Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:11

Wintu schreef:
Als je kijkt naar vader en moeder en broertje, lijkt het of de jongen vooral jagen met moeder, dna van vader wordt echt veel minder vaak gevonden. Over het zusje van de reutjes hoor je helemaal niks of dat moet het teefje zijn geweest die in hoogersmilde is aangereden.

Die in Hoogersmilde doodgereden is was ook van de roedel uit DFW. Die kwam terug van de moordpartij aan de Beilervaart.
Bij die aanval in Boijl in januari waren de volgende dag 3 op de camera te zien. Dus deze ging toen niet alleen op pad.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:13

pillow schreef:
Wintu schreef:
Als je kijkt naar vader en moeder en broertje, lijkt het of de jongen vooral jagen met moeder, dna van vader wordt echt veel minder vaak gevonden. Over het zusje van de reutjes hoor je helemaal niks of dat moet het teefje zijn geweest die in hoogersmilde is aangereden.

Die in Hoogersmilde doodgereden is was ook van de roedel uit DFW. Die kwam terug van de moordpartij aan de Beilervaart.
Bij die aanval in Boijl in januari waren de volgende dag 3 op de camera te zien. Dus deze ging toen niet alleen op pad.

Dat waren denk ik moeder en twee zonen. Vader komt een stuk minder vaak voor bij bij12. De twee reuenpups en moeder wel. Maar volgens mij was dat samen idd. Aangezien ze vanaf meegaan met pa en/of ma om te leren jagen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:21

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:26

Zijn er serieus mensen die die dieren voeren? Dat is altijd vragen om problemen natuurlijk.

Esperanza
Blogger

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:29

Geloof me, er zijn altijd mensen die niet echt goed kunnen nadenken. Die die hersenpan voor de sier hebben ofzo :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:32

Nou idd. Niet de meest heldere lampjes zeg ik altijd. Dan vind ik het wel erg als een dier daar de dupe van moet worden, omdat mensen zo kortzichtig kunnen zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:47

Skessa_ schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/27/ge ... f-a4170721

De faunabescherming ziet geen gevaren in de wolf, we moeten maar een deel afsluiten op de Veluwe en een voeder verbod instellen.

Faunabeheer zal alles in het werk stellen om onze bossen voor de Nederlanders te sluiten en dat voeren , ja dieren die in het verkeer doodgereden worden daarvoor zijn ook plaatsen in het bos waar de boswachters ze neerleggen als voer. De wolf spot straks het autootje van de boswachter al zoals wij het vrachtwagentje van AH spotten.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:54

Skessa_ schreef:

De faunabescherming ziet geen gevaren in de wolf, we moeten maar een deel afsluiten op de Veluwe en een voeder verbod instellen.

Daar zakt je broek toch vanaf, hoe wereldvreemd is die faunabescherming in vredesnaam?? Kennelijk moet er gewacht worden tot er echt iemand gewond raakt of erger....
en dit: Dus waarom niet een deel van het park afsluiten? „Kom met een pakket maatregelen”, houdt advocaat Bondine Kloostra van De Faunabescherming de provincie en het nationaal park voor. Zoals: verbied bezoekers dieren te voeren; verbied fotograferen van wolven; voer het aantal toezichthouders op; raad iedereen aan te schreeuwen en in de handen te klappen zodra ze een wolf zien
hoe zien ze dat voor zich?? Op elk pad een toezichthouder? En het mag toch inmiddels wel algemeen bekend zijn dat verbieden totaal geen zin heeft, integendeel bijna?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:59

Sowieso is Hoge Veluwe een plek met massa's fotografen. Die komen elke dag voor de herten. Die worden daar trouwens ook gevoerd daarom zijn ze stipt op tijd op dezelfde plek elke dag. Wat ik ook dom vindt als je weet dat er wolven lopen. Snap dat voeren niet, dat is op de rest van de Veluwe geen dagelijkse praktijk. Maar goed de betalende bezoekers willen wel waar voor hun geld.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:16

SusanH schreef:
Sowieso is Hoge Veluwe een plek met massa's fotografen. Die komen elke dag voor de herten. Die worden daar trouwens ook gevoerd daarom zijn ze stipt op tijd op dezelfde plek elke dag. Wat ik ook dom vindt als je weet dat er wolven lopen. Snap dat voeren niet, dat is op de rest van de Veluwe geen dagelijkse praktijk. Maar goed de betalende bezoekers willen wel waar voor hun geld.

Ik snap dat voeren wel. De Hoge Veluwe is een dierenpark. Dat mensen het nodig vinden om gaten in de hekken te knippen is een ander verhaal. We zien hoe het in de OVP gaat als er hekken omheen moeten maar de dieren niet gevoerd mogen worden dat is een en al ellende. Dus eigenlijk petje af voor de Hoge Veluwe hoe zij het doen , daar komt bij dat zij ook absoluut geen wolven willen maar de wolven wel binnen hebben kunnen dringen wel of niet geholpen door wolvenlovers.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:47

Ik vind het OVP en de Hoge Veluwe dan weer geen gelijk.

Het OVP is 5600 hectare groot, waarvan 2000 hectare land, de rest is water. Op die 2000 hectare land willen ze graag max 1100 grazers.

De Hoge Veluwe is iets kleiner 5400 hectare, maar dat is wel compleet begaanbaar voor grazers. En daar wil men een voorjaarsstand van 200 edelherten, 200 reeen, 200 moeflons en 200 zwijnen (laatste weet ik niet meer zeker.

Dus de behoefte om bij te voeren op de Oostvaardersplassen is vele malen groter en eerder noodzaak dan behoefte, zekers toen er 4000 grazers liepen. Das een halve hectare per dier voor een jaar rond.

De noodzaak om op de Hoge Veluwe bij te voeren is nihil.

En mensen moeten maar eens leren dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen hebben. Dat men vindt dat men overal maar recht op heeft, ten koste van alles, begint een beetje vervelend te worden. Als je 100 procent een dier wil zien, moet je naar de dierentuin gaan, zitten ze fijn in een kooi, met alle leed vandien. Maar ga je naar De Hoge Veluwe, dan weet je van te voren dat dieren van nature niet voor je camera gaan staan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:14

@ SusanH zit jij nog in de app groep van de Utrechtse Heuvelrug? Zijn er veel zichtmeldingen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:06

Skessa_ schreef:

Zelfs sommige die hard wolvenfans zoals Rick van Mallsen begrijpen de Faunabescherming niet. Volgens hem zouden rubber kogels een beter middel zijn trouwens. In een dichtbevolkt land als Nederland is samenleven met de wolf zo of zo al niet te doen. Maar met een club als de Faunabescherming wordt het helemaal mission impossible.

Ik heb vanaf het begin al gezegd. De mensen die in Nederland over natuurbeheer gaan zijn gewoon niet capabel om met roofdieren te spelen. Ze hebben in o.a de Oostvaardersplassen al laten zien dat ze totaal niet weten waarmee ze bezig zijn.Waar ze wel heel goed in zijn dat zijn mooie marketingpraatjes.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:20

Wintu schreef:

Het OVP is 5600 hectare groot, waarvan 2000 hectare land, de rest is water. Op die 2000 hectare land willen ze graag max 1100 grazers.

De Hoge Veluwe is iets kleiner 5400 hectare, maar dat is wel compleet begaanbaar voor grazers. En daar wil men een voorjaarsstand van 200 edelherten, 200 reeen, 200 moeflons en 200 zwijnen (laatste weet ik niet meer zeker.

Dus de behoefte om bij te voeren op de Oostvaardersplassen is vele malen groter en eerder noodzaak dan behoefte, zekers toen er 4000 grazers liepen. Das een halve hectare per dier voor een jaar rond.

En mensen moeten maar eens leren dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen hebben. Dat men vindt dat men overal maar recht op heeft, ten koste van alles, begint een beetje vervelend te worden. Als je 100 procent een dier wil zien, moet je naar de dierentuin gaan, zitten ze fijn in een kooi, met alle leed vandien. Maar ga je naar De Hoge Veluwe, dan weet je van te voren dat dieren van nature niet voor je camera gaan staan.

Voor dat ze de OVP beheerden kon je daar genoeg dieren zien. Je hoefde maar in de trein plaats te nemen tussen Lelystad en Almere en je kon honderden zoniet duizenden dieren bewonderen. Allemaal graatmager. En vooral in de winter was het 1 grote gore bende.

Frans Vera had zich er nog heftig tegen verzet om over te gaan tot afschot en een hoop dierenleed te beindigen. Maar jammer voor hem. Hij had de rechtszaak verloren. En sindsdien kan de treinreiziger niet meer genieten van massa's creperende uitgemergelde dieren.

Dat is een beetje het natuurbeleid in Nederland. De HV heeft de zaken altijd goed op orde gehad. Maar het wordt ze totaal onmogelijk gemaakt om het park op een deugdelijke manier te beheren. Wolven zijn er genoeg. Maar de Mowflon gaat met dank aan de zogenaamde dierenbeschermers straks de Dodo achterna. Maar dan hebben we in iedergeval nog de foto's met dank aan de zo verafschuwde fotografen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:29

Wintu. Ik ken geen diertuin waren de dieren in kooien zitten, en dierenleed is er ook niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:41

Nou toen ik naar wildlands ging heb ik me anders enorm verbaasd over het kleine verblijf van veel dieren. Zoals Oa de olifanten.
Daar was er 1 die bleef maar ijsberen op 1 stukje. Vast niet van geluk.
En dat voor zo'n nieuw ding.
Mij zul je er daarom nooit meer zien.

De beekse bergen vind ik mooi.
(hebben geen wolven)
Maar ik denk dat genoeg dierentuinen ook leed hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:03

Jessix schreef:
@ SusanH zit jij nog in de app groep van de Utrechtse Heuvelrug? Zijn er veel zichtmeldingen?

Helemaal niks

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:07

Onali schreef:
Jessix schreef:

Helemaal niks

Dank je wel. Ik vond het al stil, maar zit zelf niet bij een app groep, dus was benieuwd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:07

Wanneer was dat in wildlands? Want dat herken ik juist helemaal niet van mijn uitstapje daarheen in 2019. Het olifantenverblijf liep via verbindingen over een serieus groot stuk. Eenmaal stereotype gedrag aangeleerd is het wel vaak lastig om helemaal te doorbreken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:10

Dat nieuwe.
2017 of 18.

Ze staan op een 6500 m2 meter zeg ik uit mijn hoofd.
Mijn 2 paarden staan nog ruimer...

Ik werd er verdrietig van.
Wilde er ook weg.
De vlinders vond ik leuk. De rest niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:45

Jessix schreef:

Nee niks. Maar lang niet alles wordt gemeld. Dus geen idee waar de wolven nu zitten op de Heuvelrug.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:58

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Nee niks. Maar lang niet alles wordt gemeld. Dus geen idee waar de wolven nu zitten op de Heuvelrug.

Dank je. Ik vond het al zo stil en was benieuwd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:03

pillow schreef:
Wintu. Ik ken geen diertuin waren de dieren in kooien zitten, en dierenleed is er ook niet.

Neem het ook niet zo letterlijk, dieren worden ook in dierentuinen veel te klein gehouden. Dusdanig klein dat de dieren altijd verrijking wordt aangeboden om dat ze zich anders stierlijk vervelen. Maar is het dierenleed niet ernstig, maar geweldig voor die dieren ivm in het wild leven is het ook niet.

Ik probeerde er mee aan te geven, dat als je dieren wilt zien je in een dierentuin 100 procent kans hebt, die zitten in een kleine ruimte. Maar om wilde dieren te gaan bijvoeren omdat de mens een plaatje wil schieten, nee ben ik niet voor.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:05

Loretta schreef:
Wintu schreef:

Voor dat ze de OVP beheerden kon je daar genoeg dieren zien. Je hoefde maar in de trein plaats te nemen tussen Lelystad en Almere en je kon honderden zoniet duizenden dieren bewonderen. Allemaal graatmager. En vooral in de winter was het 1 grote gore bende.

Frans Vera had zich er nog heftig tegen verzet om over te gaan tot afschot en een hoop dierenleed te beindigen. Maar jammer voor hem. Hij had de rechtszaak verloren. En sindsdien kan de treinreiziger niet meer genieten van massa's creperende uitgemergelde dieren.

Dat is een beetje het natuurbeleid in Nederland. De HV heeft de zaken altijd goed op orde gehad. Maar het wordt ze totaal onmogelijk gemaakt om het park op een deugdelijke manier te beheren. Wolven zijn er genoeg. Maar de Mowflon gaat met dank aan de zogenaamde dierenbeschermers straks de Dodo achterna. Maar dan hebben we in iedergeval nog de foto's met dank aan de zo verafschuwde fotografen.

Te veel dieren op te klein stukje, dat zeg ik toch. Daarom moest bijvoeren daar ook, dat werd noodzakelijk en dat is het niet op de Hoge Veluwe.Daar doen ze het voor het plezier van de toerist.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:34

De HV deed het ook nog eens hartstikke goed op het gebied van biodiversiteit. Het werkte perfect. Beheer door Moeflons en de populatie zelf in stand houden. Planten die elders amper voorkwamen waren daar aanwezig. Het was een succesverhaal zowel op vlak van biodiversiteit maar economisch werkte het ook nog eens goed.

Maar helaas, alles moet en zal kapot gemaakt worden door een stel groene subsidie graaiers gesteund door de postcode loterij. Hun bek vol van natuurbescherming. Maar ondertussen gaat alle natuur waar hun zich mee bemoeien de vernieling in. Bestaande bossen worden gekapt, natuur aangelegd met vervuild slip, paden aangelegd met recyclingsgranulaat vol met afval, biodiversiteit verdwijnt, weidevogels worden uitgeroeid voor vossen terwijl ze hun eigen zakken vullen met subsidiegeld en donaties van naieve mensen. En uiteraard allemaal gesponsord door de postcode loterij.
En om hun falen nog enigzins te verbloemen hebben ze de boer te zondebok gemaakt. Ik wil absoluut niet beweren dat de agro industrie heilig is. Maar de mensen die pretenderen voor de natuur en haar belangen op te komen zijn zelf de grootste natuurslopers die er rond lopen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 28-07-23 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt