide, wordt dat niet beter natuurlijk, maar we zullen hem ook nooit gaan verwarmen.

Kaatastrof schreef:

Jullie traphal wordt super mooi en de dakpannen vind ik ook erg geslaagd. Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Heel benieuwd om al dat moois binnenkort in het echt te komen bewonderen. Die mist zo over de vallei.. wauw <3

Hi Kaat, ja die pannen zijn superhandig.

En aha, ik wist niet of je wilde dat ik het in dit topic bekend maakte, maar nu je het vertelt, kan ik het ook vertellen. Een première, de eerste bokkert die op MaquÉden gaat komen! (Is niet helemaal waar, mijn vriendin is hier ook geweest en zit op bokt, maar ze is niet actief op bokt.) Dus voelt het als een première!

Wij zijn superblij, want Kaat komt in de lente bij ons logeren+helpen. Vooral voor Erwin een big step, maar omdat Kaat en ik al een hele tijd virtueel teruggaan en we elkaar dus kennen, was de stap voor hem een stuk minder groot. Hij laat het ook aan mij nu over en het zal waarschijnlijk alleen tussen Kaat en mij zijn, want Erwin zal zijn eigen dingen doen.

Ik denk vooral aan snoeien en bouwklusjes her en der. Het kan ook zijn dat we juist een stuk verbouwing gaan aanpakken dat met meer handen makkelijker is. We laten het komen zoals het zal gaan. En we gaan natuurlijk paardrijden met Prisca en wandelen met Callas. Ook natuurlijk de omgeving laten zien en wie weet een dagje naar de bergen

En Kaat gaat in de camper logeren omdat de logeerkamer nog niet af is. We kijken er naar uit en het gaat vast heel gezellig worden.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:24

Juist fijn als het zo koel blijft in de gang als het buiten warm is denk ik.
En die bezoekjes van bokkers onderling blijf ik altijd zó bijzonder vinden, wat leuk!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:57

Wat leuk, een soort werkvakantie dus.
Wij komen ook nog wel een keer op bezoek in het voorjaar. Kunnen we mooi combineren met huizen bekijken.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:06

Leuk Monique een bokker op (werk) bezoek!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 17:31

Tinka schreef:
Wat leuk, een soort werkvakantie dus.
Wij komen ook nog wel een keer op bezoek in het voorjaar. Kunnen we mooi combineren met huizen bekijken.

Leuk Tinka, je bent van harte welkom. Dan heb je zowat al onze huizen in Frankrijk gezien, alleen de eerste niet. En het zou grappig zijn als je "in de buurt" een huis zou vinden. Wanneer doe je je eigen huis in de verkoop? De verkooptijd komt eraan!

En ja dat klopt helemaal, Balance, de gang in deze traditionele huizen, fungeerde in de zomer als eetruimte voor het personeel en loonwerkers. Dan stonden er lange eettafels en kon iedereen aanschuiven. We hebben nog foto's gevonden van dat dat zo was. Ze konden ook in de zomer niet in de keuken zitten. Deze mensen hebben altijd op hout gekookt en in de zomer ga je dood van de hitte als je op hout kookt. Dus ook vandaar dat de gang een eetzaal was.

balance schreef:
Juist fijn als het zo koel blijft in de gang als het buiten warm is denk ik.
En die bezoekjes van bokkers onderling blijf ik altijd zó bijzonder vinden, wat leuk!

manja39 schreef:
Leuk Monique een bokker op (werk) bezoek!

Ja erg leuk die bokt meetingen. Tijd terug eens met een aantal Franse bokkers een meeting gehad in Frankrijk en zijn we een buitenrit gaan maken met paarden van een manege daar. Was erg grappig.

En inderdaad ladies, een soort werkvakantie. Maar vooral voor de ervaring is het erg leuk. We gaan geen 8 uur per dag werken natuurlijk. Dat doen we nu al niet, dus dan ook niet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:31

Monique1963 schreef:
Kaatastrof schreef:

Hi Kaat, ja die pannen zijn superhandig.

En aha, ik wist niet of je wilde dat ik het in dit topic bekend maakte, maar nu je het vertelt, kan ik het ook vertellen. Een première, de eerste bokkert die op MaquÉden gaat komen! (Is niet helemaal waar, mijn vriendin is hier ook geweest en zit op bokt, maar ze is niet actief op bokt.) Dus voelt het als een première!

Wij zijn superblij, want Kaat komt in de lente bij ons logeren+helpen. Vooral voor Erwin een big step, maar omdat Kaat en ik al een hele tijd virtueel teruggaan en we elkaar dus kennen, was de stap voor hem een stuk minder groot. Hij laat het ook aan mij nu over en het zal waarschijnlijk alleen tussen Kaat en mij zijn, want Erwin zal zijn eigen dingen doen.

Ik denk vooral aan snoeien en bouwklusjes her en der. Het kan ook zijn dat we juist een stuk verbouwing gaan aanpakken dat met meer handen makkelijker is. We laten het komen zoals het zal gaan. En we gaan natuurlijk paardrijden met Prisca en wandelen met Callas. Ook natuurlijk de omgeving laten zien en wie weet een dagje naar de bergen

En Kaat gaat in de camper logeren omdat de logeerkamer nog niet af is. We kijken er naar uit en het gaat vast heel gezellig worden.

Ja, vind ik ook wel fijn hoor dat je even gewacht hebt tot ik het zelf zei :)

Komt vast helemaal goed :j Ik vind het ook erg fijn dat ik voor mijn eerste solo-reisje ergens naartoe kan dat ik al een beetje ken. Dat maakt het toch al wat minder spannend om die stap te nemen. Dus ik ben zo dankbaar voor deze leuke kans.

Ik vind Bokkers die elkaar ontmoeten ook altijd zo leuk. Heel tof om te zien dat als puntje bij paaltje komt dit gewoon oprecht zo'n fijne community is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 17:37

Kaatastrof schreef:
Ja, vind ik ook wel fijn hoor dat je even gewacht hebt tot ik het zelf zei :)

Komt vast helemaal goed :j Ik vind het ook erg fijn dat ik voor mijn eerste solo-reisje ergens naartoe kan dat ik al een beetje ken. Dat maakt het toch al wat minder spannend om die stap te nemen. Dus ik ben zo dankbaar voor deze leuke kans.

Ik vind Bokkers die elkaar ontmoeten ook altijd zo leuk. Heel tof om te zien dat als puntje bij paaltje komt dit gewoon oprecht zo'n fijne community is.

Ja, ik ben ook erg blij met Bokt. Veel gezellige topics, veel kennis en kennis maken dus. En voor jou nog wel de grootste uitdaging is het alleen reizen denk ik. Maar omdat we er goed over nagedacht hebben wat het allemaal inhoudt en wat voor jou de beste opties waren, hebben we daarin goede keuzes gemaakt. Dus ik heb er vertrouwen in! En als je eenmaal hier bent ... la liberté!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:41

Voorlopig kunnen we nog niets kopen, ons geld staat vast tot eind van het jaar. Meer ter oriëntatie een beetje rond kijken hoe de omgeving is enzo.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 17:44

Tinka schreef:
Voorlopig kunnen we nog niets kopen, ons geld staat vast tot eind van het jaar. Meer ter oriëntatie een beetje rond kijken hoe de omgeving is enzo.

Oriënteren is idd heel verstandig! En huisjes kijken zo leuk! Ik zal weer eens voor je snuffelen of ik nog wat nieuws zie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 23:17

Ik kreeg vandaag weer een psylium kuur waar ik ze alle vier wil opzetten. Maar het zijn zaadjes. Ik dacht dat alleen de hulsjes hielpen? Weet iemand daar het fijne van?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:44

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 00:27

Interessante link Jet, maar idd als ik zou voeren wat die Iris zegt, dan is de pot morgen op. Ik moet volgens de verpakking 90 gram aan Prisca voeren. Iris voert ongeveer 300-600 gram! Dat gaat hem niet worden. Jammers. Ik maak dan maar gewoon de kuur af. Ik zie trouwens nergens dergelijke hoeveelheden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:56

Zandkuren hebben massa nodig om massa af te voeren, preventie = 50 gram/100kg, zand aanwezig = 100 gram/kg of meer op advies DA en dan 5-7 dagen achter elkaar. Die potjes feel good en dat krijg je er nog wel in dosis doen niet zoveel, anders dan helpen met bv mestwater of iets slappe mest.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:54

Ik bestel ook vaak gewoon ergens voor mensen in zakken. Dat is een stuk goedkoper en werkt net zo goed. Ik kijk dan waar een aanbieding is en dan voer ik bij Elvee 5-7 dagen 100-150 gram per dag. Die weegt nog geen 500 kg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 10:51

Dank Tamary en Jet. Ik had toevallig ook bij mensenspul gekeken, maar zag geen grote hoeveelheden tegelijk te koop. Volgende keer eens harder zoeken, misschien in België of zo. Deze kuur maak ik voor hun viertjes af en eind van de lente nog eens aan de gang ermee. Het is maar preventief.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:18

Monique1963 schreef:
Dank Tamary en Jet. Ik had toevallig ook bij mensenspul gekeken, maar zag geen grote hoeveelheden tegelijk te koop. Volgende keer eens harder zoeken, misschien in België of zo. Deze kuur maak ik voor hun viertjes af en eind van de lente nog eens aan de gang ermee. Het is maar preventief.

Mo, ik bestel de mijne bij Pit&Pit. Ik heb ooit eens alles uitgerekend obv de hogere dosis en koop dan puur zaad. Husk verkopen ze ook, maar is een stukje duurder. Ik neem altijd 2.5 kg. Ik denk meestal 2 zakken (voor 2 Tinkers en 2 Shetlanders dus).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 13:54

Hi Kaat, dat is idd niet duur en lijkt me een fijn bedrijf. Ik heb de link gelijk gekopieerd in mijn wensenlijstje. Dank je!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:56

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 16:01

Ja en ik dacht dus dat ik ook hulsjes had gekocht omdat ik ergens begrepen had dat die beter waren om zand af te voeren. Daar was ik eigenlijk nieuwsgierig naar. Maar ook een fijn adresje. Weet niet of ze naar Frankrijk sturen. Hij gaat ook op mijn lijstje, dank je Jet

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:39

Ik bestel altijd de zaadjes, omdat ik dacht dat die beter werken dan de husk. Ik bestel nu of bij horseflex.nl of bij horseadds.com grotere hoeveelheden (10 of 25 kg), dat scheelt heel veel met pit&pit of baroen (3 tot 6 euro per kilo ongeveer), weet alleen niet of ze naar Frankrijk sturen. En inderdaad zoals hierboven ook gezegd moet je preventief minimaal 50 gram/100 kg geven en 100g/100 kg bij (veel) zand, dat heeft de kliniek mij destijds aangeraden na zandkoliek

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 19:35

Hey Freekfuchs ook een goede tip. Ik heb gelijk even op hun site gekeken en ze sturen binnen NL gratis en naar België en Duitsland vragen ze een kleine bijdrage. Dus ik denk dat ze dan ook wel naar FR sturen als ik contact met ze zou opnemen. En het scheelt idd erg veel in de prijs! Dank!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 16:56

En weer een filmpje van van alles wat, met de paardjes die grappig opkijken als ik roep en omhoog rennen, met de trap natuurlijk, wordt zooo mooi en uit de oude doos een slang redden!

https://youtu.be/pcuNDnhBmTI

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:16

Ik weet welk woord je bedoeld. KLUCHT wat heb ik gewonnen?

Trap is mooi geworden. Maar. Er moet nog vanalles gebeuren daarboven, wordt hij dan niet meer beschadigd?
Redders in nood. Ik had het niet gedurfd :x