Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glenda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:21

Ik ken evt nog een leuke grote 8 jarige tuiger ruin en een bruine 12 jarige tinkermerrie van 1.56/1.58

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:22

Wij zoeken:

- Fries of Barok pinto
- merrie
- tussen de 4/14 jaar
- minimaal 1.65 ivm lange mannelijke ruiter
- braaf, geschikt voor recreatie
- geen grote gebreken
- mag gekeurd worden

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:25

Wat een beauty Overzee! Gefeliciteerd!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:32

Pluutje schreef:
Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar meld mij nu toch ook maar :o

Wat ik zoek is:
- een fijn dressuurpaard. Braaf, rustig van karakter.
- 6 t/m 11 jr.
- 1.70 - 1.75m ongeveer. Niet te smal, liever wat stoerder/ronder gebouwd.
- voorkeur voor een ruin.

Budget en niveau?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:36

Ik zou het wel handig vinden als budget ook bij de “zoekertjes” vermeld wordt…..dan is het wat makkelijker aanbieden. Een “normale prijsklasse” is voor mij ook niet duidelijk want een gezond dressuurpaard zzl heeft een andere normale prijsklasse als een braaf paard voor buitenritten (al zijn brave paarden goud waard!)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:50

BoktVerlaten schreef:
Pluutje schreef:
Ik lees al een tijdje met jullie mee, maar meld mij nu toch ook maar :o

Wat ik zoek is:
- een fijn dressuurpaard. Braaf, rustig van karakter.
- 6 t/m 11 jr.
- 1.70 - 1.75m ongeveer. Niet te smal, liever wat stoerder/ronder gebouwd.
- voorkeur voor een ruin.

Budget en niveau?

Ik stuur je een PB.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:50

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:17

Plop1997 schreef:
Wij zoeken:

- Fries of Barok pinto
- merrie
- tussen de 4/14 jaar
- geen grote gebreken
- mag gekeurd worden

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen maar ons budget is 10k.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:35

different1 schreef:
Bij manege schimmelkroft staan heel wat paarden en pony's te koop, van allround Gelders tot Elite dressuurmerrie.
Tipje voor wie wat zoekt.

Let ook daar op wat je koopt
Heb daar een een Pony aan verkocht absoluut geen kinderpony en dat wisten ze. Twee weken later online als bixie pony.(en ja ik weet wat ik verkoop en weet ook of het ooits een kinderp word deze zou het nooit worden. Je daar raad het al na enkele weken.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:37

Earth schreef:
different1 schreef:
Bij manege schimmelkroft staan heel wat paarden en pony's te koop, van allround Gelders tot Elite dressuurmerrie.
Tipje voor wie wat zoekt.

Oh jeej, ze gaan toch niet stoppen he?

Is nog niet zo lang geleden toch overgenomen. Dit jonge stel doet er handel bij

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:43

Er staat een hele leuke pre x kwpn ruin van 2,5 jaar van 1.63m te koop via facebook.
Nog niet beleerd uiteraard. Wie weet interessant voor iemand hier.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:48

Plop1997 schreef:
Plop1997 schreef:
Wij zoeken:

- Fries of Barok pinto
- merrie
- tussen de 4/14 jaar
- geen grote gebreken
- mag gekeurd worden

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen maar ons budget is 10k.

Miss niet helemaal wat je zoekt maar is dit niet wat?

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:48

Oh laat maar het is echt niet wat je zoekt
Ruin / stokmaat enzzz

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:21

Ineke2 schreef:
Er staat een hele leuke pre x kwpn ruin van 2,5 jaar van 1.63m te koop via facebook.
Nog niet beleerd uiteraard. Wie weet interessant voor iemand hier.

Moet echt op m’n handen zitten <3 komende tijd echt geen tijd voor een paard maar dit is echt exact iets wat ik zoek! Obv de fotos althans.

Even gequote zodat misschien een ander wel z’n maatje hierin vindt. Ken nog wat van dit soort kruisingen en vind ze erg goed gelukt vaak.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:30

Alja schreef:
Oh laat maar het is echt niet wat je zoekt
Ruin / stokmaat enzzz

Haha wel lief, deze kreeg ik ook van een kennis doorgestuurd.

Paard waar we gisteren zijn gaan kijken was ook geen match. Wel vanaf de grond super lief en qua type en grootte precies wat we zochten. Dit paard had zo veel looplust en toch ook heel veel spanning onder het zadel. Ze zou eerst in training moeten en dan alsnog denken we dat ze beter terecht kan bij een fanatieke wedstrijd ruiter. Daar had ze onder het zadel echt het karakter voor.

Verkoper/fokker was er ook heel eerlijk in dat dit niks voor ons was en had ons ook niet laten opstappen. Paard deed door de spanning ook heel anders als normaal en hij zei dit doet ze normaal nooit dus ik laat hier nu alleen professionele ruiters op waarvan hij wist dat ze het konden rijden. Dacht ook mega fijn met ons mee en hield zijn ogen open voor ons. Wellicht dat als in april de merries van het land kwamen dat er dan eentje voor ons tussen zou zitten maar die moest hij eerst weer even onder het zadel voelen.

Wel een hele fijne bezichtiging ervaring. Misschien ook omdat we naar een professionele verkoper zijn gegaan in plaats van een particuliere. Hij vond het wel ook een lastig zoekertje want het is onderhand veel makkelijker om een goed sportpaard te vinden dan een braaf recreatie paard. Maar wie weet zit er straks iets tussen wat voor ons perfect zou zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:50

Recreatie paarden is al langer een tekort aan ! Er worden er veel gefokt voor de sport . Iedereen hoopt natuurlijk die ene uitschieter te fokken waar geen geld bij moet ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:51

Ook omdat de meeste mensen niet willen betalen voor een goed recreatie paard, terwijl ze wel aan veel eisen moeten voldoen. Waarom zou je je dan daarop richten? Als je met fokken van sportpaarden ook dieren kan fokken die in het recreatie plaatje passen en daarnaast ook de sport in kunnen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:54

Reken eens uit wat een paard gekost heeft voor het 4 jaar oud is !
Dat geld kunnen de meeste mensen niet eens betalen om een paard te kopen.
Bovendien worden er overal steeds scherpere hengsten goedgekeurd , kijk ik even naar het Gelderse paard. Geweldig bewegende hengsten , maar met teveel bloed om een kalm werkwillig paard aan over te houden .

Ik heb overigens een hongaars sportpaard en ook een hevige, nadat ik jaren genoten heb van mijn gelders geweld :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:00

Ik heb altijd gewoon warmbloeden die ook gewoon recreatief bereden worden. Alleen als je een jong paard wilt moet je zelf wel de ervaring hebben. Niet altijd de schuld bij het paard leggen. Als je niet de ervaring hebt kan je beter een meer ervaren en ouder dier kopen.

Ik heb elke zoektocht paarden kunnen vinden waar mijn moeder zo mee weg kon rijden. Gewoon buitenritten, sprongetje, lessen en alles op B/L niveau hooguit. En braaf en gezond. Het hele elke warmbloed wordt te heet en als gekkenhuis gefokt is echt de grootste onzin. Ook bij de hengsten zijn ze er gewoon met een goed karakter. Ze zijn er gewoon nog steeds hoor, die brave dieren die alles (een beetje) kunnen. Als ze maar netjes opgeleid worden. En als je maar kritisch naar jezelf kan kijken. Braaf vergt ook training, de braafste kan je zelf verpesten. En bij elk ras en type heb je brave ennniet brave.

Maar je geeft zelf al antwoord. Waarom zou iemand speciaal recreatie paarden willen fokken als je er geheid verlies op draait? Want de meeste mensen willen er absoluut niet voor betalen als ze alleen een recreatie paard zoeken. Plop heeft echt een flink budget vergeleken met anderen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:37

MyWishMax schreef:
Ik heb altijd gewoon warmbloeden die ook gewoon recreatief bereden worden. Alleen als je een jong paard wilt moet je zelf wel de ervaring hebben. Niet altijd de schuld bij het paard leggen. Als je niet de ervaring hebt kan je beter een meer ervaren en ouder dier kopen.

Ik heb elke zoektocht paarden kunnen vinden waar mijn moeder zo mee weg kon rijden. Gewoon buitenritten, sprongetje, lessen en alles op B/L niveau hooguit. En braaf en gezond. Het hele elke warmbloed wordt te heet en als gekkenhuis gefokt is echt de grootste onzin. Ook bij de hengsten zijn ze er gewoon met een goed karakter. Ze zijn er gewoon nog steeds hoor, die brave dieren die alles (een beetje) kunnen. Als ze maar netjes opgeleid worden. En als je maar kritisch naar jezelf kan kijken. Braaf vergt ook training, de braafste kan je zelf verpesten. En bij elk ras en type heb je brave ennniet brave.

Maar je geeft zelf al antwoord. Waarom zou iemand speciaal recreatie paarden willen fokken als je er geheid verlies op draait? Want de meeste mensen willen er absoluut niet voor betalen als ze alleen een recreatie paard zoeken. Plop heeft echt een flink budget vergeleken met anderen.

Dat dus.
Ik heb een heel leuk recreatiepaard, zeer allround opgeleid door mezelf, maar die gaat niet onder de 15k weg. Maar vind ze maar eens, nuchter karakter, body, bewerkbaar, correcte beweging, aangespannen en onder de man dressuur en cross. Simpel te laden en super lief. Enige nadeel zou haar stokmaat kunnen zijn, 1.59, maar dat lost ze op met rondgeribt zijn en echt body hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:51

Zinzi_jewel schreef:
Reken eens uit wat een paard gekost heeft voor het 4 jaar oud is !
Dat geld kunnen de meeste mensen niet eens betalen om een paard te kopen.
Bovendien worden er overal steeds scherpere hengsten goedgekeurd , kijk ik even naar het Gelderse paard. Geweldig bewegende hengsten , maar met teveel bloed om een kalm werkwillig paard aan over te houden .

Ik heb overigens een hongaars sportpaard en ook een hevige, nadat ik jaren genoten heb van mijn gelders geweld :D

Vindt je? For Ferrero, Just Wimphof, BH Santiano, In Style, Johnny Depp, Odin, McLaren staan toch allemaal wel bekend om een goed karakter, en van welke bekend vererven dat ook. Al moet ik zeggen dat het zonde is van de Gelderse dat ze de rust in de kop lijken te verliezen.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:56

Het budget komt ook echt uit onze tenen haha. In eerste instantie wilde mijn vriend tussen de 5 en 7 zitten maar dat heb ik met heel veel lobbyen omhoog gepraat omdat we gewoon een groot paard nodig hebben en ik na Valentijn echt niet het risico wilde nemen in dat budget met zieke paarden. We hebben hier bijna een jaar voor gespaard en het gaat zeker ten kosten van een potje voor bijvoorbeeld kosten koper voor een huis. (Nu zijn de huizen ook absoluut niet te betalen, zelfs niet in onze regio dus als starters hebben we dat ook al uit ons hoofd gezet voor de komende twee jaar.)

Het is echt heel veel geld en dan nog merken nu eigenlijk dat wat we willen we nog wel 2-5k extra kunnen gaan ophoesten omdat we gewoon een gezond braaf paard willen van een bepaald ras. Heb ook echt zo iets als ik dan toch al zo veel geld ga uitgeven dan willen we ook een droompaard. Voor sommige is 15k droppen op een paard misschien peanuts en ik snap ook zeker dat een fokker/trainer/verkoper z’n brood er aan moet verdienen. Maar het is gewoon heel veel geld en door de normale niet paardenmens worden we knalhard voor gek verklaard haha.

De paarden hebben we nooit cadeau gekregen en je moet er echt heel hard voor werken maar het is wel de ultieme vervulling van onze kinderdroom en we kijken heel erg uit naar straks lekker met z’n tweeën door het bos te kunnen hobbelen. Dat is ons toch dan ook weer alles waard.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:26

Dat valt mij ook wel op dat het recreatiepaard wat mensen zoeken vaak maar weinig mag kosten. Dan is daar specifiek voor fokken gewoon niet rendabel. Een gezond bomproof paard waar je heerlijk in je eentje mee het bos in kan als beginner is niet zo makkelijk te fokken. Waarom zou die minder moeten kosten dan een sportpaard? Tegenwoordig zijn de fijne recreatiepaarden zelfs nog lastiger te vinden dan een sportpaard lijkt het.

Ik heb 2 jonge paarden lopen waarbij ik van de 1 vermoed dat die mogelijk een getalenteerd sportpaard kan worden, sensibel maar werkwillig. De ander kan prima mee in de basisport maar mist net dat beetje extra, en heeft ook een liever lui dan moe mentaliteit. Nou is die laatste wel bomproof en heel dapper qua karakter, ik denk dat dat dus een paard is waarmee je heerlijk alleen het bos in kan. Als ik er in de toekomst eentje verkoop dan is die laatste zeker niet goedkoper, waarschijnlijk duurder zelfs omdat er een apart verfje opzit :Y) .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:30

Ik ben op zoek naar een Ijslander en mijn budget is 10k

Maar ook die zijn lastig te vinden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:27

Plop1997 schreef:
Het budget komt ook echt uit onze tenen haha. In eerste instantie wilde mijn vriend tussen de 5 en 7 zitten maar dat heb ik met heel veel lobbyen omhoog gepraat omdat we gewoon een groot paard nodig hebben en ik na Valentijn echt niet het risico wilde nemen in dat budget met zieke paarden. We hebben hier bijna een jaar voor gespaard en het gaat zeker ten kosten van een potje voor bijvoorbeeld kosten koper voor een huis. (Nu zijn de huizen ook absoluut niet te betalen, zelfs niet in onze regio dus als starters hebben we dat ook al uit ons hoofd gezet voor de komende twee jaar.)

Het is echt heel veel geld en dan nog merken nu eigenlijk dat wat we willen we nog wel 2-5k extra kunnen gaan ophoesten omdat we gewoon een gezond braaf paard willen van een bepaald ras. Heb ook echt zo iets als ik dan toch al zo veel geld ga uitgeven dan willen we ook een droompaard. Voor sommige is 15k droppen op een paard misschien peanuts en ik snap ook zeker dat een fokker/trainer/verkoper z’n brood er aan moet verdienen. Maar het is gewoon heel veel geld en door de normale niet paardenmens worden we knalhard voor gek verklaard haha.

De paarden hebben we nooit cadeau gekregen en je moet er echt heel hard voor werken maar het is wel de ultieme vervulling van onze kinderdroom en we kijken heel erg uit naar straks lekker met z’n tweeën door het bos te kunnen hobbelen. Dat is ons toch dan ook weer alles waard.

Is een leuke grote draver niks voor jullie?