Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Verschrikkelijk![]()
En door het steeds te bagatelliseren de wolf is bang, die doet niks, overkomt mensen dit.
Wisten ze de echte waarheid zou het veel minder snel gebeuren
Fijn dat deze keer de hond levend is terug gevonden
Citaat:Stichting Wijs met Wolven
BRIEF VAN ADVOCAAT NAAR PROVINCIE UTRECHT
Omdat de provincie Utrecht niet gereageerd heeft op onze brandbrief, waarin wij oproepen tot het nemen van maatregelen ten aanzien van de probleemwolf/wolven, heeft onze advocaat Pieter Huitema van DeHaan Advocaten afgelopen vrijdag een brief naar de provincie gestuurd.
Lees ook de laatste alinea even goed in het kader van de berichten die wij zaterdag en zondag hebben geschreven. Dit is wat ze in het Engels “building a case” noemen.
Dit kunnen wij doen door de gulle giften die we van onze donateurs gekregen hebben. Dus mede mogelijk gemaakt door jullie! Dank daarvoor.
Er is ook een persbericht uit gegaan, maar waar de media er bij dit soort acties in Drenthe bovenop duikt, blijft het nu het Utrecht betreft akelig stil. Laten we hopen dat dit bericht nu wel op onze pagina blijft staan!
Jullie worden van harte uitgenodigd om dit bericht te delen!
Hannanas schreef:Goh waar kun je straks nog lekker wandelen… als ik denk aan alle uren struinen waarin ik hooguit een andere wandelaar tegen ben gekomen.. nooit ben ik bang geweest, ik zocht juist die eenzaamheid op. De rust, het geluid van de natuur… mijn beste hondenvriendje en ik. Pfff ik zou dat nu niet meer durven. Zeer onveilig gevoel.
Happinez schreef:De stentor weer, die zijn ook lekker bezig.
"Het is nog niet bekend wie of wat hiervoor verantwoordelijk is."
Dan kunnen ze beter geen artikel maken dan zo'n waardeloos artikel.
https://www.destentor.nl/nunspeet/hond- ... hY1UNsHf4Q
Citaat:Stichting Wijs met Wolven
·
AWARENESS DEEL 2
Deel 2, maar ook voor de tweede keer gepost, want alweer werd ons bericht door Facebook verwijderd, omdat het gerapporteerd was. Toch maar weer even zonder hashtags. Wij geven niet op!
Gisteren plaatsten wij een filmpje dat ons was aangeboden door een actieve vrijwilliger. Naar aanleiding daarvan kregen wij wat vragen. Daarom nu een toelichting én een aanvulling.
Wij willen actieve vrijwilligers ook af en toe de ruimte geven om hetgeen dat hen bezighoudt via ons te publiceren. Daarbij sluit dit filmpje goed aan bij hetgeen wij aan jullie duidelijk willen maken wat er gaande is.
Wij ondersteunen en helpen de directie van Landgoed Den Treek-Henschoten namelijk met het hele proces rondom de incidenten op de Utrechtse Heuvelrug. Wij hebben daardoor toegang tot informatie die op dit moment nog niet prijs gegeven kan worden, vanwege uiteenlopende redenen. Wij vragen daarvoor jullie begrip. Maar wij willen jullie wel attent maken op het volgende:
In het filmpje komen diverse mensen aan het woord die nogal stellig beweringen doen over te verwachten gedrag van wolven. Onder hen zijn ook mensen die de provincie Utrecht adviseren inzake de genoemde incidenten. Aan ons werd gevraagd hoe betrouwbaar de informatie is die deze mensen via de media verstrekken.
Wel, wij reiken jullie zaken aan, op basis daarvan kunnen jullie zelf je mening vormen.
Deze mensen hebben de opdracht om het draagvlak voor wolven in Nederland te vergroten. Dezelfde mensen ontkenden eerst dat het meisje gebeten was, boden daarna hun excuses aan omdat het meisje toch gebeten bleek, om vorige week opnieuw te ontkennen dat ze gebeten is.
Wel zou er een kras zichtbaar zijn die veroorzaakt zou zijn door een val in een bramenstruik. Zie afbeelding hieronder van het excuus dat begin augustus werd aangeboden. Tussen de drie verklaringen die zij geuit hebben, zit steeds een periode van ongeveer twee weken.
Op de pagina van de BSO staat een gezamenlijke verklaring van de ouders en de BSO. Deze is onveranderd gebleven. Zie link hieronder.
Tot slot nog dit: De hele discussie over wel of niet gebeten is voor het vaststellen van een “probleemwolf” of “probleemwolven” niet eens relevant. Hiervoor is het incident met de meegenomen hond en het kind dat omver gelopen is reeds voldoende. Daarom hebben wij een brandbrief naar de provincie gestuurd. Zij zijn gewoon aan zet om uitvoering te geven aan hetgeen zij zelf afgesproken hebben in het IPO wolvenplan. Dat geven wij duidelijk aan in onze brief. Wie dat nog eens wil lezen, ook die brief hebben we nogmaals toegevoegd aan dit bericht.
De provincie heeft niet gereageerd op onze brief. Daarom hebben wij een vervolgactie voorbereid de afgelopen dagen. Morgen kunnen wij dit publiceren op onze pagina. Wordt vervolgd. En als je tot hier bent gekomen met lezen: fijn, dat betekent dat dit bericht op Facebook is blijven staan!
Link naar verklaring van ouders en BSO:
https://vrijlandamersfoort.nl/wolf/
tienus63 schreef:Zichtmelding 2 wolven in weiland met schapen Oldebroek GldCitaat:Oldebroek Gelderland
19-08-2024
Vanochtend 2 wolven gezien in het weiland aan de feitenhofsweg in Oldebroek, zover bekend geen slachtoffers.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron te zien, wolven lijken m.i. geïnteresseerd in de auto van de filmer.
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/HA8xk9 ... tid=WC7FNe
Citaat:Fluitenberg Drenthe
19-08-2024
03.00 uur
Vannacht bezoek gehad van wolven, ze zaten tussen onze koeien. 1 volwassen wolf met welpen. Geen gewonde dieren, de koeien hebben ze de wei uitgejaagd.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
SusanH schreef:Hannanas schreef:Goh waar kun je straks nog lekker wandelen… als ik denk aan alle uren struinen waarin ik hooguit een andere wandelaar tegen ben gekomen.. nooit ben ik bang geweest, ik zocht juist die eenzaamheid op. De rust, het geluid van de natuur… mijn beste hondenvriendje en ik. Pfff ik zou dat nu niet meer durven. Zeer onveilig gevoel.
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb dat ook nodig uren kunnen struinen zonder mensen tegen te komen. Lekker de natuur in. Feit is alleen dat het niet lekker meer voelt. Zoals vorige week toen ik dus weg ben gegaan omdat er waar ik was net daarvoor 2 wolven gezien waren.
josien_m_ schreef:Wanneer is eigenlijk de naamgeving van de jongen veranderd? Het waren pups, nu spreekt men aldoor van welpen. Leeuwen en tijgers hebben welpen, honden en wolven hebben pups toch?
tienus63 schreef:Aanmelden voor wandelingen op de Veluwe met werkgroep Wolf Nederland kunnen weer gedaan worden.
Bron werkgroep wolf Nederland
https://www.facebook.com/share/p/3Qwrw3kNQYmkQ7p8/?
SusanH schreef:Feitelijke informatie, als in niet gekleurd. Eigenlijk zou ik mezelf haast opgeven om eens te kijken wat ze zeggen. Ik merk dat de meeste natuurgidsen het een heel moeilijk onderwerp vinden.