[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:10

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:13

Ik heb net tickets geboekt, ga eind april weer 8 dagen mijn oude maatje op zoeken in Frankrijk <3 .

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:15

Wat leuk Nynke/Sundral!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:16

:'). Noem me maar gewoon Nynke hoor, Sundral ga ik opzoeken in Fr :D.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:17

Ik lees de post van Laurie en denk?? :? maar ik zie het je hebt je naam gewijzegd :D

leuk dat je gaat kijken hoe het daar gaat.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

Ik heb mn merrie sinds donderdag en vndaag voor t eerst erop.
Ze was compleet over de toeren do & vrij.
Zaterdag en zondag rustig wat in de bak omgepield & vndaag eerst aan de longe en toen erop. Voornamelijk veel gestapt :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

Dan hou ik het bij Nynke. :') Doet 'ie het verder goed daar?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:21

Seven schreef:
Voor de liefhebber deze is gratis af tegeven
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... hoeve.aspx

Ik lees altijd mee bij de democraten en daar werd aangegeven dat dit dier gratis weg mag door ziekte eigenaar.

Echt? Wauw! Zou je wat meer fotos/filmpje kunnen regelen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:23

pantarhei schreef:
Froukje_J schreef:
heeft er al iemand contact opgenomen met de eigenaar van die 4jarige? anders wil ik wel mailtje sturen ben benieuwd waarom zo goedkoop..

Onbeleerde springpaarden zijn niet duur, als ze goed arcours lopen dan gaan prijzen omhoog, plus schimmel en kleine maat. In dez markt. Dier hoeft niets te mankeren, ga het eens vragen dan weet je het. Niet speculeren!

Onbekende springpaarden met kwaliteit zijn wel duur. Daarnaast vind ik 900 echt weinig, alleen die afstamming alleen al :~

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:24

Hihi ja klopt. Rijden zal er niet in zitten vanwege m'n rug, maar die mensen zijn werkelijk fantastisch en ach.. Ik vermaak me wel daar. Ik moet zeggen dat ik echt bij god niet weet hoe ik mijn dagen moet vullen sinds ik paardloos ben, dus ik denk wel even lekker om even weer wat op stal rond te huppelen.

Ja hij doet het echt heel goed en die mensen zijn er zo serieus mee bezig dat is echt leuk om te zien Het niveau is in Frankrijk wel een stuk lager dan in NL. Hij loopt daar nu GP en scoort 63-66 % maar hij zou hier geen winst lopen hoor, proeven zijn hetzelfde maar niveau ligt gewoon een stuk lager. Ben er begin augustus geweest, was opstappen en wegrijden en kon alle knopjes nog vinden. Was mijn eerste eigen peerd dus was best bijzonder om er weer even op te zitten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:25

Een gratis paard... en dan nog fotos en filmpjes willen... hmm. Melanie.. morgen even bellen voor een afspraak... lijkt me dan beter.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:27

Ik wou net zeggen mail, bel ik ken het paard verder ook niet.
Het leek me hier echter wel de plaats om een goede baas te vinden, misschien kan je bij de bokker meer info op vragen ik zal je dat even pben

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:29

En dat net nu ik gratis een paard kan stallen waar ik werk. Verleidelijk!!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:31

Nou wat let je :D

Als dit jou paard kan zijn :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:32

Nynke1 schreef:
Hihi ja klopt. Rijden zal er niet in zitten vanwege m'n rug, maar die mensen zijn werkelijk fantastisch en ach.. Ik vermaak me wel daar. Ik moet zeggen dat ik echt bij god niet weet hoe ik mijn dagen moet vullen sinds ik paardloos ben, dus ik denk wel even lekker om even weer wat op stal rond te huppelen.

Ja hij doet het echt heel goed en die mensen zijn er zo serieus mee bezig dat is echt leuk om te zien Het niveau is in Frankrijk wel een stuk lager dan in NL. Hij loopt daar nu GP en scoort 63-66 % maar hij zou hier geen winst lopen hoor, proeven zijn hetzelfde maar niveau ligt gewoon een stuk lager. Ben er begin augustus geweest, was opstappen en wegrijden en kon alle knopjes nog vinden. Was mijn eerste eigen peerd dus was best bijzonder om er weer even op te zitten.

Leuk om 'm dan nog eens te zien en dat ze er dan zo wijs mee zijn, is toch een stukje eer van je werk!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:34

Ooohh zeg het nou niet :D stalling is geen probleem maar de aanschaf van spullen er omheen is even lastig voor mij nu, jij weet wel waarom denk ik Marjolein ;) of hij moet alles erbij krijgen :p

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:35

Heb bericht gestuurd..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:38

Ja ik weet waarom, maar wat zal je nodig hebben zadel etc wie weet kan je die er wel bij krijgen :j
Of ga je voor een goedkope tweedehandse via zadelmaker. Ligt eraan wat je kan besteden natuurlijk en wat je er evt bij krijgt.

Maar je weet ook hoe ik ben ik heb spullen genoeg wie weet kan je daar dan nog wat mee :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:52

Zo gratis paard?Hmmm niet voor een onervaren ruiter....Denk een niet makkelijke

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:55

Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:58

Marus schreef:
Zo gratis paard?Hmmm niet voor een onervaren ruiter....Denk een niet makkelijke

Tja; als ik Democraat-kinders langs zie komen, moet ik altijd aan de uitspraak van de instructeur van een goede kennis denken: en daar ga jij VRIJWILLIG op zitten??? :D }> :D

Paard is overigens doodbraaf, maar inderdaad geen paard voor iedereen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:00

Seven schreef:
Het is een pittige ruin van wat ik heb begrepen maar voor de juiste ruiter is het vast een heel fijn paard.
IK ben gek op democraat bloed, het zijn geen dieren die je duwen/dwingen in de juiste richting je moet ze vriendelijk verzoeken en echt samen werken dan gaan ze door het vuur voor je.

maar in de advertentie staat een prijsklasse 4000-6000?
Is ie niet zadelmak?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:05

Nogmaals ik ken het dier en verkoper niet dus ik kan geen info verschaffen :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:15

steinstein schreef:
Seven schreef:

maar in de advertentie staat een prijsklasse 4000-6000?
Is ie niet zadelmak?

Hij is niet eens pittig denk ik - maar kan wel jolig zijn onder het zadel. Het is een volle neef van onze Democraat en dat is een vrijdoos eerste klas en dat is deze ook. De onze is alleen 1,62 en deze is 1,74m. De onze is elastisch en kan wel eens een bokje geven bij het aangalloperen, ik weet niet hoe deze dat doet ;-). Toen wij kwamen kijken voor de onze was deze eigenlijk onze favoriet als veulen, maar al vergeven aan een kennis van de fokker. Onze democraat is super eerlijk onder het zadel en is een kind van de volle zus van de moeder van dit paard. Dus allebei Democraat als vader en moeder is super gelders bloed, merries die kampioen merries zijn geweest. Moeder van dit paard kan super springen. Eigenaresse is niet handig genoeg voor dit paard, maar het doet haar verschrikkelijk veel pijn om afscheid te nemen van deze knuffelkont.

Als ik er niet al 3 had staan, dan ging hem nu direct zelf halen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:26

Fijn dat je hier ook even reageerd Fargo, ik probeerde je al een pb te sturen maar kreeg steeds een fout melding :(

Als ik de stallen niet vol had had hij hier ook zo heen mogen komen had mn stalgenoot ook geweldig gevonden