lukka63 schreef:We rijden nu in de buurt van Valence
daar kunnen ze er ook wat van, wat een pestzooi.
Portugal trekt niet oa de moeilijke taal.
Maar met de camper gaan we dat zeker een keer doen.
Ja het vuil is schrikbarend. We reden een keer door een kuststreek vol met witte kassen, was een groene michelin route, nou, laat maar zitten. Gelukkig stonden er aan de andere kant van de weg, een eindje verderop, mooie katoenvelden. Kwamen we vlakbij, waren het kilometers lange stukken braakliggende grond en aan het lange stekelige onkruid bleven witte plastic zakken hangen en witte flappen plastic van de kassen. Dat zag er vanuit de verte uit als bolletjes katoen. mwah.
Wat ik ook moeilijk vond van Spanje waren de afstanden. zoooo ver rijden van het een naar het ander. En dan bedoel ik tussen de steden. Het is zoooo groot. En dan reden we gewoon een uur tussen de olijfboomgaarden door. Niets anders dan dat. Of in extrema dura die wind en al die windmolens.
Ik vond de mensen ook niet beleefd of behulpzaam of aardig tegen buitenlanders. Dat was heel anders in Portugal, zulke lieve mensen daar!
We hebben veel mooie dingen gezien in Spanje, maar niet dat we gelijk zoals in Frankrijk zeiden, YES, hier wil ik wonen. Nee, ik ben erg blij hier in mijn Gersje!