Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:11

Dark7 schreef:
Matheno schreef:
Hoeft geen raar bedrag te zijn. Als het een écht brave schoolmaster is bijvoorbeeld.
Hier op stal loopt een 21 jarige nog PSG met 2 hoeven in de neus.

Ja kan best maar betreft een z1 paard wat voor zover te lezen ook niet recent gekeurd is… vind het bizar veel geld voor een 19 jarige die z1 loopt niet recent gekeurd voor zover de info prijsgeeft.

Mwa, vind ik dan alsnog meevallen. Kun je nog een jaar of 10 op vooruit en de gemiddelde ruiter kan veel leren van dat niveau.
Vooral omdat iedereen vooral brááf brááf bráver zoekt.. Misschien het idee van een 5/6 jarige dan eens loslaten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:18

tien jaar vooruit met een 19 jarige???
Neem aan dat je het als 9 jarige las?

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:29

Matheno schreef:
Matheno schreef:
Hoeft geen raar bedrag te zijn. Als het een écht brave schoolmaster is bijvoorbeeld.
Hier op stal loopt een 21 jarige nog PSG met 2 hoeven in de neus.

Mwa, vind ik dan alsnog meevallen. Kun je nog een jaar of 10 op vooruit en de gemiddelde ruiter kan veel leren van dat niveau.
Vooral omdat iedereen vooral brááf brááf bráver zoekt.. Misschien het idee van een 5/6 jarige dan eens loslaten.

Ben ik het niet mee eens maar Lets agree to disagree ik vind 19jaar een behoorlijke leeftijd en vind de prijs niet passend bij de leeftijd en niveau.

Buiten dat feit om ben ik het met je eens dat niet iedere ruiter past bij een 5/6 jarige maar dat is weer een andere “discussie”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:11

__nikita schreef:
Hoi! Ik lees ook al even mee maar heb nu toch maar besloten om een account aan te maken zodat ik wat makkelijker alles kan blijven volgen! Onwijs fijn om alle verschillende ervaringen te lezen, geeft veel inzichten. Ik ben inmiddels ook opzoek naar een rijpaard naast mn shetten, vorige week bij de eerste wezen kijken maar dat was helaas niks. Ik merk dat het toch best lastig is! Voor mij zou het best een wat ouder paard mogen zijn omdat ik zelf de sport toch niet in wil en we genoeg ruimte aan huis hebben zodat die ook altijd zou kunnen blijven, ook als die met een paar jaar al met pensioen zou moeten. Maar misschien hebben meer mensen dit tegenwoordig, want ik kan verrassend weinig paarden vinden die al wat ouder zijn bijvoorbeeld. Iemand nog een gouden tip toevallig?

O wacht ik lees verkeerd ik bp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:17

Ik lees dat hier veel mensen een wat ouder paardje zoeken. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Mijn Fjord staat al 1 jaar met pensioen maar eigenlijk kun je daar alles mee. Supergezond en braaf te rijden. Ideaal geschikt voor grote buitenritten of lekker recreatief in de bak. Ze loopt een nette L proef. Wel voor de gevorderde ruiter. Ze kan nog wel eens een flinke bok geven. Maar haar heb ik dus niet verkocht of weggegeven omdat ikzelf niet zie dat mensen een ouder paardje willen hebben en ik zeker wil weten dat ze fijn haar leven mag leven...

Hoeveel paarden blijven maar verkocht worden ook op hun oudere dag, dat vind ik sneu.

Avalanche

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:27

Niets mis mee. Een hoogopgeleid ouder paard is ideaal als leerpaard. En dan bedoel ik vanaf Z of hoger.

Ik raak gefrustreerder over onervaren ruiters die een jong paard willen, en zelf niet de kennis en kunde hebben om het paard goed op te leiden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:28

Staat er nu een op de bokt markt zag ik, fit, super braaf... wel echt oud.

Maar ja, mijn merrie is ook gigantisch fit bijna 30 geworden, dus als je het zo bekijkt zou je er nog best een tijd mee kunnen doen :P
En een jonge is ook weer geen garantie dat ze niet de pijp uit gaan :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:29

Precies en een wat ouder paard is de ergste gekkigheid al vanaf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:32

Avalanche schreef:

Nou... dat niet altijd hoor.

:') Warina is echt nooit een veilig paard geweest, die was echt gek en heet tot aan haar dood :+
Wij hebben hier op stal ook 2 19+ ex gp paarden staan... ook zeker geen beginners beestjes :P

Het wordt zeker wel iets minder, maar meestal wordt een gekke nooit echt helemaal braaf :Y)

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:33

Zo’n fjord heb ik ook staan, 21 jaar , super braaf en die geeft dus nooit een bok, gaat er niet vandoor en is eerder wat te langzaam dan te snel, zeker niet wil of sterk
Kan bitloos gereden worden zonder probleem.
Kan een kind mee weg, schrikt vrijwel nergens van, heerlijk bosklots paard
Gewoon niks bijzonders maar gewoon lief en 100% betrouwbaar .
Kan ook aangespannen, kan een sprongetje maken en kan in een lesje meelopen. Doet ze allemaal braaf.
Rijd zelf zelden, maar kan ten alle tijden opstappen en wegrijden, ook na twee maanden stilstaan
Mijn dochter van toen 7 heeft erop leren rijden, inmiddels 15 en al jaren gestopt met rijden
Maar wel maar 140 m wel rondgeribt.
Maar ik vind het persoonlijk niks om zo’n oudere weg te doen
Je hebt er jarenlang plezier van gehad en dan zou ze op oudere leeftijd nog weg moeten
Ik kan dat niet
Al kost ze me momenteel veel meer geld dan dat ik er echt plezier uithaal

Heb wel eens gedacht om haar weg te doen een paar jaar geleden toen mijn dochter stopte met rijden

Ik zou het niet kunnen verdragen als ze uiteindelijk bij een manege terecht komt omdat ze zo braaf is.
Of weer doorverkocht wordt
Dus ik
Begrijp jouw heel goed evamarie.

Dan zou je echt iemand moeten vinden die haar echt een hele fijne oude dag kan bieden met lekkere ritjes en haar nooit meer wegdoet
Maar zie die maar eens te vinden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:35

c_alsemgeest schreef:
Avalanche schreef:

:') Warina is echt nooit een veilig paard geweest, die was echt gek en heet tot aan haar dood :+
Wij hebben hier op stal ook 2 19+ ex gp paarden staan... ook zeker geen beginners beestjes :P

Het wordt zeker wel iets minder, maar meestal wordt een gekke nooit echt helemaal braaf :Y)

Dit 29 jarige hoofd zei genoeg _O-

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:35

c_alsemgeest schreef:
Avalanche schreef:

_O- ook waar :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:37

Of een leaser of in bruikleen?
Onze pony is nu 19 en heb ik al jaren ergens in bruikleen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:39

Stripe000 schreef:
Zo’n fjord heb ik ook staan, 21 jaar , super braaf en die geeft dus nooit een bok, gaat er niet vandoor en is eerder wat te langzaam dan te snel, zeker niet wil of sterk
Kan bitloos gereden worden zonder probleem.
Kan een kind mee weg, schrikt vrijwel nergens van, heerlijk bosklots paard
Gewoon niks bijzonders maar gewoon lief en 100% betrouwbaar .
Kan ook aangespannen, kan een sprongetje maken en kan in een lesje meelopen. Doet ze allemaal braaf.
Rijd zelf zelden, maar kan ten alle tijden opstappen en wegrijden, ook na twee maanden stilstaan
Mijn dochter van toen 7 heeft erop leren rijden, inmiddels 15 en al jaren gestopt met rijden
Maar wel maar 140 m wel rondgeribt.
Maar ik vind het persoonlijk niks om zo’n oudere weg te doen
Je hebt er jarenlang plezier van gehad en dan zou ze op oudere leeftijd nog weg moeten
Ik kan dat niet
Al kost ze me momenteel veel meer geld dan dat ik er echt plezier uithaal

Heb wel eens gedacht om haar weg te doen een paar jaar geleden toen mijn dochter stopte met rijden

Ik zou het niet kunnen verdragen als ze uiteindelijk bij een manege terecht komt omdat ze zo braaf is.
Of weer doorverkocht wordt
Dus ik
Begrijp jouw heel goed evamarie.

Dan zou je echt iemand moeten vinden die haar echt een hele fijne oude dag kan bieden met lekkere ritjes en haar nooit meer wegdoet
Maar zie die maar eens te vinden

Goed te horen dat ik niet de enige ben en wat leuk dat jij ook zo'n topper hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:39

opisop_shop schreef:

Vind er naar eens 1!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:40

opisop_shop schreef:

Ja, maar superleuk toch?

Ik heb in het verleden ook bijrijders gehad om die reden, omdat ik het gewoon leuk vind mensen de kans te geven op een goed paard te leren rijden :)

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:08

Ik heb al jaren een trouwe bijrijder dus dat maakt het wel wat makkelijker allemaal.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:18

Evamarie schreef:
Ik lees dat hier veel mensen een wat ouder paardje zoeken. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Mijn Fjord staat al 1 jaar met pensioen maar eigenlijk kun je daar alles mee. Supergezond en braaf te rijden. Ideaal geschikt voor grote buitenritten of lekker recreatief in de bak. Ze loopt een nette L proef. Wel voor de gevorderde ruiter. Ze kan nog wel eens een flinke bok geven. Maar haar heb ik dus niet verkocht of weggegeven omdat ikzelf niet zie dat mensen een ouder paardje willen hebben en ik zeker wil weten dat ze fijn haar leven mag leven...

Is dat de Fjord waarvan je eerder meldde dat die toen je iemand anders erop liet, die gekatapulteerd werd en een gebroken rug had, waarna je er zelf nooit meer opgestapt bent? Om die dan als braaf te rijden aan te bieden terwijl je er zelf niet meer op durft, vind ik wel een vreemd verhaal eigenlijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:27

c_alsemgeest schreef:
Avalanche schreef:

Avalanche schreef:
[
_O- ook waar :')

Moet je voor de lol maar ns even kijken op sporthorses bij de oudere paarden.(Vanaf 13 a 14 jaar).
Als je de paarden van de ons allen bekende handelaar uit NB even overslaat (want die zijn allemaal lief en braaf :+ ). Zie je dat er maar een enkele bij staat die "ook voor de beginnende ruiter" te rijden is.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:33

oji schreef:
Evamarie schreef:

Is dat de Fjord waarvan je eerder meldde dat die toen je iemand anders erop liet, die gekatapulteerd werd en een gebroken rug had, waarna je er zelf nooit meer opgestapt bent? Om die dan als braaf te rijden aan te bieden terwijl je er zelf niet meer op durft, vind ik wel een vreemd verhaal eigenlijk.

Ze bied hem toch niet aan?
Ze zegt juist dat ze hem niet weg doet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:35

Ze zegt wel dat hij braaf te rijden is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:37

Babootje schreef:
Moet je voor de lol maar ns even kijken op sporthorses bij de oudere paarden.(Vanaf 13 a 14 jaar).
Als je de paarden van de ons allen bekende handelaar uit NB even overslaat (want die zijn allemaal lief en braaf ). Zie je dat er maar een enkele bij staat die "ook voor de beginnende ruiter" te rijden is.

13 a 14 is niet oud.
Die paarden zijn in de bloei van hun leven, dus dat is niet raar.

Met ouder bedoel ik 17 a 18 jaar. En zelfs die kunnen nog een hele tijd mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:57

Avalanche schreef:
Babootje schreef:
Als je de paarden van de ons allen bekende handelaar uit NB even overslaat (want die zijn allemaal lief en braaf ). Zie je dat er maar een enkele bij staat die "ook voor de beginnende ruiter" te rijden is.

13 a 14 is niet oud.
Die paarden zijn in de bloei van hun leven, dus dat is niet raar.

Met ouder bedoel ik 17 a 18 jaar. En zelfs die kunnen nog een hele tijd mee.

Ik heb het ook over de 17, 18 en 19 jaar oude paarden. Ik heb het over een zoekcriterium vanaf leeftijd van 13 a 14 jaar. Dat zijn geen jonkies meer. Ik lees toch nog vaak "kan wat fris zijn en maakt af een toe een bokje, daarom niet geschikt voor amateur" of "heeft nog veel go" , "niet geschikt voor beginnende ruiter" :D :D :D :D.
De scherpe randjes zullen er best af zijn gegaan, maar bomproof zijn ze ook niet allemaal

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:05

Ah ja, ik snap je :j nee, dat klopt, een paard wat toen ze jong waren sensibel en heet waren, wordt niet per se heel makkelijk als ze ouder worden.

Maar, maar het hele gekke is er vaak wel af. Maar ok ok I stand corrected. Sit corrected actually :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 18:08

Over die oudere paarden; hebben zij hun ouders ook afgeschreven toen ze, pak 'm beet, 60 werden?

Natuurlijk is een 19-jarige geen 10-jarige maar de manier waarop ze soms "afgedankt" worden, ook hier op de Markt, dat vind ik toch op z'n minst triest.