[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:27

waarom direct gratis? Ik vind het een plaatje en denk dat de juiste ruiter er best een x bedrag voor kan geven...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:30

Het doet me pijn aan mijn hart, ze zou hem graag naar ons zien gaan, maar we hebben 3 paarden die al onze aandacht opvragen. Onze oude man is vorig jaar ingeslapen en nu kunnen we net de 3 anderen voldoende beweging en aandacht geven, dus nog eentje ... dat lukt niet ;(

Hij heeft al beste een tijd te koop gestaan, de crisis werkt niet meer, de kosten worden haar nu ook te hoog, maar hij mag absoluut niet naar een handelaar. Het gaat haar om een goede plek. Maar ik heb haar wel aangeraden nog even te denken over evt een (symbolisch) bedrag....

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:33

Daarom leek me hem hier neer te zetten een goed idee , ik lees altijd mee met jullie avonturen ben gek op democraat nakomelingen.

Er is hier vast iemand die zo met hem weg rijd :j

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:45

Ik heb je een pb gestuurd Fargo (toch maar gedaan Seven, you never know :D)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:46

Goed zo meid :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 03:58

ikke schreef:
Marus schreef:
Zo gratis paard?Hmmm niet voor een onervaren ruiter....Denk een niet makkelijke

Tja; als ik Democraat-kinders langs zie komen, moet ik altijd aan de uitspraak van de instructeur van een goede kennis denken: en daar ga jij VRIJWILLIG op zitten??? :D }> :D

Paard is overigens doodbraaf, maar inderdaad geen paard voor iedereen.

:D :D :D
Toen mijn toenmalige instructeur hoorde dat ik een Nimmerdor x Lucky Boy had ging hij maar achter het hek van de bak staan ipv in de bak :') Dat was trouwens het braafste paard dat ik ooit heb gehad. Je moest hem alleen niet boos maken, maar dat kwam eigenlijk nooit voor.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:40

Seven schreef:
Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.

Heb zelf ook een half gelderse democraat ruin net als deze en ik kan me helemaal vinden in je uitspraak :)
Je moet echt samenwerken en volgens het boekje rijden want ze zijn snel beledigd. Doe je dat dan kun je er werkelijk alles mee.
Die van mij weet trouwens wel precies wie hij op zijn rug heeft, ben je niet overtuigend genoeg? dan gaat hij gewoon op eigen houtje de baan uit 8-) verder nooit bokken, steigeren of rennen maar gewoon een slimmerd met gevoel voor humor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:10

Vriendin van mij had een Democraat x Jackson en daarachter vermoedelijk wat Gelders. Dat was een enorme Tank (met hoofdletter) maar kon erg fijn lopen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:33

Wel pittig zeg voor de verkoper om eerst je paard voor 4000-6000 aan te bieden en daarna toch gratis weg te doen. Hoop dat die een fijn plekje vind!

Zat trouwens weer even op onderstaande site te kijken, vind die Rubiquil schimmel, die palomino en die 3-jarige Wup toch best leuk: http://www.schurinkhorseservice.com/pagina3.html

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:47

Marus schreef:
MyWishMax schreef:
Ik ben meteen gaan rijden op advies van vorige eigenaren. Om te voorkomen dat die opnieuw zadelmak gemaakt moest worden ;)

Hmm oke?Was het karakter zo moeilijk?Ken anders genoeg paarden bij stallen die beleerd worden en de zomer weer het land opgaan en ze de paarde zo weer opkunnen pakken na maanden.
Maar goed dat is natuurlijk per paard verschillend....
En een paard wat geen 3 dagen ff stil kan staan is zowieso niet aan mij besteed :D

3,5 en enorme zadeldwang wat erger was op vreemd terrein. Dus om te zorgen dat hij niet een enorme rodeo ging geven, dezelfde dag er op. Daarna kon hij wel 3 dagen stilstaan hoor ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:53

Die schimmel bij schurink staat er ook al n poosje.
Is best aan de maat :D
Tis omdat ie zo groot is anders was ik die kant wel op gegaan, vindt m erg leuk!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:56

stitchlover schreef:
Seven schreef:
Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.

Heb zelf ook een half gelderse democraat ruin net als deze en ik kan me helemaal vinden in je uitspraak :)
Je moet echt samenwerken en volgens het boekje rijden want ze zijn snel beledigd. Doe je dat dan kun je er werkelijk alles mee.
Die van mij weet trouwens wel precies wie hij op zijn rug heeft, ben je niet overtuigend genoeg? dan gaat hij gewoon op eigen houtje de baan uit 8-) verder nooit bokken, steigeren of rennen maar gewoon een slimmerd met gevoel voor humor.

Wat grappig dat jij dus ook een B-tje van Democraat X gelders hebt. Ook een mooie vent. Klinkt een beetje als onze A-tjes (Aristocraat en Arkos)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:13

Romanoff schreef:
Die schimmel bij schurink staat er ook al n poosje.
Is best aan de maat :D
Tis omdat ie zo groot is anders was ik die kant wel op gegaan, vindt m erg leuk!

je zou denken dat deze vrij makkelijk verkocht wordt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:13

Cayenne schreef:
Vriendin van mij had een Democraat x Jackson en daarachter vermoedelijk wat Gelders. Dat was een enorme Tank (met hoofdletter) maar kon erg fijn lopen.

Die Democraat van kennis is ook niet het meest handige paard als het om lijfsgebruik gaat, als in: soms wat onhandig lomp, maar als je een beetje aardig tegen dat paard bent is het een wereldbeest om mee te rijden.
Het is bij dat paard wel van belang om de opvoeding goed te onderhouden. Dat is een aandachtspunt en daarmee is het paard niet geschikt voor iedereen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:42

Die Democraat wil wel eens bokken. Vandaar dat er staat niet voor beginners.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:44

Needje schreef:
Die Democraat wil wel eens bokken. Vandaar dat er staat niet voor beginners.

Dat heb ik inderdaad al vermeld dat ie jolig kan zijn onder het zadel en dan kan bokken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 09:58

Ach welk paard is niet wel eens jolig :D

Mijn nieuwe dame heeft ook gevreesd bloed namelijk special d x gribaldi :j

De schimmel ruin sprak me heel erg aan maar ze wouden niet zakken in de prijs en ik vond hem wat aan de prijs.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:07

Eigenlijk best apart die labeltjes aan bepaalde afstammingen/hengsten :+ Bij de pony's hoor je dat veel minder. Ja dan eerder dat bepaalde dieren juist braaf doorfokken, maar zal er ook mee te maken hebben dat pony's veelal voor kinderen zijn en er dus meer op karakter gefokt wordt.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:15

Tussen bokken uit joligheid en echt Bokken zit ook veel verschil..
Als het een bokje uit joligheid is snap ik niet dat ze m nog niet kwijt is, bijna ieder paard heeft wel eens een kriebeltje in zn bol.vraag mij dus af of het wel een jolig bokje is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:16

Bij pony's hoor je het meer over een heel ras heb ik altijd het idee. Wij werden voor gek verklaard dat we naar Welshjes en NRPSers keken, want die waren veel te heet. Advies was een New Forest of kleine KWPN :j

En zo reed ik in een les met een stel NFjes en klein gefokte KWPNers en was mijn NRPS met 50% arabier en nog engels volboed de braafste die er was.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:17

Dat zijn allemaal weer speculaties Marus :j Voor de 1 kan 1 x bokken al genoeg zijn voor een andere een halve rodeo pas en weer een ander maakt het helemaal niets uit :D

Ik kijk zelf niet naar bloed meer naar het dier er achter, ik houd vaak juist wel van het bloed dat anderen juist niet willen omdat het gevoelige dieren zijn die willen werken.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:18

@mwm : haha zo zie je maar weer het zegt allemaal niets....

Dat is waar Seven, maar ik heb zelf meegemaakt dat een paard echt rodeo bokte en toen ik er steeds naast lag ik aan de katn moest rollen omdat ze lekker natrapte (heeft me dus mijn knieschijf gekost) dat noem ik dan geen jolig bokken meer. Maar heb ook wel een paard gereden die soms ff moest bokken en daar lag ik dan ook wel eens naast maar stapte ik toch altijd rustig weer op. Maar dat echte gemene bokken brrr krijg er de kriebels van.

Vandaar mijn vraag is het Jolig bokken?Of?Maar ik mag idd niet speculeren heb je gelijk in. Ik begrijp dat voor de ene 1 jolig bokje al genoeg is om niet meer te durven opstappen en de andere pas na een rondje rodeo

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:33

Seven schreef:
Ach welk paard is niet wel eens jolig :D

Mijn nieuwe dame heeft ook gevreesd bloed namelijk special d x gribaldi :j

De schimmel ruin sprak me heel erg aan maar ze wouden niet zakken in de prijs en ik vond hem wat aan de prijs.

O dat is wel jammer ja...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:36

Ja helaas, maar aan de andere kant heb nu wel een heel fijn dier gevonden :j

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:39