[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:27

Het staat mooi zo'n wenteltrap, maar is eng om op te lopen. Een stevige houten trap is veel veiliger.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 23:30

Errug mooi was het, maar het is nu ook prima. En het wordt nog mooier met verf en zo.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:42

Ga je de trap verven dan? Ik vind dat hout juist erg mooi.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 17:48

Tinka schreef:
Ga je de trap verven dan? Ik vind dat hout juist erg mooi.

Hi Odette, klopt het hout is zeker erg mooi. Goede kwaliteit ook. Zwaar. Geen dennen of zo. Maar ik heb iets anders in gedachten. Nog even geduld ;-) Eerst moeten we de rest van de zolderbalken slopen, verplaatsen en een tussenbalk maken.

Vandaag een autotochtje weer eens gemaakt. En iets zuidelijker stikt het van de comtois, echt weilanden vol. Ook veel drachtig. Vleesfokkers. Zo zonde vind ik dat. Stond een mooie hengst alleen in een stukje land, verwaarloosde manen en staart, maar wat een prachtig dier. Dan kriebelt het, zal ik aanbellen... maar nee, het verstand zegt nee.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:06

Hier staan ook veel comtois in de weilanden, ook voor vlees, hoorde ik van de dierenarts. Zien er meestal wel goed uit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 20:22

Behalve de manen en de staarten waren ze zeer zeker niet mager. Maar de weilanden waren vreselijk superkort grazen tussen de stront. En best veel paarden op een land wat ik groter zou verwachten. Maar ja, ik weet als geen ander dat comtois al dik worden van lucht en dus maar heul weinig nodig hebben.

Ik zou Prisca en Callas weer eens moeten wegen. Erwin vindt Callas afgevallen. Het vette van de zomer is er wel af inderdaad. Prisca blijft nog steeds flink.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:31

Hier staan ze op mega grote weilanden met genoeg gras.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 20:33

Tinka schreef:
Hier staan ze op mega grote weilanden met genoeg gras.

Dat is dan een geluk bij hun ongeluk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:19

T topic stiekem even ontlopen, want nog geen tijd voor t filmpje. Maar nu gezien. :wow: wat hebben jullie een werk verzet. Echt respect!!

Wel heel benieuwd naar het vervolg. Wat ligt er onder al dat wittige isolatie achtig materiaal? Dat plafond ziet er wel spannend uit. Ik had de neiging een bezem te pakken en even alles weg te vegen om te spieken haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 21:25

Muga schreef:
T topic stiekem even ontlopen, want nog geen tijd voor t filmpje. Maar nu gezien. :wow: wat hebben jullie een werk verzet. Echt respect!!

Wel heel benieuwd naar het vervolg. Wat ligt er onder al dat wittige isolatie achtig materiaal? Dat plafond ziet er wel spannend uit. Ik had de neiging een bezem te pakken en even alles weg te vegen om te spieken haha.

Hahaha arme Muga, filmpjes ontlopen. Grinnik. Dank je voor het compliment. We zitten op de helft van deze klus. Nog een heel deel plafond uitbreken.

Nou, dat wittige spul wat je daar zit is de manier waarop Fransen hun onbewoonde zolders isoleren. Over het plafond van de ruimte eronder leggen ze een soort worteldoek, dus ademend en erover heen leggen of spuiten ze 30 tot 40 cm glaswol of andere isolatie. Het is heel raar want alle elektra loopt dus met de buizen gewoon door dat spul heen. Ons doel is ooit er een zwevende vloer overheen te maken. De isolatie blijft dan.

Maar stay tuned met de filmpjes, want mogelijk bij een volgend filmpje krijg je een kijkje onder het spul want mogelijk moeten we daar al sneller dan we denken een vloer maken. We gaan het zien. Eerst deze week nog even flink doorhalen aan de trap opleuken en dan weer verder...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:37

Trap gezien, hij is prachtig! Wat een takkewerk was dat B-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 08:27

Ja, wie mooi wil hebben moet pijnlijden, Balance. En op het filmpje zie je niet eens dat we hem in totaal vier keer van zijn plek hebben gehad. Maar hij staat! Nu nog veel dagen schuren en Erwin gaat verder met slopen boven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 10:27

Gisteren een liksteen van 20 kilo gekocht! In een emmer/schaal. Voor maar 20 euro, terwijl normaal een piepklein blok al 16 euro is. Er zit in: Mineralen, zout, knoflook, magnesium, fosfor en nog wat dingen. Ik wil ze graag aan knof laten wennen zodat ze in de zomer dit gewoon likken.

De gewone mineralenblokken die ik heb worden meteen aangevallen en iedereen knaagt eraan. De zoutlikstenen worden in het begin ook geknaagd en daarna gelikt. Dus ik hoopte dat ze deze emmer net als de mineralensteen zouden aanvallen.

Maar men was niet overtuigd. Dus nu de restanten van de oude mineralen emmertjes erover uitgesmeerd, maar men laat zich nog niet foppen. Hoop dat dat bij gaat trekken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:33

Ik vermoed zomaar dat hij daarom zo goedkoop was <<)
Ik ben even een beetje out, gisteren een kleine orale ingreep gehad. Zoek eens op knoflook, als ze het mijden is daar waarschijnlijk een goede reden voor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 16:19

Ja dat kan idd Balance dat goedkoop duurkoop is. Ik heb vorig jaar ook knof geprobeerd, wilden ze ook niet. Er zijn twee fronten op het knoflookvlak, eentje zegt niet doen is gevaarlijk en ander zegt, kan geen kwaad en helpt tegen vliegen en is goed voor bloedsomloop bij paarden. Ik kijk het nog even aan en anders kan ik hem net zo goed terugbrengen, want er is totaal niet aan gelikt.

Sterkte met je kiespijn?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:58

O, dat is al helemaal mooi als je het nog terug mag brengen. Kan allicht nog dan.
Dank. Vandaag beginnen de pijnstillers te werken ;).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 16:27

Ik kijk het met de mineralenemmer nog even aan. Vooralsnog geen enthousiasme zoals met de andere soort mineralen liksteen. Ik ga wel terug naar de winkel en vergelijken wat er op de etiketten staat, zodat ik kan beredeneren wat ze dan tekort komen. Dan kan ik het gelijk overleggen.

Vandaag heerlijk weer, ruim over de 20 graden. Heel gek terwijl het morgen zou moeten vriezen. Vogeltjes zingen al, wij hebben buiten koffie, lunch en thee gedaan.

Paarden naar het land waar ze alleen met zulk weer staan, dus wanneer ze geen schuil nodig hebben, want dat hebben we niet in dat land.

Ben zelf nogal kreupel, linkerheup doet enorm rot. Iedere keer dat ik erop sta krijg ik een scheut. Alleen op mijn linkerbeen staan gaat al helemaal niet, dan krijg ik een scheut en zak ik er gewoon doorheen, zo idioot en draaien voel ik tot aan mijn knie. Meestal met een dag weer over, maar het is nu wel erger dan anders. Het komt en gaat zomaar, niet dat ik me verdraaid heb of zo. En mijn heup doet altijd wel zeer, maar waar dat nou dan weer vandaan komt.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:32

Monique1963 schreef:
Ik kijk het met de mineralenemmer nog even aan. Vooralsnog geen enthousiasme zoals met de andere soort mineralen liksteen. Ik ga wel terug naar de winkel en vergelijken wat er op de etiketten staat, zodat ik kan beredeneren wat ze dan tekort komen. Dan kan ik het gelijk overleggen.

Vandaag heerlijk weer, ruim over de 20 graden. Heel gek terwijl het morgen zou moeten vriezen. Vogeltjes zingen al, wij hebben buiten koffie, lunch en thee gedaan.

Paarden naar het land waar ze alleen met zulk weer staan, dus wanneer ze geen schuil nodig hebben, want dat hebben we niet in dat land.

Ben zelf nogal kreupel, linkerheup doet enorm rot. Iedere keer dat ik erop sta krijg ik een scheut. Alleen op mijn linkerbeen staan gaat al helemaal niet, dan krijg ik een scheut en zak ik er gewoon doorheen, zo idioot en draaien voel ik tot aan mijn knie. Meestal met een dag weer over, maar het is nu wel erger dan anders. Het komt en gaat zomaar, niet dat ik me verdraaid heb of zo. En mijn heup doet altijd wel zeer, maar waar dat nou dan weer vandaan komt.

Dat klinkt niet goed die pijn aan je heup hou het in de gaten!
Wat heerlijk zo'n lentedag zeg,hier wit koud en glad.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:38

Oeh, dat klinkt niet zo best. Ik zou het even laten nakijken.
Wat supplementen betreft, ik vond allemaal filmpjes op internet waar verschillende dingen toegevoegd worden aan water emmers. Naast gewoon vers water uiteraard.
Mooi om te zien dat de paarden duidelijk aangegeven waar ze behoefte aan hebben en dat dit per dag verschilt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 16:41

@Lukka, o wat jammer van die gladheid bij jullie. Wit is wel leuk, maar glad niet. Pas op, de stomste gladde stoepjes kunnen een drama worden.

@Balance, ja dat heb ik ook wel op bokt gelezen van iemand met een p-paradise die dat deed van die emmers.

Ja mijn heup is al zeker 10 jaar minstens een terugkerend probleem. Maar ik was nu net lekker bezig eigenlijk. Iedere dag iets verder lopen en ik had gehoopt over een maand of zo een uurtje te kunnen wandelen. Maar kennelijk heb ik toch al weer teveel gedaan en nu speelt ie op, maar meestal voelt het alsof er een spier fout zit of zo en dan probeer ik te rekken of draaien om de pijn te verminderen en meestal lukt dat wel, maar nu lukt dat niet. Afijn, het zij zo. Als het met 3 dagen niet weg is, ga ik na het weekend naar de dokter. Maar ik denk dat het wel wegtrekt, nu is het alleen niet zo fijn. We gaan zo metselen, dus da's nie handig. Het wordt voor mij zijlijn-metselen denk ik.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:22

Gelukkig is zijlijn-metselen ook heel belangrijk :j

Vervelend wel van je heup. Hopelijk trekt het snel weer weg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 17:45

JudithO schreef:
Gelukkig is zijlijn-metselen ook heel belangrijk :j

Vervelend wel van je heup. Hopelijk trekt het snel weer weg.

Nou, Juud, na mijn laatste postje van daarstraks eventjes op bed wat gecomputerd, kat op de computer maar goed, dus we gaan metselen. Ik sta op, zonder een centje pijn. Hoe idioot is dat nou toch? Ik kan er echt geen pijl op trekken. Ik doe zijlijn-metselen, en aangeven, want we kunnen op die plek toch niet met zijn tweetjes zitten. Alles gaat goed, ga ik nu net op een laddertje staan, kletter er zowat vanaf door de steek in mijn heup! Erwin schrok zich helemaal te pletter van mijn gil. Dat is ook zo idioot het overvalt me dusdanig dat ik het uitgil. En daarna ben ik weer gewend aan de steek en lijd ik geluidloos, hahaha, maar zo bizar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:34

Balen van je heup, maar even rust nemen denk ik.
Hier was het vandaag ook best lekker weer, 12 graden en zon, maar ook regen. En morgen erg koud voorspeld, maar na het weekend juist weer warmer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 19:40

Nu gaat het weer goed, met die heup, maar het is wel al zooo lang gedoe. Heb er ooit foto's van laten maken, maar toen was het niet erg genoeg om actie te ondernemen. Afijn, oude krakende wagens lopen het langst...

De warmte was een voorbode van regen, het regent nu. En idd vorst voorspeld en volgende week lente... tja, we zien het wel. De vogels vinden het in ieder geval wel lente.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 11:29

En nu vriest het -7 vanmorgen, brrr. In huis gelukkig 18 graden toen we wakker werden. Verder lekker fris ski- of schaatsweer. Paarden vlak bij huis gehouden, loopt een verdwaalde, magere jachthond. Zonder halsband, arm dier. Net geprobeerd hem te lokken, maar ik kan hem niet vangen, want hij was superbang. Maximale benaderruimte 30m of zo. Hij zal de paarden niets doen, maar met al die opgevroren hobbels van de blubber wil ik niet dat ze gaan lopen panieken. Maar op de cam zien we dat hij wel bij ze in het land is geweest, maar dat het hun niet boeit. Gelukkig. Vraag me af of ik nu een bak met eten voor hem zal neerzetten ergens. Trouwens dezelfde tijd dat we Yoda 2 jaar geleden op de stoep hadden.

Afijn, de heup is weer goed, zo bizar. Echt net of er een spier of zenuw een paar uur niet op de goede plek zit.