Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KirstenHorse schreef:Appaloosa 2 is het helaas ook niet geworden, dus de zoektocht gaat rustig door. Op dit moment staan er geen passende appaloosa’s te koop, dus het is even afwachten wanneer er weer iets langskomt. Een aantal mensen zijn op de hoogte van mijn zoektocht dus ik krijg ook bericht als er iets nieuws is dat niet op marktplaats of sporthorses komt. Geduld..
Plop1997 schreef:Hier ook nog even geduld. Gaan zondag nog bij een paard kijken en als dat niks is dan gaan we ook een zoekertje plaatsen.
Wellicht dat we ook nog met een vriendin van ons gaan kijken op een PRE stal, gewoon om te ontdekken of dat niet iets voor ons zou zijn. Hier staat ook een heel leuk paardje alleen helaas met de stokmaat van 160. Deze was wel hele barok gebouwd en de ruiter die er op zat was 1.80 wat totaal niet misstond. Maar wij hebben er na de vorige ervaring natuurlijk alsnog twijfels bij. Kijken kan bij deze gelukkig geen kwaad.
paljaslaura schreef:Ik ben dust ook weer op zoek. Had er laatst dus wel al eentje laten keuren maar die was dus niet goed.
Ben een springer/crosser maar nu gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar een dressuurgefokte die ook kan springen of hier aanleg voor heeft. Dus mochten mensen nog wat weten. 5 tot 8 jaar, en niet groter dan 168. Heb normaal budget en hoeft niet perse uitgebracht te zijn.
En heb geen 130 ambities oid. Dat durf ik helemaal nietGewoon fijn basis meekomen in de B/L en dan met de dressuur wellicht wat meer als ik daar de smaak te pakken krijg
vidya schreef:KirstenHorse schreef:Appaloosa 2 is het helaas ook niet geworden, dus de zoektocht gaat rustig door. Op dit moment staan er geen passende appaloosa’s te koop, dus het is even afwachten wanneer er weer iets langskomt. Een aantal mensen zijn op de hoogte van mijn zoektocht dus ik krijg ook bericht als er iets nieuws is dat niet op marktplaats of sporthorses komt. Geduld..
Op Facebook staat een appaloosa ruin. Heeft wel een bemerking maar staat niet bij wat voor. Misschien is het iets?
Ik vind karakter belangrijker dan leeftijd. Een hete 6 jarige is met 12 ook nog vlot
pol013 schreef:Helemaal eens met Nikkietjuh.
Vind maar eens een verkoper van een dressuurgefokt beest die open staan voor vrijspringen/ een kruisje springen. Ze hangen nog net niet de telefoon op![]()
Been there, done that.
3heathcliff5 schreef:Je kan daarnaast in de minder gebruikelijke types zoeken. Een paard met bijvoorbeeld wat tuigbloed kan vaak prima springen, een fijn stukje dressuur laten zien en volstrekt onverschrokken over allerlei soorten crosshindernissen heen vliegen. Zeker op het niveau dat jij je doelen omschrijft. Bijkomend voordeel is dat ze doorgaans wat gunstiger geprijsd zijn.
MyWishMax schreef:Maar we hoeven niet te doen alsof dit echt een moeilijke zoektocht is he? Het is niet alsof er gevraagd wordt om 3 sterren eventing of internationaal springen of dressuur. Leuk springen, crossje en dressuur wat hoger heb je geen fantastische beweger of springer voor nodig. Een springgefokte die goed beweegt is net zo goed en die zijn er ook echt genoeg. Ja, bij sommige moet je vandaan blijven qua bouw of gangen, maar dat heb je bij de dressuur ook.![]()
Ik zou niet eens kijken naar hoe ze gefokt zijn, maar gewoon gaan kijken bij dieren die bij je lijken te passen.
Babootje schreef:Je kunt ook eens kijken bij de Gelderse paarden. Vaak lekker allround en met massa.
Rijtypische tuigers kun je ook eens naar kijken.
Op de facebook site https://www.facebook.com/groups/1644239719127035 van fokkerij en gebruikersclub Gelders Paard zie ik af en toe ook wel een paard te koop langskomen. Zou je ook nog een zoektertje kunnen zetten.
MyWishMax schreef:Maar we hoeven niet te doen alsof dit echt een moeilijke zoektocht is he? Het is niet alsof er gevraagd wordt om 3 sterren eventing of internationaal springen of dressuur. Leuk springen, crossje en dressuur wat hoger heb je geen fantastische beweger of springer voor nodig. Een springgefokte die goed beweegt is net zo goed en die zijn er ook echt genoeg. Ja, bij sommige moet je vandaan blijven qua bouw of gangen, maar dat heb je bij de dressuur ook.![]()
Ik zou niet eens kijken naar hoe ze gefokt zijn, maar gewoon gaan kijken bij dieren die bij je lijken te passen.