Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
ikke schreef:Marus schreef:Zo gratis paard?Hmmm niet voor een onervaren ruiter....Denk een niet makkelijke
Tja; als ik Democraat-kinders langs zie komen, moet ik altijd aan de uitspraak van de instructeur van een goede kennis denken: en daar ga jij VRIJWILLIG op zitten???![]()
![]()
![]()
Paard is overigens doodbraaf, maar inderdaad geen paard voor iedereen.
Dat was trouwens het braafste paard dat ik ooit heb gehad. Je moest hem alleen niet boos maken, maar dat kwam eigenlijk nooit voor. Seven schreef:Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.

verder nooit bokken, steigeren of rennen maar gewoon een slimmerd met gevoel voor humor. Marus schreef:MyWishMax schreef:Ik ben meteen gaan rijden op advies van vorige eigenaren. Om te voorkomen dat die opnieuw zadelmak gemaakt moest worden
Hmm oke?Was het karakter zo moeilijk?Ken anders genoeg paarden bij stallen die beleerd worden en de zomer weer het land opgaan en ze de paarde zo weer opkunnen pakken na maanden.
Maar goed dat is natuurlijk per paard verschillend....
En een paard wat geen 3 dagen ff stil kan staan is zowieso niet aan mij besteed

stitchlover schreef:Seven schreef:Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.
Heb zelf ook een half gelderse democraat ruin net als deze en ik kan me helemaal vinden in je uitspraak
Je moet echt samenwerken en volgens het boekje rijden want ze zijn snel beledigd. Doe je dat dan kun je er werkelijk alles mee.
Die van mij weet trouwens wel precies wie hij op zijn rug heeft, ben je niet overtuigend genoeg? dan gaat hij gewoon op eigen houtje de baan uitverder nooit bokken, steigeren of rennen maar gewoon een slimmerd met gevoel voor humor.
Cayenne schreef:Vriendin van mij had een Democraat x Jackson en daarachter vermoedelijk wat Gelders. Dat was een enorme Tank (met hoofdletter) maar kon erg fijn lopen.

Bij de pony's hoor je dat veel minder. Ja dan eerder dat bepaalde dieren juist braaf doorfokken, maar zal er ook mee te maken hebben dat pony's veelal voor kinderen zijn en er dus meer op karakter gefokt wordt.
Voor de 1 kan 1 x bokken al genoeg zijn voor een andere een halve rodeo pas en weer een ander maakt het helemaal niets uit