Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BoktVerlaten schreef:Pluutje schreef:Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar meld mij nu toch ook maar![]()
Wat ik zoek is:
- een fijn dressuurpaard. Braaf, rustig van karakter.
- 6 t/m 11 jr.
- 1.70 - 1.75m ongeveer. Niet te smal, liever wat stoerder/ronder gebouwd.
- voorkeur voor een ruin.
Budget en niveau?
different1 schreef:Bij manege schimmelkroft staan heel wat paarden en pony's te koop, van allround Gelders tot Elite dressuurmerrie.
Tipje voor wie wat zoekt.
Plop1997 schreef:Plop1997 schreef:Wij zoeken:
- Fries of Barok pinto
- merrie
- tussen de 4/14 jaar
- minimaal 1.65 ivm lange mannelijke ruiter
- braaf, geschikt voor recreatie
- geen grote gebreken
- mag gekeurd worden
Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen maar ons budget is 10k.
Ineke2 schreef:Er staat een hele leuke pre x kwpn ruin van 2,5 jaar van 1.63m te koop via facebook.
Nog niet beleerd uiteraard. Wie weet interessant voor iemand hier.
Alja schreef:Oh laat maar het is echt niet wat je zoekt
Ruin / stokmaat enzzz
MyWishMax schreef:Ik heb altijd gewoon warmbloeden die ook gewoon recreatief bereden worden. Alleen als je een jong paard wilt moet je zelf wel de ervaring hebben. Niet altijd de schuld bij het paard leggen. Als je niet de ervaring hebt kan je beter een meer ervaren en ouder dier kopen.
Ik heb elke zoektocht paarden kunnen vinden waar mijn moeder zo mee weg kon rijden. Gewoon buitenritten, sprongetje, lessen en alles op B/L niveau hooguit. En braaf en gezond. Het hele elke warmbloed wordt te heet en als gekkenhuis gefokt is echt de grootste onzin. Ook bij de hengsten zijn ze er gewoon met een goed karakter. Ze zijn er gewoon nog steeds hoor, die brave dieren die alles (een beetje) kunnen. Als ze maar netjes opgeleid worden. En als je maar kritisch naar jezelf kan kijken. Braaf vergt ook training, de braafste kan je zelf verpesten. En bij elk ras en type heb je brave ennniet brave.
Maar je geeft zelf al antwoord. Waarom zou iemand speciaal recreatie paarden willen fokken als je er geheid verlies op draait? Want de meeste mensen willen er absoluut niet voor betalen als ze alleen een recreatie paard zoeken. Plop heeft echt een flink budget vergeleken met anderen.
Zinzi_jewel schreef:Reken eens uit wat een paard gekost heeft voor het 4 jaar oud is !
Dat geld kunnen de meeste mensen niet eens betalen om een paard te kopen.
Bovendien worden er overal steeds scherpere hengsten goedgekeurd , kijk ik even naar het Gelderse paard. Geweldig bewegende hengsten , maar met teveel bloed om een kalm werkwillig paard aan over te houden .
Ik heb overigens een hongaars sportpaard en ook een hevige, nadat ik jaren genoten heb van mijn gelders geweld
Plop1997 schreef:Het budget komt ook echt uit onze tenen haha. In eerste instantie wilde mijn vriend tussen de 5 en 7 zitten maar dat heb ik met heel veel lobbyen omhoog gepraat omdat we gewoon een groot paard nodig hebben en ik na Valentijn echt niet het risico wilde nemen in dat budget met zieke paarden. We hebben hier bijna een jaar voor gespaard en het gaat zeker ten kosten van een potje voor bijvoorbeeld kosten koper voor een huis. (Nu zijn de huizen ook absoluut niet te betalen, zelfs niet in onze regio dus als starters hebben we dat ook al uit ons hoofd gezet voor de komende twee jaar.)
Het is echt heel veel geld en dan nog merken nu eigenlijk dat wat we willen we nog wel 2-5k extra kunnen gaan ophoesten omdat we gewoon een gezond braaf paard willen van een bepaald ras. Heb ook echt zo iets als ik dan toch al zo veel geld ga uitgeven dan willen we ook een droompaard. Voor sommige is 15k droppen op een paard misschien peanuts en ik snap ook zeker dat een fokker/trainer/verkoper z’n brood er aan moet verdienen. Maar het is gewoon heel veel geld en door de normale niet paardenmens worden we knalhard voor gek verklaard haha.
De paarden hebben we nooit cadeau gekregen en je moet er echt heel hard voor werken maar het is wel de ultieme vervulling van onze kinderdroom en we kijken heel erg uit naar straks lekker met z’n tweeën door het bos te kunnen hobbelen. Dat is ons toch dan ook weer alles waard.